Gå til innhold

Korttenkt bryllupsinvitasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble så glad da en venninne som bor i Tromsø sendte meg bryllupsinvitasjon, inntil jeg så at samboeren jeg jeg kun var invitert til kaffe. Vi har tre barn og jeg trodde nesten vi hadde fått tilsendt feil invitasjon.

Synes i seg selv at det å invitere bare på kaffe er en B-liste, men å forvente at vi skal bruke tusenvis av kroner på flybilletter og hotell og sette i gang barnevakter for en helg, for å drikke kaffe og spise kake, er rimelig korttenkt.

Dere som invitererer folk langveisfra til kaffe i bryllup, hvorfor gjør dere dette?

Anonymous poster hash: a7ae6...399
Videoannonse
Annonse
Gjest Pusikatt
Skrevet

Helt enig i denne! Inviterer man folk som må reise langt, synes jeg man bør invitere til middag også.

Skrevet

Jeg hadde blitt fornærmet faktisk. Virker som enkelte brudepar er helt blinde i sin egen bryllupsboble og tror folk er like i ekstase som de selv er i forhold til sitt eget bryllup og jubler over en kaffeinvitasjon. Patetisk.

Skrevet

Kaffegjester i et bryllup burde vært forbudt !

Jeg ble invitert til kaffe, jeg og ei til. Vennskapet vårt er ikke det samme. Når jeg gifter meg dropper jeg å be hu. Hun lit meg og ei venninne fra gjengen (5stk) bli igjen som kaffegjester!

Unngår hun det jeg kan i dag.

Kaffe gjester er det dummeste jeg har hørt. Du sender mld å spør hvor mange dere er som er så heldig å få komme til kaffe?

Anonymous poster hash: 7c38c...a99

Skrevet

Da hadde jeg takket pent nei og sagt det som det er, nettopp at det blir for dyrt og for mye styr for veldig lite.

Vi hadde selv bryllup med ca 100 gjester. Hos oss var alle med hele dagen nettopp for å unngå en "b-liste" som jeg synes er en uting.

Ble selv invitert i bryllup engang til et vennepar. Bryllupet fant sted 45 mil fra her vi bor. Vi kjørte drøyt 90 mil tur/retur. Brukte en god del penger på klær, gave og overnatting. Da vi kom frem var vi kun to par/4 personer som ikke var invitert i middag. I tillegg var middagen veldig forsinket, så vi satt i nesten 3 timer ute på noen benker å ventet på å få være med. Lovet både meg selv og mannen at det var første og siste gang vi reiste i bryllup som kaffegjester.

Anonymous poster hash: 98c74...ed7

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg kaffegjester er ok, men enig her. Ikke når man skal reise og må ordne masse for å delta. Vi ble også invitert til kaffe, på en øy der vi måtte reist og vært på hotellet mens resten spiste middag.. Jei!

Anonymous poster hash: e65c5...702

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg kaffegjester er ok, men enig her. Ikke når man skal reise og må ordne masse for å delta. Vi ble også invitert til kaffe, på en øy der vi måtte reist og vært på hotellet mens resten spiste middag.. Jei!

Anonymous poster hash: e65c5...702

Skrevet

Aldri i livet at jeg hadde sagt ja! Makan til frekkhet. Ville ikke ha sagt noe, ikke gitt en grunn til hvorfor du ikke kan. Bare sagt neitakk.

Anonymous poster hash: 1f1b2...3ee

Skrevet

Er enig i dette, men vil bare presisere at dere ikke bare skal spise kake og drikke kaffe. Dere skal være med på festen også.

Jeg hadde nok dratt likevel, dersom det var snakk om ei venninne jeg brydde meg om. Tromsø er en fin by og jeg ville brukt dagen på å kose meg der.

Anonymous poster hash: d2a1d...9f1

Skrevet

Jeg syns det er veldig spesielt. Enten inviterer man til alt eller ingenting. Har man ikke råd til middag til alle så begrenser man antall gjester.

Skrevet

Hadde jeg aldri verden giddet.

Skrevet

Hadde ikke takket ja uansett. Kaffegjest er kjipt. Sitte utenfor festen og vente mens man hører a-laget skåler og koser seg... det gjør jeg ikke igjen.

Hadde sendt en fin gave og takket pent nei.

Anonymous poster hash: df487...01f

Skrevet

Ufint å be folk reise langt for kaffe og kaker. Ikke så glad dette med kaffegjester, men skal man be folk til kaffe m bør det være folk som bor i nærheten. Hadde vært ærlig og takket nei til kaffe og kaker i Tromsø.

