Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #1 Skrevet 20. juli 2015 For å gjøre lang historie kort, mannen var utro (forhold på si med følelser og hele pakka) for 1 år siden. Denne elskerinna er en del av vår felles vennekrets. Vi kom oss over det, han brøt totalt med henne, selv om vi bor på en liten plass og støter på henne støtt og stadig. Bestekompisen til mannen fyller rund dag om 14 dager, og både mannen og eks-elskerinnen er invitert. Er det råttent av meg å si til mannen at han egentlig ikke skulle gå i selskapet så lenge det blir hun OG alkohol der? Et av vilkårene for å fortsette samlivet var nettopp null kontakt mellom ham og elskerinna. Jeg vet at begge mister hemninger i fylla, og at hun kommer garantert til å få sine venninner til å fortelle meg at han var utro igjen, selv om ingenting skjedde (det skjedde en gang før, eneste at dama blingsa med datoer og den dagen hun påstod han var med henne, var han på jobbreise i en helt annen by, noe som er dokumentert). Jeg orker ikke mer drama, nerver og frykt for hva som kan skje der. Er det urimelig av meg å be ham om å la være å gå så lenge hun og helle hennes venninnegjeng skal være der? I tillegg vurderer de å ha selskapet hjemmet hos denne eks-elskerinna siden hun har gedigent hus med stor stue og plass til masse folk, og ingen småunger som skal legges. Hva synes dere? Vi er egentlig invitert begge to, og da hadde det vært greit, men det er så å si umulig for meg å skaffe barnevakt for vår minste som er bare 2 måneder gammel. Anonymous poster hash: c7979...66a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #2 Skrevet 20. juli 2015 Kjære deg, det er da mer enn greit! Men vil han gå selv da? Anonymous poster hash: 30f6a...806
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #3 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #4 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #5 Skrevet 20. juli 2015 Øh, min mann hadde ikke utsatt meg for noe slikt... Han ville ikke vært utro heller da, men rart din mann ikke ser hva som er løsningen selv?! Anonymous poster hash: 95459...1d5
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #6 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #7 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Det var derfor jeg skrev at de kunne gå tidlig. Regner med ikke alle gjestene møter drita eller setter seg rett ned og nidrikker. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #8 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Det var derfor jeg skrev at de kunne gå tidlig. Regner med ikke alle gjestene møter drita eller setter seg rett ned og nidrikker. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Alkohol og barn har ikke noe sammen å gjøre, så om de så ikke er drita eller noe, så hadde det her vært uaktuelt å ta med en baby til et sted man VET det kommer til å bli alkoholinntak, som ikke er begrenset til 1-2 øl eller noe. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #9 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Eventuelt at jeg kan gå og han kan passe babyen. Jeg er så å si aldri ute, mens han er ute på byen ca en gang i måneden. Dette er vår felles kompis, men mannen kjenner ham selvfølgelig best. Anonymous poster hash: c7979...66a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #10 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Det var derfor jeg skrev at de kunne gå tidlig. Regner med ikke alle gjestene møter drita eller setter seg rett ned og nidrikker. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Blir nok vanskelig å få mannen hjem tidlig, vil tro at vennene vil prøve å få ham til å bli, og det er da umulig for meg å dra ham hjem etter håret Anonymous poster hash: c7979...66a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #11 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig bør han være hjemme! Burde ikke være et problem for han. Anonymous poster hash: 35d9e...ab3
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #12 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Det var derfor jeg skrev at de kunne gå tidlig. Regner med ikke alle gjestene møter drita eller setter seg rett ned og nidrikker. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Alkohol og barn har ikke noe sammen å gjøre, så om de så ikke er drita eller noe, så hadde det her vært uaktuelt å ta med en baby til et sted man VET det kommer til å bli alkoholinntak, som ikke er begrenset til 1-2 øl eller noe. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Ok. Slik er det for deg. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke er i din omgangskrets hvor det tydeligvis er litt for mye alkohol. Her er alkoholen fullstendig underordnet på fester. Det er mer mat og samvær og hagefester, hvor noen gjester velger et glass vin eller to, og andre ikke drikker. Jeg drikker aldri selv, og har aldri sett vennene mine påseilet, i alle fall ikke tidlig på kvelden. Dersom det er fylleslag som på bygda (ja, jeg er vokst opp i hjemmebrentland) stiller det seg helt annerledes, da ville det selvfølgelig være uaktuelt å ta med barn. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #13 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Det var derfor jeg skrev at de kunne gå tidlig. Regner med ikke alle gjestene møter drita eller setter seg rett ned og nidrikker. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Alkohol og barn har ikke noe sammen å gjøre, så om de så ikke er drita eller noe, så hadde det her vært uaktuelt å ta med en baby til et sted man VET det kommer til å bli alkoholinntak, som ikke er begrenset til 1-2 øl eller noe. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Ok. Slik er det for deg. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke er i din omgangskrets hvor det tydeligvis er litt for mye alkohol. Her er alkoholen fullstendig underordnet på fester. Det er mer mat og samvær og hagefester, hvor noen gjester velger et glass vin eller to, og andre ikke drikker. Jeg drikker aldri selv, og har aldri sett vennene mine påseilet, i alle fall ikke tidlig på kvelden. Dersom det er fylleslag som på bygda (ja, jeg er vokst opp i hjemmebrentland) stiller det seg helt annerledes, da ville det selvfølgelig være uaktuelt å ta med barn. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Når voksne feirer rundt dag her, så er det som regel uten barn. For det første begynner gjerne festen etter kl 20, altså barnas leggetid, og så selvfølgelig vet man aldri hvem som blir drita når. Ja, vi bor på "hjemmebrentbygda" Anonymous poster hash: c7979...66a
pitrijorg Skrevet 20. juli 2015 #14 Skrevet 20. juli 2015 Om dette er bestekompisen til mannen din som du sier, da burde han vite hva mannen din har virra med... og derfor har forståelse for at det er sånn det blir, at mannen din blir hjemme med deg og bebbsen. Som de sier over her. finn heller på noe annet koselig eller gøy med denne kompisen ved en senere anledning. send de på guttetur eller noe. Alle mannfolk trenger en guttetur.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #15 Skrevet 20. juli 2015 ....og for å gjøre historien komplett, så skal dagen til kompisen feires i elskerinnens hus 😉😉😉 Anonymous poster hash: 8d42d...118
Mamma til 2 søte Skrevet 20. juli 2015 #16 Skrevet 20. juli 2015 Absolutt ikke råttent gjort! Men han bør skjønne selv at han skal holde seg hjemme.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #17 Skrevet 20. juli 2015 Mannen burde selv foreslå å være hjemme! Anonymous poster hash: 3e00b...13c
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #18 Skrevet 20. juli 2015 ....og for å gjøre historien komplett, så skal dagen til kompisen feires i elskerinnens hus 😉😉😉 Anonymous poster hash: 8d42d...118 Hold dere hjemme begge to. Anonymous poster hash: 86207...6fa
smiia Skrevet 20. juli 2015 #19 Skrevet 20. juli 2015 Er veldig enig med de som sier at mannen selv burde både innse og foreslå selv at han blir hjemme. Hva sier han selv da?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #20 Skrevet 20. juli 2015 Passe blåst i huet han mannen din hvis han vil gå på den festen. Du har all grunn til å kreve at han blir hjemme og det burde egentlig ikke vært noe spørsmål en gang. Anonymous poster hash: c5117...1af
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #21 Skrevet 20. juli 2015 Om dette er bestekompisen til mannen din som du sier, da burde han vite hva mannen din har virra med... og derfor har forståelse for at det er sånn det blir, at mannen din blir hjemme med deg og bebbsen. Som de sier over her. finn heller på noe annet koselig eller gøy med denne kompisen ved en senere anledning. send de på guttetur eller noe. Alle mannfolk trenger en guttetur. Alle i vennekretsen vet. Det er ikke kompisen som planlegger sitt eget bursdagslag, men våre felles venner (overraskelsesparty). Anonymous poster hash: c7979...66a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #22 Skrevet 20. juli 2015 Er veldig enig med de som sier at mannen selv burde både innse og foreslå selv at han blir hjemme. Hva sier han selv da? Vi har enda ikke snakket om det, jeg ville bare høre her først om jeg er helt urimelig som forventer det, eller ikke. Anonymous poster hash: c7979...66a
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #23 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Det var derfor jeg skrev at de kunne gå tidlig. Regner med ikke alle gjestene møter drita eller setter seg rett ned og nidrikker. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Alkohol og barn har ikke noe sammen å gjøre, så om de så ikke er drita eller noe, så hadde det her vært uaktuelt å ta med en baby til et sted man VET det kommer til å bli alkoholinntak, som ikke er begrenset til 1-2 øl eller noe. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Ok. Slik er det for deg. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke er i din omgangskrets hvor det tydeligvis er litt for mye alkohol. Her er alkoholen fullstendig underordnet på fester. Det er mer mat og samvær og hagefester, hvor noen gjester velger et glass vin eller to, og andre ikke drikker. Jeg drikker aldri selv, og har aldri sett vennene mine påseilet, i alle fall ikke tidlig på kvelden. Dersom det er fylleslag som på bygda (ja, jeg er vokst opp i hjemmebrentland) stiller det seg helt annerledes, da ville det selvfølgelig være uaktuelt å ta med barn. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Snakk om å uttale seg uten å vite noe. Her er det snakk om å fylle rundt tall i HI sitt innlegg, sier seg selv at det er en feiring uten barn. Når det er ventet at det blir en del alkohol, slik som når det er rundt tall, og de har velgt å feire et sted hvor de ikke trenger å forholde seg til barn, så vil da ingen opplagte voksene dra med seg barn dit. Som jeg skrev: Barn og alkohol har ikke noe i samme plass å gjøre, så sant det ikke er snakk om et par øl eller lignende. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #24 Skrevet 20. juli 2015 Om dette er bestekompisen til mannen din som du sier, da burde han vite hva mannen din har virra med... og derfor har forståelse for at det er sånn det blir, at mannen din blir hjemme med deg og bebbsen. Som de sier over her. finn heller på noe annet koselig eller gøy med denne kompisen ved en senere anledning. send de på guttetur eller noe. Alle mannfolk trenger en guttetur. Alle i vennekretsen vet. Det er ikke kompisen som planlegger sitt eget bursdagslag, men våre felles venner (overraskelsesparty). Anonymous poster hash: c7979...66a Når alle i vennekretsen vet, så syntes jeg det er majestetisk idiotisk gjort å ha det i huset til denne røya i det store og hele... (finnes partytelt, just saying) men kompisen(e) deres kommer til å forstå. har man driti seg heftig ut så blir det konsekvenser... dette er en av dem Anonymous poster hash: 01625...e2e
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2015 #25 Skrevet 20. juli 2015 Selvfølgelig skal han være hjemme. Og det burde han insistere på selv. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Evt gå begge to og ta med babyen, så får dere gratulert kompisen. Gå hjem tidlig og ha resten av kvelden hjemme sammen. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Ta med babyen til en fest med alkohol? Dårligste forslaget jeg har hørt Om mannen din vil gå, så hadde jeg sakt ifra at slikt burde han tenkt på før han gjorde det umulig (ikke si før utroskapen eller noe) Om han er i tvil selv, hadde jeg foreslått at siden dere ikke har barnevakt, så dere begge kan gå, så kan dere jo invitere kompisen hjem til dere for en god middag og litt godt i glasset i forkant/etterkant av festen, så dere begge får gratulert han. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Det var derfor jeg skrev at de kunne gå tidlig. Regner med ikke alle gjestene møter drita eller setter seg rett ned og nidrikker. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Alkohol og barn har ikke noe sammen å gjøre, så om de så ikke er drita eller noe, så hadde det her vært uaktuelt å ta med en baby til et sted man VET det kommer til å bli alkoholinntak, som ikke er begrenset til 1-2 øl eller noe. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Ok. Slik er det for deg. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke er i din omgangskrets hvor det tydeligvis er litt for mye alkohol. Her er alkoholen fullstendig underordnet på fester. Det er mer mat og samvær og hagefester, hvor noen gjester velger et glass vin eller to, og andre ikke drikker. Jeg drikker aldri selv, og har aldri sett vennene mine påseilet, i alle fall ikke tidlig på kvelden. Dersom det er fylleslag som på bygda (ja, jeg er vokst opp i hjemmebrentland) stiller det seg helt annerledes, da ville det selvfølgelig være uaktuelt å ta med barn. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d Snakk om å uttale seg uten å vite noe. Her er det snakk om å fylle rundt tall i HI sitt innlegg, sier seg selv at det er en feiring uten barn. Når det er ventet at det blir en del alkohol, slik som når det er rundt tall, og de har velgt å feire et sted hvor de ikke trenger å forholde seg til barn, så vil da ingen opplagte voksene dra med seg barn dit.Som jeg skrev: Barn og alkohol har ikke noe i samme plass å gjøre, så sant det ikke er snakk om et par øl eller lignende. Anonymous poster hash: 5f94d...6d2 Jeg skjønner at vi har helt ulike referanser. For meg er ikke rundt tall assosiert med fyll. Der er vi ulike. I min omgangskrets er det vanlig å inkludere barn i feiringer, og 1-2 glass eller avholdenhet er regelen heller enn unntaket. Fyllefest eksisterer ikke her. Som sagt ville jeg ikke tatt med barn på fest der alkohol står i sentrum. Verken du eller jeg visst hva slags fest dette er. Jeg svarte ut fra mine referanser, og du ut fra dine. Anonymous poster hash: 6f3dd...26d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå