Gå til innhold

I dag sluttet barnehagens bølle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår at du er glad for det.

Husk allikevel at det er noen som er glad i dette barnet, og at det var barnehagen som sviktet når de ikke fikk bukt med problemet.

Anonymous poster hash: 41332...047

Eller kanskje foreldrene svikter?

Anonymous poster hash: fe972...4da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en trist holdning blandt mange når det kun er mobberen som skal bli tatt hensyn til, og mobbeofrene skal måtte tåle alt.Gutten er ei bølle som lager barnehagen vanskelig for veldig mange barn, og da må faktisk en mor få lov til å være glad for at vedkommende ikke skal gå i barnehagen mer, slik at barnet hennes får en lettere hverdag. Når det er sagt så kan det hende at gutten ikke har det så bra, men vi skal vel ikke ofre mange andre barn fordi et barn har problemer. Hans problemer må bli tatt opp på et nivå som innehar mulighetene til å bidra med å hjelpe han om det er utfordringer hjemme, eller om han har en vanskelig personlighet. Vi må snart slutte å skulle forstå ihjel bøllene på bekostning av alle de andre barna. Anonymous poster hash: e7118...a20

Er du virkelig så lite reflektert?? Typisk ola nordmann "så lenge jeg og mine har det fint så driter vel jeg i de andre..". Det er ikke snakk om å ofre andre barn som du skriver, det handler om å ta tak i problemet på en ordentlig måte! Viss ingen bryr seg, tror du det hjelperfor "bølla"? Tror du problemet forsvinner fordi han begynner på skolen? Nei! Her har vel barnehagen feilet, men det har søren meg dere rundt han også!!! Tror du hjelpen kommer rennende på en fjøl viss ingen snakker for barnet her? Du kan vel f.eks. kontakte BV viss ikke barnehagen gjør det, fullt mulig også for deg! Men huff, det er kanskje litt ubehagelig for deg det... Ja vi lar det være så kan bølla fortsette å bli banka hjemme, for nå begynner han jo på skolen så da er det jo ikke mitt probelem lenger.... Sorry, men foreldre som ikke klarer tenke lenger enn seg selv og sitt barn provoserer.

Det må faktisk være lov å kjenne lettelse når et annet barn som har plaget ditt barn slutter.

Anonymous poster hash: c6dc7...4e2

Skrevet

Nå er det ingen andre enn mor og far til denne gutten pluss bhg som vet hvilke tiltak som er gjort i bhg, bhg har ikke lov til og gå ut med noe, for alt HI vet så kan denne gutten utredes allerede eller være under oppsyn av BV.

Men når det er sakt så er det fort at ett barn blir stemplet som "bølle" av andre barn og andre foreldre for deres søte små har funnet en og skylde på og da tar denne gutten den rollen for da får han hvertfall oppmerksomhet!

Ikke uttale dere før dere vet hele historien om han er bølle eller ikke.

Skrevet

Barn ER ikke vanskelige. Barn HAR det vanskelig !

Anonymous poster hash: 83825...b54

Skrevet

Barn ER ikke vanskelige. Barn HAR det vanskelig !

Anonymous poster hash: 83825...b54

Det er en sannhet med modifikasjoner. Noen mennesker mangler empati, uten at det kommer av ytre påvirkning.
Skrevet

Barn ER ikke vanskelige. Barn HAR det vanskelig !Anonymous poster hash: 83825...b54

Det er en sannhet med modifikasjoner. Noen mennesker mangler empati, uten at det kommer av ytre påvirkning.

Da kan ikke du særlig mye om utviklingen av empati...

Skrevet

Det er en trist holdning blandt mange når det kun er mobberen som skal bli tatt hensyn til, og mobbeofrene skal måtte tåle alt.Gutten er ei bølle som lager barnehagen vanskelig for veldig mange barn, og da må faktisk en mor få lov til å være glad for at vedkommende ikke skal gå i barnehagen mer, slik at barnet hennes får en lettere hverdag. Når det er sagt så kan det hende at gutten ikke har det så bra, men vi skal vel ikke ofre mange andre barn fordi et barn har problemer. Hans problemer må bli tatt opp på et nivå som innehar mulighetene til å bidra med å hjelpe han om det er utfordringer hjemme, eller om han har en vanskelig personlighet. Vi må snart slutte å skulle forstå ihjel bøllene på bekostning av alle de andre barna.  Anonymous poster hash: e7118...a20

Er du virkelig så lite reflektert?? Typisk ola nordmann "så lenge jeg og mine har det fint så driter vel jeg i de andre..". Det er ikke snakk om å ofre andre barn som du skriver, det handler om å ta tak i problemet på en ordentlig måte! Viss ingen bryr seg, tror du det hjelperfor "bølla"? Tror du problemet forsvinner fordi han begynner på skolen? Nei! Her har vel barnehagen feilet, men det har søren meg dere rundt han også!!! Tror du hjelpen kommer rennende på en fjøl viss ingen snakker for barnet her? Du kan vel f.eks. kontakte BV viss ikke barnehagen gjør det, fullt mulig også for deg! Men huff, det er kanskje litt ubehagelig for deg det... Ja vi lar det være så kan bølla fortsette å bli banka hjemme, for nå begynner han jo på skolen så da er det jo ikke mitt probelem lenger.... Sorry, men foreldre som ikke klarer tenke lenger enn seg selv og sitt barn provoserer.

Jeg er ikke Hi, og ja jeg mener det jeg skriver. Slik samfunnet er bygd opp så skal man bare forstå og forstå og forstå de som skaper problemer, og la de som blir utsatt for mobbing seile sin egen sjø. Det kan ikke være slik at i prosessen ved å redde et barn så ofrer vi 10 andre barn. Det er en stor andel som får problemer, og utvikler seg til problembarn i etterkant av å ha vært et mobbeoffer, eller i etterkant å ha blitt utsatt for vold ol fra barn de omgås. Du må gjerne mene at det er bøllene som skal få positiv oppmerksomhet og bli hensyntatt, men jeg mener at istedefor å ødelegge andre barn så må man sette i gang tiltak mot bølla. Og de tiltakene må bli gjort på en slik måte at de andre barna blir skjermet, og ikke blir skadet både fysisk og psykisk. At du mener jeg er lite reflektert forteller kun at vi har helt ulike syn på ting. Skal jeg se det fra min side så fremstår du også ekstremt lite reflektert, og med en manglende evne til å sette deg inn i hverdagen til ofrene etter slike problembarn.

Anonymous poster hash: e7118...a20

Skrevet

Barn ER ikke vanskelige. Barn HAR det vanskelig !Anonymous poster hash: 83825...b54

Da kan ikke du særlig mye om utviklingen av empati...
Joda...
Skrevet

Det går an å ha to tanker i hodet samtidig. HI er glad for at barnets plageånd, som tydeligvis har påvirket barnets hverdag over tid, slutter, og det skjønner jeg veldig godt.

Klart at barnet ikke nødvendigvis har det så bra, og forhåpentligvis har barnehagen også tenkt på dette (og neste instans fortsetter å jobbe med det). Hi har jo fremdeles lov til å trekke et lettelsens sukk på sitt barns vegne!

Skrevet

Hi skriver ikke noe som tilsier at hi'n har hengt ut "mobberen".

Og uansett om barnet får hjelp eller ikke ,må det være godt å vite at sitt eget barn endelig kan få være trygg i bhg.

Tror ikke at dere som ikke ser årsaken og skjønner at Hi trekker ett lettelsens sukk har opplevd at deres egne barn har blitt plaget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...