Anonymous poster hash: 2df78...e89

Skrevet

Vi giftet oss for mer enn ti år siden og da var da kaffegjester helt normalt tror jeg. Våre gjester kom dog ikke langveis fra. Problemet er vel det at man ofte må be likt. Type alle kusine/fettere til middag eller til kaffe. Plukker man ut noen blir det feil og ber man alle til middag snakker man kanskje 20 flere gjester (fordi de kommer med følge). Kanskje det din venninne sliter med. Å ikke ha plass til alle venninnene til middag...? Derfor blir det ingen. Jeg liker faktisk mindre slik som skjedde hos ei jeg kjenner. Vi er 5 stk som har hele helger osv sammen, vi kjenner hverandre fra barneskole. I bryllupet ble 3 av oss invitert, 2 uten partner. Jeg gikk og sa ikke noe, men å sette grensene slik at et fåtall blir utelatt trodde jeg var barneskole lærdom! Jeg hadde kosa mer mer med en kaffeinvitasjon til oss alle, men det skulle de ikke ha! For det var dumt det! Forstå det den som kan...

Anonymous poster hash: d2b8a...38d

Skrevet

Jeg drar aldri i bryllup jeg bare er invitert til kaffe. Det er annenrangs gjester og folk man egentlig ikke vil ha der er signalet som sendes.

Virker utrolig fattigslig å ikke be alle på middag. Bryllup på sparebluss.

Jeg tenker det er for å få mer gaver.

Anonymous poster hash: c448d...d41

Skrevet

Jeg går gjerne i bryllup som kaffegjest, det er jo ikke snakk om et a og b lag! Det er snakk om nærheten til brudeparet og de økonomiske rammene rundt.

Men å reise langt og bruke tusenvis for å komme i et bryllup uten å få middag, det hadde jeg ikke giddet.

Hadde takket pent nei og sendt en fin gave, for gave gir man vel til sine venner og bekjente enten man blir invitert i bryllup eller ikke (ref de som tror man ber kaffegjester kun for gavenes skyld)?

Skrevet

Syntes det er en uting med kaffegjester, med mindre type halve selskapet er invitert til fest, da er det fint nok.

Var i et bryllup hvor ETT PAR kom som kaffegjester. Vet ikke hvor mange som hadde takket nei men syntes veldig synd på de to som kom stivpyntede kl 22 og skulle begynne å hilse på folk etter å ha sitter og ventet utenfor festlokalet en god stund.

Skrevet

Nei, å bare invitere til kaffen er en uting!

Flaut med denne norske tradisjonen!

Skrevet

Det er da helt normalt å invitere folk til kaffe`n???

Det er det i hvert fall her vi bor. Vi hadde masse gjester som kom "bare" til kaffe. Det er jo ikke BARE kaffe og ett kakestykke da. Det er ett gedigent kakebord, dans, fri bar, og fest til langt på natt!!

Anonymous poster hash: 1a0e3...8ba
Skrevet

Vi inviterte kun familie og forloverene til middag og venner til kaffe. Men hadde ei venninne som måtte reise 8 timer for å komme og hun ble invitert til middag også.

Anonymous poster hash: 6cc0a...2fd

Skrevet

Å ha kaffegjester i bryllup mener jeg er helt greit. Men det er ikke greit å invitere kaffegjester langveisfra.

Anonymous poster hash: 5b7a9...ca1

Skrevet

Er enig i dette, men vil bare presisere at dere ikke bare skal spise kake og drikke kaffe. Dere skal være med på festen også.

Jeg hadde nok dratt likevel, dersom det var snakk om ei venninne jeg brydde meg om. Tromsø er en fin by og jeg ville brukt dagen på å kose meg der.

Anonymous poster hash: d2a1d...9f1

Festen hvor man kanskje får to bonger og resten av alkoholen må kjøpes selv? Noen brudepar tenker ikke...

Hadde aldri dratt!

Anonymous poster hash: dca92...450

Skrevet

Ikke alle har gedigent fest etterpå, og hva med oss som ikke drikker alkohol, og heller vil høre på taler, spise god middag og mingle med andre gjester FØR de begynner å bli dritings? Hadde aldri giddet å dra flere timer unna for bare kaffe, styre med barnevakt osv. I tillegg bruker middager alltid å være forsinket, og det sitter man som en annen idiot utenfor middagslokalet og hører på at andre spiser middag og koser seg. Fysj.

Anonymous poster hash: 980b7...c47
Skrevet

Vi ble bedt til kaffe og kaker i bryllupet til tremeningen min kl 10 på kvelden, da med små barn. Langt å reise. Vi takket nei... Skjønner deg godt..

Anonymous poster hash: 34968...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...