Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #1 Skrevet 11. juli 2015 Vi har ikke så god råd i år og veldig ulik ferie, så vi skulle tilbringe noen.dager sammen med svigerforeldrene der alle søskene til mannen samles med ektefeller og barn. Eldste på 8 har gledet seg stort til å få treffe sine besteforeldre og søskenbarn, da de bor såpass langt unna at vi kun ser dem et par ganger i året. Nå har minste på 1,5 fått vannkopper og vi ringte for å informere om dette til svigerfamilien. Det var ok for alle bortsett fra ene svigerinna som har et barn på 2 som ikke har fått vannkopper (alle andre hadde visst hatt). Hun sier det ikke er aktuelt at vi kommer dit med et vannkoppesykt barn. Jeg har jo forståelse for dette, men det ødelegger så mye for hele vår familie. Vår gutt kommer til å bli så lei seg. Vi kommer oss bare dit med bil, og selv bor vi litt øde til (og har bare en bil) så om jeg skulle ha vært hjemme hadde jeg måttet ha bilen, ellers har jeg ikke kommet meg på butikken en gang. Mannen er kjempesint for at svigerinna skal diktere og det er i alt en sur stemning hjemme. Vi kunne jo utsatt å dra, men da får mannen bare ca 3 dager der og mister sjangsen til å få møtt søsken han ikke har truffet på lenge. + at det blir veldig kort tid når man må bruke så mye tid i bil. Nå klarer jeg ikke se noen lur løsning på dette Anonymous poster hash: 98888...959
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #2 Skrevet 11. juli 2015 Vel, her er det dere som er urimelig og ikke svigerinna. Man tar ikke et smittsomt barn med på besøk (med mindre det er greit for ALLE de andre). Reis på butikken og ta storhandel, så du har det du trenger i hus. Så sender du mannen og eldstebarnet på tur. De fleste småbarnsforeldre opplever i blant at planer må endres, kan ikke la verden gå i grus for det. Prøv å være litt løsningsorientert. Anonymous poster hash: e706f...05d
Gjest Skrevet 11. juli 2015 #3 Skrevet 11. juli 2015 Ikke skjønner jeg hva problemet med å få vannkopper er? Sær svigerinne etter min smak!
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #4 Skrevet 11. juli 2015 Skjønner det er kjipt men skjønner svigerinnen din veldig godt. Hun vil jo heller ikke ha ferien sin ødelagt pga vannkopper. Når du ikke klarer deg uten bil, hva med leiebil? Anonymous poster hash: b8df9...9bd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #5 Skrevet 11. juli 2015 Ikke skjønner jeg hva problemet med å få vannkopper er? Sær svigerinne etter min smak! Kanskje de har planer for resten av ferien, og derfor ikke ønsker vannkopper akkurat nå? En ting at barna kan bli syk når som helst, en annen ting er å "be om det". Anonymous poster hash: e706f...05d
Gjest Skrevet 11. juli 2015 #6 Skrevet 11. juli 2015 Ikke skjønner jeg hva problemet med å få vannkopper er? Sær svigerinne etter min smak! Kanskje de har planer for resten av ferien, og derfor ikke ønsker vannkopper akkurat nå? En ting at barna kan bli syk når som helst, en annen ting er å "be om det". Anonymous poster hash: e706f...05d Er jo ikke sikkert at ungen blir smittet en gang Her har jeg vært på 3 "vannkoppeparty" og tror du minsten har blitt smittet da? Nope. Flaks kanskje? Mens de tre andre blei smittet fra 6 mndr til 1 år gamle og aner fremdeles ikke smittekilden den gangen
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #7 Skrevet 11. juli 2015 Blir sikkert bråk nå, men vet du hva? Nei, jeg vil ikke at mitt barn skal få vannkopper akkurat nå, det er FERIEN vår! Hils så mye til mannen din... Anonymous poster hash: c87d1...2bd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #8 Skrevet 11. juli 2015 Hvem hadde dere planlagt å bo hos? Hvis det er mye familie der, kan dere ikke bare bo hos noen andre enn svigerinna og dessuten la være å møte dem? Anonymous poster hash: cdab5...111
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #9 Skrevet 11. juli 2015 Jeg skjønner svigerinne din veldig godt. Jeg ville sagt det samme, og hadde dere reist uansett ville jeg holdt meg hjemme. Ville gjort meg vondt, men det er ikke alltid det passer, og for oss er en runde vannkopper veldig lite velkomment akkurat nå. Anonymous poster hash: b7717...8d1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #10 Skrevet 11. juli 2015 Wow. Jeg har ikke sagt at svigerinna var urimelig, og at jeg har forståelse for det, men det må lov å synes det er kjipt særlig siden dette er eneste ferien vi får. Mannen skjønner ikke problemet da, men han er bare så skuffet. Svigerinna og broren har vært på ferie, og dette var siste stopp før dem drar hjem igjen. Vi må alle bo i samme hus, hadde vi kunne ha holdt oss unna å bodd et annet sted hadde det ikke vært noe problem. Jeg tilbydde meg nå å være hjemme, så får vi se hva som skjer. Anonymous poster hash: 98888...959
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #11 Skrevet 11. juli 2015 Skjønner svigerinnen godt de vil selvfølgelig ikke ha vannkopper i ferien. Kanskje har de andre planer, bestil tur e.l i ukene som kommer og da ønsker de jo ikke vannkopper. Synes derimot du er veldig rar som ikke sender mann og eldstebarn avsted. Av og til kan det skje ting som gjør at familien må splittes en liten uke, er da ingen krise det. Fyll opp fryser, skap og kjøleskap med mat før de drar så klarer dere dere fint både en og to uker uten en tur på butikken. Senk skuldrene, slapp av og kos deg hjemme med den syke 2-åringen. Anonymous poster hash: 6b276...6d2
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #12 Skrevet 11. juli 2015 Wow. Jeg har ikke sagt at svigerinna var urimelig, og at jeg har forståelse for det, men det må lov å synes det er kjipt særlig siden dette er eneste ferien vi får. Mannen skjønner ikke problemet da, men han er bare så skuffet. Svigerinna og broren har vært på ferie, og dette var siste stopp før dem drar hjem igjen. Vi må alle bo i samme hus, hadde vi kunne ha holdt oss unna å bodd et annet sted hadde det ikke vært noe problem. Jeg tilbydde meg nå å være hjemme, så får vi se hva som skjer. Anonymous poster hash: 98888...959 Selvfølgelig har du lov til å være skuffet. Ikke kjekt når sykdom ødelegger planer. Heldigvis er vannkopper noe man får bare én gang, så nå blir dere ferdige med det. BI har stått over julefeiring hos svigers pga omgangssyke. Kjipt det også, men sånn er livet Anonymous poster hash: b7717...8d1
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #13 Skrevet 11. juli 2015 Jeg hadde svart akkurat det samme som svigerinnen din, jeg kommer aldri til å utsette barn for smitte vel vitende om jeg da er ansvarlig for eventuelle ettervirkninger. Det betyr ikke at jeg skjønner at dere er lei dere, men som småbarnsforeldre så er det dessverre slik at ferier ryker pga sykdom hos barna eller de voksne. Ser du har tilbudt deg å være hjemme med barnet som er sykt, veldig voksent og ansvarlig av deg, kudos for det Jeg er sikker på at dere kommer til å få det kjemepkoselig sammen mens de andre får det koselig på tur prøv å fokusere på det positive i stedet for det negative og alle hindringene du ser nå. Et sykt barn trenger ro, jo mer action de blir utsatt for jo mer utsatt er de for lengre sykdomsforløp og ettervirkninger av forskjellige slag. Fokuser på alenetid og kvalitetstid med den syke, 8 åringen vil få en fin ferie, det samme vil minsten som er syk med pleie og kjærlighet fra mamma i fullt fokus Det kommer flere år med mulighet for ferie sammen, livet blir ikke alltid som planlagt og det er ikke skadelig for barn å lære dette god ferie til dere alle, selv om dere splittes Anonymous poster hash: a4604...5ae
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #14 Skrevet 11. juli 2015 Ikke skjønner jeg hva problemet med å få vannkopper er? Sær svigerinne etter min smak! Ehhh,.. Kanskje fordi de ikke ønsker ferien ødelagt av vannkopper??? Det er ikke svigerinna som er sær, det er HI. Anonymous poster hash: bca86...e32
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #15 Skrevet 11. juli 2015 Ikke skjønner jeg hva problemet med å få vannkopper er? Sær svigerinne etter min smak! Ehhh,.. Kanskje fordi de ikke ønsker ferien ødelagt av vannkopper??? Det er ikke svigerinna som er sær, det er HI. Anonymous poster hash: bca86...e32 takk Anonymous poster hash: c87d1...2bd
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #16 Skrevet 11. juli 2015 Du synes det er dumt at deres ferie ødelegges av vannkopper, men du synes det er helt greit at familien til din svigerinne får sin ferie ødelagt av vannkopper?????? Noen mennesker klarer ikke tenke lenger enn sin egen lille nesetipp... Ego kalles det. Anonymous poster hash: bca86...e32
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #17 Skrevet 11. juli 2015 Ja, nå er det selvfølgelig helt grusomt om det skulle bli vannkoppesmitte. For et par dager siden var alle enige om at slikt skjer. Anonymous poster hash: e7ff1...cb0
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #18 Skrevet 11. juli 2015 Ja, nå er det selvfølgelig helt grusomt om det skulle bli vannkoppesmitte. For et par dager siden var alle enige om at slikt skjer. Anonymous poster hash: e7ff1...cb0 Nei, alle var ikke enige om det! Ikke frivillig! Anonymous poster hash: a4604...5ae
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #19 Skrevet 11. juli 2015 Det er ikke svigerinna som er teit her. Anonymous poster hash: 513c9...a33
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #20 Skrevet 11. juli 2015 Send mann og eldste på tur alene. Anonymous poster hash: 8b526...e1d
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #21 Skrevet 11. juli 2015 Kan ikke mannen og eldste ta buss dit ? Anonymous poster hash: cdc6b...fb5
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #22 Skrevet 11. juli 2015 Ikke skjønner jeg hva problemet med å få vannkopper er? Sær svigerinne etter min smak!Kanskje de har planer for resten av ferien, og derfor ikke ønsker vannkopper akkurat nå? En ting at barna kan bli syk når som helst, en annen ting er å "be om det". Anonymous poster hash: e706f...05d Signerer denne. Skal svigerinnen din og familien få sin ferie ødelagt bare fordi du ikke vil få din ferie ødelagt. Ditt barn som er smittsomt derfor er det rett og rimelig at det er dere som må holde dere hjemme. Vil du virkelig ødelegge deres ferie? Anonymous poster hash: 03ac6...802
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #23 Skrevet 11. juli 2015 Åh nå ble det bare kaos her. Vi ringte å sa at jeg og minste ble hjemme, siden det var viktigst for mannen og eldste, men siden ikke eldste har hatt vannkopper så får ikke han komme heller i føge enne,tilfelle han er smittet. Inkubasjonstiden er jo mellom ti og 20 dager så han vil sannsynlig ikke være evt smittsom før vi er på tur tilbake hjem igjen. Jeg hadde skjønt det om de skulle ut å reise, eller at de kunne bli veldig syke, men de skal rett hjem og i jobb. Svigerforeldrene er kjempeskuffet for de vil vi skal komme, men ønsker ikke å ta parti. Må mannen og sønnen virkelig være hjemme tilfelle han kanskje er smittet? Gutten kommer til å bli så lei seg. Hvordan få sagt det til ham? Vi sa tilogmed at mannen og gutten kunne reise et par dager tidligere for å være sikker, men da fikk vi bare beskjed om at hvis noen i familien vår kom skulle hun lage et helvete og da kom hun aldri til å tilgi oss. Vi hadde visst bidratt til å skape dårlig stemning hos svigers,men det eneste vi har gjort er å fortelle sannheten, og å komme med forslag til løsninger. Hi Anonymous poster hash: 98888...959
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #24 Skrevet 11. juli 2015 Bli hjemme og finn på noe annet i ferien. Uforutsette ting skjer. Det takler dere. Anonymous poster hash: 12a80...976
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2015 #25 Skrevet 11. juli 2015 Åh nå ble det bare kaos her. Vi ringte å sa at jeg og minste ble hjemme, siden det var viktigst for mannen og eldste, men siden ikke eldste har hatt vannkopper så får ikke han komme heller i føge enne,tilfelle han er smittet. Inkubasjonstiden er jo mellom ti og 20 dager så han vil sannsynlig ikke være evt smittsom før vi er på tur tilbake hjem igjen. Jeg hadde skjønt det om de skulle ut å reise, eller at de kunne bli veldig syke, men de skal rett hjem og i jobb. Svigerforeldrene er kjempeskuffet for de vil vi skal komme, men ønsker ikke å ta parti. Må mannen og sønnen virkelig være hjemme tilfelle han kanskje er smittet? Gutten kommer til å bli så lei seg. Hvordan få sagt det til ham? Vi sa tilogmed at mannen og gutten kunne reise et par dager tidligere for å være sikker, men da fikk vi bare beskjed om at hvis noen i familien vår kom skulle hun lage et helvete og da kom hun aldri til å tilgi oss. Vi hadde visst bidratt til å skape dårlig stemning hos svigers,men det eneste vi har gjort er å fortelle sannheten, og å komme med forslag til løsninger. Hi Anonymous poster hash: 98888...959 Vel, nå er det hun som er sær. Kanskje hun ikke liker dere, å hopper på en mulighet til å ha ferie uten dere? Anonymous poster hash: 8633c...3b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå