Gå til innhold

Vekt i tidligere svangerskap


Sjeva

Anbefalte innlegg

Oi. Jeg visste faktisk ikke at man ikke skal spise salami. Og jeg som har vært gravid 4 ganger da😯 Vel. En lærer stadig noe nytt... får holde meg unna det å da😉 Spekemat og sånn type ost og sånn visste jeg men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg forholder meg til helsemyndighetene, og det som står på matportalen 👍🏻 sjansen er jo liten for at noe skjer, men jeg ønsker ikke ta den. Det går jo så bra med de aller fleste, men for noen går det desverre galt 😔 legger med link for den som eventuelt vil lese.

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Takk for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett sunrise.. Men glad det ikke bare er meg 😅

Haha sliter med å få i meg næring.. Det lille jeg får i meg er ikke akurat veldig sunt bestandig 😝😝😝 kvalmen henger jo over meg nesten hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la på meg 23 kg tror jeg sist graviditet, bittelitt strekk erker på innsiden av lårene men ellers ingen. Men de kg pluss noen til forsvant i løpet av de første 6 mnd. Det var ikke mer igjen av meg. Har ikke vekt hjemme, men ser ut som om jeg har lagt på meg litt den siste tiden, men satser på at vekten går like greit av denne gangen også, trenger ikke å gå ned mer enn det jeg legger på meg da! Men dere som har lagt på dere, hvordan var dere i starten? Slank, normal, lubben, overvektig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av hyperemisis har jeg lagt på meg lite begge svangerskap - 6 og 8 kg. Begge gangene kom alle kilone de siste to ukene pga vann i kroppen 😕 så regner ikke med det blir så mye ekstra denne gangen heller, men er jo lov å håpe 👍🏻👍🏻👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her veide jeg 60 kg da jeg ble gravid med førstemann, opp 33 kg. Gikk ned alt igjen. Veide 58 kg da jeg oppdaget at jeg ble gravid nå, veier i underkant av 61 nå. Spiser og spiser og spiser.. Ingen antydning til kvalme her ihvertfall! 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det et slit å legge på seg!! Med førstemsnn la jeg ingenting på meg, noen som vil si at da jeg hadde født den velskapte gutten på 3260kg som hadde det utmerkwt i mors mage var jeg 7 kg lettere ( under startvekt) og så for kiloene pga amming. Hadde mye melk men....huff hvordan jeg så ut!! Andre gangen la jeg på meg ca.7-8kg. Perfekt!😃 Lå nå litt under min vekt nå når jeg ble gravid pga amming, men håper det blir greit. Ikke lagt på meg og har dårlig matlyst og lite lyst på søtt også. Satser på at det kommer seg for opp i vekt skal jeg. Aller best om man har litt ekstra å tære på etter fødsel og ammestart. Er ingen sumobryter av natur, noe som kommer av mange år med alvorlig anoreksi i 16 av mine ungdomsår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...