Gå til innhold

Gleder meg til bhg starter igjen på mandag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da skal vi stå utenfor bhg kl07.00!😝

4 åringen har da hatt ferie i 5 uker og de ukene har det bare vært mamma, mamma, mamma, mammmmmaaaa.....

Se på meg mamma, mamma skal gjøre det, hvor er mamma, skal bare si mamma noe.. Uansett hvor jeg går er han der.

Vi var en uke på Mallorca og prøvde å ha han på miniklubb, men neida, han ville bare være sammen meg.

Vi har hatt en flott ferie med masse opplevelser og jeg elsker lille rampen min , men i dag når han spurte om ikke mannen kunne flytte inn på rommet hans og han ta plassen til pappaen i senga vår, da er det nok!

Nå trenger både jeg og han en pause fra hverandre!

Veldig koselig med ferie, men gud så deilig når bhg starter igjen!😊

Oi, så fælt å være deg og ha et barn som er overlykkelig over å få være sammen med deg så lenge og prøver å utnytte tida så godt han bare kan!

Jada, kall meg dibhøne osv, men å lese sånne innlegg gjør meg bare trist!

Anonymous poster hash: e8d17...161

Da får du bare være trist! Så kan vi som forstår at både mor og barn har godt av litt andre impulser også leve godt med det, og både være glade og fornøyde!

Anonymous poster hash: 8d5d8...a85

Vi får jo andre impulser hele året! Resten av året er et jag med skole, barnehage, jobb, fritidsaktiviteter osv. Så kommer sommer og barna må ha fri i tre uker (heldigvis, ellers er jeg redd det hadde vært lite ferie pp mange barn!) og da begynner folk å klage på at det er slitsomt å være sammen med barna sine hver dag døgnet rundt! Hvis disse ukene er så fryktelige skjønner jeg bare ikke hvorfor dere vil ha barn?

Jeg har tre barn! Og ja, det er slitsomt! Men jeg har ikke et sekund gleda meg til feriene deres er over! Selv ikke i permisjonspenger mine der de har hatt ferie hele sommeren! Jeg nyter de få ukene der det bare er oss! De savner ikke kompiser et sekund! Og det var ikke der fokuset var i hi, men at hun syns det var så slitsomt at barnet ville ha oppmerksomheten hennes! Og så prøve å få barnet på miniclub på Mallorca, men åneiånei, barnet ville ikke! Han ville bare være med mamma! Syns dere det høres ut som barnet savner kompisene sine i bhg, eller savner barnet å være sammen med mamma?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gruver meg til barnehagestart, da må vi jo stå opp tidlig!! Min snuppe er b-menneske og sover til over ti hver dag 😃 hun er en fornøyelse å være sammen med om dagene, selv om det til tider blir litt mye rollelek 😂 måtte ferien vare!

Anonymous poster hash: 4fd72...4cd

Skrevet

Da skal vi stå utenfor bhg kl07.00!😝

4 åringen har da hatt ferie i 5 uker og de ukene har det bare vært mamma, mamma, mamma, mammmmmaaaa.....

Se på meg mamma, mamma skal gjøre det, hvor er mamma, skal bare si mamma noe.. Uansett hvor jeg går er han der.

Vi var en uke på Mallorca og prøvde å ha han på miniklubb, men neida, han ville bare være sammen meg.

Vi har hatt en flott ferie med masse opplevelser og jeg elsker lille rampen min , men i dag når han spurte om ikke mannen kunne flytte inn på rommet hans og han ta plassen til pappaen i senga vår, da er det nok!

Nå trenger både jeg og han en pause fra hverandre!

Veldig koselig med ferie, men gud så deilig når bhg starter igjen!😊

Oi, så fælt å være deg og ha et barn som er overlykkelig over å få være sammen med deg så lenge og prøver å utnytte tida så godt han bare kan!

Jada, kall meg dibhøne osv, men å lese sånne innlegg gjør meg bare trist!

Da får du bare være trist! Så kan vi som forstår at både mor og barn har godt av litt andre impulser også leve godt med det, og både være glade og fornøyde!

Anonymous poster hash: 8d5d8...a85

Vi får jo andre impulser hele året! Resten av året er et jag med skole, barnehage, jobb, fritidsaktiviteter osv. Så kommer sommer og barna må ha fri i tre uker (heldigvis, ellers er jeg redd det hadde vært lite ferie pp mange barn!) og da begynner folk å klage på at det er slitsomt å være sammen med barna sine hver dag døgnet rundt! Hvis disse ukene er så fryktelige skjønner jeg bare ikke hvorfor dere vil ha barn?

Jeg har tre barn! Og ja, det er slitsomt! Men jeg har ikke et sekund gleda meg til feriene deres er over! Selv ikke i permisjonspenger mine der de har hatt ferie hele sommeren! Jeg nyter de få ukene der det bare er oss! De savner ikke kompiser et sekund! Og det var ikke der fokuset var i hi, men at hun syns det var så slitsomt at barnet ville ha oppmerksomheten hennes! Og så prøve å få barnet på miniclub på Mallorca, men åneiånei, barnet ville ikke! Han ville bare være med mamma! Syns dere det høres ut som barnet savner kompisene sine i bhg, eller savner barnet å være sammen med mamma?

Du kan ikke ta mer feil!

Jeg er sammen med han mye mer enn mange andre foreldre er med sine barn.

Han startet ikke i bhg før han var 2 år og han har korte dager i bhg ( 10-15:30) vi har skjelden avlasting.

Han har alltid vært en mammagutt og det er veldig hyggelig, men har han vært oppå meg i snart 5 uker. Han følger etter meg overalt, sover oppå meg om natten og hver gang jeg setter meg ned setter han seg på fanget mitt eller klatrer på meg. Det tok et år før han sluttet å gråte når jeg leverte han i bhg. Han er litt for avhengig av meg og han har godt av å gjøre andre ting også enn å bare klenge på meg.

Ang miniklubben så var det fordi han skulle få leke med noen på sin egen alder! Hva er galt med det?

Og hvorfor er det ikke greit å si at man noen ganger trenger en pause for å gjøre andre ting?

Og forresten så har han selv spurt om når han skal i bhg igjen for han savner vennene sine..

Skrevet

Huff, jeg gruer meg til midten av august når 2.5 åringen skal begynne i bhg. Føler jeg kommer til å miste så mye verdifull tid :(

Anonymous poster hash: 7d6fa...b0b

Skrevet

Gruver meg til barnehagestart, da må vi jo stå opp tidlig!! Min snuppe er b-menneske og sover til over ti hver dag hun er en fornøyelse å være sammen med om dagene, selv om det til tider blir litt mye rollelek måtte ferien vare!

Du MÅ ikke ha henne i bhg. hver dag om du ikke jobber da.

Anonymous poster hash: e9988...79e

Skrevet

Min 5 åring har lært seg å skravle i sommer han. Sånn om alt og ikke noe. Skravla går i ett kjør! 4 uker igjen, han har fri hele skoleferien og jeg ser frem til 5 min uten lillestore som har noe å skravle om. Det er så eldre søsken også mister ørene under middager osv. Alle sitter slik igjen 😳, mens lillestore hopper og spretter fra matbordet pratende om den gangen..... 😱

Anonymous poster hash: 92d17...3f6

Skrevet

En ting til dere som sier stakkars barn som har foreldre som ikke vill være sammen med de osv, min yngste er 3.5 år og spør hver dag om når bhg åpner, hun vill tilbake til vennene sine og til lek og moro hele tiden, det er grusomt kjedelig for mange barn og ha lang ferie!!!

Skrevet

En ting til dere som sier stakkars barn som har foreldre som ikke vill være sammen med de osv, min yngste er 3.5 år og spør hver dag om når bhg åpner, hun vill tilbake til vennene sine og til lek og moro hele tiden, det er grusomt kjedelig for mange barn og ha lang ferie!!!

Da tenker jeg at du har en jobb å gjøre! Det er klart at det tar litt tid for de små å gire ned også, men om hele ferien går med til å lengte tilbake til barnehagen så har de rett og slett ikke nok å finne på. Da må foreldrene ta tak og legge litt planer for dagen. Barn av i dag er ikke vant med å aktivisere seg selv og selv om det plutselig er ferie og man har god tid, kan man ikke bare gå hjemme og sulle. Er det ikke noen å leke med, neivel, så får mor og far ta på seg den oppgaven da.

Når det er sagt, så mener jeg at det må være lov å se frem til å starte hverdagen igjen. Ferie er flott, men det er hverdagen som er normalen og utfordringen er kanskje å legge den opp sånn at man ikke sliter seg helt ut.

Anonymous poster hash: e90df...abb

Skrevet

Full forståelse her.. Her er det ungene som trenger det, de er rastløse, maser om bhg og vennene der.. Etter to uker med "MAMMAAAAAAA" har de denne uka fått avbrekk, er hos besteforeldrene sine på dagtid, mens pappa jobber litt der.. Fått seg ny venninne i naboen der også, så maset er ikke like ille lenger, men første de spør om om morgenen er "bhg nå?" gleder meg til å svare de påå mandag; "ja, i dag er det bhg!" ;)

Skrevet

Da tenker jeg at du har en jobb å gjøre! Det er klart at det tar litt tid for de små å gire ned også, men om hele ferien går med til å lengte tilbake til barnehagen så har de rett og slett ikke nok å finne på. Da må foreldrene ta tak og legge litt planer for dagen. Barn av i dag er ikke vant med å aktivisere seg selv og selv om det plutselig er ferie og man har god tid, kan man ikke bare gå hjemme og sulle. Er det ikke noen å leke med, neivel, så får mor og far ta på seg den oppgaven da.

Når det er sagt, så mener jeg at det må være lov å se frem til å starte hverdagen igjen. Ferie er flott, men det er hverdagen som er normalen og utfordringen er kanskje å legge den opp sånn at man ikke sliter seg helt ut.

Stemmer dårlig, her har det vært fullt opp for både oss og ungene i snart 3 uker.. De har hatt 3 uker med ferie, men de savner vennene i bhg.. Ungene våre er for øvrig vant med å aktivisere seg selv på hjemmebane, så de leker og koser seg, men det endrer ikke at de hver morgen spør etter bhg og vennene der. Selv denne uken, hvor de er borte hele dagen, og leker med ei ny venninne, så savner de bhg.

Skrevet

Har ingenting med aktivitetsnivået og gjøre men savn etter venner! Det er kjedelig for en 3.5 åring og bare være sammen med mamma siden alle barna i nabolaget er på ferie og vår ferie starter om 1 uke.

Hun kan aktivisere seg selv det har jeg lært henne at er nødvendig!

Skrevet

Min 5 åring har lært seg å skravle i sommer han. Sånn om alt og ikke noe. Skravla går i ett kjør! 4 uker igjen, han har fri hele skoleferien og jeg ser frem til 5 min uten lillestore som har noe å skravle om. Det er så eldre søsken også mister ørene under middager osv. Alle sitter slik igjen 😳, mens lillestore hopper og spretter fra matbordet pratende om den gangen..... 😱

Anonymous poster hash: 92d17...3f6

Hehe, sånn er min datter hver dag. Har vært sånn siden hun begynte å prate for 4 år siden 😆

Skrevet

Gruver meg til barnehagestart, da må vi jo stå opp tidlig!! Min snuppe er b-menneske og sover til over ti hver dag hun er en fornøyelse å være sammen med om dagene, selv om det til tider blir litt mye rollelek måtte ferien vare!

Du MÅ ikke ha henne i bhg. hver dag om du ikke jobber da.

Anonymous poster hash: e9988...79e

Har henne der i 80%, går hjemme med tvillinger så det er akkurat passe med en og noen ganger to dager hjemme i uka 😃

Skrevet

Det betyr vel at han savner deg og vil være sammen med deg.

Godt å lese at man gå unger haf lang ferie, de trenger tid med dere foreldre :-))

Hilsen førskolelærer så ser mange 1-2 åringer med 8-9 timers dager der foreldre er hjemmeværende...! (Ja, virkeligj).

Stakkars unger... Ei jente på 15 mndr blir henta 16.45 hver eneste dag. (Stenger kl 17). Da har jeg ofte sittet 20 min alene med henne i sandkassa el. Storesøster på 4 er hjemme denne uka etter hennes eget mas. . De har familiebesøk på andre uka nå.

Men hun lille "elsker jo barnehagen!" Så hun må ha dager til langt utpå ettermiddagen.. Uff.

Anonymous poster hash: 35e68...fa2

Skrevet

Sorry skrivefeil over her!

Godt å se at mange unger har lang ferie! :-)

Anonymous poster hash: 35e68...fa2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...