Gå til innhold

Du som har tatt mannens etternavn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har både mitt og mannens. Våre felles barn har kun hans. Jeg synes (som oftest) det er finest slik og det som er mest naturlig, men hva andre gjør er opp til dem😊

En ting jeg absolutt ikke liker (uten noen spesiell grunn) er når mannen tar kona sitt, altså at begge heter f.eks Hansen-Andersen.

Det blir nok for moderne for meg, og når jeg leser den sammensetningen er det iblant vanskelig å skjønne om det er søsken eller ektepar.

Anonymous poster hash: c2ba8...bba

Videoannonse
Annonse
Gjest 5 andre
Skrevet

Atakelig vis... Synes at det er enklest når alle i husholdningen deler etternavn. Liker at ting er ryddig ;) Han var ikke villig til å ta mitt veldig sjeldne etternavn, siden han er litt gammeldags på det viset, så da var det i grunn greit at også hans navn er nok så sjeldent :) 

Skrevet

Byttet til hans, mitt som etternavn. Hadde ikke tatt det om jeg ikke likte det. Hadde enten beholdt hvert vårt, eller han tatt mitt. Unger hadde blitt en diskusjon. Jeg hadde nok ønsket mitt.

Anonymous poster hash: c0786...00a

Skrevet

Her tok jeg mannens etternavn selvom han har et -sen navn. Det er naturlig å det eneste rette å ta mannens etternavn når man har felles barn og er gift. Par som er gift med felles barn og ulike etternavn ser jeg ikke på som en ekte familie.

Anonymous poster hash: 7ec61...2e2

Haha, du er iallfall en ekte tulling! Ikke har du lært å skrive/lese heller, så ikke rart at du ikke er så veldig opplyst. ;)

Anonymous poster hash: c2d8c...d2f

Skrevet

Å gi barna to etternavn ser jeg ingen vits i, det er utrolig mange som gjør det.

Hva når den generasjonen barn som alle har to etternavn skal gifte seg da, skal de gi barna sine fire etternavn?

Anonymous poster hash: a9118...5b8

Vi tilhører vel den generasjonen vi da. Både min mor og mannens mor beholdt siden pikenavn, og både mannen min og jeg fikk to etternavn. Dette resulterte i at vi satt med totalt 4 sjeldne etternavn å velge mellom.

Det endte med at han beholdt sine 2, jeg har mine 2 + ett av hans og barna har kun det ene hans. Jeg ville beholde mine da jeg er knyttet til dem, men vi ville ikke at barna skulle få samme problem. Vi valgte da det sjeldneste til barna også ønsket jeg å ha samme etternavn som dem.

Anonymous poster hash: ffe91...08c

Skrevet

Her har jeg, mannen og begge barna våre hvert sitt navn. Lenge leve individualitet! Og så er vi en ekte familie til tross for dette 😉

Skrevet

Vi er ikke gift, men hvis vi gifter oss, så blir det som å velge mellom pest og kolera. Vi har begge kjedelige sen-navn. Jeg ville nok byttet, for å hete det samme som resten av familien.

Anonymous poster hash: ada0f...677

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...