Gå til innhold

Korttenkt bryllupsinvitasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi ble invitert i kaffe og bryllupsfest 70 mil unna. I tillegg var det bongsystem i baren, så det var lurt å ha med kontanter sto det i innbydelsen OG de ønsket seg helst pengegaver sto det også 😂😂 makan. Droppet det gitt.

Anonymous poster hash: 3cb83...64b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde et veldig lite bryllup med kun kaffegjester. (Dette var ikke et kirkebryllup.) det ble opplyst om i innbydelsen, av den grunn at det var langt å reise for mange og at vi ikke forventet at så mange ville komme da. Men så og si alle kom! Noen benyttet anledningen til å ha sin uten-barn-ferie den helgen, og om det var noen som syns det var kjipt å være kaffegjester, så var det ingen som ga uttrykk for det.

Anonymous poster hash: 7dac6...0f7

Skrevet

Jeg hadde blitt glad, jeg hater sånne formelle middager og liker å komme når festen starter istedet.

Skrevet

Vi skal gifte oss om et par uker, og ønsket å unngå akkurat dette med kaffigjester. Jeg har blitt invitert som kaffigjest før selv, og liker det ikke. Som andre her sier, så føler man seg litt som et andrevalg/b-lag.

Vi har invitert alle gjestene til hele kalasen, og siden vi har festen i et leigd lokale (ikke hotell/restaurant) blir det fri bar, til vi går tom for drikke. ;)

Anonymous poster hash: fad81...01f

Skrevet

Er enig i dette, men vil bare presisere at dere ikke bare skal spise kake og drikke kaffe. Dere skal være med på festen også.

Jeg hadde nok dratt likevel, dersom det var snakk om ei venninne jeg brydde meg om. Tromsø er en fin by og jeg ville brukt dagen på å kose meg der.

Anonymous poster hash: d2a1d...9f1

Festen hvor man kanskje får to bonger og resten av alkoholen må kjøpes selv? Noen brudepar tenker ikke...

Hadde aldri dratt!

Anonymous poster hash: dca92...450

Drar du i bryllup kun for å få gratis mat og alkohol du da? Det er jo rimelig spesielt synes jeg...

Skrevet

Kaffe = selve bryllupsfesten.

Nei, middag over mange timer er halve festen. Å invitere folk langveis fra til kaffe er rett og slett ytterst pinlig. Skamrødmer på brudeparets vegne.

Anonymous poster hash: 4d834...0c0

Skrevet

Er enig i dette, men vil bare presisere at dere ikke bare skal spise kake og drikke kaffe. Dere skal være med på festen også.

Jeg hadde nok dratt likevel, dersom det var snakk om ei venninne jeg brydde meg om. Tromsø er en fin by og jeg ville brukt dagen på å kose meg der. Anonymous poster hash: d2a1d...9f1

Festen hvor man kanskje får to bonger og resten av alkoholen må kjøpes selv? Noen brudepar tenker ikke...

Hadde aldri dratt! Anonymous poster hash: dca92...450

Drar du i bryllup kun for å få gratis mat og alkohol du da? Det er jo rimelig spesielt synes jeg... Anonymous poster hash: d2a1d...9f1

Feirer du bryllup for å loppe gjestene, da? For man venter vel at selv (de mindre verdsatte) kaffegjestene har med den pengegaven?

Anonymous poster hash: f1815...566

Skrevet

Jeg hadde nok dratt likevel, dersom det var snakk om ei venninne jeg brydde meg om. Tromsø er en fin by og jeg ville brukt dagen på å kose meg der. Anonymous poster hash: d2a1d...9f1

Drar du i bryllup kun for å få gratis mat og alkohol du da? Det er jo rimelig spesielt synes jeg... Anonymous poster hash: d2a1d...9f1
Feirer du bryllup for å loppe gjestene, da? For man venter vel at selv (de mindre verdsatte) kaffegjestene har med den pengegaven?

Nei, det gjorde jeg faktisk ikke. Til informasjon så sa vi til de gjestene som be om gaveønsker at de kunne gi penger til Leger uten grenser. Fordi vi har alt vi trenger. Vi ba folk i vårt bryllup fordi vi ønsket å feire dagen vår sammen med dem, på samme måte som vi drar i bryllup for å feire våre venners store dag med dem. Tenk, det går faktisk an...

Skrevet

Feirer du bryllup for å loppe gjestene, da? For man venter vel at selv (de mindre verdsatte) kaffegjestene har med den pengegaven? Anonymous poster hash: f1815...566

Nei, det gjorde jeg faktisk ikke. Til informasjon så sa vi til de gjestene som be om gaveønsker at de kunne gi penger til Leger uten grenser. Fordi vi har alt vi trenger. Vi ba folk i vårt bryllup fordi vi ønsket å feire dagen vår sammen med dem, på samme måte som vi drar i bryllup for å feire våre venners store dag med dem. Tenk, det går faktisk an...Anonymous poster hash: d2a1d...9f1

JEG skjønner det utmerket godt, det var ikke jeg som var bedt til kaffe. Og jeg lurte heller ikke konkret på noe omkring ditt bryllup. Men du satte hennes motivasjon for å evt delta veldig på spissen. Da kan man sette andres motivasjon for å invitere like mye på spissen. Det var en tenkt situasjon der jeg ikke siktet til noen av de deltakende personenes valg - det går også faktisk an å diskutere på prinsipielt nivå!

Skrevet

Skjønner ikke alle som sier at om man blir bedt til kaffe er man også bedt til festen.

I mine øyne er festen og høydepunktet middagen og alle talene. Kaffen og åpen bar er bare det dårlige nachspielet der alle er slitne og noen raver fulle og usympatisk rundt.

Jeg ville aldri dratt så langt for å komme på kaffe. Jeg ville blitt fornærmet. Enten er man bedt på full pakke, eller så kan det være det samme.

Og hvilke gjester kommer bare for brudeparets del og for uselvisk å feire brudeparet? Man kommer selvsagt fordi man syntes det er verdt det for egen del.

Anonymous poster hash: 9d32b...d6d

Skrevet

Feirer du bryllup for å loppe gjestene, da? For man venter vel at selv (de mindre verdsatte) kaffegjestene har med den pengegaven? Anonymous poster hash: f1815...566
Nei, det gjorde jeg faktisk ikke. Til informasjon så sa vi til de gjestene som be om gaveønsker at de kunne gi penger til Leger uten grenser. Fordi vi har alt vi trenger. Vi ba folk i vårt bryllup fordi vi ønsket å feire dagen vår sammen med dem, på samme måte som vi drar i bryllup for å feire våre venners store dag med dem. Tenk, det går faktisk an...Anonymous poster hash: d2a1d...9f1
JEG skjønner det utmerket godt, det var ikke jeg som var bedt til kaffe. Og jeg lurte heller ikke konkret på noe omkring ditt bryllup. Men du satte hennes motivasjon for å evt delta veldig på spissen. Da kan man sette andres motivasjon for å invitere like mye på spissen. Det var en tenkt situasjon der jeg ikke siktet til noen av de deltakende personenes valg - det går også faktisk an å diskutere på prinsipielt nivå!

Selvsagt setter jeg hennes motivasjoner på spissen når hun sutrer over to bonger.

Jeg har faktisk hele tiden diskutert på prinsipielt nivå i denne saken. Fordi jeg prinsipielt ikke synes det er noe galt i å invitere gjester "bare" til kaffe. Selv om jeg selv ikke gjorde det, så synes jeg det blir latterlig å sutre over det slik enkelte gjør i denne tråden, og begynne å si at brudeparet gjør det kun for å få gaver og alt mulig annet merkelig.

Jeg synes min kommentar til den andre anonym var helt betimelig, gitt hennes kommentar. Og når du kommenterer slik du gjør, svarer jeg slik jeg mener er passende ift kommentaren jeg får.

Skrevet

Skjønner ikke alle som sier at om man blir bedt til kaffe er man også bedt til festen.

I mine øyne er festen og høydepunktet middagen og alle talene. Kaffen og åpen bar er bare det dårlige nachspielet der alle er slitne og noen raver fulle og usympatisk rundt.

Jeg ville aldri dratt så langt for å komme på kaffe. Jeg ville blitt fornærmet. Enten er man bedt på full pakke, eller så kan det være det samme.

Og hvilke gjester kommer bare for brudeparets del og for uselvisk å feire brudeparet? Man kommer selvsagt fordi man syntes det er verdt det for egen del.

Nei, det er ikke alle "som selvsagt kommer fordi det er verdt det for egen del".

Skrevet

Nei, det er ikke alle "som selvsagt kommer fordi det er verdt det for egen del".

Haha.

Diskuterer kun på prinsipielt nivå.

Du gjør ikke det kjære deg, du er i forsvar.

Anonymous poster hash: c448d...d41

Skrevet

Spesielt. Hadde takket nei.

Anonymous poster hash: e28a8...aa3

Skrevet

Haha.

Diskuterer kun på prinsipielt nivå.

Du gjør ikke det kjære deg, du er i forsvar.

Anonymous poster hash: c448d...d41

Ok...

Jeg konstaterer bare selvfølgeligheter slik jeg ser det.

Skrevet

Vi hadde et veldig lite bryllup med kun kaffegjester. (Dette var ikke et kirkebryllup.) det ble opplyst om i innbydelsen, av den grunn at det var langt å reise for mange og at vi ikke forventet at så mange ville komme da. Men så og si alle kom! Noen benyttet anledningen til å ha sin uten-barn-ferie den helgen, og om det var noen som syns det var kjipt å være kaffegjester, så var det ingen som ga uttrykk for det.

Anonymous poster hash: 7dac6...0f7

Det er noe annet om alle er kaffegjester. Å være noen få som må vente til de andre er ferdige med middagen mens man selv ikke ble invitert til den delen er ganske triste greier. Om alle er invitert til samme festen er det vel greit☺

Jeg var en av tre kaffegjester en gang. Et par og meg. Lange forsinkelser og lukten av god mat, lyden av en hyggelig fest man ikke er med på... man får ikke noen god opplevelse da helt enkelt. Om alle var kaffegjester hadde det vært helt ok.

Anonymous poster hash: df487...01f

Skrevet

Å komme som kaffegjest som en perifer slektning som bor innen noen mil fra der jeg bor, er helt greit :) men, å bli bedt som bare kaffegjest til samme slektning om han hadde bodd 50 mil unna hadde ikke vært greit....det hadde jeg gitt fullstendig faen i.

Anonymous poster hash: 23141...ece

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...