Gå til innhold

Min venninne er "den andre" kvinnen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, vedder på at alle som skriver at elskerinnen ikke har noe moralsk ansvar og at man fritt kan pule på andre sine menn når man er singel, enten er eller har vært elskerinner, eller evt. har vært utro. Ingen normale mennesker med vett i huet synes det er greit å ha sex med noen som er i et forhold, særlig hvis det er barn i dette forholdet! Og seriøst, finnes det noen i 2015 som går på klisjeer som "kona mi gir meg ikke sex" og "kona mi forstår meg ikke"? Finnes det så mange hjernedøde damer der ute, virkelig? Som gjerne tror at mannen forlater kona til fordel for dem, så sutrer de etterpå på DiB hvis dette ikke skjer. Voks opp. Hadde droppet en slik venninne, SÆRLIG når hun skryter av forhold til en gift mann til meg etter at jeg har fortalt hva jeg synes om utroskap og at jeg selv er blitt utsatt for dette tidligere. For en møkkavenninne.

Anonymous poster hash: 90488...fd5

Jeg har ikke sagt det er grei oppførsel, men at jeg ikke ville dumpet venninna mi hvis hun lå med en opptatt mann. Har aldri vært utro, og aldri hatt sex med en som er opptatt så langt jeg vet!

Men det er jo det som er årsaken til at utroskap er så vanlig. Venner stiller seg bak utro koner og menn, "den andre kvinnen" og "den andre mannen" slik at disse får økt selvtillit og aksept for det de gjør. Hadde de møtt fordømmelse og skjenn istedet for skryt og klapp på hodet, så ville de kanskje ha tenkt seg om to ganger før de gjorde noe sånt igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære min tid for noen fordømmende mennesker dere er! Uansett hva mine venninner gjør, så backer vi hverandre. Trenger ikke alltid være enige, men man dropper ikke vennene sine!

Midt sagt sjokkert over dere!

Anonymous poster hash: 9dc70...c1b

Skrevet

Hehe, vedder på at alle som skriver at elskerinnen ikke har noe moralsk ansvar og at man fritt kan pule på andre sine menn når man er singel, enten er eller har vært elskerinner, eller evt. har vært utro. Ingen normale mennesker med vett i huet synes det er greit å ha sex med noen som er i et forhold, særlig hvis det er barn i dette forholdet! Og seriøst, finnes det noen i 2015 som går på klisjeer som "kona mi gir meg ikke sex" og "kona mi forstår meg ikke"? Finnes det så mange hjernedøde damer der ute, virkelig? Som gjerne tror at mannen forlater kona til fordel for dem, så sutrer de etterpå på DiB hvis dette ikke skjer. Voks opp. Hadde droppet en slik venninne, SÆRLIG når hun skryter av forhold til en gift mann til meg etter at jeg har fortalt hva jeg synes om utroskap og at jeg selv er blitt utsatt for dette tidligere. For en møkkavenninne.

Ja, da kan jeg herved fortelle deg at du har tapt det veddemålet for jeg har aldri vært utro, har heller aldri opplevd utroskap (iallefall aldri funnet ut av noe) jeg har kun hatt 3 sexpartnere i mitt liv og aldri en ons så jeg begynner ikke å ha sex med fremmedfolk i en alder av 35++ heller. Men jeg mener oppriktig at om MIN mann VELGER å ha sex med noen andre og skjule det for meg, så er det ikke hun som skylder meg noe med mindre hun er familie eller en venninne. Men HAN. Han er den som har lovet meg troskap, han er den som skylder meg respekt. Han er den som BURDE velge meg hver gang han står ovenfor et valg. Et partnerskap er for meg å velge hverandre hver dag, jeg kunne aldri vært utro mot noen som jeg har valgt. Jeg har vært i forhold der min forelskelse fullstendig har tatt slutt, men jeg bryr meg jo om vedkommende likevel, så JEG velger å ikke såre dette mennesket jeg tross alt har delt så mye med. Jeg velger å ta vare på ham, jeg har avsluttet forholdet, men jeg har aldri hatt sex med noen andre mens jeg har vært i et forhold. Og jeg mener oppriktig at gode menn/kvinner gir sin partner samme respekten.

Så - om min venninne, min gode venninne, som er singel og ikke skylder en partner sin respekt på den måten har sex med en mann som har en partner han skylder sin respekt til så er det utelukkende på HAM. Ikke på henne. Jeg kan ikke forstå vitsen med å bli sur på den andre kvinnen for dette?! Hun har ikke ødelagt ekteskapet, det var det den utro parten som gjorde. Det bunner utelukkende i sjalusi når kvinner retter mer sinne mot kvinnen mannen var utro med enn mannen selv. Og det er så tåpelig, hvorfor ikke se på han der utro drittsekken som ikke har respekt eller selvrespekt nok til å holde den i buksa - takk du andre kvinne fordi du viste meg hva slags svak, svak mann jeg hadde tilegnet meg. Jeg håper jo selvsagt å aldri oppleve utroskap, men om jeg så skulle så er det HAN som får faenskapet fra meg, HUN er fullstendig uten betydning for meg, hun har ingen makt i mitt liv.

Man skal TAKKE elskerinna? Hahahaha... Kanskje møtes for kaffe etterpå og gi gave som takk for at hun pulte på mannen din? Du er nå en rar skrue. Nei, du har aldri opplevd utroskap, ettersom du ikke vet hvor vondt det er og at det er umulig å elske og ære den andre kvinnen og TAKKE HENNE (er du fullstendig gal???) for at hun pulte på mannen din. Hun har ingen makt i folks liv, men det betyr ikke at hennes moral er bra. Kanskje man skal takke slemme stemødre også, de har jo ingen juridiske forpliktelser overfor sine stebarn, så hvis de overser dem så er det helt greit? Siden de ikke har lovet dem noe, ikke har født dem og ikke har juridisk ansvar for dem? Man burde takke mobberne på skolen siden de ikke gjør noe ulovlig, det er jo fullt lov å mobbe noen, man får verken bot eller fengselsstraff for det? Jeg håper ikke at du opplever utroskap noen gang, men hvis du gjør det, husk dine egne ord, og ta en kaffekopp med elskerinnen etterpå der du takker henne for at hun hadde sex med din mann og bidro til at ekteskapet ble ødelagt. For hadde det ikke vært kvinner villige vil å pule gifte menn, eller menn villige til å pule gifte kvinner, så ville ikke det vært noe som heter utroskap. It takes two to tango.

Kjære deg, hvor står det at jeg hadde gått bort å takket henne? :) Jeg sier takk du andre kvinne for at du viste meg hva jeg var sammen med for svekling, jeg skriver også at hun betyr ingenting for meg, tror du jeg hadde orket å gå bort til noen som betyr nada for meg å sagt noe som helst? Nei - jeg ville ikke brydd meg om henne, hun er ingenting. Dette kan du vel klare å lese, alt det der stemorgreiene gidder jeg ikke svare på fordi du tok takk kvinne kommentaren så bokstavelig. Eller mobberne-argumentet av samme grunn, kan jo takke deg fordi du minner meg på at enkelte i debattforum tar alt skikkelig bokstavelig og svarer følelsesmessig ut fra det. Mens jeg holder følelsene fullstendig borte i sånne her debatter :)

"Den andre kvinnen" er ingenting, det er mannen som skylder sin kvinne lojalitet, han viser jo hvilken idiot han er, eller datt tissen hans uheldigvis og fullstendig uskyldig på tissen hennes og da var det altså ingenting han kunne gjort annerledes? ;)

Men ja, jeg er en merkelig skrue - det har du rett i :P

Skrevet

Hun er da din venninne og da mener jeg at så lenge hun stoler på den så pass at hun forteller deg noe slikt så skal du være så pass venninne tilbake at du er ærlig med henne, si at du ikke er fan av utroskap og ikke ønsker og ta del akkurat denne delen av livet hennes.

Ike droppe henne for dette, jeg har en venninne som var utro mot sin mann og jeg hørte på henne og sa akkurat hva jeg mente men vrikke dømmende eller noe for hun er min venninne.

Skrevet

Droppe henne!?!

Kompisen til mannen min puler på en gift kvinne. Han hadde ledd seg fillete om jeg hadde bedt ham kutte ut kompisen for dette.

Anonymous poster hash: 527fd...51a

Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene.

Øøøøhhhh.... Sier ikke dette seg litt selv, at hvis mannen hennes er utro vil kompisen støtte ham? Kompisen har jo ikke noe ansvar ovenfor henne..

Hvis min venninne er utro mot sin mann så ville jeg uansett stått bak henne og ikke mannen hennes. Er jo hun som er venninna mi.. Min lojalitet ligger hos henne.

Anonymous poster hash: bfed4...7aa

Bare nysgjerrig, ville du ha hjulpet henne med å vinne denne mannen hvis hun spurte? Ikke noen beskyldninger her, men lurer veldig. Min søster opplevde utroskap, der venninner (2 stk) hjalp elskerinna med å vinne søsterens eksmann. Søsteren min var alvorlig syk og lå på sykehuset med nyfødt barn, som også var sykt, mens det hele foregikk. Elskerinna fikk støtte fra to venninner som gjorde ALT for at han skulle gå fra kona si og velge elskerinna, de dreit regelrett i min søster. Da hun kom ut av sykehuset fikk hun vite at han hadde forhold til ei annen dame bak hennes rygg, de la allerede planer om å flytte sammen og begynne nytt liv sammen. Problemet hans var at hverdagen kom, han ble kjedelig for elskerinnen og hun tuppa ham ut av huset etter 3 måneders samboerskap. Mens min søster selvfølgelig ikke ønsket å ta ham tilbake.

VINNE mannen??? Jeg vil jo si at den som ender opp med den hysjækelen er taperen jeg da, her kommer det jo frem det jeg sier - at kvinner blir mer forbannet på den andre kvinnen enn på sin egen partner pga sjalusi, de ser en konkurrent, ikke en utro sviker av en mann som man endelig gjennomskuet og kan sparke dit peppern gror (gjerne til hun elskerinnen så får hun vaske trusene og sokkene hans fra nå av og se hvor glamorøst det er å være hans kjæreste ....:)   )

Skrevet

Du er en drama Queen! Og tydeligvis ikke en god venninne for henne.

Bør skulle mere til før en blir kvalm av venninnene sine enn som så.

Men kanskje du som har då mange venner og ikke bryr deg om noen forsvinner ikke har vennskap som stikker då dypt?

Da er Du i alle fall skikkelig drama!

Anonymous poster hash: 031ca...e53

Skrevet

Kjære min tid for noen fordømmende mennesker dere er! Uansett hva mine venninner gjør, så backer vi hverandre. Trenger ikke alltid være enige, men man dropper ikke vennene sine!

Uansett hva venninnen gjør? Tenker du også forbrytelser av ymse slag? Du står ved dine venner uansett hva de foretar seg? Jeg ville ha sagt at et menneske som foretar seg en totalt uventet handling som strider mot alt jeg trodde denne personen stod for, ikke er det samme menneske jeg i utgangspunktet ble venn med, og at jeg av denne grunn ikke ønsket å ha slik menneske i mitt liv. Tror ikke HI ville ha hatt denne dama som venninne hvis hun før vennskapet oppstod fikk vite at dama puler på andre sine menn. Snakk om verdivalg. Jeg hadde også droppet en venninne som drakk og/eller røyket under et svangerskap, fordi mennesker som gjør slike valg vil jeg ikke ha i mitt liv, siden jeg er totalt imot å skade babyen i magen fordi mor MÅÅÅ ha det glasset med vin eller den sigaretten. Man velger vel venner ut fra felles verdier, standpunkt og lignende?

Skrevet

Droppe henne!?!

Kompisen til mannen min puler på en gift kvinne. Han hadde ledd seg fillete om jeg hadde bedt ham kutte ut kompisen for dette.

Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene.

Øøøøhhhh.... Sier ikke dette seg litt selv, at hvis mannen hennes er utro vil kompisen støtte ham? Kompisen har jo ikke noe ansvar ovenfor henne..

Hvis min venninne er utro mot sin mann så ville jeg uansett stått bak henne og ikke mannen hennes. Er jo hun som er venninna mi.. Min lojalitet ligger hos henne.

Bare nysgjerrig, ville du ha hjulpet henne med å vinne denne mannen hvis hun spurte? Ikke noen beskyldninger her, men lurer veldig. Min søster opplevde utroskap, der venninner (2 stk) hjalp elskerinna med å vinne søsterens eksmann. Søsteren min var alvorlig syk og lå på sykehuset med nyfødt barn, som også var sykt, mens det hele foregikk. Elskerinna fikk støtte fra to venninner som gjorde ALT for at han skulle gå fra kona si og velge elskerinna, de dreit regelrett i min søster. Da hun kom ut av sykehuset fikk hun vite at han hadde forhold til ei annen dame bak hennes rygg, de la allerede planer om å flytte sammen og begynne nytt liv sammen. Problemet hans var at hverdagen kom, han ble kjedelig for elskerinnen og hun tuppa ham ut av huset etter 3 måneders samboerskap. Mens min søster selvfølgelig ikke ønsket å ta ham tilbake.

Nei, nei, ikke noe sånt! Det der var jo bare hjerterått!! :o

Mente bare at JEG som HENNES venninne aldri hadde sladret på henne til mannen hennes eller nektet å være venninna hennes om hun rotet seg borti en annen mann eller var "den andre kvinnen". Hun ville like fullt vært venninna mi og jeg ville støttet henne selv om hun oppførte seg teit og jeg kanskje ikke ville vært enig i valgene hun gjorde.

Jeg ville nok ikke oppmuntret henne, men jeg hadde lyttet til henne og vært der for henne.

Så leit å høre om søsteren din! Håper hun har det bra i dag :)

Skrevet

Personlig kunne jeg aldri hatt sex med en gift mann, ikke fordi jeg skal ta hensyn til kona hans, men fordi han tydeligvis er en drittsekk og drittsekker tenner meg ikke. Jeg vil jo ikke ha en sånn fyr.

Skrevet

Uansett hva venninnen gjør? Tenker du også forbrytelser av ymse slag? Du står ved dine venner uansett hva de foretar seg? Jeg ville ha sagt at et menneske som foretar seg en totalt uventet handling som strider mot alt jeg trodde denne personen stod for, ikke er det samme menneske jeg i utgangspunktet ble venn med, og at jeg av denne grunn ikke ønsket å ha slik menneske i mitt liv. Tror ikke HI ville ha hatt denne dama som venninne hvis hun før vennskapet oppstod fikk vite at dama puler på andre sine menn. Snakk om verdivalg. Jeg hadde også droppet en venninne som drakk og/eller røyket under et svangerskap, fordi mennesker som gjør slike valg vil jeg ikke ha i mitt liv, siden jeg er totalt imot å skade babyen i magen fordi mor MÅÅÅ ha det glasset med vin eller den sigaretten. Man velger vel venner ut fra felles verdier, standpunkt og lignende?

😱😱😱

Glad vi ikke er venner!

Skrevet

Personlig kunne jeg aldri hatt sex med en gift mann, ikke fordi jeg skal ta hensyn til kona hans, men fordi han tydeligvis er en drittsekk og drittsekker tenner meg ikke. Jeg vil jo ikke ha en sånn fyr.

Så du gjør valg i livet ut fra egoistiske motiver, ikke ut fra hensyn til medmennesker? Sjarmerende trekk :D

Skrevet

Droppe henne!?!

Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene. Ikke noe rart det er så mye utroskap hvis mange ser på det som akseptabelt, fint og flott.

Selvsagt, noe annet ville jo vært ytterst merkelig. Hvor mange menn kjenner DU som ville støttet kona til kompisen fremfor kompisen?

Det er en atferd som kun forventes av kvinner, ingen ville forventet det av en mann.

Vi mennesker er ikke perfekte. Statistisk sett er jævlig mange utro, det hadde jo knapt vært vennskap igjen om alle skal tuppe utro folk ut av livene våre.

Mannen min og jeg har gitt et løfte til HVERANDRE, jeg står til ansvar ovenfor ham, han ovenfor meg. Hvem andre velger å ha sex med angår ikke meg. Om mannen min velger å ha sex med en annen så er det HAN som har brutt trosksapsløftet sitt. Elskerinna står ikke til ansvar for meg, hun har aldri gitt meg løfter om noe som helst.

Visst mener jeg utroskap er umoralsk, men hvem er jeg til å prakke min moral på andre?

Skrevet

Droppe henne!?!

Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene. Ikke noe rart det er så mye utroskap hvis mange ser på det som akseptabelt, fint og flott.

Selvsagt, noe annet ville jo vært ytterst merkelig. Hvor mange menn kjenner DU som ville støttet kona til kompisen fremfor kompisen?

Det er en atferd som kun forventes av kvinner, ingen ville forventet det av en mann.

Vi mennesker er ikke perfekte. Statistisk sett er jævlig mange utro, det hadde jo knapt vært vennskap igjen om alle skal tuppe utro folk ut av livene våre.

Mannen min og jeg har gitt et løfte til HVERANDRE, jeg står til ansvar ovenfor ham, han ovenfor meg. Hvem andre velger å ha sex med angår ikke meg. Om mannen min velger å ha sex med en annen så er det HAN som har brutt trosksapsløftet sitt. Elskerinna står ikke til ansvar for meg, hun har aldri gitt meg løfter om noe som helst.

Visst mener jeg utroskap er umoralsk, men hvem er jeg til å prakke min moral på andre?

Kjenner to stk som fortalte konene til kompiser at kompisene var utro på jobbreise. Med ei og samme kollega faktisk :D Det var barn i begge forhold, og da fikk kvinnene valget om å gå fra drittsekken eller tilgi og bli bevisst. Ikke tvunget til å være i et forhold fullt av løgner og risikere å bli smittet av STD eller få stebarn som er yngre enn fellesbarna.

Skrevet

Droppe henne!?!

Kjenner to stk som fortalte konene til kompiser at kompisene var utro på jobbreise. Med ei og samme kollega faktisk :D Det var barn i begge forhold, og da fikk kvinnene valget om å gå fra drittsekken eller tilgi og bli bevisst. Ikke tvunget til å være i et forhold fullt av løgner og risikere å bli smittet av STD eller få stebarn som er yngre enn fellesbarna.

Det var jo nobelt, men tviler på at det er normalen.

Og la meg gjette: Begge kvinnene tilga mennene sine?

Skrevet

Droppe henne!?!

Det var jo nobelt, men tviler på at det er normalen.

Og la meg gjette: Begge kvinnene tilga mennene sine?

Nei, den ene kastet ut mannen med en gang, mens den andre gikk 3 måneder senere, hun prøvde virkelig å tilgi, men klarte det ikke, til tross for terapi osv. Han fortsatte jo å jobbe med denne kollegaen og nektet å si opp slik at han slapp å omgås henne 8 timer hver dag, så da klarte ikke kona å akseptere utstrakt kontakt mellom ham og elskerinnen og dro. Ingen av disse to mennene ble sammen med denne kollegaen forresten, hun er fortsatt singel så vidt jeg vet.

Skrevet

Hehe, vedder på at alle som skriver at elskerinnen ikke har noe moralsk ansvar og at man fritt kan pule på andre sine menn når man er singel, enten er eller har vært elskerinner, eller evt. har vært utro. Ingen normale mennesker med vett i huet synes det er greit å ha sex med noen som er i et forhold, særlig hvis det er barn i dette forholdet! Og seriøst, finnes det noen i 2015 som går på klisjeer som "kona mi gir meg ikke sex" og "kona mi forstår meg ikke"? Finnes det så mange hjernedøde damer der ute, virkelig? Som gjerne tror at mannen forlater kona til fordel for dem, så sutrer de etterpå på DiB hvis dette ikke skjer. Voks opp. Hadde droppet en slik venninne, SÆRLIG når hun skryter av forhold til en gift mann til meg etter at jeg har fortalt hva jeg synes om utroskap og at jeg selv er blitt utsatt for dette tidligere. For en møkkavenninne.Anonymous poster hash: 90488...fd5

Ja, da kan jeg herved fortelle deg at du har tapt det veddemålet for jeg har aldri vært utro, har heller aldri opplevd utroskap (iallefall aldri funnet ut av noe) jeg har kun hatt 3 sexpartnere i mitt liv og aldri en ons så jeg begynner ikke å ha sex med fremmedfolk i en alder av 35++ heller. Men jeg mener oppriktig at om MIN mann VELGER å ha sex med noen andre og skjule det for meg, så er det ikke hun som skylder meg noe med mindre hun er familie eller en venninne. Men HAN. Han er den som har lovet meg troskap, han er den som skylder meg respekt. Han er den som BURDE velge meg hver gang han står ovenfor et valg. Et partnerskap er for meg å velge hverandre hver dag, jeg kunne aldri vært utro mot noen som jeg har valgt. Jeg har vært i forhold der min forelskelse fullstendig har tatt slutt, men jeg bryr meg jo om vedkommende likevel, så JEG velger å ikke såre dette mennesket jeg tross alt har delt så mye med. Jeg velger å ta vare på ham, jeg har avsluttet forholdet, men jeg har aldri hatt sex med noen andre mens jeg har vært i et forhold. Og jeg mener oppriktig at gode menn/kvinner gir sin partner samme respekten.Så - om min venninne, min gode venninne, som er singel og ikke skylder en partner sin respekt på den måten har sex med en mann som har en partner han skylder sin respekt til så er det utelukkende på HAM. Ikke på henne. Jeg kan ikke forstå vitsen med å bli sur på den andre kvinnen for dette?! Hun har ikke ødelagt ekteskapet, det var det den utro parten som gjorde. Det bunner utelukkende i sjalusi når kvinner retter mer sinne mot kvinnen mannen var utro med enn mannen selv. Og det er så tåpelig, hvorfor ikke se på han der utro drittsekken som ikke har respekt eller selvrespekt nok til å holde den i buksa - takk du andre kvinne fordi du viste meg hva slags svak, svak mann jeg hadde tilegnet meg. Jeg håper jo selvsagt å aldri oppleve utroskap, men om jeg så skulle så er det HAN som får faenskapet fra meg, HUN er fullstendig uten betydning for meg, hun har ingen makt i mitt liv.

Man skal TAKKE elskerinna? Hahahaha... Kanskje møtes for kaffe etterpå og gi gave som takk for at hun pulte på mannen din? Du er nå en rar skrue. Nei, du har aldri opplevd utroskap, ettersom du ikke vet hvor vondt det er og at det er umulig å elske og ære den andre kvinnen og TAKKE HENNE (er du fullstendig gal???) for at hun pulte på mannen din. Hun har ingen makt i folks liv, men det betyr ikke at hennes moral er bra. Kanskje man skal takke slemme stemødre også, de har jo ingen juridiske forpliktelser overfor sine stebarn, så hvis de overser dem så er det helt greit? Siden de ikke har lovet dem noe, ikke har født dem og ikke har juridisk ansvar for dem? Man burde takke mobberne på skolen siden de ikke gjør noe ulovlig, det er jo fullt lov å mobbe noen, man får verken bot eller fengselsstraff for det? Jeg håper ikke at du opplever utroskap noen gang, men hvis du gjør det, husk dine egne ord, og ta en kaffekopp med elskerinnen etterpå der du takker henne for at hun hadde sex med din mann og bidro til at ekteskapet ble ødelagt. For hadde det ikke vært kvinner villige vil å pule gifte menn, eller menn villige til å pule gifte kvinner, så ville ikke det vært noe som heter utroskap. It takes two to tango. Anonymous poster hash: 90488...fd5

Alle de eksemplene du nevner har et fellestrekk: noen oppfører seg dårlig fordi det blir muliggjort av noen andre (som sitter med det moralske ansvaret.)

Elskerinner ville ikke ha eksistert hvis der ikke fantes utro menn, slemme stemødre ville ikke ha fått ødelegge for barn hvis der ikke fantes fedre uten ryggrad, og mobbere ville ikke ha plaget andre barn hvis ikke lærere hadde vært blinde og passive for mobbingen. Og enten du liker det eller ikke: den som FAKTISK har ansvaret, er også den som har SKYLDA. På ordentlig! Når jeg tillater min ektemann å være stygg mot ungene, er det jeg som mor, ikke han som stefar, som svikter barna. Når jeg tillater en mann å forføre meg er det jeg og ikke min elsker som bryter mitt ekteskap. Skolebarna som mobber gidder jeg ikke kommentere engang, å skape et godt klassemiljø er aldri et barns ansvar.

Anonymous poster hash: e53af...b31

Skrevet

Hi her. Tusen takk for svar.

Det at ikke meningen å skape krangel her.

Jeg orker ikke tanken på å konfrontere venninnen min. Hun vet godt hva jeg har gjennomgått og at jeg gikk skikkelig i kjelleren etter min eks sin utroskap.

Jeg skjønner ikke hvorfor hun fortalte meg det. Hun burde ha holdt det for seg selv for å skåne meg.

Hun snakket om forholdet på ennøktern måte. Uten kvaler eller anger. Detvirket mer som hun hoverte :(

Jeg orker ikke å forholde meg til henne på en god stund nå, kjenner jeg. Hun får mer ut av vennskapet vårt enn jeg. Jeg kommer nok ikke til å savne henne voldsomt mye.

Har som sagt andre venninner som jeg heller prioriterer.

Anonymous poster hash: 80dec...e1e

Skrevet

Jeg orker ikke lese gjennom alle svarene... Men fra ERFARING kan du hilse venninna di og si at hun kun er et "knull".. Hadde hun vært et seriøst kjæresteemne hadde han ALDRI begynt noe med henne mens han fremdeles var gift... She needs to get over it!!!

Anonymous poster hash: 42ecc...548

Skrevet

Jeg orker ikke lese gjennom alle svarene... Men fra ERFARING kan du hilse venninna di og si at hun kun er et "knull".. Hadde hun vært et seriøst kjæresteemne hadde han ALDRI begynt noe med henne mens han fremdeles var gift... She needs to get over it!!!

Anonymous poster hash: 42ecc...548

Og hva får deg til å tro at venninnen ikke ønsker å være mer enn et knull? Tror du alle elskerinner går og drømmer om giftermål?

Hun er i hvert fall seriøs nok for ham til at han risikerer ekteskapet sitt for henne...

Skrevet (endret)

Jeg ville sagt det som det er.

"Du vet at min eks var utro mot meg. Jeg aksepterer ikke utroskap. Det at du velger å ha sex med en gift mann gjør at jeg ikke greier å forholde meg til deg fremover."

En ting er om det er følelser inne i bildet, men når det kun er for sex, da mener jeg det er råttent av mannen og din venninne - såsant kona til mannen ikke vet om det, at de har åpent forhold.

Anonymous poster hash: cf309...df6

Enig. Syns ikke det er greit å bare droppe henne uten noen forklaring Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Jeg hadde ikke droppet en god venninne fordi om hun hadde innledet et forhold til en gift mann.  Men hun hadde fått klar beskjed om hva jeg mener om saken og at jeg aldri kommer til å støtte henne i det valget hun har gjort.

Ja, det er den som er gift som har ansvaret, men min moral forteller meg at det som er opptatt er opptatt og da holder man seg unna.  

Men om jeg hadde vært gjennom utroskap og det hadde knekt meg, ville jeg nok blitt forbannet på venninnen min og hun hadde fått høre at det er jeg er skuffet over at hun sitter og forteller meg dette når hun vet hva slags forhold jeg har til dette.  Jeg ville ha blitt kjempeskuffa over henne.  Var hun er ordentlig god venninne, skulle vi nok klart å jobbe oss gjennom det, men var hun en halvgod venninne hadde hun nok fått sparken, i alle fall permittert inntil videre.

Og til slutt: Ja, det er den som er gift som har ansvaret og det er han og han alene som skal ta skylda og ansvaret, og jeg blir like oppgitt hver gang jeg hører kvinner som forsvarer mannen sånn at det høres ut som om den stygge, fæle dama har lurt han, ja nesten truet ham inne i noe.  Selv om jeg samtidig kan skjønne at det er lettere å adressere sinnet til dama enn til egen partner noen ganger.

Men, når det er sagt, så mener jeg at begge har et ansvar, man har ansvar for å holde seg unna de som allerede er opptatt.

Skrevet

Så du gjør valg i livet ut fra egoistiske motiver, ikke ut fra hensyn til medmennesker? Sjarmerende trekk :D

Ja, det var nøyaktig det jeg skrev ...*klasker meg selv oppgitt i panna*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...