Gå til innhold

Inspirert av barnegruppen på Face

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk den med meg før jeg ble kastet ut ja, har ikke blitt godkjent igjen.. enda hvertfall.

Om det er samme tråd vi snakker om vet jeg ikke. Men var ikke noe sjokkerende der. At noen skriver at barna har søvnproblemer, syns ikke jeg er noe gæli. Det var de samme personen som gikk igjen, en heftig krangling mellom de.. Og hele tiden - spør legen.. Som alltid dukker opp i de trådene. Greit nok, er sant det da..

Anonymous poster hash: 2607d...5dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke lagt ut det på fb nei.. legger ut svært lite ang mine barn.

Jeg hadde selv en baby som sov svært lite og fastlegen foreslo vallergan (8 mndr), men jeg sa nei.. det var en forferdelig tid pga lite søvn, men jeg valgte å bite tenna sammen og stå i det.. hvis et barn får for lite søvn kan det utvikle hjerneskade (da snakker vi under 4 timer i døgnet, mitt sov 5)...i de tilfellene kan jeg forstå at vallergan kan forsvares.. men jeg tenker at det må være noe som ligger bak søvnløsheten, det er ikke normalt at en baby sover så lite.. og da er det heller viktigere å finne ut av årsaken.. jeg måtte kjempe lenge før legene innså at det var en grunn til at min ikke sov.. skulle en liten operasjon til før han sov som en baby skal..

Er overbevist om at leger er litt sløve på det området og skiver ut vallergan for lett.

Anonymous poster hash: 7b50e...9dd

Kva for ein operasjon var det barnet ditt fekk?

Anonymous poster hash: 396e3...c94

Skrevet

For en stund siden husker jeg det var en som sto frem i Foreldre & Barn og sa at hun hadde gitt barna sine sovemedisin (ikke så små som 6 mnd, da...). Hun forsvarte det, og sa at det satt langt inne med førstemann, men fant at det var den beste løsningen. Og det viste seg at nummer 2 og nummer 3 også "trengte" sovemedisin. Blir helt satt ut av noen mennesker, jeg. 

(når det er sagt, begynner jeg å få noia av noen av artiklene i F& B... Flere?)

Anonymous poster hash: a1955...c5f
Skrevet

Jeg hadde meldt de til bv etter å ha egla meg innpå de for å få de til å avsløre legend navn. Legen hadde jeg meldt til alle instanser som meldes kan

Skrevet

Da min første ble 1 år og jeg ikke hadde fått sovet mer enn 2t sammenhengende siden før han ble født, var jeg så desperat at jeg gikk til legen for å spørre om Vallergan. Jeg holdt på å bli dypt deprimert av å ikke få sove. Det var som tortur. Hun sa de hadde sluttet å gi det til små barn fordi det var påvist dødstilfeller i andre land. Jeg er selvfølgelig glad jeg ikke fikk det, men jeg var så fortvilet. Det tok 2 år til med nytt barn før det begynte å sove gjennom natten. Det har resultert i at jeg har blitt utbrent, så jeg kan absolutt forstå at man går til legen for å spørre om det. Men det er bra legene sier nei :)

Anonymous poster hash: c0def...b77

Skrevet

Da min første ble 1 år og jeg ikke hadde fått sovet mer enn 2t sammenhengende siden før han ble født, var jeg så desperat at jeg gikk til legen for å spørre om Vallergan. Jeg holdt på å bli dypt deprimert av å ikke få sove. Det var som tortur. Hun sa de hadde sluttet å gi det til små barn fordi det var påvist dødstilfeller i andre land. Jeg er selvfølgelig glad jeg ikke fikk det, men jeg var så fortvilet. Det tok 2 år til med nytt barn før det begynte å sove gjennom natten. Det har resultert i at jeg har blitt utbrent, så jeg kan absolutt forstå at man går til legen for å spørre om det. Men det er bra legene sier nei :)

Hva med avlastning en natt eller to?

Skrevet

Fordi DU synes det var tortur, så ønsket du å dope ditt barn i søvn? Godt du hadde en fornuftig lege ja 😊

Anonymous poster hash: 43ec2...079

Skrevet

De fleste leger er fornuftige. Og de som gir ut vallergan trenger ikke å være ufornuftig. De ser at barna trenge hjelp til å finne søvnen. Faktisk om du tror det eller ikke, så finnes det barn med søvnproblemer. Og ja, det kan til og med skade barnet mer enn en liten periode med vallergan..

Skrevet

Fikk den med meg før jeg ble kastet ut ja, har ikke blitt godkjent igjen.. enda hvertfall.

Om det er samme tråd vi snakker om vet jeg ikke. Men var ikke noe sjokkerende der. At noen skriver at barna har søvnproblemer, syns ikke jeg er noe gæli. Det var de samme personen som gikk igjen, en heftig krangling mellom de.. Og hele tiden - spør legen.. Som alltid dukker opp i de trådene. Greit nok, er sant det da..

Hvorfor ble du kastet ut??

Anonymous poster hash: f2306...552

Skrevet

Hvorfor er dere ikke heller glade for å slippe å oppleve søvnløshet enn å rakke ned på andre og deres valg?

Man vet aldri alt som ligger bak. 
Om dere tror det alltid er for mor/far sin skyld man gjerne tyr til slike hjelpemidler, tror jeg dere tar feil. Søvnløshet går også utover barnet det gjelder...  Det er nok heller ingen lett avgjørelse for dem det gjelder. Slutt å dømme før dere har gått en mil i deres sko ;) Eller i mange av disse tilfellene, år på år på år uten søvn ;)

Anonymous poster hash: b4afd...e77
Skrevet

Hvorfor er dere ikke heller glade for å slippe å oppleve søvnløshet enn å rakke ned på andre og deres valg?

Om dere tror det alltid er for mor/far sin skyld man gjerne tyr til slike hjelpemidler, tror jeg dere tar feil. Søvnløshet går også utover barnet det gjelder... Det er nok heller ingen lett avgjørelse for dem det gjelder. Slutt å dømme før dere har gått en mil i deres sko ;) Eller i mange av disse tilfellene, år på år på år uten søvn ;)

Hvorfor er det så mange som ikke ber om hjelp i form av avlastning en natt eller to iblant?

De fleste skylder på at de ikke har noe nettverk, men det må da gå Ann å få tak i en eller annen som sover over hjemme med foreldrene, bare at de får sove?

Skrevet

Om dere tror det alltid er for mor/far sin skyld man gjerne tyr til slike hjelpemidler, tror jeg dere tar feil. Søvnløshet går også utover barnet det gjelder... Det er nok heller ingen lett avgjørelse for dem det gjelder. Slutt å dømme før dere har gått en mil i deres sko ;) Eller i mange av disse tilfellene, år på år på år uten søvn ;)

Hvorfor skal disse mødrene på død og liv utlevere sine barn på Facebook??

Skrevet

Skjønner ikke det. Mange barn sover ikke, sånn er det jo bare.... mitt barn våknet 20 ggr på 8-10 timer ved halvannet års alder. Men man gir da ikke sovemedisin til så små...?

Anonymous poster hash: d7b90...434

Skrevet

Skjønner ikke det. Mange barn sover ikke, sånn er det jo bare.... mitt barn våknet 20 ggr på 8-10 timer ved halvannet års alder. Men man gir da ikke sovemedisin til så små...?

Mange mødre velger visst å gjøre det!

Skrevet

Hvor lenge pågikk det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...