Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #1 Skrevet 14. juli 2015 Elsker babyer, og alle er unike på sin måte. I Norge skal man ikke si eller mene at noen barn er finere enn andre, men nå sier jeg det altså. Begge barna hennes er rett og slett stygge. Ikke litt, men veldig. De har på ingen måte noe syndrom av noe slag, men de ser så spesielle ut. Får så vondt av henne også, fordi det er helt klart at hun skjønner det selv. Folk har en tendens til å si hva de mener uten å bruke ord. F.eks legger hun ut bilder daglig av de "vakre barna" hennes, men det er ikke en sjel som "anerkjenner" bildene ved å kommentere eller like. Disse samme menneskene liker og kommentere på alle de andre venninnene våres barn, så det er ikke tilfeldig. En gang var det med en person hjem til henne, og første reaksjon var "oi". Tror ikke han mente det vondt, jeg hadde reagert akkurat likt. Er det noen måte å vri seg unna, uten å være frekk? Hun ber ofte om bekreftelse på at hennes barn er fine og pene og slikt. Kanskje fordi hun merker noe på folk. Jeg vil liksom ikke lyve, men jeg vil jo ikke såre henne enda mer. Hadde det vært mine, hadde jeg vært så trist på deres vegne. Barn kan være så ondskapsfulle og erter ofte utseende til andre barn. Disse to kommer til å høre det tror jeg. Det er rett og slett dritkjipt. Bør jeg bare jatte med og lyve og si at de er så skjønne for å skåne henne? Er en veldig tradisjonell person, og verdsetter høflighet. Det er kanskje lurest å lyve for å være snill. Men de er rett og slett kjempestygge begge to :/ Anonymous poster hash: 2b08b...9b2
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #2 Skrevet 14. juli 2015 Hvor gamle er dere?? 19? Anonymous poster hash: 95ab9...095
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #4 Skrevet 14. juli 2015 Lyv så elva renner. Har også en venninne som har et mindre pent barn og hun er heller ikke så veldig sjarmerende. Men man later som. Det er veldig mange som ikke er pene som barn som blir veldig pene voksne, så vi får håpe på det. Anonymous poster hash: 2479e...201
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #5 Skrevet 14. juli 2015 Lyv!! Anonymous poster hash: d6619...3eb
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #6 Skrevet 14. juli 2015 Her er det bare å lyve, lyve og lyve. Aldri om man sier noe negativt om utseendet til noens barn. Anonymous poster hash: 6a7c8...f88
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #7 Skrevet 14. juli 2015 Lyv så det renner av deg. Da viser du at du er den voksne her og du bygger opp både mor og barna ved å si noe positivt. Anonymous poster hash: d2681...6e3
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #8 Skrevet 14. juli 2015 JA, her lyver man, her er det om å gjøre å vise henne at hennes barn er like pene som andre.. Vær tøff nok til å gjøre det på bilder hun deler på nett også, så hun får noe bekreftelse der også, om dere har fellesvenner, dra de med deg på lasset Venninnen min har en unge som er mindre pen, fint forklart. Men jeg bekrefter alltid at barnet er nydelig, pen, søt osv, både i virkeligheten og på nett. Og etter jeg startet opp, så har flere hengt seg på, så nå er vi 5 faste som liker/kommenterer bildene av barna hennes på nett Anonymous poster hash: b5ca3...d9e
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #9 Skrevet 14. juli 2015 Lyv som bare det Lik bildene hennes og gi positive kommentarer! Jeg har en venninne med en gutt og en jente. 9 og 11 år. De er rett og slett snytt ut av nesa på hhv far og mor. Ikke billedskjønne noen av dem, men det ville aldri falt meg inn å si noe negativt om dem. Anonymous poster hash: a54de...f91
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #10 Skrevet 14. juli 2015 Så stusselig du og de andre vennene til denne moren er, Hi! INGEN kommenterer på bildene av barna hennes, men kommenterer på alle andres bilder.... Da er du/dere ikke gode venner av henne! Det er mulig å se at en person er vakker selv om det ytre ikke følger malen - det kommer an på hva man ser etter... også blant de som har vært veldig lite heldig med utseendet sitt. Men om du ikke greier å se det, da lyver du selvfølgelig. Tenker du også kan ha godt av å høre på teksten i sangen Myrsnipa som Jan Eggum synger... Anonymous poster hash: b46f7...d02
LivetErEnLek Skrevet 14. juli 2015 #11 Skrevet 14. juli 2015 Du trenger ikke å lyve for å si noe positivt. Legger hun ut bilde av ungene som spiser is, så skriver du: herligheten, se de koser seg 😊. Er det bilder av barnet i lek, så skriver du: tydelig noen som vet å ha det gøy, er det bursdagsfeiring så skriver du: Gratulerer til morsomste ungen på 5 - års dagen osv. Er så utrolig trist at det er kun utseende som skal kommenteres. Og synes du det er vanskelig, ja da juger du så det renner av deg.
Sint naken biltyv Skrevet 14. juli 2015 #12 Skrevet 14. juli 2015 Tja, hva tenker du å si isteden for å juge da? Så stygge ungene dine er? Det sier seg vel selv
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #13 Skrevet 14. juli 2015 Jeg synes dette var så trist lesning om små uskyldige barn. Jeg synes også hun har noen fryktelig dårlige "venner" Jeg finner alltid masse fint å si om barn og babyer. Eksempelvis. For et utrolig klart og våkent blikk. For noen øyenvipper. Så gode fine kinn, jeg får lyst å nusse på de. For et flott hår. For en vakker hårfarge. For et smil. Fine smilehull. Hvis du gidder å se etter vil du oppdage at det er fine ting. Anonymous poster hash: d7112...865
Gullunger Skrevet 14. juli 2015 #14 Skrevet 14. juli 2015 Men hvis barna har en sjarmerende væremåte og er snille, så lyver man vel ikke når man sier "så søte og vakre de er!!!" Altså en person kan være vakker for meg uansett utseende!
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #15 Skrevet 14. juli 2015 Venninnen min hadde en baby som var redselsfull, rett og slett. Jenta har nå vokst seg til tenåring. Pen blir hun aldri, men hun har en fantastisk personlighet. Det påpeker jeg stadig. I tillegg er hun svært talentfull, så heldigvis kan vi gi henne masse komplimenter, uten å lyve. Anonymous poster hash: 9458f...412
Luksusdyret Skrevet 14. juli 2015 #16 Skrevet 14. juli 2015 Dere kommenterer KUN på pene bilder av pene unger? Hva slags overfladiske idioter er dere egentlig? Er dere slike som tar selfies med trutmunn og skriver "schnuppaaa", "penaaa" og "søtaa" til hverandre i kommentarfeltet? Jeg bruker så å si aldri å kommentere utseende. Men hvis man først gjør det, ALLE mennesker, stygge, pene, rare, perfekte, tykke, tynne har ihvertfall ETT trekk ved seg som er fint. "Du kledde den kjolen så godt" hvis kroppen ser bra ut i en kjole man nettopp har kjøpt, "så fine øyne hun har!" - til unge som smiler med øyne og ser glad ut og så videre. Hvis dere er så overfladiske at dere kun ser på helheten og ikke gidder å finne noe som helst pent ved disse ungene, eller kommentere andre ting - at de ser ut som de koser seg, flinke, snille osv, så er dere, unnskyld meg, en gjeng med drittkjerringer og venninna deres trenger å skifte vennegjeng.
Luksusdyret Skrevet 14. juli 2015 #17 Skrevet 14. juli 2015 Venninnen min hadde en baby som var redselsfull, rett og slett. Jenta har nå vokst seg til tenåring. Pen blir hun aldri, men hun har en fantastisk personlighet. Det påpeker jeg stadig. I tillegg er hun svært talentfull, så heldigvis kan vi gi henne masse komplimenter, uten å lyve. Anonymous poster hash: 9458f...412 En annen ting er at det finnes mange "stygge andunger" som vokser seg til utrolig pene jenter/gutter i tenårene, mens de har vært rett og slett skumle av utseende som små. Har sett flere tilfeller av dette. Har også sett for eksempel lubne og uformelige småjenter vokse seg til slanke tenåringer med timeglassfigur. Hvordan man er som liten er ingen 100 % indikasjon på hvordan man blir som tenåring/voksen.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #18 Skrevet 14. juli 2015 Tenker det er en perfekt anledning til å kommentere andre ting enn utseende. Det er altfor mange barn som bare blir fortalt hvor søte de er, hvor fint hår de har, hvor fin kjole de har på osv. Som det første man sier når man møter søte små, er veldig ofte noe som har med utseende å gjøre, i stedet for å kommentere noe de er flinke til. Hørte du er blitt så flink å lese. Så på bildene mamma la ut at du liker å hoppe tau, gjør du det ofte, kan du vise meg... Er det små babyer så fokuser på positive ting og fremskritt barna gjør da. Alt trenger ikke handle om utseende. Det får altfor mye fokus gjenerelt i samfunnet vårt i dag. Anonymous poster hash: 3b4af...eaa
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #19 Skrevet 14. juli 2015 her skal du juge! Ikke la vær å si noe. Hvis hun for eksempel har lagt ut bilde av at barnet har baket boller med mammaen sin, kan du for eksempel skrive "flinke Emma!". Du trenger ikke kommentere noe med utseendet på barnet, men du kan skrive noe positivt med det hun har gjort. Hvis du titter på babyen foran deg, kan du si "åh så gode kinn! Får lyst til å nusse masse på de" eller " Oi, så sterk han er som klarer å holde hodet så lenge". Skryt av barnet, du trenger ikke nødvendigvis si noe om utseendet. Venninnen din kommer til å bli så glad, for hun merker selvsagt at ingen skryter av barna sine. Det må være forferdelig vondt for henne, for hun er nok kjempestolt av de! Bare skryt på og fortell henne at hun har noen herlige unger Anonymous poster hash: abe3e...0be
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #20 Skrevet 14. juli 2015 Takk for tips. Ser det er best å komme med hvite løgner. Problemet oppstår som sagt ved at hun selv merker at folk ikke synes hennes barn er fine, og at hun fisker etter komplimenter. Det blir litt sånn "joda, de er så fine så", uten at det er helt oppriktig. Jeg lurer egentlig på hva det betyr at jeg er en drittkjerring bare fordi jeg påpeker at et barn er uheldig fra naturens side. Jeg sier såklart ting som at barna er flinke, ect. Men hun ønsker at vi skal si at de er fine, og dessverre er de alt annet enn. De er rett og slett skikkelig stygge:/ Huff, håper de gror seg litt til slik at det ikke blir en greie senere. HI Anonymous poster hash: 2b08b...9b2
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #21 Skrevet 14. juli 2015 Hehe.. Mamma sa at hun ble helt satt ut første gang hun så den ene fetteren min, hun syntes han var det styggeste barnet hun noensinne hadde sett. Han forble mindre pen gjennom hele oppveksten, han så ut som en lubben liten potet helt til det plutselig snudde i slutten av tenårene og han ble den maskuline kjekkasen! Det var omtrent det eneste damene i slekten snakket om i en periode; har dere sett Jonas?! Han er blitt SÅ kjekk... Ingen så det komme! Anonymous poster hash: 4506f...27a
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #22 Skrevet 14. juli 2015 Når situasjonen er sånn, pleier jeg å si at barna har på fine klær, så tøff du er osv kommenterer andre ting Anonymous poster hash: 3efe6...9ac
Nyttårs barn Skrevet 14. juli 2015 #23 Skrevet 14. juli 2015 Er faktisk sånn at mange som blir vakre som voksne har sett litt snodige ut som barn. Og motsatt, de søteste og yndigste barna er ikke alltid de som blir penest i voksen alder. Og så mener jeg at det må da for himmelens skyld gå an å kommentere et eller annet hos din venninne. det er massevis av kommentarer som ikke direkte går på utseendet, dessuten er det lov med hvite løgner i slike sammenhenger.
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #24 Skrevet 14. juli 2015 Takk for tips. Ser det er best å komme med hvite løgner. Problemet oppstår som sagt ved at hun selv merker at folk ikke synes hennes barn er fine, og at hun fisker etter komplimenter. Det blir litt sånn "joda, de er så fine så", uten at det er helt oppriktig. Jeg lurer egentlig på hva det betyr at jeg er en drittkjerring bare fordi jeg påpeker at et barn er uheldig fra naturens side. Jeg sier såklart ting som at barna er flinke, ect. Men hun ønsker at vi skal si at de er fine, og dessverre er de alt annet enn. De er rett og slett skikkelig stygge:/ Huff, håper de gror seg litt til slik at det ikke blir en greie senere. HI Anonymous poster hash: 2b08b...9b2 Men selv om du syns de er "stygge" (for en grusom ting å si!) så går det jo an å LATE SOM! Jeg vet om flere barn jeg ikke ser på som skjønnheter, men hjelpe meg, jeg skriver alltid ala; "Så herlig/fin/søt/stilig han er" for det. Skulle bare mangle, egentlig.. Anonymous poster hash: 97f5a...1af
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2015 #25 Skrevet 14. juli 2015 Takk for tips. Ser det er best å komme med hvite løgner. Problemet oppstår som sagt ved at hun selv merker at folk ikke synes hennes barn er fine, og at hun fisker etter komplimenter. Det blir litt sånn "joda, de er så fine så", uten at det er helt oppriktig. Jeg lurer egentlig på hva det betyr at jeg er en drittkjerring bare fordi jeg påpeker at et barn er uheldig fra naturens side. Jeg sier såklart ting som at barna er flinke, ect. Men hun ønsker at vi skal si at de er fine, og dessverre er de alt annet enn. De er rett og slett skikkelig stygge:/ Huff, håper de gror seg litt til slik at det ikke blir en greie senere. HI Anonymous poster hash: 2b08b...9b2 Hahaha ler* dilemma rett og slett - jeg ville lett dratt en hvit en og er sånn ellers enig med de over her som sier at man ikke nødvendigvis trenger å kommentere bare utseende. Anonymous poster hash: bcc59...c75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå