Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Spis variert og ta omega 3 kosttilskudd så er du nok berga😊 Jeg tar kapsler, orker ikke tran!

Sånn :) Kjøpt D vitamin dråper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min ble også urolig av den vaksinen, men det var i den perioden han skreik mest, så ikke godt å si. Var det andre dose han fikk, Oslojente?

Nei, det var første dose. Han fikk den litt forsinket pga flytting og misforståelser på helsestasjonen. Jeg syntes han er litt urolig også. I dag har han ikke sovet så mye som i går, men vært urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

D-vitamindråpene inneholder jo ikke omega 3 slik som tran, men det kan ungen få gjennom melka hvis man selv får nok av det.

Hvor mye må jeg ta for at det skal bli nok i melken? Jeg tar det heller selv(blæh!) enn at baby må få det i seg.

Jeg tror jeg leste at det ikke hjelper så mye om mor drikker det selv pga at det ikke kommer så mye ut i melka. Vi gir jo flaske, så fungerer bra å blande i morsmelka. Når han begynner med grøt skal jeg blande det inn i grøten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsestasjon sa til meg att jag kunne dricka tran så fick han i sig av det... I Sverige ger man alltid d-droppar och min lilla fick så ont i magen av tran så gick över till d-droppar. Nu ska jag försöka få tag i d-droppar som inte är oljebaserade, men har ikke funnet det i Norge, så får nog köpa med fra Sverige. Är så less på all olja som hamnar utanför munnen :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått to flasker tran selv, tror nok heller at jeg vil ta den selv og kjøpe vitamindråper for D-vitaminen. Jeg tar vitaminer for Gravide og ammende, er Omega3kapsler der så det bør vel holde? Kan gå over til tran etterpå. Grøss og gru!

 

Denne vil jeg prøve å gi henne tror jeg

http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+default+Catalog/Lifeline-Care-Barn-30kaps/PID-903716.aspx

Endret av PersilleBlomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsestasjon sa til meg att jag kunne dricka tran så fick han i sig av det... I Sverige ger man alltid d-droppar och min lilla fick så ont i magen av tran så gick över till d-droppar. Nu ska jag försöka få tag i d-droppar som inte är oljebaserade, men har ikke funnet det i Norge, så får nog köpa med fra Sverige. Är så less på all olja som hamnar utanför munnen :P.

Godt å høre, jeg mistenker nemlig at min får litt vondt i magen av tranen også. Så da skal jeg begynne å drikke tran igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin! Fikk DEN brystbetennelsen i går! Sånn plutselig ut av det blå på kvelden. Fikk pulserende smerte på siden av brystet, frysebyger og skikkelig vondt i kroppen. Ble småsvimmel og lightheaded og følte meg helt rar. I tillegg måtte jeg jo prøve å pumpe og amme for å løsne opp og det var sinnsykt vondt :(

 

Da jeg så nærmere etter så hadde jeg en melkeblemme som da har tilstoppet melkegangen. Samme som forrige uke, men da fikk jeg bare skikkelig spreng og fikk det bort ganske raskt. Jeg pumpet og ammet som en nazi i går og utoover natten og morgenkvisten samt at jeg tok et par Ibux og heldigvis var jeg mye bedre i dag da jeg våknet :) Litt ømt enda, men formen er fin og det er ikke vondt å amme.

 

Så litt senere så skal vi ta en liten trilletur og da skal jeg innom apoteket Og kjøpe Lecitin som visstnok skal være forebyggende mot melkeblemmer. Er ikke bare bare å ha så mye melk gitt. Tar en lang pause fra ammeteen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt fikk rotavaksinen igår og fra å ha slitt med avføringen har han nå i dag fylt to helt sinnsyke bleier, den ene bleia var fullstendig lekkasje på så det var dritt overalt. Skulle sett han sov fornøyd etterpå. Han våknet en times tid senere og skrek sånn plaget, aner ikke om han har vondt i magen eller om han bare var utrolig trøtt og ville ligge på magen (noe han gjør en del på dagtid her i sofaen) men etter et par slimgulp, litt pressing, mye kaving og litt melk sovnet han igjen og nå begynte han igjen .....ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok hvertfall gyn undersøkelse og ultralyd, men det var privat. Det er jo bra å ta en gyn us etter fødsel, selv om det ikke frister så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jag tog det eftersom jag blev erbjuden att ta en sån sjekk på livmoderhalskreft (kommer inte ihåg vad det heter på norska :)). Och eftersom det blev kostnadsfritt da så gjorde jag det. Gick helt fint. I övrigt var den 6-ukers kontrollen totalt onödig for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg sånn med baby i hus jeg altså, hun er jo så goood lille søte minstemor💛 Også er det så herlig med en litt roligere baby denne gangen, som både spiser og sover godt, og som kan ligge litt alene også uten at alarmen går med én gang. Hun har de siste dagene sovet hele natta uten mat også, typisk 22.30- 06, det er jo bare FOR godt til å kunne vare?! Nytes ihvertfall så lenge det varer!!

 

Tran har vi ikke begynt med enda, så det får vi kanskje starte med nå. Men ihvertfall så ga vi det på sprøyte de forrige gangene, og det funka veldig greit. Men minstemor nå er gulpebaby de luxe, så spørs nok om vi ikke går over til D-dråper etterhvert, om det blir for mye stink og stank av trangulp overalt😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg sånn med baby i hus jeg altså, hun er jo så goood lille søte minstemor💛 Også er det så herlig med en litt roligere baby denne gangen, som både spiser og sover godt, og som kan ligge litt alene også uten at alarmen går med én gang. Hun har de siste dagene sovet hele natta uten mat også, typisk 22.30- 06, det er jo bare FOR godt til å kunne vare?! Nytes ihvertfall så lenge det varer!!

 

Tran har vi ikke begynt med enda, så det får vi kanskje starte med nå. Men ihvertfall så ga vi det på sprøyte de forrige gangene, og det funka veldig greit. Men minstemor nå er gulpebaby de luxe, så spørs nok om vi ikke går over til D-dråper etterhvert, om det blir for mye stink og stank av trangulp overalt😬

Så heldig du er som får sove så lenge, det er jo luksus. Hvor mange uker er hun nå? Min sover fra 10.00 til 02.00 03.00, det er den lengste periodenjeg får sammenhengende søvn. Kan ikke klage, for han sover generelt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lurer på noe, akkurat nå ligger gutten min og sover på verandaen. Men jeg klarer ikke helt å slappe av, selv om døra er på vidt gap og jeg kan se vogna. Føler meg som en hønemor, er så redd for at det skal skje noe med skatten min. Er det flere som har det litt sånn eller er jeg vel engstelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Lurer på noe, akkurat nå ligger gutten min og sover på verandaen. Men jeg klarer ikke helt å slappe av, selv om døra er på vidt gap og jeg kan se vogna. Føler meg som en hønemor, er så redd for at det skal skje noe med skatten min. Er det flere som har det litt sånn eller er jeg vel engstelig?

Var nok litt mer sånn som du beskriver med første :-) Men er det din egen veranda, der ingen andre ferdes? Isåfall er det jo ikke då mye å bekymre seg for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Koser meg sånn med baby i hus jeg altså, hun er jo så goood lille søte minstemor💛 Også er det så herlig med en litt roligere baby denne gangen, som både spiser og sover godt, og som kan ligge litt alene også uten at alarmen går med én gang. Hun har de siste dagene sovet hele natta uten mat også, typisk 22.30- 06, det er jo bare FOR godt til å kunne vare?! Nytes ihvertfall så lenge det varer!!

 

Tran har vi ikke begynt med enda, så det får vi kanskje starte med nå. Men ihvertfall så ga vi det på sprøyte de forrige gangene, og det funka veldig greit. Men minstemor nå er gulpebaby de luxe, så spørs nok om vi ikke går over til D-dråper etterhvert, om det blir for mye stink og stank av trangulp overalt😬

Så heldig du er som får sove så lenge, det er jo luksus. Hvor mange uker er hun nå? Min sover fra 10.00 til 02.00 03.00, det er den lengste periodenjeg får sammenhengende søvn. Kan ikke klage, for han sover generelt mye.

Fire fem timer sammenhengende søvn er nok veldig vanlig på den alderen de er i nå. Min sover ofte fem seks, men noen ganger mindre. Hvis han er veldig sliten pga mye skriking har han noen ganger slått til med syv timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

Lurer på noe, akkurat nå ligger gutten min og sover på verandaen. Men jeg klarer ikke helt å slappe av, selv om døra er på vidt gap og jeg kan se vogna. Føler meg som en hønemor, er så redd for at det skal skje noe med skatten min. Er det flere som har det litt sånn eller er jeg vel engstelig?

Var nok litt mer sånn som du beskriver med første :-) Men er det din egen veranda, der ingen andre ferdes? Isåfall er det jo ikke då mye å bekymre seg for :-)

Er ikke så redd for mennesker, men naboens katt😳, og krybbedød. Huff, håper jeg blir tryggere etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hei,

Lurer på noe, akkurat nå ligger gutten min og sover på verandaen. Men jeg klarer ikke helt å slappe av, selv om døra er på vidt gap og jeg kan se vogna. Føler meg som en hønemor, er så redd for at det skal skje noe med skatten min. Er det flere som har det litt sånn eller er jeg vel engstelig?

Var nok litt mer sånn som du beskriver med første :-) Men er det din egen veranda, der ingen andre ferdes? Isåfall er det jo ikke då mye å bekymre seg for :-)
Er ikke så redd for mennesker, men naboens katt😳, og krybbedød. Huff, håper jeg blir tryggere etterhvert.

Krybbedød fortrenger jeg så godt jeg kan at eksisterer. Det skjer utrolig sjeldent da! Man anbefaler insektsnett foran vognåpningen for å hindre at katter kommer og legger seg. Jeg skjønner deg godt altså, man er ikke så rasjonell men man er jo livredd for det mest dyrebare man har! Som sagt er jeg litt mindre hysterisk denne gangen. Venninna mi, som er førstegangs er nok litt mer som deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Koser meg sånn med baby i hus jeg altså, hun er jo så goood lille søte minstemor💛 Også er det så herlig med en litt roligere baby denne gangen, som både spiser og sover godt, og som kan ligge litt alene også uten at alarmen går med én gang. Hun har de siste dagene sovet hele natta uten mat også, typisk 22.30- 06, det er jo bare FOR godt til å kunne vare?! Nytes ihvertfall så lenge det varer!!

 

Tran har vi ikke begynt med enda, så det får vi kanskje starte med nå. Men ihvertfall så ga vi det på sprøyte de forrige gangene, og det funka veldig greit. Men minstemor nå er gulpebaby de luxe, så spørs nok om vi ikke går over til D-dråper etterhvert, om det blir for mye stink og stank av trangulp overalt😬

Så heldig du er som får sove så lenge, det er jo luksus. Hvor mange uker er hun nå? Min sover fra 10.00 til 02.00 03.00, det er den lengste periodenjeg får sammenhengende søvn. Kan ikke klage, for han sover generelt mye.

5 uker er hun nå😊 Det er utrolig luksus å ha det sånn som vi har det nå ja, men utrolig digg å få oppleve en god nattesover også, siden begge de to første jentene våre var så dårlige på sånt no! Hun sover egentlig veldig mye på dagen også, så her kjører vi søvn-avler-søvn prinsippet for harde livet😄 Putter henne ofte oppi bæresjalet etter amming/ flasking, siden jeg da må ha hendene fri til andre ting- lage middag, bade/ dusje de eldste, husarbeid eller lign.- og da sovner hun ofte veldig raskt, selv om jeg ikke aktivt prøver å få henne til å sove. Så det er egentlig lite våkentid iløpet av dagen utenom mating og bleieskift, til storesøstrenes store skuffelse😜

 

Anbefaler kattenett til vogna, så slipper du å bekymre deg for katter ihvertfall👍 Satser på å venne jenta mi til litt mer vognsoving ute etterhvert som hun blir mer var for lyder, enn så lenge sover hun godt i lekegrinda midt i "bråket" i stua😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her å venter på at babyen skal våkne, han er passert 6 uker nå, fikk rotavaksinen og var litt urolig, fikk noen vanvittige bæsjebleier ut av det. Hadde litt dårlig med melk her på fredag etter en uke med mye stress, men har fått det opp igjen med masse pumping, amming og ammete i løpet av helgen. Har funnet ut at han foreløpig ikke er en vognsover, vi gikk en lang søndagstur og han bare slumret urolig. Sovnet ikke skikkelig før vi kom hjem igjen. Han begynner å bli skikkelig nysgjerrig og løfter hodet for å se seg rundt når han er våken, så smått begynt å smile og lage små gurglelyder. Vi bruker fremdeles minifom, merker at han får luftsmerter om vi går et par dager uten. Malt bruker vi også i en flaske ca. hver dag. Jeg pumper jo og har på flaske i tillegg til amming og innimellom brukes mme. Han sover godt om natten dog, vi legger ham i 20 tiden og han sover til rundt 02 får melk og sover til morgenen etter det. Nå fikk han melk i 04.30 tiden i natt/morrest og begynner så smått å lage lyder hører jeg på babycallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag fyllde lillkillen 2 månader :)

Två netter i rad har han sovit 3.5 time mellom siste amning for kvellen og förste nattamning. Veldigt godt för mig. Håper det fortsetter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...