Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #26 Skrevet 13. juli 2015 Kjøpesenter på Egertorget - masse fine butikker http://www.egerkarljohan.no Husker ikke om senteret er tilrettelagt for rullestol, er det det? Anonymous poster hash: 2a31c...07e
LillaGorilla♥♥ Skrevet 13. juli 2015 #27 Skrevet 13. juli 2015 Forøvrig synes også mine to det er spennende med cafetur- det er jo noe annet enn hjemme og spesielt toåringen min liker det. For da vanker det jo ofte litt is, kake eller kakao på dem.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #28 Skrevet 13. juli 2015 Om været er brukbart og naboene er hjemme, så er sønnen min "bare" ute og leker med nabobarna. Det er det han liker aller best å gjøre, så ser ingen grunn til å styre med noe mer da. Ellers blir det plaskebasseng i hagen, noen turer på stranda og en dag eller to på tusenfryd. Kommer det en regnværsdag snart så drar vi på lekeland. Vi har kun hjemmeferie i år, så da blir den litt på barnets premisser selv om det ikke blir så avanserte greier. Anonymous poster hash: e8d23...f8e
gale damen Skrevet 13. juli 2015 #29 Skrevet 13. juli 2015 Jeg har vært på Teknisk Museum med toåring, og kjelleren der er super! Om det er fint vær, så kan dere ta med badetøy og dyppe dere i Stilladammen etterpå :-)
MammantilNurket Skrevet 13. juli 2015 Forfatter #30 Skrevet 13. juli 2015 Kjøpesenter på Egertorget - masse fine butikker http://www.egerkarljohan.no Husker ikke om senteret er tilrettelagt for rullestol, er det det? Anonymous poster hash: 2a31c...07e Går greit med barnevogn i alle fall. Det er heiser
frk Nilsen Skrevet 13. juli 2015 #31 Skrevet 13. juli 2015 Teknisk Museum er knall for en toåring Veldig bra lekebutikk der og. Ellers så kan du kjøpe med deg take away fra en av food truckene på rådhusplassen og ta båten til en av øyene, kjempestas! Eller en selvlaget picknik-kurv med det du måtte ønske. Frognerparken med lekeborgen og frognerbadet er topp. Når mine vær små synes de det var stas å se på båtene på Aker Brygge, spise is og leke på lekeplassen der. Selv har vi vært på bytur, kafètur, sykkeltur til stranda osv i ferien (har hatt en uke hjemme)
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #32 Skrevet 13. juli 2015 Om dere ikke har en hage å leke i ville jeg satt med ned med nettet og tittet litt etter a som finnes i nærheten av dere. Ta dere en rusletur og se hva som dukker opp. Vi har somoftes hjemme ferie, da setter vi oss ned om vi har noen dager fri og tter på hva som er i nærheten og om det er noe som frister. Vi gjorde det forrige uke, da fant vi ett sted like ved hytta som jeg ville på. Stedet som vanligvis kun er til å booke for selskaper, firma osv var åpent noen dager for alle. Så vi heiv oss plutselig i bilen. En opplevelse som vi ikke glemmer med det første og vi kommer til å gjøre igjen om vi får muligheten. Hadde vi ikke satt oss ned og googlet hadde vi ikke fått det med oss. Og hytta ligger bare 20min unna oss, så syns ikke det er langt unna. (Hytta er fullbooket omdagen, derfor vi ikke er der. Elle ungene dro dit nå, nå skulle de feriere med mormor litt) På denne måten har vi funnet endel småting rundtomkring som vi har vært på. Puttetog i nabobyen, for turister som går gjennom byen og de fortelle om stedene det kjører. Ungee syns det var kjempestas, vi voksne syns også det var litt gøy. Selv om vi trodde vi kjente byen, fikk vi vite endel morsomt vi ikke viste. Lekeplaser rundt om i byen kan være gøy. Det kan foregå noe i en park endag, det kan skje noe på biblioteket, en spessiel båt kan komme til byen osv. Mye som skjer bare en finner ut hvor og når, ikke like lett å finne slikt alltid. Vi har også satt oss i bilen, hatt med niste og stoppet ulike steder. Det er endel geoparker rundt her vi bor, så bare å følge skiltene. Kjøre mot ett ødested og finne ett koselig sted å spise langs veien. Badeklær er alltid i bilen på denne tiden, så finner vi en strand så bader vi osv. Men jeg mener at vi ikke må finne på noe her dag. Kose seg i hagen uten mål og mening, la fantasien løpe. Unger har godt av å kjede seg litt slik at de får satt fantasien i sving. Anonymous poster hash: c8191...3f5
valnøtta Skrevet 13. juli 2015 #33 Skrevet 13. juli 2015 Hva med noe barnet liker? Bytt ut shopping og sushi med lekeplass og matpakke? Anonymous poster hash: ccfb2...817 Hva mener du med det? Nurket digger "samlebåndsushi" og har ingenting i mot shopping, men "lekeplass-safari" er notert. Matpakke er uaktuelt *grøss* Matpakke trenger jo ikke være grøss da, det er jo hva du gjør det til selv. Man kan faktisk ha annet i matpakken enn brødskive med svett gulost
Leirha Skrevet 13. juli 2015 #34 Skrevet 13. juli 2015 Det blir mange uker hjemme på oss.Var en uke i Danmark helt i starten på ferien, np har mannen hatt en uke fri sammen med oss, men er np tilbake i jobb. Ungene har fri 2 uker til.Det blir ikke mer ferie på oss da jeg har termin rett rundt hjørnet. Vi prøver å finne på ting, noen dager går vi på stranden (hvis det er vær til det, noe det sjeldent er), andre dager hvis det er åpent går i vi i badehall.Det har blitt en del museumsbesøk, fornøyelsespark har vi vært på, maaaange lekeplasser er besøkt. Besteforeldre som bor utenbys er besøkt også.Men mye av tiden blir også tilbrakt hjemme, mor er faktisk sliten også. Vi hadde en fantastisk uke i Danmark, og lever litt på den.Neste år blir det nok mer ferie på oss. Og ja, jeg har en i hus som blir 18 om to uker, og det er ikke bare bare, jeg mp faktisk vre hjemem å passe på ham også, det har vært noe mas da hna tror han nå kan gjøre som han vil, stjele sprit av mor, for hun er jo gravid og kan ikke drikke uansnett... Stikke av å ikke komme hjem, før kvelden etter, ikke gi beskjed hvor ferden går, hvem han er med osv... Alle andre han er med er 18 år og vi regnet med at dette ble problematisk.
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #35 Skrevet 13. juli 2015 Tur i skogen/ fjellet. Ta med engangsgrill. Lekeland, bade, mate fuglene, besøke familie og venner. Anonymous poster hash: d356d...ddc
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #36 Skrevet 13. juli 2015 Skogsturer og blåbærturer. Har skogen rett bak huset. Kjøper jordbær i kasser og koker syltetøy av det. Fått epler av en nabo vi skal koke saft på. Forbereder høsten med andre ord:) Anonymous poster hash: e8390...3da
Bustetroll Skrevet 13. juli 2015 #37 Skrevet 13. juli 2015 (endret) Skal sjekke åpningstider i den lokale svømmehallen Noen som har vært på Teknisk Museum med en toåring ? Jeg hadde med min der en gang. Det er jo noen artige dingser barna kan holde på med, men ingenting en 2'åring faktisk vil klare selv. Ikke optimalt for en 2'åring hvis det kun er dere to. Jeg dro med en kompis og sønnen hans som er 8, så var mest for han sin skyld. Vi skal bare være hjemme hele ferien, og gruer meg litt allerede. Er på første dagen og det pøsregnet så har bare blitt en tur til butikken og pannekakesteking . I går gikk vi tur langs hvervenbukta, satte oss litt på stranda etterpå. Mariholtet er en flott tur, ekebergparken, husdyrparken, frognerparken, frognerbadet, lekeland, tur til øyer i oslofjorden, sjørøvercruise på aker brygge, tur med danskebåten. Og min ELSKER å rusle på aker brygge for å se båter. Hun var i ekstase over å se "kaptein sabeltannbåten" her om dagen. Var jo ikke den da, men sjørøverskip. Spise softis og kose seg! Endret 13. juli 2015 av Bustetroll
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #38 Skrevet 13. juli 2015 Går det ikke fortsatt båter rundt i Oslofjorden? Som starter ved den brygga ved siden av honnørbrygga? Anonymous poster hash: 4734d...091
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2015 #39 Skrevet 13. juli 2015 Om dere ikke har en hage å leke i ville jeg satt med ned med nettet og tittet litt etter a som finnes i nærheten av dere. Ta dere en rusletur og se hva som dukker opp. Vi har somoftes hjemme ferie, da setter vi oss ned om vi har noen dager fri og tter på hva som er i nærheten og om det er noe som frister. Vi gjorde det forrige uke, da fant vi ett sted like ved hytta som jeg ville på. Stedet som vanligvis kun er til å booke for selskaper, firma osv var åpent noen dager for alle. Så vi heiv oss plutselig i bilen. En opplevelse som vi ikke glemmer med det første og vi kommer til å gjøre igjen om vi får muligheten. Hadde vi ikke satt oss ned og googlet hadde vi ikke fått det med oss. Og hytta ligger bare 20min unna oss, så syns ikke det er langt unna. (Hytta er fullbooket omdagen, derfor vi ikke er der. Elle ungene dro dit nå, nå skulle de feriere med mormor litt) På denne måten har vi funnet endel småting rundtomkring som vi har vært på. Puttetog i nabobyen, for turister som går gjennom byen og de fortelle om stedene det kjører. Ungee syns det var kjempestas, vi voksne syns også det var litt gøy. Selv om vi trodde vi kjente byen, fikk vi vite endel morsomt vi ikke viste. Lekeplaser rundt om i byen kan være gøy. Det kan foregå noe i en park endag, det kan skje noe på biblioteket, en spessiel båt kan komme til byen osv. Mye som skjer bare en finner ut hvor og når, ikke like lett å finne slikt alltid. Vi har også satt oss i bilen, hatt med niste og stoppet ulike steder. Det er endel geoparker rundt her vi bor, så bare å følge skiltene. Kjøre mot ett ødested og finne ett koselig sted å spise langs veien. Badeklær er alltid i bilen på denne tiden, så finner vi en strand så bader vi osv. Men jeg mener at vi ikke må finne på noe her dag. Kose seg i hagen uten mål og mening, la fantasien løpe. Unger har godt av å kjede seg litt slik at de får satt fantasien i sving. Anonymous poster hash: c8191...3f5 Hva er geopark? Har sett det er skiltet til en i området her, men aner ikke hva det er? Anonymous poster hash: e2fb3...b7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå