Gå til innhold

Rareste/verste navnet dere har hørt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Cliff-Harry

Skjalg

Herborg Trine

Aleksander Leander (hva skjer liksom..)

Steve Liam

 

Anonymous poster hash: 4abde...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rare navn/ikke min smak:

 

Kanutte

Charles/Steve (norsk uttale, hørt i Nord-Norge)

Storm

Gunnfrid

Minken

Crissander

 

 

 

Anonymous poster hash: 29852...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Av "vanlige" navn er jeg dessverre enig i Liam, nathaniel og carossander.

 

Ellers var det vel en gærning som startet en tråd her for ca 1 år siden om hun kunde døpe sønnen sin til Lucifer?! Håper hun kom på bedre tanker.

 

Anonymous poster hash: b5739...4f6

Ingen eller færre enn 4 personer i Norge heter Carossander/Carosander. Skjønner ikke hvorfor dette kommer opp i alle navnetråder, ingen heter det!!

 

Anonymous poster hash: 29288...f78

Det betyr ikke at ingen heter det. Ssb går så vidt jeg vet ut i fra første fornavn. Minstemann sitt andre fornavn kommer det samme beskjed på, men jeg vet hvertfall 8 i Norge som har det som andre fornavn og to som første fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Av "vanlige" navn er jeg dessverre enig i Liam, nathaniel og carossander.

 

Ellers var det vel en gærning som startet en tråd her for ca 1 år siden om hun kunde døpe sønnen sin til Lucifer?! Håper hun kom på bedre tanker.

 

Anonymous poster hash: b5739...4f6

Ingen eller færre enn 4 personer i Norge heter Carossander/Carosander. Skjønner ikke hvorfor dette kommer opp i alle navnetråder, ingen heter det!!

 

Anonymous poster hash: 29288...f78

Det betyr ikke at ingen heter det. Ssb går så vidt jeg vet ut i fra første fornavn. Minstemann sitt andre fornavn kommer det samme beskjed på, men jeg vet hvertfall 8 i Norge som har det som andre fornavn og to som første fornavn.

Carosander sin mamma har deltatt i diskusjon her inne. Hun har følt seg hetset.

 

Hun og barnet var i ei avis i forbindelse med deltakelse i et fakkeltog eller noe sånt. Noen dib-damer leste avisa og lagde en tråd, og siden den gang har navnet blitt nevnt i "alle" navnetråder...

 

Anonymous poster hash: dc04f...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min gikk i sin første barnehage med en Carossander. Han er vel ca 10 år i dag.

 

Anonymous poster hash: 843e2...0e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke de styggeste navnene jeg vet om men synes dem er en smule spesielle:

 

Tønder

Brage

Rønnaug

Savanna

Ariel Hansen/Pedersen osv merkelig merkelig..

Milo

Kjellaug

Ruth (krutt kinaputt)

 



Anonymous poster hash: 50532...9ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en jente som heter Jean. Foreldrene er 100% norske og broren heter Ask. Ask og Jean klinger noe rart i mine ører.

 

Leste også om Aud Michelle i avisa. Husker ikke hvor gammel hun ble, men hun var under 10. Noe med den sammensetningen som ikke stemmer..

 

Anonymous poster hash: 4dc42...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn heter Liam...sånn er det med den saken. Verdens skjønneste gutt også, så er det sagt. Jeg er ikke ung mor og har god utdannelse. Alle har hver sin smak, men at noen faktisk kan slenge så mye dritt om et helt vanlig navn, og ikke minst normalt navn er for meg uforståelig (og ja, jeg forstår at vi ikke alle har samme smak). Det skremmer meg at noen faktisk kan dømme min sønn ut fra navnet hans, uten å bli kjent med han eller oss. Jaja han er halvt britisk og har et britisk etternavn så jeg er vel tilgitt (om jeg har forstått reglene her inne rett?). Forstår bare ikke hvorfor dette 'utenlandske' navnet er så mye verre enn andre....

 

Anonymous poster hash: 9cc97...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg liker ikke navn som Nathaniel, Carossander og den typen navn. Jeg liker heller ikke Nelia. Jeg kjenner ingen som heter noe av det, men er navn som er hørt via medier. Jeg sier ikke navnene er stygge, jeg sier bare at de ikke faller i smak hos meg. Av navn hvor jeg kjenner personen, så er nok Brage Elias det jeg liker minst. Hver for seg er Brage veldig pent og Elias ok, men sammen er det tungt og... ikke så pent, i mine ører.

 

Det rareste (mer underlig enn rart) navnet jeg vet om, er Snædis. Dette er derimot et navn jeg synes er pent etter å ha "smakt" litt på det, men underlig synes jeg det er. 

 

Anonymous poster hash: e9913...4c5

 

 

Snædis var faktisk ganske kult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn heter Liam...sånn er det med den saken. Verdens skjønneste gutt også, så er det sagt. Jeg er ikke ung mor og har god utdannelse. Alle har hver sin smak, men at noen faktisk kan slenge så mye dritt om et helt vanlig navn, og ikke minst normalt navn er for meg uforståelig (og ja, jeg forstår at vi ikke alle har samme smak). Det skremmer meg at noen faktisk kan dømme min sønn ut fra navnet hans, uten å bli kjent med han eller oss. Jaja han er halvt britisk og har et britisk etternavn så jeg er vel tilgitt (om jeg har forstått reglene her inne rett?). Forstår bare ikke hvorfor dette 'utenlandske' navnet er så mye verre enn andre....

 

Anonymous poster hash: 9cc97...2d5

Min sønn heter å Liam,og han er helnorsk ;) Ikke unge foreldre her heller,og jeg hadde ikke hørt det navnet brukt i Norge når jeg falt for det. Ingen rundt oss som heter det,og han er den eneste med det navnet i barnehagen. Verdens herligste og mest høflige gutt. Jeg skjønner heller ikke all den hetsen det navnet får. Det er en enkelt og staut navn i mine øyne (liker ikke sånne matheo,nathaniel,leander navn,de blir litt for "flytende" eller hva jeg skal si,for min del). Liam er jo en gammelt navn,forkortelse for Eilliam som er mye brukt i Norge. Og har skjønt det er mange som har noe imot det pga at det er en forkortelse av et anna navn,men de bør se litt på de vanlige "norske" navna. De er for det første sjeldent norske,og de fleste er en eller annen forkortelse for et anna navn. Og så må jeg si at jeg blir litt sjokkert av hva voksne (?) folk greier å lire ut av seg. Æsj bæsj over et navn til et barn,og generelt så mye sinne over et navn?! Utrolig barnslig oppførsel. Ingen kan like alle navn, veldig klar over det. Men det går jo ann å si ting på en ordentlig måte. Til og med min tre år gamle Liam greier det ;) Så sånn jeg ser det er det mye større håp for han her i livet,enn for enkelte som er innpå her.

 

 

Anonymous poster hash: c0ac4...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min sønn heter Liam...sånn er det med den saken. Verdens skjønneste gutt også, så er det sagt. Jeg er ikke ung mor og har god utdannelse. Alle har hver sin smak, men at noen faktisk kan slenge så mye dritt om et helt vanlig navn, og ikke minst normalt navn er for meg uforståelig (og ja, jeg forstår at vi ikke alle har samme smak). Det skremmer meg at noen faktisk kan dømme min sønn ut fra navnet hans, uten å bli kjent med han eller oss. Jaja han er halvt britisk og har et britisk etternavn så jeg er vel tilgitt (om jeg har forstått reglene her inne rett?). Forstår bare ikke hvorfor dette 'utenlandske' navnet er så mye verre enn andre....

 

Anonymous poster hash: 9cc97...2d5

Min sønn heter å Liam,og han er helnorsk ;) Ikke unge foreldre her heller,og jeg hadde ikke hørt det navnet brukt i Norge når jeg falt for det. Ingen rundt oss som heter det,og han er den eneste med det navnet i barnehagen. Verdens herligste og mest høflige gutt. Jeg skjønner heller ikke all den hetsen det navnet får. Det er en enkelt og staut navn i mine øyne (liker ikke sånne matheo,nathaniel,leander navn,de blir litt for "flytende" eller hva jeg skal si,for min del). Liam er jo en gammelt navn,forkortelse for Eilliam som er mye brukt i Norge. Og har skjønt det er mange som har noe imot det pga at det er en forkortelse av et anna navn,men de bør se litt på de vanlige "norske" navna. De er for det første sjeldent norske,og de fleste er en eller annen forkortelse for et anna navn. Og så må jeg si at jeg blir litt sjokkert av hva voksne (?) folk greier å lire ut av seg. Æsj bæsj over et navn til et barn,og generelt så mye sinne over et navn?! Utrolig barnslig oppførsel. Ingen kan like alle navn, veldig klar over det. Men det går jo ann å si ting på en ordentlig måte. Til og med min tre år gamle Liam greier det ;) Så sånn jeg ser det er det mye større håp for han her i livet,enn for enkelte som er innpå her.

 

 

Anonymous poster hash: c0ac4...cc3

William,ikke Eilliam eller hva jeg greide å skrive.

 

 

Anonymous poster hash: c0ac4...cc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Av "vanlige" navn er jeg dessverre enig i Liam, nathaniel og carossander.

 

Ellers var det vel en gærning som startet en tråd her for ca 1 år siden om hun kunde døpe sønnen sin til Lucifer?! Håper hun kom på bedre tanker.

 

Anonymous poster hash: b5739...4f6

Ingen eller færre enn 4 personer i Norge heter Carossander/Carosander. Skjønner ikke hvorfor dette kommer opp i alle navnetråder, ingen heter det!!

 

Anonymous poster hash: 29288...f78

http://m.db.no/2009/11/19/nyheter/svineinfluensa/helse/innenriks/pandemi/9122245/?www=1

 

Anonymous poster hash: fd9bc...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenin. Ingen over ingen ved siden... Grusomt. Ikke kom å si noe annet...!



Anonymous poster hash: 34837...266
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Av "vanlige" navn er jeg dessverre enig i Liam, nathaniel og carossander.

 

Ellers var det vel en gærning som startet en tråd her for ca 1 år siden om hun kunde døpe sønnen sin til Lucifer?! Håper hun kom på bedre tanker.

 

Anonymous poster hash: b5739...4f6

Ingen eller færre enn 4 personer i Norge heter Carossander/Carosander. Skjønner ikke hvorfor dette kommer opp i alle navnetråder, ingen heter det!!

 

Anonymous poster hash: 29288...f78

http://m.db.no/2009/11/19/nyheter/svineinfluensa/helse/innenriks/pandemi/9122245/?www=1

 

Anonymous poster hash: fd9bc...cac

Fantastisk at du fant dette, jeg visste jeg hadde sett det i et fakkeltog en gang, var jo på nyhetene og alt, kun presentert som "mammaen til Carosander" ;)

 

Anonymous poster hash: 43183...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

Av "vanlige" navn er jeg dessverre enig i Liam, nathaniel og carossander.

 

Ellers var det vel en gærning som startet en tråd her for ca 1 år siden om hun kunde døpe sønnen sin til Lucifer?! Håper hun kom på bedre tanker.

 

Anonymous poster hash: b5739...4f6

Ingen eller færre enn 4 personer i Norge heter Carossander/Carosander. Skjønner ikke hvorfor dette kommer opp i alle navnetråder, ingen heter det!!

 

Anonymous poster hash: 29288...f78

http://m.db.no/2009/11/19/nyheter/svineinfluensa/helse/innenriks/pandemi/9122245/?www=1

 

Anonymous poster hash: fd9bc...cac

Fantastisk at du fant dette, jeg visste jeg hadde sett det i et fakkeltog en gang, var jo på nyhetene og alt, kun presentert som "mammaen til Carosander" ;)

 

Anonymous poster hash: 43183...c9a

 

Og der var et til; Chatrine. Blir jo Sjatrine.

 

Anonymous poster hash: b82bc...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verst eller ikke verst, navnet Nathaniel Chrisander forbinder jeg med blondiner med silikonpupper, altså mødrene. Vet om 3 stk som heter det, blant annet Rannveig sin gutt, og samtlige mødre har appelsinorange hud, påtegna øyenbryn og ihjelbleika hår med intellekt deretter :S

 

En annen ting, mange velger "søte" navn til gutter fordi de passer sååå godt til en søt liten gutt. Vel, kanskje ikke så kult når denne søte gutten vokser til, blir 2 meter og oppunder 100 kilo og skal søke seg jobb i et seriøst selskap/finne kjæreste, og presentere seg: "Hei! Jeg heter Emilian/Carosander/Matheo" Grøss.



Anonymous poster hash: 7f5cf...75a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn heter Liam...sånn er det med den saken. Verdens skjønneste gutt også, så er det sagt. Jeg er ikke ung mor og har god utdannelse. Alle har hver sin smak, men at noen faktisk kan slenge så mye dritt om et helt vanlig navn, og ikke minst normalt navn er for meg uforståelig (og ja, jeg forstår at vi ikke alle har samme smak). Det skremmer meg at noen faktisk kan dømme min sønn ut fra navnet hans, uten å bli kjent med han eller oss. Jaja han er halvt britisk og har et britisk etternavn så jeg er vel tilgitt (om jeg har forstått reglene her inne rett?). Forstår bare ikke hvorfor dette 'utenlandske' navnet er så mye verre enn andre....

 

Anonymous poster hash: 9cc97...2d5

Dømmer ikke din sønn. Du valgte navnet. Dømmingen fra folk ligger nok på deg.

 

Anonymous poster hash: 41779...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Min sønn heter Liam...sånn er det med den saken. Verdens skjønneste gutt også, så er det sagt. Jeg er ikke ung mor og har god utdannelse. Alle har hver sin smak, men at noen faktisk kan slenge så mye dritt om et helt vanlig navn, og ikke minst normalt navn er for meg uforståelig (og ja, jeg forstår at vi ikke alle har samme smak). Det skremmer meg at noen faktisk kan dømme min sønn ut fra navnet hans, uten å bli kjent med han eller oss. Jaja han er halvt britisk og har et britisk etternavn så jeg er vel tilgitt (om jeg har forstått reglene her inne rett?). Forstår bare ikke hvorfor dette 'utenlandske' navnet er så mye verre enn andre....Anonymous poster hash: 9cc97...2d5

Dømmer ikke din sønn. Du valgte navnet. Dømmingen fra folk ligger nok på deg. Anonymous poster hash: 41779...2cc
Takk, jeg er meget oppegående og tåler kritikk.... Du svarer ikke på mine spørmål. Jeg står for mitt valg av navn. Det jeg ikke forstår er så mye hat for et så enkelt og i mine øyne 'klassisk' navn. Your loss!!! Endret av mrsb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Min sønn heter Liam...sånn er det med den saken. Verdens skjønneste gutt også, så er det sagt. Jeg er ikke ung mor og har god utdannelse. Alle har hver sin smak, men at noen faktisk kan slenge så mye dritt om et helt vanlig navn, og ikke minst normalt navn er for meg uforståelig (og ja, jeg forstår at vi ikke alle har samme smak). Det skremmer meg at noen faktisk kan dømme min sønn ut fra navnet hans, uten å bli kjent med han eller oss. Jaja han er halvt britisk og har et britisk etternavn så jeg er vel tilgitt (om jeg har forstått reglene her inne rett?). Forstår bare ikke hvorfor dette 'utenlandske' navnet er så mye verre enn andre....Anonymous poster hash: 9cc97...2d5

Dømmer ikke din sønn. Du valgte navnet. Dømmingen fra folk ligger nok på deg. Anonymous poster hash: 41779...2cc
Takk, jeg er meget oppegående og tåler kritikk.... Du svarer ikke på mine spørmål. Jeg står for mitt valg av navn. Det jeg ikke forstår er så mye hat for et så enkelt og i mine øyne 'klassisk' navn. Your loss!!!

 

 

My loss? Haha, hva er det jeg taper på min mening? :P

 

Anonymous poster hash: 41779...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...