Gå til innhold

Hva finner dere som er hjemme på ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

denne uken? Vi har vært på en ferie litt tidligere i sommer og reiser på ferie igjen til helgen. Denne uken har Nurket (2 år) fri fra barnehagen, Kjæresten jobber og jeg har fri. Været er så som så. I dag har vi vært i byen. Shoppet litt på Eger, har spist sushi i Østbanehallen og vært på café. Har kost oss masse!

Forslag til aktiviteter resten av uken mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med noe barnet liker? Bytt ut shopping og sushi med lekeplass og matpakke?

Anonymous poster hash: ccfb2...817

Skrevet

Vi har vært å badet i svøehallen, botaniske hage, barnas museum, reiser på ferie på

Mandag. Og var i juni. Så nå gjør vi litt samme

Som dere og overnevnte mannen jobber.

Skrevet

Haha :) Du ER ute etter reaksjoner du :D 

En 2 åring koser seg ikke med shopping, sushi og cafe - det er det mor som gjør. Om du vil gjøre noe for 2 åringen din så drar du på en lekeplass, badeland/strand, lekeland, skogen eller sånn. Sitte i en vogn hele dagen er ikke kos. 

Anonymous poster hash: f20a1...da4
Skrevet

I dag så går vi på hverandres nerver. Er det dårlig vær i morgen å, så blir det lekeland.

Anonymous poster hash: a96de...932

Skrevet

Hva med noe barnet liker? Bytt ut shopping og sushi med lekeplass og matpakke?

Anonymous poster hash: ccfb2...817

Hva mener du med det? Nurket digger "samlebåndsushi" og har ingenting i mot shopping, men "lekeplass-safari" er notert. Matpakke er uaktuelt *grøss* :D

Skrevet

Skal sjekke åpningstider i den lokale svømmehallen :D

Noen som har vært på Teknisk Museum med en toåring ?

Skrevet

Bor du i Oslo er Ekebergparken super for de minste!

Anonymous poster hash: 37885...6d5

Skrevet

Ungene er på ferie, så hjemme noen dager, så ferie osv i hele sommer. De dagene vi er hjemom overser jeg de og deres behov. Da må der vaskes tøy og organiseres til ny ferie. De får leke i hagen, se om de finner noen venner osv. Er været skikkelig godt blir det kanskje en badetur, om jeg orker. Hele ferien er lagt opp etter deres ønsker og behov så disse få dagene innimellom er ikke barnas dag altså :)

Anonymous poster hash: 7ac4d...f28

Skrevet

....vi har vært på fridays, lekeland og i bassenget.

Synes synd på 'nurket' som vokser opp med mennesker som har slike holdninger.

Anonymous poster hash: 0da2b...c86

Skrevet

Hva med noe barnet liker? Bytt ut shopping og sushi med lekeplass og matpakke?Anonymous poster hash: ccfb2...817

Hva mener du med det? Nurket digger "samlebåndsushi" og har ingenting i mot shopping, men "lekeplass-safari" er notert. Matpakke er uaktuelt *grøss* :D

Du vet at matpakke er hva du gjør det til? Lag deg en picnikkurv, om du syns det høres bedre ut, og pakk ned det du liker best. Å være på mattur er en sikker vinner.

Skrevet

Synes synd på 'nurket' som vokser opp med mennesker som har slike holdninger.Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: 0da2b991b

bc82f169e9ef849e4494c86] 0da2b...c86 [/acronym]

Hva slags holdninger er det? Og hvilke holdninger viser du dine barn om mennesker som velger litt annerledes?

Skrevet (endret)

Bade i fontene bak på Aker Brygge om solen byr seg frem ?

Men må holde med MTN her, minsten min også elsker shopping & cafe :D

Endret av Gjest
Skrevet

Synes synd på 'nurket' som vokser opp med mennesker som har slike holdninger.Anonymous poster hash: [acronym=Full hash: 0da2b991b

bc82f169e9ef849e4494c86] 0da2b...c86 [/acronym]

Hva slags holdninger er det? Og hvilke holdninger viser du dine barn om mennesker som velger litt annerledes?

Lurer jeg også på ...

Skrevet

Bade i fontene bak på Aker Brygge om solen byr seg frem ?

Men må holde med MTN her, minsten min også elsker shopping & cafe :D

BADE i fontener????? Er du GAL? Du vet at fugler driter der, hunder bader, narkomane kaster sprøytespisser.... for å ikke nevne alt det andre som havner oppi der en lørdagkveld eller ellers...... pluss alle kjemikaliene de bruker for å unngå alger osv. 

Anonymous poster hash: f20a1...da4

Skrevet

Ha ha! Jeg har shoppet på Eger og spist sushi i Østbanehallen i dag jeg også! 😄

Men jeg plasserte mine små hjemme hos pappaen. Tror de gikk på lekeplassen.

Anonymous poster hash: 2bba5...24a

Skrevet

*krem* hva er Eger?

Skrevet

De leker i huset og hagen med hverandre. Vi har rolige dager hjemme. Tur i skogen i dag, liten tur på kino i morgen.

Skrevet

*krem* hva er Eger?

Kjøpesenter på Egertorget - masse fine butikker :)

http://www.egerkarljohan.no

Skrevet

Må man finne på noe hele tiden? Her er 4 åringen og 8 åringen ute i hagen og leker. De har hatt vannkrig, spist litt tacorester, og nå hører jeg latteren fra sandkassen. Jeg... jeg har ikke gjort noe i dag... 

Når de begynner krangle, så finner jeg frem noen skalker, så sykler vi ut til strendene og mater fuglene. 

Skrevet

Bade i fontene bak på Aker Brygge om solen byr seg frem ? Men må holde med MTN her, minsten min også elsker shopping & cafe :D

BADE i fontener????? Er du GAL? Du vet at fugler driter der, hunder bader, narkomane kaster sprøytespisser.... for å ikke nevne alt det andre som havner oppi der en lørdagkveld eller ellers...... pluss alle kjemikaliene de bruker for å unngå alger osv.  Anonymous poster hash: f20a1...da4

Sier meg fryktelig enig... Det er ikke meningen å bade der

Anonymous poster hash: ebef8...860

Skrevet

Bade i fontene bak på Aker Brygge om solen byr seg frem ? Men må holde med MTN her, minsten min også elsker shopping & cafe :D

BADE i fontener????? Er du GAL? Du vet at fugler driter der, hunder bader, narkomane kaster sprøytespisser.... for å ikke nevne alt det andre som havner oppi der en lørdagkveld eller ellers...... pluss alle kjemikaliene de bruker for å unngå alger osv. Anonymous poster hash: f20a1...da4

Sier meg fryktelig enig... Det er ikke meningen å bade der

Anonymous poster hash: ebef8...860

Mine unger har også badet på Aker brygge. Men dette er ikke en fontene med stillestående vann, det er en liten dam hvor vannet renner vekk etter hvert.

Skrevet

Vi går på lekeplassen, leker litt inne og litt ute på altanen, han styrer mye på på egenhånd. Heldigvis flink til å leke og underholde seg selv(2år). Ellers har vi vært en liten tur med båten ute på landet hvor han elsker å putle på i lekehytten vår fra attenhundreogblomkål(at den mangler en vegg, tror jeg ikke han har lagt merke til :P). Tegner litt, maler litt. Prøver å ikke gjøre for  mye hver dag, han blir fort overstimulert. Han er ikke så glad i shopping lenger, men syntes det var helt greit før. Men sushitrain, DET synes han er spennede, og han er glad i sushi og nudlene de har der. Cafè og er stas, fordi det er noe annet enn vi pleier, og det er så mange mennesker å sjarmere der ;)

Skrevet

4-åringen har ørebetennelse, så vi har tatt det rolig hjemme. Har ellers planer om turer til forskjellige lekeplasser, i skogen og til vannet når formen og været blir bedre (matpakketurer ;)). Eventuelt bake litt før bursdagen hennes i slutten av måneden. Kjekt å ha kaker i frysen :) Her er det hjemmeferie med en nyfødt i huset.

Anonymous poster hash: 734be...34e

Skrevet

Akkurat idag har vi innedag og hjemmedag, snuppelure er syk og har feber. Var en kjapp tur og handlet fordi vi måtte, men ellers har de lekt med hverandre, tegnet, surfet på ipad og sett film.

Ellers i ferien har vi gått turer, vært på lekeplasser, vært en tur på lekeland, på gårdsbesøk og hyttetur hos svigers.

Hvis eldste er frisk imorgen går vi nok en tur eller tar en tur til Kongeparken. Onsdag er det mulig vi prøver oss på dagstur til Dyreparken, og etter det planlegger vi å besøke en liten venninne.

De dagene vi er hjemme og friske er det lek i hagen, turer og bading i vannspreder og basseng som er tingen, sammen med litt brettspill og filmkos på kveldstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...