Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #1 Skrevet 15. juli 2015 Ser noen skriver at de fleste voksne ikke revaksinerer seg. Stemmer det? Har du revaksinert deg? Anonymous poster hash: 375c0...88d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #2 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har ikke revaksinert meg. Anonymous poster hash: bac69...d9a
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #3 Skrevet 15. juli 2015 Selvsagt. Anonymous poster hash: 81a85...6e0
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #4 Skrevet 15. juli 2015 Selvsagt. Anonymous poster hash: 81a85...6e0 Trykket litt fort. Har selvsagt revaksinert meg. Anonymous poster hash: 81a85...6e0
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #5 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har kun tatt hepatitt i voksen alder. Har sprøyteskrekk, så styrer unna alt jeg kan! Nå kommer sikkert noen å kommentere at det er bedre med sprøyter enn å bli syk, men jeg tar heller sjansen og tar den sorgen senere hvis jeg skulle være så uheldig å bli utsatt for noe alvorlig. Anonymous poster hash: 5fb2f...7e6
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #6 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har ikke revaksinert meg. Det har rett og slett med at jeg aldri kommer på det på et tidspunkt hvor jeg kan gjøre noe med det. F.eks. minnet du meg på det nå, men nå har fastlegen ferie. Anonymous poster hash: 69dc6...abe
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #7 Skrevet 15. juli 2015 Har ikke revaksinert meg, nei. Anonymous poster hash: 9681a...efc
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #8 Skrevet 15. juli 2015 Hvilke vaksiner er det de anbefaler revaksinering av da, det er vel ikke mange? Anonymous poster hash: e5e5c...cb4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #9 Skrevet 15. juli 2015 Hvilke vaksiner er det de anbefaler revaksinering av da, det er vel ikke mange?Anonymous poster hash: e5e5c...cb4 Bare stivkrampe som jeg kan komme på. Anonymous poster hash: 38b62...c79
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #11 Skrevet 15. juli 2015 Hvem anbefaler dette og når? jeg har en ganske oppegående lege, aldri fått tilbud... Anonymous poster hash: 58ff0...609
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #12 Skrevet 15. juli 2015 Det er anbefalt på lik linje som barnevaksinasjonsprogrammet å revaksinere seg hvert 10. år. Det er folkehelseinstitutt som står for anbefalingene. Jeg har heller ikke revaksinert meg. Vi revaksinere heller ikke barna våre. Men da stemmer det, til og med her inne på DIB, er de fleste voksne uten beskyttelse og her inne så er de samtidig veldig hissige på at barna skal være beskyttet når det i realiteten er dem selv, som voksne, som er størst fare for å spre smitte. Anonymous poster hash: 375c0...88d
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #13 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har ikke revaksinert meg........og jobber i barnehage. Bortsett fra at jeg fikk stivkrampesprøyte for 6 år siden etter et uhell Hva bør en revaksinere seg mot da? Anonymous poster hash: 5cf41...dfd
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #14 Skrevet 15. juli 2015 Er revaksinert. Mangler vel den mot japansk encefalitt eller hva det var. Anonymous poster hash: d1913...392
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #15 Skrevet 15. juli 2015 Nei det har jeg ikke og ingen planer om det heller. Anonymous poster hash: ea8c5...923
Tantrum Skrevet 15. juli 2015 #16 Skrevet 15. juli 2015 Når man er gravid, tar de en rekke blodprøver for å sjekke bl.a. antistoffer mot rubella (røde hunder) og dette er en del av MRR-vaksinen vi gir barna våre ved 12 og 15 mnd og igjen i 6. klasse (tror jeg). Har du antistoffer, er du altså beskyttet mor meslinger, kusma og rubella. I tillegg er mange vaksinert mot tuberkolose (trenger ikke revaksinere/sjekke med mindre du jobber i yrker der du utsettes for stor smittefare - som helsevesen, immigrasjon, ulikt feltarbeid, militæret i utenlandstjeneste) og stivkrampe. Stivkrampe er greit å fylle på, eller så blir du vaksinert dersom du f.eks skader deg/blir bitt av barn, hund, rev you name it. Polio er også greit å sjekke om man feks skal reise og i tillegg da slenge på litt av hepatitt A og B. Eventuelt da også litt andre "tropesykdommer" dersom du skal lengre enn "syden"... Polio, tub og hepatitt er noe DRITT å få bare for at man ikke sjekker dette.... Det er dødelige sykdommer som ENKELT kan unngås. Kan jo være greit å snakke med fastlege om det og høre hva den sier. Evt kontakte en "reiseklinikk"...
valkyrien Skrevet 15. juli 2015 #17 Skrevet 15. juli 2015 Jeg har ikke revaksinert. Prøvde å finne ut av det for en stund siden, ser ut til at det er ganske dyrt å få gjort?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #18 Skrevet 15. juli 2015 Er ikke revaksinert og kommer ikke til å gjøre det heller. Siste "obligatoriske" vaksinen jeg tok på ungdomsskolen ga meg uønskede bivirkninger, så ingen flere vaksiner på meg. Anonymous poster hash: 8aebc...178
Rubella Skrevet 15. juli 2015 #19 Skrevet 15. juli 2015 Før man planlegger å bli gravid bør en sjekke antistoffer mot bl.a røde hunder og vannkopper. Har man ikke nok antistoffer bør en vaksinere seg før man prøver å bli gravid. Det kan få fatale følger dersom du blir smittet som gravid. I tillegg til MMR (meslinger, kusma, røde hunder) bør en revaksinere polio, stivkrampe, difteri og kikhoste. Hepatittvaksine bør også sjekket ut pluss eventuelle reisevaksiner.
Mumua Skrevet 15. juli 2015 #21 Skrevet 15. juli 2015 Har tatt boosterdoser av noen vaksiner, resten skal jeg ta så fort jeg er ferdig med graviditeten. Ingen tvil om at jeg skal følge opp og gjøre mitt for fellesskapet (og meg selv)
Rubella Skrevet 15. juli 2015 #22 Skrevet 15. juli 2015 er ikke så hysterisk Har virkelig ingenting med å være hysterisk å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #23 Skrevet 15. juli 2015 Ja, jeg har revaksinert meg, og gjør det når det må gjøres. Anonymous poster hash: 09af3...af4
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2015 #24 Skrevet 15. juli 2015 Jepp, er revaksinert Kostet vel 1100 ca pr voksen for alt.. Anonymous poster hash: a70e3...337
Catriina27 Skrevet 15. juli 2015 #25 Skrevet 15. juli 2015 Har selvfølgelig revaksinert meg med Boostrix Polio, en vaksine som beskytter mot polio, difteri, stivkrampe og kikhoste. I tillegg har jeg vaksinert meg mot hepatitt A og B samt tatt HPV vaksinen. Barnet mitt følger vanlig vaksinasjonsprogram og har fått hepatitt A og B vaksine i tillegg på grunn av sydenreiser. Man kan faktisk bli smittet av hepatitt A i f. Eks Spania, mange som ikke tenker over det. I tillegg er hepatitt B vaksine gunstig på grunn av alle våre nye landsmenn som kommer fra land med mer hepatitt enn i Norge (tenker da på barnet mitt som går i barnehage og risikoen for bittskader og lignende). Enkelte vil vel si at jeg er hysterisk, men jeg ser faktisk på vaksiner som en ganske så billig forsikring i det lange løp mot sykdommer det er lett å beskytte seg mot!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå