Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #26 Skrevet 19. juli 2015 Jeg synes ditt opplegg er kaldt. Og til deg over, vi har 4 barn. Er hos alle til de sovner. Har aldri vært noe gråt, og det er virkelig ikke et håpløst opplegg med flere barn. Anonymous poster hash: 2d70f...fb2 Jeg og er hos mine to på 3 og 5 til de sovner - det tar maks 10-15 min til vanlig👍 Anonymous poster hash: 05648...770 Da er det jo ikke slik mannen til HI sliter med.. Det er jo helt irelevant hva du mestrer. Det er tydeligvis ikke mulog å få dette barnet til å sove så enkelt når man er der. Da er det best å finne en annen løsning, helt uavhengig av at andre barn sovnet fort på denne måten! Anonymous poster hash: 4153b...63f
Yellow Brick Road Skrevet 19. juli 2015 #27 Skrevet 19. juli 2015 Nei, alle barn finner ikke søvnen av seg selv. Et forferdelig uttrykk forresten. Og nei, barn som trenger litt ekstra hjelp for å sovne, trenger ikke å være utrygge barn, de trenger bare litt ekstra hjelp. Akkurat som vi voksne gjør. Noen av oss må lese litt før vi sovner, noen må høre litt musikk, andre må ha det helt mørkt og stille og noen klarer ikke å sovne når partneren er borte fordi det er så stille og kanskje er man litt engstelig også. Men barn, de skal liksom være helt like? Nope. HI-mannen overdriver muligens litt med en del uro rundt at barnet skal sove, mens HI's kalde måte med å sitte utenfor døra og unngå øyekontakt og bare gjøre ting effektivt, høres minst like ille ut i mine øre. Her har barna blitt bysset og puppet og klappet på og sunget for å lest for og alt som har vært nødvendig for å få dem til å sovne. De har fått og får det de trenger for å sovne, enten det er en ekstra klem eller en ekstra sang. Ingen av dem er veldig små nå lenger, og vi angrer absolutt ikke på den ekstra tiden vi har brukt rundt sengetidene når det har vært nødvendig, snarere helt motsatt, det er gode minner og gode stunder å se tilbake på. Joda, vi har måtte tåle en del kommentarer fra forskjellige personer som mener at vi kommer til å få det igjen om vi holder på sånn. Og det har det helt rett i. Vi har fått trygge barn som sover godt, er trygge på senga si og rommet sitt og det å sove generelt, enten det er på ferie, hos besteforeldre eller hjemme. Småbarnstida dreier seg tross alt bare om noen få år av livet vårt, og det tåler vi fint å bruke noen ekstra timer på. Det er mange måter å gjøre ting på, men å la barn gråte seg i søvn uansett om de er 1 uke eller 1 år eller 10 år for den saks skyld, kommer jeg alltid til å hevde at er helt feil.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2015 #28 Skrevet 19. juli 2015 Jeg er uenig med hvordan du gjør det, men uansett hvilken "metode" dere velger må dere bli enige!! Det verste er jo at dere gjør forskjellig. Jenta blir jo sikkert kjempe forvirret!! Anonymous poster hash: 34fce...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå