Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #26 Skrevet 16. juli 2015 Nei, har ikke råd =/ Anonymous poster hash: 0acf1...5df
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #27 Skrevet 16. juli 2015 Har ikke revaksinert meg, det har vi rett og slett ikke råd til. Begge barna følger vaksinasjonsprogrammet Anonymous poster hash: fa76a...919
gutter.3 Skrevet 16. juli 2015 #28 Skrevet 16. juli 2015 Er revaksinert mot det meste siden jeg jobber i en spesiell barnehage med mange minoriteter og barn med store handikap.
Superdolly Skrevet 16. juli 2015 #29 Skrevet 16. juli 2015 Jepp. Vaksinerer meg hvert 10. år. Sist gikk jeg til helsesøster og gjorde det, og betalte ikke så mye. Tror det kostet et par hundrelapper.
Catriina27 Skrevet 16. juli 2015 #30 Skrevet 16. juli 2015 Selve vaksinen ,Boostrix Polio hvis en tenker på å friske opp barnevaksinene og ikke noe ekstra, koster ca 370kr. Hos en vaksinasjonsklinikk vil det vel bli ca 800 kr for denne vaksinen (370kr + konsultasjonspris). Denne vaksinen varer i 10 år så vil ikke si at det er så veldig dyrt. Kan hende det er rimeligere om man får resept med fastlegen og får satt den der når man allikevel er der i et annet ærend.. Vaksinen koster det samme uansett, det er ikke lov å ta fortjeneste på vaksiner, men hvis du er med fastlegen på en vanlig time for noe annet så kan man kanskje slå to fluer i en smekk.. Evt forklare situasjonen for helsesøster så kanskje hun vil sette vaksinen neste gang barnet ditt skal ta vaksine? Du må fortsatt betale for selve vaksinen, men kanskje hun er grei nok til å ikke ta betalt for jobben. Det er som med mye annet en prioriteringssak.. Ønsker du å vaksinere deg, så prioriterer man å spare.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #31 Skrevet 16. juli 2015 Vi er revaksinert begge to. Har en ekstra utsatt unge, så da er det klart at vi ser ekstra godt hvor viktig det er. Vi betalte 3-400kr tror jeg. Fikk resept på vaksinen av fastlegen, og fikk satt den på laben på legekontoret. Tror vi betalte 80kr for det. Så vil ikke si det er dyrt. Stivkrampe og hepatitt B passer jobben på at jeg frisker opp, mens de andre blir mitt ansvar. Anonymous poster hash: 61b03...e4e
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #32 Skrevet 16. juli 2015 Er ikke revaksinert som voksen, men har antistoffer. Trolig immun. Er også immun mot bl. a hepatitt c av uviss grunn. Danner en del antistoffer som flesteparten ikke gjør har blitt forsket litt på Min mann revaksinerte seg seg for et par år siden. Anonymous poster hash: fd57b...3ef
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #33 Skrevet 16. juli 2015 er ikke så hysterisk Nå har du misforstått Anonymous poster hash: d8314...a62
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #34 Skrevet 16. juli 2015 Tok ny stivkrampe i 2011, men må vel fylle på med noen av de andre.. Må også ta rubella etter fødsel.. Viktig å revaksinere seg! Anonymous poster hash: 84c6b...2ed
Villbringebringebær Skrevet 16. juli 2015 #35 Skrevet 16. juli 2015 Jepp, seneste jeg tok var stivkrampe og rubella, så nå er det komplett!
beef sister Skrevet 16. juli 2015 #36 Skrevet 16. juli 2015 Har jeg faktisk ikke tenkt på, men nå har jeg vel ingen grunn til å la være.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2015 #37 Skrevet 16. juli 2015 Kun revaksinert meg når det gjelder stivkrampe. Ikke noe annet, ikke tenkt over det rett og slett. Stivkrampe vaksine tar jeg hvert 5 år, pga risiko innenfor interessene mine. Driver på med hund, og får støtt skraper fra både tenner og klør under lek som gir hull på huden. Og pga heste interessen min, også her får jeg ofte skraper med hull i huden, og med mye nærkontakt med jord er jeg også her utsatt for stivkrampe. Anonymous poster hash: 65457...60b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå