Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #1 Skrevet 12. juli 2015 En venninne fortalte med at hun har en elsker som er gift. Forholdet deres er i følge henne kun basert på sex. Han får ikke sex hjemme og går derfor til henne. Jeg merket at jeg ble helt kvalm da hun fortalte meg det. Min eks var utro mot meg og det var så ufattelig vondt. Hun vet dette og at alt som har med utroskap å gjøre er sårt og vanskelig for meg. Jeg skjønner ikke hvorfor hun fortalte meg det. Det er dessuten tusen gode grunner til å ikke stå i med gifte menn. Kjenner jeg henne rett (hun er en skikkelig drittsekkmagnet) blir hun utnyttet på det groveste. Jeg fikk skikkelig avsmak! Nå vurderer jeg bare å kutte henne ut. Kan jeg gjøre det? Bare la vær å kontakte henne igjen og ikke svare på meldinger hvis hun kontakter meg. Jeg kan klare meg uten vennskapet hennes. Har mange andre gode venninner. Hva ville du gjort? Anonymous poster hash: cd80c...338
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #2 Skrevet 12. juli 2015 Jeg hadde sagt ifra at dette ikke er noe du liker. Om hun fortsetter med dette ønsker du ikke å høre om det hvertfall. Jeg hadde ei som gjorde slikt og jeg sa ifra. Hun droppet meg! Dårlig venninne, og dårlig menneske! Anonymous poster hash: af1d2...42d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #3 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ville sagt det som det er. "Du vet at min eks var utro mot meg. Jeg aksepterer ikke utroskap. Det at du velger å ha sex med en gift mann gjør at jeg ikke greier å forholde meg til deg fremover." En ting er om det er følelser inne i bildet, men når det kun er for sex, da mener jeg det er råttent av mannen og din venninne - såsant kona til mannen ikke vet om det, at de har åpent forhold. Anonymous poster hash: cf309...df6
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #4 Skrevet 12. juli 2015 Bare droppe henne på den måten synes jeg ikke du skal gjøre, vær ærlig med henne. Neste gang hun kontakter deg svarer du det samme du skrev her, at du selv har opplevd hvor vondt utroskap er og etter at hun fortalte deg at hun sto i med en gift mann klarer du ikke være noen venn for henne lenger. Anonymous poster hash: 43119...d4d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #5 Skrevet 12. juli 2015 Takk for gode svar Jeg ble et øyeblikk redd for at jeg var urimelig. Hi Anonymous poster hash: 80dec...e1e
kristinehufine Skrevet 12. juli 2015 #6 Skrevet 12. juli 2015 En venninne er en venninne. Du burde kunne si meningen din, og gi henne muligheten til å evt. endre seg! Personlig ville det ikke vært en dealbreaker for meg om venninna mi lå med gifte menn eller ikke, ikke nok til å bryte et vennskap! Men ville sagt klart i fra hva jeg syns og at jeg ikke ønsker å vite noe om det hvis hun fortsetter. Hva andre holder på med har egentlig ikke noe med meg å gjøre, syns ikke det angår meg! Likevel har jeg ikke noe problem med å fortelle hva jeg syns om saken.
mamma_bergen Skrevet 12. juli 2015 #7 Skrevet 12. juli 2015 Det der virket litt voldsomt. Man dropper vel ikke venninner så enkelt, eller? Du bør jo selvsagt fortelle hva du føler og tenker, men å kutte en venninne så tvert virker litt rart..
petitt Skrevet 12. juli 2015 #8 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ville ikke gjort noe som helst med det, hun er min venninne, hva andre menn gjør mot sine koner er vitterlig ikke mitt problem ei heller hennes.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #9 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ville ikke gjort noe som helst med det, hun er min venninne, hva andre menn gjør mot sine koner er vitterlig ikke mitt problem ei heller hennes. Helt enig! Anonymous poster hash: 4ed87...48d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #10 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ville ikke gjort noe som helst med det, hun er min venninne, hva andre menn gjør mot sine koner er vitterlig ikke mitt problem ei heller hennes. Enig her! Anonymous poster hash: ac861...3c0
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #11 Skrevet 12. juli 2015 Jeg ville ikke gjort noe som helst med det, hun er min venninne, hva andre menn gjør mot sine koner er vitterlig ikke mitt problem ei heller hennes. Helt enig!Anonymous poster hash: 4ed87...48d Det samme tenker jeg. Man vet ingen verdens ting om andres ekteskap. Kan godt hende det paret det er snakk om har enighet om hvordan det skal gjøres. HIs dårlige erfaringer er helt hennes egne, og kan ikke overføres på andre situasjoner. Anonymous poster hash: e53af...b31
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. juli 2015 #12 Skrevet 12. juli 2015 Det hadde jeg ikke blanda meg borti. Hun hadde sikkert fått høre at dette ikke akkurat er noe jeg applauderer, men jeg hadde aldri dumpa en skikkelig god venninne for noe sånt. Min lojalitet ligger jo hos henne, ikke mot en ukjent manns kone. Jeg hadde bare sagt hva jeg mente om saken og at jeg ikke behøver vite detaljer i noe av dette.
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #13 Skrevet 12. juli 2015 Jeg hadde bare droppet henne. Anonymous poster hash: 5fc8b...596
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #14 Skrevet 12. juli 2015 Hehe, vedder på at alle som skriver at elskerinnen ikke har noe moralsk ansvar og at man fritt kan pule på andre sine menn når man er singel, enten er eller har vært elskerinner, eller evt. har vært utro. Ingen normale mennesker med vett i huet synes det er greit å ha sex med noen som er i et forhold, særlig hvis det er barn i dette forholdet! Og seriøst, finnes det noen i 2015 som går på klisjeer som "kona mi gir meg ikke sex" og "kona mi forstår meg ikke"? Finnes det så mange hjernedøde damer der ute, virkelig? Som gjerne tror at mannen forlater kona til fordel for dem, så sutrer de etterpå på DiB hvis dette ikke skjer. Voks opp. Hadde droppet en slik venninne, SÆRLIG når hun skryter av forhold til en gift mann til meg etter at jeg har fortalt hva jeg synes om utroskap og at jeg selv er blitt utsatt for dette tidligere. For en møkkavenninne. Anonymous poster hash: 90488...fd5
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #15 Skrevet 12. juli 2015 Jeg syntes du må behandle henne ordentlig uansett hvordan hun behandler andre. Jeg ville sagt det som det er at du har vanskelig med å forholde deg til dette. Jeg ville også sagt noe om at man ikke så inderlig vel skal tåle den urett som ikke rammer en selv. Jeg ville fortalt i klare ordelag at voksne mennesker kan gjøre det som er lovlig, så lenge man ikke skader andre. Her blir kona skadelidende, og den urett tåler du ikke. Du ønsker å ha rettskafne mennesker i livet ditt. Så får du bare holde avstand om hun fortsetter forholdet. Anonymous poster hash: 0a39c...878
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #16 Skrevet 12. juli 2015 Droppe henne!?! Kompisen til mannen min puler på en gift kvinne. Han hadde ledd seg fillete om jeg hadde bedt ham kutte ut kompisen for dette. Anonymous poster hash: 527fd...51a
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #17 Skrevet 12. juli 2015 Jeg syntes du må behandle henne ordentlig uansett hvordan hun behandler andre. Jeg ville sagt det som det er at du har vanskelig med å forholde deg til dette. Jeg ville også sagt noe om at man ikke så inderlig vel skal tåle den urett som ikke rammer en selv. Jeg ville fortalt i klare ordelag at voksne mennesker kan gjøre det som er lovlig, så lenge man ikke skader andre. Her blir kona skadelidende, og den urett tåler du ikke. Du ønsker å ha rettskafne mennesker i livet ditt. Så får du bare holde avstand om hun fortsetter forholdet. Anonymous poster hash: 0a39c...878 Signerer. Selv om jeg hadde droppet venninnen så ville jeg ha gjort det på en classy måte. Man trenger ikke synke ned til drittsekkenes nivå for å kutte dem ut fra livet sitt og ta oppgjør med dem. Hun tar ikke hensyn til HI når hun skryter til henne om forholdet til en gift mann, og er fullt klar over HI sitt bakgrunn. Ergo er hun ingen venninne. Venninner støtter hverandre, ikke trykker hverandre ned. Mitt råd til HI er å fortelle at hun avslutter vennskapet, og forklare rolig og behersket hvorfor hun gjør det. Så da får det bli opp til venninnen om hun ønsker å endre seg for å bevare vennskapet, eller om pulinga rundt er mye bedre. Anonymous poster hash: 90488...fd5
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #18 Skrevet 12. juli 2015 Droppe henne!?! Kompisen til mannen min puler på en gift kvinne. Han hadde ledd seg fillete om jeg hadde bedt ham kutte ut kompisen for dette. Anonymous poster hash: 527fd...51a Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene. Ikke noe rart det er så mye utroskap hvis mange ser på det som akseptabelt, fint og flott. Anonymous poster hash: 90488...fd5
petitt Skrevet 12. juli 2015 #19 Skrevet 12. juli 2015 Hehe, vedder på at alle som skriver at elskerinnen ikke har noe moralsk ansvar og at man fritt kan pule på andre sine menn når man er singel, enten er eller har vært elskerinner, eller evt. har vært utro. Ingen normale mennesker med vett i huet synes det er greit å ha sex med noen som er i et forhold, særlig hvis det er barn i dette forholdet! Og seriøst, finnes det noen i 2015 som går på klisjeer som "kona mi gir meg ikke sex" og "kona mi forstår meg ikke"? Finnes det så mange hjernedøde damer der ute, virkelig? Som gjerne tror at mannen forlater kona til fordel for dem, så sutrer de etterpå på DiB hvis dette ikke skjer. Voks opp. Hadde droppet en slik venninne, SÆRLIG når hun skryter av forhold til en gift mann til meg etter at jeg har fortalt hva jeg synes om utroskap og at jeg selv er blitt utsatt for dette tidligere. For en møkkavenninne. Anonymous poster hash: 90488...fd5 Ja, da kan jeg herved fortelle deg at du har tapt det veddemålet for jeg har aldri vært utro, har heller aldri opplevd utroskap (iallefall aldri funnet ut av noe) jeg har kun hatt 3 sexpartnere i mitt liv og aldri en ons så jeg begynner ikke å ha sex med fremmedfolk i en alder av 35++ heller. Men jeg mener oppriktig at om MIN mann VELGER å ha sex med noen andre og skjule det for meg, så er det ikke hun som skylder meg noe med mindre hun er familie eller en venninne. Men HAN. Han er den som har lovet meg troskap, han er den som skylder meg respekt. Han er den som BURDE velge meg hver gang han står ovenfor et valg. Et partnerskap er for meg å velge hverandre hver dag, jeg kunne aldri vært utro mot noen som jeg har valgt. Jeg har vært i forhold der min forelskelse fullstendig har tatt slutt, men jeg bryr meg jo om vedkommende likevel, så JEG velger å ikke såre dette mennesket jeg tross alt har delt så mye med. Jeg velger å ta vare på ham, jeg har avsluttet forholdet, men jeg har aldri hatt sex med noen andre mens jeg har vært i et forhold. Og jeg mener oppriktig at gode menn/kvinner gir sin partner samme respekten. Så - om min venninne, min gode venninne, som er singel og ikke skylder en partner sin respekt på den måten har sex med en mann som har en partner han skylder sin respekt til så er det utelukkende på HAM. Ikke på henne. Jeg kan ikke forstå vitsen med å bli sur på den andre kvinnen for dette?! Hun har ikke ødelagt ekteskapet, det var det den utro parten som gjorde. Det bunner utelukkende i sjalusi når kvinner retter mer sinne mot kvinnen mannen var utro med enn mannen selv. Og det er så tåpelig, hvorfor ikke se på han der utro drittsekken som ikke har respekt eller selvrespekt nok til å holde den i buksa - takk du andre kvinne fordi du viste meg hva slags svak, svak mann jeg hadde tilegnet meg. Jeg håper jo selvsagt å aldri oppleve utroskap, men om jeg så skulle så er det HAN som får faenskapet fra meg, HUN er fullstendig uten betydning for meg, hun har ingen makt i mitt liv.
petitt Skrevet 12. juli 2015 #20 Skrevet 12. juli 2015 Droppe henne!?! Kompisen til mannen min puler på en gift kvinne. Han hadde ledd seg fillete om jeg hadde bedt ham kutte ut kompisen for dette. Anonymous poster hash: 527fd...51a Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene. Ikke noe rart det er så mye utroskap hvis mange ser på det som akseptabelt, fint og flott. Anonymous poster hash: 90488...fd5 Selvsagt, det er kompisen til mannen hennes, han kommer selvsagt til å være mer lojal mot sin kompis enn mot dama til kompisen. Akkurat som dine venninner er mer lojale mot deg enn mot typen din ...
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #21 Skrevet 12. juli 2015 Hehe, vedder på at alle som skriver at elskerinnen ikke har noe moralsk ansvar og at man fritt kan pule på andre sine menn når man er singel, enten er eller har vært elskerinner, eller evt. har vært utro. Ingen normale mennesker med vett i huet synes det er greit å ha sex med noen som er i et forhold, særlig hvis det er barn i dette forholdet! Og seriøst, finnes det noen i 2015 som går på klisjeer som "kona mi gir meg ikke sex" og "kona mi forstår meg ikke"? Finnes det så mange hjernedøde damer der ute, virkelig? Som gjerne tror at mannen forlater kona til fordel for dem, så sutrer de etterpå på DiB hvis dette ikke skjer. Voks opp. Hadde droppet en slik venninne, SÆRLIG når hun skryter av forhold til en gift mann til meg etter at jeg har fortalt hva jeg synes om utroskap og at jeg selv er blitt utsatt for dette tidligere. For en møkkavenninne. Anonymous poster hash: 90488...fd5 Ja, da kan jeg herved fortelle deg at du har tapt det veddemålet for jeg har aldri vært utro, har heller aldri opplevd utroskap (iallefall aldri funnet ut av noe) jeg har kun hatt 3 sexpartnere i mitt liv og aldri en ons så jeg begynner ikke å ha sex med fremmedfolk i en alder av 35++ heller. Men jeg mener oppriktig at om MIN mann VELGER å ha sex med noen andre og skjule det for meg, så er det ikke hun som skylder meg noe med mindre hun er familie eller en venninne. Men HAN. Han er den som har lovet meg troskap, han er den som skylder meg respekt. Han er den som BURDE velge meg hver gang han står ovenfor et valg. Et partnerskap er for meg å velge hverandre hver dag, jeg kunne aldri vært utro mot noen som jeg har valgt. Jeg har vært i forhold der min forelskelse fullstendig har tatt slutt, men jeg bryr meg jo om vedkommende likevel, så JEG velger å ikke såre dette mennesket jeg tross alt har delt så mye med. Jeg velger å ta vare på ham, jeg har avsluttet forholdet, men jeg har aldri hatt sex med noen andre mens jeg har vært i et forhold. Og jeg mener oppriktig at gode menn/kvinner gir sin partner samme respekten. Så - om min venninne, min gode venninne, som er singel og ikke skylder en partner sin respekt på den måten har sex med en mann som har en partner han skylder sin respekt til så er det utelukkende på HAM. Ikke på henne. Jeg kan ikke forstå vitsen med å bli sur på den andre kvinnen for dette?! Hun har ikke ødelagt ekteskapet, det var det den utro parten som gjorde. Det bunner utelukkende i sjalusi når kvinner retter mer sinne mot kvinnen mannen var utro med enn mannen selv. Og det er så tåpelig, hvorfor ikke se på han der utro drittsekken som ikke har respekt eller selvrespekt nok til å holde den i buksa - takk du andre kvinne fordi du viste meg hva slags svak, svak mann jeg hadde tilegnet meg. Jeg håper jo selvsagt å aldri oppleve utroskap, men om jeg så skulle så er det HAN som får faenskapet fra meg, HUN er fullstendig uten betydning for meg, hun har ingen makt i mitt liv. Man skal TAKKE elskerinna? Hahahaha... Kanskje møtes for kaffe etterpå og gi gave som takk for at hun pulte på mannen din? Du er nå en rar skrue. Nei, du har aldri opplevd utroskap, ettersom du ikke vet hvor vondt det er og at det er umulig å elske og ære den andre kvinnen og TAKKE HENNE (er du fullstendig gal???) for at hun pulte på mannen din. Hun har ingen makt i folks liv, men det betyr ikke at hennes moral er bra. Kanskje man skal takke slemme stemødre også, de har jo ingen juridiske forpliktelser overfor sine stebarn, så hvis de overser dem så er det helt greit? Siden de ikke har lovet dem noe, ikke har født dem og ikke har juridisk ansvar for dem? Man burde takke mobberne på skolen siden de ikke gjør noe ulovlig, det er jo fullt lov å mobbe noen, man får verken bot eller fengselsstraff for det? Jeg håper ikke at du opplever utroskap noen gang, men hvis du gjør det, husk dine egne ord, og ta en kaffekopp med elskerinnen etterpå der du takker henne for at hun hadde sex med din mann og bidro til at ekteskapet ble ødelagt. For hadde det ikke vært kvinner villige vil å pule gifte menn, eller menn villige til å pule gifte kvinner, så ville ikke det vært noe som heter utroskap. It takes two to tango. Anonymous poster hash: 90488...fd5
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #22 Skrevet 12. juli 2015 Droppe henne!?! Kompisen til mannen min puler på en gift kvinne. Han hadde ledd seg fillete om jeg hadde bedt ham kutte ut kompisen for dette. Anonymous poster hash: 527fd...51a Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene. Ikke noe rart det er så mye utroskap hvis mange ser på det som akseptabelt, fint og flott. Anonymous poster hash: 90488...fd5 Selvsagt, det er kompisen til mannen hennes, han kommer selvsagt til å være mer lojal mot sin kompis enn mot dama til kompisen. Akkurat som dine venninner er mer lojale mot deg enn mot typen din ... Jeg har ikke venninner som puler på gifte menn eller synes at sånt er greit. Så kan ikke svare angående lojaliteten, for slik, så vidt meg kjent, gjør ikke vi. Jeg har fått flere tilbud fra opptatte menn da jeg var singel og ganske desperat etter nærhet og sex, men takket nei. Fordi jeg faktisk føler et ansvar for mitt medmenneske som sitter uvitende hjemme og tror mannen er på fisketur/hos kompiser når han i realiteten ligger med andre. To av disse mennene som tilbød meg sexforhold var utro mot sine damer med andre etter at jeg takket nei. Ekteskapene ble ødelagt, men da vet jeg ihvertfall at det ikke er JEG som bidro til dette, og min samvittighet er ren. Anonymous poster hash: 90488...fd5
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #23 Skrevet 12. juli 2015 Droppe henne!?! Kompisen til mannen min puler på en gift kvinne. Han hadde ledd seg fillete om jeg hadde bedt ham kutte ut kompisen for dette. Anonymous poster hash: 527fd...51a Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene. Anonymous poster hash: 90488...fd5 Øøøøhhhh.... Sier ikke dette seg litt selv, at hvis mannen hennes er utro vil kompisen støtte ham? Kompisen har jo ikke noe ansvar ovenfor henne.. Hvis min venninne er utro mot sin mann så ville jeg uansett stått bak henne og ikke mannen hennes. Er jo hun som er venninna mi.. Min lojalitet ligger hos henne. Anonymous poster hash: bfed4...7aa
kristinehufine Skrevet 12. juli 2015 #24 Skrevet 12. juli 2015 Hehe, vedder på at alle som skriver at elskerinnen ikke har noe moralsk ansvar og at man fritt kan pule på andre sine menn når man er singel, enten er eller har vært elskerinner, eller evt. har vært utro. Ingen normale mennesker med vett i huet synes det er greit å ha sex med noen som er i et forhold, særlig hvis det er barn i dette forholdet! Og seriøst, finnes det noen i 2015 som går på klisjeer som "kona mi gir meg ikke sex" og "kona mi forstår meg ikke"? Finnes det så mange hjernedøde damer der ute, virkelig? Som gjerne tror at mannen forlater kona til fordel for dem, så sutrer de etterpå på DiB hvis dette ikke skjer. Voks opp. Hadde droppet en slik venninne, SÆRLIG når hun skryter av forhold til en gift mann til meg etter at jeg har fortalt hva jeg synes om utroskap og at jeg selv er blitt utsatt for dette tidligere. For en møkkavenninne. Anonymous poster hash: 90488...fd5 Jeg har ikke sagt det er grei oppførsel, men at jeg ikke ville dumpet venninna mi hvis hun lå med en opptatt mann. Har aldri vært utro, og aldri hatt sex med en som er opptatt så langt jeg vet!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2015 #25 Skrevet 12. juli 2015 Droppe henne!?! Kompisen til mannen min puler på en gift kvinne. Han hadde ledd seg fillete om jeg hadde bedt ham kutte ut kompisen for dette. Anonymous poster hash: 527fd...51a Da må du belage deg på at kompisen kommer til å støtte din mann og ikke deg hvis din mann er utro mot deg, slik at du står alene. Anonymous poster hash: 90488...fd5 Øøøøhhhh.... Sier ikke dette seg litt selv, at hvis mannen hennes er utro vil kompisen støtte ham? Kompisen har jo ikke noe ansvar ovenfor henne.. Hvis min venninne er utro mot sin mann så ville jeg uansett stått bak henne og ikke mannen hennes. Er jo hun som er venninna mi.. Min lojalitet ligger hos henne. Anonymous poster hash: bfed4...7aa Bare nysgjerrig, ville du ha hjulpet henne med å vinne denne mannen hvis hun spurte? Ikke noen beskyldninger her, men lurer veldig. Min søster opplevde utroskap, der venninner (2 stk) hjalp elskerinna med å vinne søsterens eksmann. Søsteren min var alvorlig syk og lå på sykehuset med nyfødt barn, som også var sykt, mens det hele foregikk. Elskerinna fikk støtte fra to venninner som gjorde ALT for at han skulle gå fra kona si og velge elskerinna, de dreit regelrett i min søster. Da hun kom ut av sykehuset fikk hun vite at han hadde forhold til ei annen dame bak hennes rygg, de la allerede planer om å flytte sammen og begynne nytt liv sammen. Problemet hans var at hverdagen kom, han ble kjedelig for elskerinnen og hun tuppa ham ut av huset etter 3 måneders samboerskap. Mens min søster selvfølgelig ikke ønsket å ta ham tilbake. Anonymous poster hash: 90488...fd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå