Gå til innhold

Ok, et FLAUT problem.. Noen med erfaring? (ganske ekkelt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig mange tilstoppede talgkjertler i underlivet (sånne hvite harde kuler) til vanlig, og av og til utvikler disse seg til store kviser. Det skjer kanskje 2 ganger i året og da får jeg en kvise på en av sidene til kjeden/rumpa ca, på størrelse med en liten drue. 

Jeg fikk en av disse for noen dager siden, og vanligvis får jeg poppet dem, mens andre ganger blir de borte av seg selv hvis de ikke lar seg poppe.
Nå derimot, virker det som om kvisen har vokst seg innover... Selve kulen der den satt er nesten flat, men nå er det hardt på halve rumpeballa på innsiden.. Skikkelig hovent, og har den samme følelsen jeg hadde etter fødsel som om alt blodet i kroppen samlet seg i underlivet og presset nedover.. Verst når jeg står oppreist. 

Når jeg kjenner med hele hånda for å føle kantene på der det er hardt er det seriøst på størrelse med stor potet. Det må jo være flere desiliter med verk inni der :S Veldig ømt og steinhardt. 

Er det noen som har erfaring?? Vil dette gå over av seg selv eller er jeg nødt til å ringe legen å fortelle at jeg har en underomjordisk kvise på størrelse med en liten melon? 

Anonymous poster hash: a85a6...27c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde dra til legen! Barberer du deg mye i områdene du får disse "kvisene"?

Anonymous poster hash: 192fd...21b

Skrevet

Du burde dra til legen! Barberer du deg mye i områdene du får disse "kvisene"?

Anonymous poster hash: 192fd...21b

Barberer meg nesten aldri lengre. Nå har jeg full skog. Disse talgkjertlene har jeg forhørt meg med legen om flere ganger, men de sier det ikke er noe å gjøre med. At de vil gå vekk av seg selv etterhvert. Det er jo veldig vanlig å få noen, men jeg har ganske mange :( 

Slike kviser i underlivet i det området er også veldig normalt, problemet er bare at den ikke går vekk, og har blitt gigantisk og innvendig ! Skal til legen i morgen for noe annet, men da til en mannlig vikar så får heller bestille en ny time til min egen lege dersom det ikke blir bedre innen i morgen..

Skrevet

Du bør dra til legen, du kan ende med sepsis.

Skrevet

Høres ut som bartholinitt.

Tilstoppet kjertel ved skjedeåpningen. Må dreneres kirurgisk.

Anonymous poster hash: 90c8a...bef

Skrevet

Legen asap! Ring i morgen tidlig.

Skrevet

Å nei :( disse har jo alltid gått vekk av seg selv tidligere. . Fant en annen tråd her inne om samme emnet, om noen som fjernet "gigantiske" på 4*4 cm.. jeg tror min er mye større enn som så :(

Legen min er på sommerferie kom jeg på så det er bare menn tilgjengelig. Tror uansett jeg må på sykehus for å tømme dette greiene her..

kan jeg ringe direkte til sykehus i morgen eller er jeg avhengig av henvisning? Legevakt er langt unna, har ikke barnevakt eller noe.. Gjør vondt å gå, sitte og stå! :( ble redd nå

Skrevet

Å nei :( disse har jo alltid gått vekk av seg selv tidligere. . Fant en annen tråd her inne om samme emnet, om noen som fjernet "gigantiske" på 4*4 cm.. jeg tror min er mye større enn som så :(

Legen min er på sommerferie kom jeg på så det er bare menn tilgjengelig. Tror uansett jeg må på sykehus for å tømme dette greiene her..

kan jeg ringe direkte til sykehus i morgen eller er jeg avhengig av henvisning? Legevakt er langt unna, har ikke barnevakt eller noe.. Gjør vondt å gå, sitte og stå! :( ble redd nå

Min var på størrelse med en plomme.

Gjorde vondt å sitte og gå.

Var hos lege og ble henvist til sykehus, måtte fjernes under spinalbedøvelse da de ikke la gravide pasienter i narkose hvis det ikke var helt nødvendig. Det lukta jævlig...

Det verste er at den fylte seg opp igjen noen uker senere, men da sprakk den heldigvis av seg selv. Grøss.

Hilsen anonym lenger opp med bartholinitten.

Skrevet

Kan jeg ringe legen i morgen å be om henvisning uten å måtte dra dit først?

min er større enn plomme.. vil tippe 7*5 og langt langt under huden.. vil hellet ha narkose enn bedøvelsessprøyte!

Skrevet

min er større enn plomme.. vil tippe 7*5 og langt langt under huden.. vil hellet ha narkose enn bedøvelsessprøyte!

Min var også langt under huden, men kjente den godt, og den var synlig utenfra hvis jeg satt på huk over et speil. Du må nok undersøkes av lege for å få henvisning.

Skrevet

Min var også langt under huden, men kjente den godt, og den var synlig utenfra hvis jeg satt på huk over et speil. Du må nok undersøkes av lege for å få henvisning.

Men jeg har ingen lege å gå til :( 

Jeg nekter å gå til en mann av flere grunner. Min er borte i 14 dager, både han som er lege nr 2 er mann, og hennes pasienter blir henvist til et annet legekontor, som også er en mann.  Hva koster det å dra på sykehuset uten henvisning ? 

Vil gjerne slippe å betale 1000 kr for privat gyn kun for en henvisning :(

Skrevet

Kjære deg dette må du få fjærnet fortest mulig.

Skrevet

Jeg nekter å gå til en mann av flere grunner. Min er borte i 14 dager, både han som er lege nr 2 er mann, og hennes pasienter blir henvist til et annet legekontor, som også er en mann. Hva koster det å dra på sykehuset uten henvisning ?

Du kan vel reise på legevakta?

Ellers ville jeg ringt direkte til gynekologisk avd på sykehuset og forhørt meg.

Skrevet

Skaff barnevakt og dra rett til legevakta. Dette er vel ikke noe å "tulle" med???

Anonymous poster hash: 3368a...214

Skrevet

Jeg har veldig mange tilstoppede talgkjertler i underlivet (sånne hvite harde kuler) til vanlig, og av og til utvikler disse seg til store kviser. Det skjer kanskje 2 ganger i året og da får jeg en kvise på en av sidene til kjeden/rumpa ca, på størrelse med en liten drue. 

Jeg fikk en av disse for noen dager siden, og vanligvis får jeg poppet dem, mens andre ganger blir de borte av seg selv hvis de ikke lar seg poppe.

Nå derimot, virker det som om kvisen har vokst seg innover... Selve kulen der den satt er nesten flat, men nå er det hardt på halve rumpeballa på innsiden.. Skikkelig hovent, og har den samme følelsen jeg hadde etter fødsel som om alt blodet i kroppen samlet seg i underlivet og presset nedover.. Verst når jeg står oppreist. 

Når jeg kjenner med hele hånda for å føle kantene på der det er hardt er det seriøst på størrelse med stor potet. Det må jo være flere desiliter med verk inni der :S Veldig ømt og steinhardt. 

Er det noen som har erfaring?? Vil dette gå over av seg selv eller er jeg nødt til å ringe legen å fortelle at jeg har en underomjordisk kvise på størrelse med en liten melon? 

Man kan få fettkuler/ talgkuler hvor som helst ja.

Flere i min familie har vært hos legen for å få fjernet dem, da behøves et lite snitt med skalpell og noen sting.

Anonymous poster hash: 7cbd0...0d3

Skrevet

Skaff barnevakt og dra rett til legevakta. Dette er vel ikke noe å "tulle" med???

Anonymous poster hash: 3368a...214

Jeg tuller heller ikke. Har fått barnevakt til i morgen om jeg måtte trenge!

Skrevet

Jeg nekter å gå til en mann av flere grunner. Min er borte i 14 dager, både han som er lege nr 2 er mann, og hennes pasienter blir henvist til et annet legekontor, som også er en mann. Hva koster det å dra på sykehuset uten henvisning ?

Du kan vel reise på legevakta?

Ellers ville jeg ringt direkte til gynekologisk avd på sykehuset og forhørt meg.

Legevakta tar ikke imot så sant det ikke er akutt og alt annet er prøvd. 

Skal ringe sykehuset i morgen tidlig :)

Skrevet

Forresten når jeg leser om dette bartholinittgreiene, så står det at dette er inni de indre kjønnsleppene? 
Min kul sitter mer eller mindre i rumpa. Den høyre rumpeballa for å være eksakt.. Og er på siden av endetarmsåpningen, ikke ved skjeden.. 

Skrevet

Bare for å ha sgt det, du er ikke garantert kvinnelig lege på sykehuset. Der går det på kapasitet, hvem som har mulighet og hvem som er på vakt... Bare så du kan forberede deg på at det er fullt mulig at det er en mannlig lege som gjør det.

Jeg vil tro du får lokalbedøvelse og så lager de et lite snitt eller så tømmer de den med å bruke en sprøyte (med lokalbedøvelse). Lykke til! Har gjort noe av det samme øverst på låret, da på legevakten siden den skiftet farge og det var blitt infeksjon. Var to mannlige leger som sjekket før den ene av dem tømte "byllen"... Ingen problem, var ikke vondt og legene er profesjonelle.

Lykke til

Anonymous poster hash: 7e8bd...91b

Skrevet

Google sakralcyste, kanskje det er det.

Anonymous poster hash: a1db0...d6e

Skrevet

Bare for å ha sgt det, du er ikke garantert kvinnelig lege på sykehuset. Der går det på kapasitet, hvem som har mulighet og hvem som er på vakt... Bare så du kan forberede deg på at det er fullt mulig at det er en mannlig lege som gjør det.

Jeg vil tro du får lokalbedøvelse og så lager de et lite snitt eller så tømmer de den med å bruke en sprøyte (med lokalbedøvelse). Lykke til! Har gjort noe av det samme øverst på låret, da på legevakten siden den skiftet farge og det var blitt infeksjon. Var to mannlige leger som sjekket før den ene av dem tømte "byllen"... Ingen problem, var ikke vondt og legene er profesjonelle.

Lykke til

Anonymous poster hash: 7e8bd...91b

På sykehus eller hos en gynekolog går det fint å ha en mann. Har vært mye inn og ut av sykehus pga cyster og graviditeter utenfor livmor, men akkurat mannlig fastlege vil jeg ikke skal utføre sjekk der nede. Litt også fordi de mannlige legene som er på legekontoret jeg har er unge, og snakker nesten ikke norsk. Høres ikke bra ut, men har problemer med å forholde meg til menn generelt. 

Skrevet

Hvordan gikk det?

Anonymous poster hash: 53e2a...755

Skrevet

Jeg har slitt med sånne kuler som deg I 10 år ca. Noen forsvinner av seg selv og andre har en lege snittet opp. Har da fått antibiotika/penicillin kur I tillegg. Har nå en veldig flink fastlege som har sendt henvisning til sykehuset om at jeg skal få "problemet" kirurgisk fjernet. Hadde nå uansett ringt legevakt. (Jeg har fått snittet om mine hos legevakt Før da jeg ble helt desperat) er jo selvfølgelig ganske vondt. Har gjort det både med og uten bedøvelse. Er jo begrenset hvor mye bedøvelsen virker. Men de 15 min med smerte er såå verdt det for den sprengende, betente smerten blir jo borte . Ring lege asap og kontakt fastlege så fort hun er tilbake

Anonymous poster hash: 0b7ce...25a

Skrevet

Er du overvektig?

Anonymous poster hash: d3d3d...79f

Skrevet

Hi her. Jeg dro til den legetimen jeg allerede hadde neste dag, og fant da ut at min egen lege ikke tok ferie før uka etter *slå seg i hodet*. Så da bestilte jeg en ny time samme dag til henne. Jeg fikk antibiotika som jeg nå går på.
Smertene var ganske ekstreme da jeg stod oppreist, men det fikk fint å sitte ned. Noe som ikke er så heldig med aktivt barn i hus som ikke forstår at mamma har vondt :(  Uvel fra medisinen og, og en hel haug smertestillende.
Men, så for 2 dager siden kom en del av verket ut. Det lettet noe enormt på trykket så jeg er kjempeglad.
Den innvendige kulen er der enda, men mye mindre og ikke så ømt lengre. Så jeg håper jo at anti.b tar knekken på dette, eller at resten kommer ut av seg selv det også. Nå har jeg i alle fall ikke så veldig vondt lengre. JUHU!

Til du siste, jeg har vært overvektig, så normalvektig, men nå er jeg kanskje et par kilo overvektig igjen. 
Legen min ba meg skrubbe meg nedentil med medisinsk grønnsåpe, kanskje det kunne hjelpe mot disse kulene jeg har til vanlig. 
Hvis ingenting hjelper vil jeg vurdere kirurgi, for det er ganske hemmende og flaut.. Orker ikke tanken på at en mann skal se meg nedentil igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...