Gå til innhold

Vekt i tidligere svangerskap


Sjeva

Anbefalte innlegg

Lurer på en ting og to. Dette er til dere som har født før.

Hvor mange kg la dere på dere?

Og fikk dere strekkmerker?

 

Her la jeg på meg 12 kg ved første og 9 kg ved andre.

Har strekkmerker så det holder.

2 venninner av meg la på seg 20 og 30 kg og ikke en strek.....

 

Satser på mye strekkmerker denne gangen også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten 30kg. Gikk ikkje opp i vekt før eg va passert midten av svangerskapet, men fauk plutselig opp ette da. Ingen strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lett strekkmerker, så regner nesten med at jeg får det nå, men det får bare være :) første baby her, så er spent på hvor mye øking i vekt totalt. Veide meg forige uke, så blir spennende å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får også lett strekkmerker. Strekkmerker overalt! Ingen andre i min familie som har det omtrent så jeg er vel en av di heldige utmerkede!😃 Jeg la på meg 28 kg første gang og 16 andre. Satser på mindre enn 16 denne gangen. (11-15) jeg fikk likevel nye strekkmerker i svangerskap nr.2. Trodde ikke det var mulig men😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det står i en tidligere tråd at jeg gikk opp 35, det stemmer ikke. Jeg gikk opp 33 kg, også her kom det meste ca etter halvveis ut i svangerskapet. Spiste og koste meg 😳

Klarte å gå ned alle kiloene igjen, og utrolig nok ingen strekkmerker. Smurte ikke eller noe slikt, er nok bare heldig med genene 😋

Endret av Parasoll☀️
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 17.5kg og fikk strekkmerkerker på puppene da de ble ENORME gikk fra C til F( nå er de tilbake til C og flagrete😂) . Magen har ingen strekkmerker.

Endret av markinga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La på meg 20 kg... Håper ikke det skjer denne gangen da jeg har litt for mye å ta av fra før av. Skal prøve å holde det til 10 kg denne gangen. Men veldi vanskelig når jeg har lyst på mat hele tiden 😛 å spise er det eneste som hjelper mot kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg ca 12 kg med begge to. Fikk ikke strekkmerker. Min mor og min søster fikk heller ikke strekkmerker, så det ligger nok i familien.

 

Smurte meg hver dag med Shea butter krem fra body Shop. Sikkert bare psykologisk, men følte at det hjalp på elastisiteten iallfall😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La på meg 13 kg, ingen strekkmerker. Allerede lagt på meg en kg nå, men skylder på at det har vært ferie og lite bevegelse 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting. Kastet opp fra uke 4 til nå. (7+6) (8 imorra) og til og med vært innlagt for dehyfrering.. Veide meg idag.. Gått opp 5 (!!!) Kg😯😯 hvor kommer dette fra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting. Kastet opp fra uke 4 til nå. (7+6) (8 imorra) og til og med vært innlagt for dehyfrering.. Veide meg idag.. Gått opp 5 (!!!) Kg😯😯 hvor kommer dette fra??

5 kg?? Sikker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er HELT sikker.. Det eneste jeg klarer å få ned er potetgull, sjokolademelk og brødskive med salami/brunost. Men jøsses da😯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salami og potetgull e veldig kaloririkt då. Men inneholde og mykje salt som kan gjer at du holde mykje vatn. Men salami ska ein vel ikkje eta som gravid meine eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salami på ristet brød har jeg så sykt lyst på om dagen, men jeg har også lest at vi må holde oss unna det 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spist X-antall gullsalamier da jeg gikk gravid med gutten min som er en frisk og rask 6åring. Han elsker også salami😂 denne gangen har jeg også dilla på det👍🏻

Endret av MN83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke spise rått kjøtt. Salami er vel rått!

Kan spises om den er varmebehandlet( på pizza o.l.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant på gilde sine sider at salami ikke er farlig og det er de jeg spiser.. Så jeg holder meg til deres opplysninger. Det er jo forskjeller mellom produsentene, så ikke dra alle typer salami under en kam:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske opplyst at mann ikke skal spise spekemat når mann er gravid, men opp til hver enkelt om de vil holde det! Jeg er veldig redd for de bakteriene i rått kjøtt når jeg er gravid men....:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forstått det slik at man kan spise nesten det man vil av spekemat, hvis man fryser først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til helsemyndighetene, og det som står på matportalen 👍🏻 sjansen er jo liten for at noe skjer, men jeg ønsker ikke ta den. Det går jo så bra med de aller fleste, men for noen går det desverre galt 😔 legger med link for den som eventuelt vil lese.

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/#tabs-1-2-anchor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nevnes, jeg har vært borti et barn som ble smittet av toxoplasmose- parasitten mens det lå i mors mage. For å si det sånn, jeg spiser ikke det som ikke er anbefalt, verken varmebehandlet eller fryst på forhånd. Veldig hysterisk, men den sjansen tar ikke jeg!

Ikke jeg heller. Veldig forsiktig med kokt skinke også, passer på at dato er god og ligger aldri lenge åpen. Er kanskje litt hysterisk på enkelte ting men det står jeg for😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...