Gå til innhold

Vi som har fått baby i juni og juli 2015 :)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første kveld på 5 uker uten særlig gråt i kveld🙏😊feiret med et STORT glass deilig rødvin!! hurra for litt sjelefred😊🌸

Å, så godt for dere!! Har var lillegutt skikkelig misfornøyd og klengete i hele går, sov omtrent ikke, men ikke så veldig mye skriking. Akkurat ammet nå, før det sov han seks timer, så han er flink til å sove på natta iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Gutten min på 9 uker har begynt å sutte desperat på fingrene, nesten så han spiser dem opp. Har lest at det er normalt i "alderen" hans og at han gjør det som ett ledd i utviklinga. Men leste også at de bør få en trygg leke å sutte på, noen som har tips til hva jeg kan kjøpe?

Giraffen Sophie 😊

Har du erfaring med den? Så at jrg kan kjøpe den på nett. Veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tok rotavaksinen i går, vet ikke om det har sammenheng - men han sov fra 21.30 - 04.00, 2 timer lenger enn han pleier. Han hadde litt luft i magevondt går pga vaksinen, håper det er over. Skal på første barselgruppe kl 10.00, er veldig spent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gutten min på 9 uker har begynt å sutte desperat på fingrene, nesten så han spiser dem opp. Har lest at det er normalt i "alderen" hans og at han gjør det som ett ledd i utviklinga. Men leste også at de bør få en trygg leke å sutte på, noen som har tips til hva jeg kan kjøpe?

Giraffen Sophie 😊
Har du erfaring med den? Så at jrg kan kjøpe den på nett. Veldig greit.

Ja fant fram den storebror hadde i går. Det er vel ikke så veldig nøye hva det er da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han vært plaget med magen i flere dager igjen, trodde vi var over det verste. Nå kan det plutselig gå to tre dager uten at han bæsjer, vet at det skal være normalt men jeg ser jo at han har vondt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Gutten min på 9 uker har begynt å sutte desperat på fingrene, nesten så han spiser dem opp. Har lest at det er normalt i "alderen" hans og at han gjør det som ett ledd i utviklinga. Men leste også at de bør få en trygg leke å sutte på, noen som har tips til hva jeg kan kjøpe?

Giraffen Sophie 😊
Har du erfaring med den? Så at jrg kan kjøpe den på nett. Veldig greit.
Ja fant fram den storebror hadde i går. Det er vel ikke så veldig nøye hva det er da :-)

Nei, så lenge han får tilfredsstilt behovet så spiller det ingen rolle, bare det er trygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min tok rotavaksinen i går, vet ikke om det har sammenheng - men han sov fra 21.30 - 04.00, 2 timer lenger enn han pleier. Han hadde litt luft i magevondt går pga vaksinen, håper det er over. Skal på første barselgruppe kl 10.00, er veldig spent:)

Oh, skal ta den neste uke. Spent på om han reagerer. Barseltreffet var kjekt her iallefall :) Gikk glipp av første vi avtalte selv etterpå, men er nytt treff på mandag :)

 

Mini er fremdeles en liten rolig engel :) Vi har fått hvilt ut etter helgens strabaser med familie og satt bare inne i regnværet og koste oss med gaming og pludring.

 

Mini sovnet på sofaen og jeg fikk sovet noen timer alene(!!!) i storsengen mens mannen så på serie og koste med han :) De kom og la seg rundt 02 og så sov vi som steiner til 07.00.

 

Var forresten på butikken på mandag og der er det en unge på ca 4/5 år og hun car skikkelig bortskjemt. Hun sitter med en kroneis mens moren handler, så hyler ungen seg til sjokolade som moren gir etter på. I køen så klikker ungen vinkel fordi hun skal ha sjokoladen NÅ!!!! Vi snakker trassskriking fra helvete. Jeg tenker at da gir hun vel ikke den skrikete isspisende ungen sjokoladen? Joda! Hun skyndet seg å løpe bort til henne med den. Er det rart ungen er en hylunge tenker jeg.

 

Kanskje jeg som er sær, men jeg synes det blir helt feil å belønne slik oppførsel, i tillegg på en mandag. Jeg er kanskje på min høye hest, men både meg og mannen utvekslet blikk om at vi aldri kommer til å gi etter til slik oppførsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han vært plaget med magen i flere dager igjen, trodde vi var over det verste. Nå kan det plutselig gå to tre dager uten at han bæsjer, vet at det skal være normalt men jeg ser jo at han har vondt...

Det er så slitsomt...Søk på nett etter kolikk massasje for babyer. Det har god effekt her for å få i gang systemet og få ut luft. Vi har gått på kurs for å lære det, men det er enkelt...😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har han vært plaget med magen i flere dager igjen, trodde vi var over det verste. Nå kan det plutselig gå to tre dager uten at han bæsjer, vet at det skal være normalt men jeg ser jo at han har vondt...

Det er så slitsomt...Søk på nett etter kolikk massasje for babyer. Det har god effekt her for å få i gang systemet og få ut luft. Vi har gått på kurs for å lære det, men det er enkelt...😊

Skal sjekke det ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min tok rotavaksinen i går, vet ikke om det har sammenheng - men han sov fra 21.30 - 04.00, 2 timer lenger enn han pleier. Han hadde litt luft i magevondt går pga vaksinen, håper det er over. Skal på første barselgruppe kl 10.00, er veldig spent:)

Oh, skal ta den neste uke. Spent på om han reagerer. Barseltreffet var kjekt her iallefall :) Gikk glipp av første vi avtalte selv etterpå, men er nytt treff på mandag :)

 

Mini er fremdeles en liten rolig engel :) Vi har fått hvilt ut etter helgens strabaser med familie og satt bare inne i regnværet og koste oss med gaming og pludring.

 

Mini sovnet på sofaen og jeg fikk sovet noen timer alene(!!!) i storsengen mens mannen så på serie og koste med han :) De kom og la seg rundt 02 og så sov vi som steiner til 07.00.

 

Var forresten på butikken på mandag og der er det en unge på ca 4/5 år og hun car skikkelig bortskjemt. Hun sitter med en kroneis mens moren handler, så hyler ungen seg til sjokolade som moren gir etter på. I køen så klikker ungen vinkel fordi hun skal ha sjokoladen NÅ!!!! Vi snakker trassskriking fra helvete. Jeg tenker at da gir hun vel ikke den skrikete isspisende ungen sjokoladen? Joda! Hun skyndet seg å løpe bort til henne med den. Er det rart ungen er en hylunge tenker jeg.

 

Kanskje jeg som er sær, men jeg synes det blir helt feil å belønne slik oppførsel, i tillegg på en mandag. Jeg er kanskje på min høye hest, men både meg og mannen utvekslet blikk om at vi aldri kommer til å gi etter til slik oppførsel...

Høres ut som en situasjon der mor ikke burde ha gitt etter ja. Men én ting har jeg lært etter 3,5 år som mor og det er at det er forskjell på prinsipper og det som skjer i praksis. Det kan jo ha vært en lang foranledning til det opptrinnet som de som så på ikke kan vite noe om... Høres jo ikke bra ut, men som jeg sier, det kan være ting man ikke vet. Kanskje moren var utslitt feks, pga et eller annet. Det er iallfall ikke alltid så lett å være så konsekvent som man skulle ønske! Endret av Krumelur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min tok rotavaksinen i går, vet ikke om det har sammenheng - men han sov fra 21.30 - 04.00, 2 timer lenger enn han pleier. Han hadde litt luft i magevondt går pga vaksinen, håper det er over. Skal på første barselgruppe kl 10.00, er veldig spent:)

Oh, skal ta den neste uke. Spent på om han reagerer. Barseltreffet var kjekt her iallefall :) Gikk glipp av første vi avtalte selv etterpå, men er nytt treff på mandag :)

Mini er fremdeles en liten rolig engel :) Vi har fått hvilt ut etter helgens strabaser med familie og satt bare inne i regnværet og koste oss med gaming og pludring.

Mini sovnet på sofaen og jeg fikk sovet noen timer alene(!!!) i storsengen mens mannen så på serie og koste med han :) De kom og la seg rundt 02 og så sov vi som steiner til 07.00.

Var forresten på butikken på mandag og der er det en unge på ca 4/5 år og hun car skikkelig bortskjemt. Hun sitter med en kroneis mens moren handler, så hyler ungen seg til sjokolade som moren gir etter på. I køen så klikker ungen vinkel fordi hun skal ha sjokoladen NÅ!!!! Vi snakker trassskriking fra helvete. Jeg tenker at da gir hun vel ikke den skrikete isspisende ungen sjokoladen? Joda! Hun skyndet seg å løpe bort til henne med den. Er det rart ungen er en hylunge tenker jeg.

Kanskje jeg som er sær, men jeg synes det blir helt feil å belønne slik oppførsel, i tillegg på en mandag. Jeg er kanskje på min høye hest, men både meg og mannen utvekslet blikk om at vi aldri kommer til å gi etter til slik oppførsel...

Høres ut som en situasjon der mor ikke burde ha gitt etter ja. Men én ting har jeg lært etter 3,5 år som mor og det er at det er forskjell på prinsipper og det som skjer i praksis. Det kan jo ha vært en lang foranledning til det opptrinnet som de som så på ikke kan vite noe om... Høres jo ikke bra ut, men som jeg sier, det kan være ting man ikke vet. Kanskje moren var utslitt feks, pga et eller annet. Det er iallfall ikke alltid så lett å være så konsekvent som man skulle ønske!

Nei, men reagerte på at hun allerede spiste på en is inni butikken. Synes det er nok "treat" på en mandag :P Vet det selvsagt kan være mer bak historien, men jeg fikk inntrykk av at dette var en unge som hylte seg til viljen sin da moren virket veldig ettergivende.

 

Selvsagt mulig jeg tar feil, men pleier å se forskjellen på en trøtt/grinete unge og en som trasshyler for å få gjennom viljen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Min tok rotavaksinen i går, vet ikke om det har sammenheng - men han sov fra 21.30 - 04.00, 2 timer lenger enn han pleier. Han hadde litt luft i magevondt går pga vaksinen, håper det er over. Skal på første barselgruppe kl 10.00, er veldig spent:)

Oh, skal ta den neste uke. Spent på om han reagerer. Barseltreffet var kjekt her iallefall :) Gikk glipp av første vi avtalte selv etterpå, men er nytt treff på mandag :)

Mini er fremdeles en liten rolig engel :) Vi har fått hvilt ut etter helgens strabaser med familie og satt bare inne i regnværet og koste oss med gaming og pludring.

Mini sovnet på sofaen og jeg fikk sovet noen timer alene(!!!) i storsengen mens mannen så på serie og koste med han :) De kom og la seg rundt 02 og så sov vi som steiner til 07.00.

Var forresten på butikken på mandag og der er det en unge på ca 4/5 år og hun car skikkelig bortskjemt. Hun sitter med en kroneis mens moren handler, så hyler ungen seg til sjokolade som moren gir etter på. I køen så klikker ungen vinkel fordi hun skal ha sjokoladen NÅ!!!! Vi snakker trassskriking fra helvete. Jeg tenker at da gir hun vel ikke den skrikete isspisende ungen sjokoladen? Joda! Hun skyndet seg å løpe bort til henne med den. Er det rart ungen er en hylunge tenker jeg.

Kanskje jeg som er sær, men jeg synes det blir helt feil å belønne slik oppførsel, i tillegg på en mandag. Jeg er kanskje på min høye hest, men både meg og mannen utvekslet blikk om at vi aldri kommer til å gi etter til slik oppførsel...

Høres ut som en situasjon der mor ikke burde ha gitt etter ja. Men én ting har jeg lært etter 3,5 år som mor og det er at det er forskjell på prinsipper og det som skjer i praksis. Det kan jo ha vært en lang foranledning til det opptrinnet som de som så på ikke kan vite noe om... Høres jo ikke bra ut, men som jeg sier, det kan være ting man ikke vet. Kanskje moren var utslitt feks, pga et eller annet. Det er iallfall ikke alltid så lett å være så konsekvent som man skulle ønske!

Nei, men reagerte på at hun allerede spiste på en is inni butikken. Synes det er nok "treat" på en mandag :P Vet det selvsagt kan være mer bak historien, men jeg fikk inntrykk av at dette var en unge som hylte seg til viljen sin da moren virket veldig ettergivende.

Selvsagt mulig jeg tar feil, men pleier å se forskjellen på en trøtt/grinete unge og en som trasshyler for å få gjennom viljen sin.

En skal være forsiktig med å dømme. Det kan, som sagt, ligge mye bak som vi ikke vet :(

 

Anonymous poster hash: a5a14...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gutten min på 9 uker har begynt å sutte desperat på fingrene, nesten så han spiser dem opp. Har lest at det er normalt i "alderen" hans og at han gjør det som ett ledd i utviklinga. Men leste også at de bør få en trygg leke å sutte på, noen som har tips til hva jeg kan kjøpe?

Aha! Min gör också det, trodde först han var sulten, men det kan ju vara dette da... Tenker att det må ju gå med ett stort kosedyr? Skall teste det i hvert fall :)

 

Så lenge det ikke er smådeler som kan svelges skall det vel vara OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Gutten min på 9 uker har begynt å sutte desperat på fingrene, nesten så han spiser dem opp. Har lest at det er normalt i "alderen" hans og at han gjør det som ett ledd i utviklinga. Men leste også at de bør få en trygg leke å sutte på, noen som har tips til hva jeg kan kjøpe?

Aha! Min gör också det, trodde först han var sulten, men det kan ju vara dette da... Tenker att det må ju gå med ett stort kosedyr? Skall teste det i hvert fall :)

 

Så lenge det ikke er smådeler som kan svelges skall det vel vara OK.

Jeg trodde også først at han var sulten, men så virket han ikke sulten heller. Skal prøve en bamse og bitering. Det har de visst på matbutikken:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han sovet hele dagen, fra 10.00. Måtte vekke ham for mat 13.00. Det MÅ jo være pga av rotavaksinen. Er det flere som fikk trøtte barn? Blir jo nesten bekymret😜, selv om det er deilig også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har han sovet hele dagen, fra 10.00. Måtte vekke ham for mat 13.00. Det MÅ jo være pga av rotavaksinen. Er det flere som fikk trøtte barn? Blir jo nesten bekymret😜, selv om det er deilig også da.

Det er helt vanlig :) Hs sa at det var vanlig så jeg er forberedt til å ta den til uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som hater å gi mini tran? Hun hater det og brekker seg og det ender i gråt. Blir D-vitamin dråper her. Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som hater å gi mini tran? Hun hater det og brekker seg og det ender i gråt. Blir D-vitamin dråper her. Grøss.

Gir dråper selv. Har en gulpeunge så tran er uaktuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille her ble veldig urolig etter rota vaksinen, så det var helt motsatt reaksjon. nå er jo han litt urolig fra før, så det er jo ikke godt å vite hva som er hva,men hs sa at uro var vanlig etter vaksinen..

 

Vi gir bare d vit dråper, mini satt oljen i halsen og det var så ubehagelig at jeg gir bare dråper etter det. Hadde samme prob med storebror. Passer på å få i meg mye av omega fettsyrene, både gjennom kost og tilskudd- vet jo at direkte inntak for babyen er bedre enn indirekte- men litt er også bedre enn ingenting.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ble også urolig av den vaksinen, men det var i den perioden han skreik mest, så ikke godt å si. Var det andre dose han fikk, Oslojente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som hater å gi mini tran? Hun hater det og brekker seg og det ender i gråt. Blir D-vitamin dråper her. Grøss.

 

 

Noen andre som hater å gi mini tran? Hun hater det og brekker seg og det ender i gråt. Blir D-vitamin dråper her. Grøss.

Gir dråper selv. Har en gulpeunge så tran er uaktuelt!

Her og er det gråt og gulping :( Fungerer D-Vitamin dråper på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D-vitamindråpene inneholder jo ikke omega 3 slik som tran, men det kan ungen få gjennom melka hvis man selv får nok av det.

Hvor mye må jeg ta for at det skal bli nok i melken? Jeg tar det heller selv(blæh!) enn at baby må få det i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...