MammantilNurket Skrevet 9. juli 2015 #26 Skrevet 9. juli 2015 Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å ta med barnet mittpå McDonalds. Hovedårsaken er ikke maten er ikke sunn - ingen dør av å spise en happymeal av og til. Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet! Dessuten er restaurantene deres nitriste, det tas ikke bestillinger ved bordene (noe jeg synes er en uting), maten masseproduseres, de har ikke cava, belysningen er lite flatterende og det er aaaaalt for mange småbarnsfamilier der. Unngår familievennlige spisesteder. Jeg liker mitt eget barn veldig godt, men kan styre meg for andres barn. Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å introdusere min sønn for McDonalds. Men så er det ikke din sønn som skal dit, da..... Anonymous poster hash: 75df6...9b8 Det er helt korrekt. Han skal ikke på McDonald's. Du er en skikkelig smarting, du
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. juli 2015 #27 Skrevet 9. juli 2015 Mine barn har blitt introdusert for veldig variert mat, og i toårsalderen har de begge (den ene er to nå), vært veldig åpen for mat som sushi, skalldyr, gode sterke oster, osv. Men med fireåringen dabbet det av, og han gikk fra å spise alt mulig, til å bli en liten særing i matveien. Ser at lillesøster er på vei inn i samme fase. De kan gå fra å elske noe til å hate det over natta. Jeg mener å ha lest at dette er helt normalt, og jeg gidder ikke å presse dem til å spise gourmetmat fordi de skal fremstå som "raffinerte småbarn med velutviklede smaksløker". Så lenge de har et variert kosthold som gir dem det de trenger av næringsstoffer, holder det for meg. Så kommer nok lysten på spennende mat tilbake etterhvert Når det gjelder burgerkjeder kan vi gjerne "kose" oss der en dag (maten smaker blæh for min del), men det er helt bortkastede penger, de spiser kanskje fire-fem pommes og vil helst ha kyllingvinger, så da må jeg enten sette sammen måltidet selv og kjøpe leken utenom (for den er jo obligatorisk!), eller forhandle med de i kassa og få en happymeal med vinger (skjønner ikke at det skal være så vanskelig). Men pommesen blir som regel uspist som sagt. Og så er de like sultne etter en halvtime igjen Men det er jo litt opplevelsen de synes er morsomt da, og det kan jeg unne dem i blant
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #28 Skrevet 9. juli 2015 Mine barn har blitt introdusert for veldig variert mat, og i toårsalderen har de begge (den ene er to nå), vært veldig åpen for mat som sushi, skalldyr, gode sterke oster, osv. Men med fireåringen dabbet det av, og han gikk fra å spise alt mulig, til å bli en liten særing i matveien. Ser at lillesøster er på vei inn i samme fase. De kan gå fra å elske noe til å hate det over natta. Jeg mener å ha lest at dette er helt normalt, og jeg gidder ikke å presse dem til å spise gourmetmat fordi de skal fremstå som "raffinerte småbarn med velutviklede smaksløker". Så lenge de har et variert kosthold som gir dem det de trenger av næringsstoffer, holder det for meg. Så kommer nok lysten på spennende mat tilbake etterhvert Når det gjelder burgerkjeder kan vi gjerne "kose" oss der en dag (maten smaker blæh for min del), men det er helt bortkastede penger, de spiser kanskje fire-fem pommes og vil helst ha kyllingvinger, så da må jeg enten sette sammen måltidet selv og kjøpe leken utenom (for den er jo obligatorisk!), eller forhandle med de i kassa og få en happymeal med vinger (skjønner ikke at det skal være så vanskelig). Men pommesen blir som regel uspist som sagt. Og så er de like sultne etter en halvtime igjen Men det er jo litt opplevelsen de synes er morsomt da, og det kan jeg unne dem i blant Selger de kyllingvinger på mcdonalds? Anonymous poster hash: 5de51...4d1
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #29 Skrevet 9. juli 2015 Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å ta med barnet mittpå McDonalds. Hovedårsaken er ikke maten er ikke sunn - ingen dør av å spise en happymeal av og til. Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet! 😱😱😱 Dessuten er restaurantene deres nitriste, det tas ikke bestillinger ved bordene (noe jeg synes er en uting), maten masseproduseres, de har ikke cava, belysningen er lite flatterende og det er aaaaalt for mange småbarnsfamilier der. Unngår familievennlige spisesteder. Jeg liker mitt eget barn veldig godt, men kan styre meg for andres barn. Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål 😝 Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å introdusere min sønn for McDonalds. Men små barn bør da heller ikke spise spekemat og franske oster? Er jo mengder av salt og fett! Anonymous poster hash: c2688...730
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 9. juli 2015 #30 Skrevet 9. juli 2015 Mine barn har blitt introdusert for veldig variert mat, og i toårsalderen har de begge (den ene er to nå), vært veldig åpen for mat som sushi, skalldyr, gode sterke oster, osv. Men med fireåringen dabbet det av, og han gikk fra å spise alt mulig, til å bli en liten særing i matveien. Ser at lillesøster er på vei inn i samme fase. De kan gå fra å elske noe til å hate det over natta. Jeg mener å ha lest at dette er helt normalt, og jeg gidder ikke å presse dem til å spise gourmetmat fordi de skal fremstå som "raffinerte småbarn med velutviklede smaksløker".Så lenge de har et variert kosthold som gir dem det de trenger av næringsstoffer, holder det for meg. Så kommer nok lysten på spennende mat tilbake etterhvert ;)Når det gjelder burgerkjeder kan vi gjerne "kose" oss der en dag (maten smaker blæh for min del), men det er helt bortkastede penger, de spiser kanskje fire-fem pommes og vil helst ha kyllingvinger, så da må jeg enten sette sammen måltidet selv og kjøpe leken utenom (for den er jo obligatorisk!), eller forhandle med de i kassa og få en happymeal med vinger (skjønner ikke at det skal være så vanskelig). Men pommesen blir som regel uspist som sagt. Og så er de like sultne etter en halvtime igjen :rolleyes:Men det er jo litt opplevelsen de synes er morsomt da, og det kan jeg unne dem i blant Selger de kyllingvinger på mcdonalds? Anonymous poster hash: 5de51...4d1 Hot wings heter de vel...
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2015 #31 Skrevet 9. juli 2015 Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å ta med barnet mittpå McDonalds. Hovedårsaken er ikke maten er ikke sunn - ingen dør av å spise en happymeal av og til. Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet! 😱😱😱 Dessuten er restaurantene deres nitriste, det tas ikke bestillinger ved bordene (noe jeg synes er en uting), maten masseproduseres, de har ikke cava, belysningen er lite flatterende og det er aaaaalt for mange småbarnsfamilier der. Unngår familievennlige spisesteder. Jeg liker mitt eget barn veldig godt, men kan styre meg for andres barn. Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål 😝 Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å introdusere min sønn for McDonalds. Men små barn bør da heller ikke spise spekemat og franske oster? Er jo mengder av salt og fett! Anonymous poster hash: c2688...730 Hva tror du barn i middelhavslandene spiser?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #32 Skrevet 9. juli 2015 Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å ta med barnet mittpå McDonalds. Hovedårsaken er ikke maten er ikke sunn - ingen dør av å spise en happymeal av og til. Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet! 😱😱😱 Dessuten er restaurantene deres nitriste, det tas ikke bestillinger ved bordene (noe jeg synes er en uting), maten masseproduseres, de har ikke cava, belysningen er lite flatterende og det er aaaaalt for mange småbarnsfamilier der. Unngår familievennlige spisesteder. Jeg liker mitt eget barn veldig godt, men kan styre meg for andres barn. Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål 😝 Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å introdusere min sønn for McDonalds. Men små barn bør da heller ikke spise spekemat og franske oster? Er jo mengder av salt og fett! Anonymous poster hash: c2688...730 Hva tror du barn i middelhavslandene spiser? Kjøtt, fisk, salat, youghurt, osv, osv.Mat som er standard verden over. Kjenner ingen franske og spanske foreldre som gir 2 åringene sine spekemat og brie, nei. Anonymous poster hash: c2688...730
februarprins2013 Skrevet 9. juli 2015 #33 Skrevet 9. juli 2015 min er 2,5 år og vert der 5 ganger løpet av livet, han liker bare hamburgeren, er der en sjelden gang i blant
MammantilNurket Skrevet 9. juli 2015 #34 Skrevet 9. juli 2015 (endret) Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å ta med barnet mittpå McDonalds. Hovedårsaken er ikke maten er ikke sunn - ingen dør av å spise en happymeal av og til. Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet! 😱😱😱 Dessuten er restaurantene deres nitriste, det tas ikke bestillinger ved bordene (noe jeg synes er en uting), maten masseproduseres, de har ikke cava, belysningen er lite flatterende og det er aaaaalt for mange småbarnsfamilier der. Unngår familievennlige spisesteder. Jeg liker mitt eget barn veldig godt, men kan styre meg for andres barn. Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål 😝 Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å introdusere min sønn for McDonalds. Men små barn bør da heller ikke spise spekemat og franske oster? Er jo mengder av salt og fett! Anonymous poster hash: c2688...730 Hva tror du barn i middelhavslandene spiser?Kjøtt, fisk, salat, youghurt, osv, osv.Mat som er standard verden over. Kjenner ingen franske og spanske foreldre som gir 2 åringene sine spekemat og brie, nei. Anonymous poster hash: c2688...730 Jeg skrev _spennende_ ost. Siden når er brie en spennende ost? Når det gjelder spekeskinke dreier det seg ikke om voldsomme mengder, men en liten smak nå og da. Endret 9. juli 2015 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #35 Skrevet 9. juli 2015 Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å ta med barnet mittpå McDonalds. Hovedårsaken er ikke maten er ikke sunn - ingen dør av å spise en happymeal av og til. Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet! 😱😱😱 Dessuten er restaurantene deres nitriste, det tas ikke bestillinger ved bordene (noe jeg synes er en uting), maten masseproduseres, de har ikke cava, belysningen er lite flatterende og det er aaaaalt for mange småbarnsfamilier der. Unngår familievennlige spisesteder. Jeg liker mitt eget barn veldig godt, men kan styre meg for andres barn. Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål 😝 Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å introdusere min sønn for McDonalds. Det er mange ting du ikke vil introdusere barna for. Pakk de inn og ha de på brystet til de er 18. Anonymous poster hash: 9fffc...531
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå