Gå til innhold

McDonalds med toåring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det "innafor"? :P aldri vært der før.

Anonymous poster hash: 75df6...9b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig! To-åringen elsker McDonald's!

Anonymous poster hash: df271...e23

Skrevet

Vi har vært der med 2 åringen, men det føles skamfullt ut.... men 2-åringen elsket det! 

Anonymous poster hash: c5d65...d58
Skrevet

Gjør som dere vil.

Man skal lære ungen en balanse i livet.

McDonalds innimellom er lov.

Dessuten nekter jeg å tro at så mange praktiserer det livet og den kosten de sier de gjør her inne. Lett å være perfekt med papirpose over hodet.

Anonymous poster hash: 9fffc...531

Skrevet

Min nekter å spise maten der, men elsker lekerommet. ;)

Anonymous poster hash: 5de51...4d1
Skrevet

Vi har vært der med 2 åringen, men det føles skamfullt ut.... men 2-åringen elsket det!

Anonymous poster hash: c5d65...d58

Skamfullt? Herregud hvor prektige folk er!!!

Anonymous poster hash: bdb9a...e99

Skrevet

Har vært der noen ganger med toåringen, men hun nekter å smake på noe annet enn pomfrit og ketchup. Så hun koser seg med litt av det og leker, og så vil hun ha brødskive når vi kommer hjem.

Anonymous poster hash: 58a64...bf6

Skrevet

2-åringen vår har fått HappyMeal et par ganger. Strålende fornøyd.

Skrevet

Jeg vet ikke. Selv har jeg ingen form for intoleranse eller noe. Spiser normalt sundt,- og er sjeldent innom burger king og McDonalds. År siden sist. Hvorfor. Jeg blir uvel av maten. Man blir dårlig i magen, man blir fort sulten igjen, samtidig som man er "kvalmt mett",- og trening dagen etter slike måltid er som om man løp Marathon dagen før, så "sliten" er kroppen. Var ikke like ille da jeg var yngre og vi var der mer regelmessig (alla 5-6 gang i året),-men nå.

Mannen har det likedan. Tenker da, hvordan vil man første gang føle seg i magen og kroppen? Hvorfor tvinge en "ren kropp" til og venne seg til slik mat? maten SMAKER godt, den er jo konstruert for og falle de aller fleste ganer og tunger i smak, men effekten den har på kroppen er ikke god.

Mine barn har vært på burgerrestaurant. Vi har tatt de med en gang som hel familie(det var MIN siste gang. Og det er 5-6 år siden) og jeg var med de der etter en dag i bassenget sammen. Jeg stod lett over det måltidet,- men barna var i ekstase.. Og vil gjerne tilbake. Men tviler på om vi tar de med. De får bli med andre,- men ser jo at de også reagerer negativt på slik mat. De blir trette, slappe sløve og grinete. Og så gale etter snop og maser utrolig etter det (kjenner selv et sykt søtsug etter mcDonaldsbesøk) at jeg går på veggen. Nekter ingen og ta med barna mine dit,- og da har jeg jo merket det. For og si det sånn..

Så mitt svar,- vent i hvert fall. Aller helst la andre få innvie de i junkefoodverden. Ingen grunn til at man skal lære barna at det er "kos" på maccern. DA lager dere popcorn og koser dere med en film hjemme i stedet. Etter et hjemmelaget måltid......;)

Anonymous poster hash: 1eba8...035
Skrevet

Jeg var der forrige uke med min yngste. ...men han var kun opptatt av leken han fikk og spiste en bit av burgeren og 1-2 pommes frites😦

Skrevet

Jeg vet ikke. Selv har jeg ingen form for intoleranse eller noe. Spiser normalt sundt,- og er sjeldent innom burger king og McDonalds. År siden sist. Hvorfor. Jeg blir uvel av maten. Man blir dårlig i magen, man blir fort sulten igjen, samtidig som man er "kvalmt mett",- og trening dagen etter slike måltid er som om man løp Marathon dagen før, så "sliten" er kroppen. Var ikke like ille da jeg var yngre og vi var der mer regelmessig (alla 5-6 gang i året),-men nå.

Mannen har det likedan. Tenker da, hvordan vil man første gang føle seg i magen og kroppen? Hvorfor tvinge en "ren kropp" til og venne seg til slik mat? maten SMAKER godt, den er jo konstruert for og falle de aller fleste ganer og tunger i smak, men effekten den har på kroppen er ikke god.

Mine barn har vært på burgerrestaurant. Vi har tatt de med en gang som hel familie(det var MIN siste gang. Og det er 5-6 år siden) og jeg var med de der etter en dag i bassenget sammen. Jeg stod lett over det måltidet,- men barna var i ekstase.. Og vil gjerne tilbake. Men tviler på om vi tar de med. De får bli med andre,- men ser jo at de også reagerer negativt på slik mat. De blir trette, slappe sløve og grinete. Og så gale etter snop og maser utrolig etter det (kjenner selv et sykt søtsug etter mcDonaldsbesøk) at jeg går på veggen. Nekter ingen og ta med barna mine dit,- og da har jeg jo merket det. For og si det sånn..

Så mitt svar,- vent i hvert fall. Aller helst la andre få innvie de i junkefoodverden. Ingen grunn til at man skal lære barna at det er "kos" på maccern. DA lager dere popcorn og koser dere med en film hjemme i stedet. Etter et hjemmelaget måltid......;)

Aldri lest så mye hysterisk svada i hele mitt liv. 😂😂😂

Skrevet

Mine barn har vært på burgerrestaurant. Vi har tatt de med en gang som hel familie(det var MIN siste gang. Og det er 5-6 år siden) og jeg var med de der etter en dag i bassenget sammen. Jeg stod lett over det måltidet,- men barna var i ekstase.. Og vil gjerne tilbake. Men tviler på om vi tar de med. De får bli med andre,- men ser jo at de også reagerer negativt på slik mat. De blir trette, slappe sløve og grinete. Og så gale etter snop og maser utrolig etter det (kjenner selv et sykt søtsug etter mcDonaldsbesøk) at jeg går på veggen. Nekter ingen og ta med barna mine dit,- og da har jeg jo merket det. For og si det sånn..

Jag spyyyr.....😖

Min 2 åring elsker McDonaldsburgere. I barneburgeren er det nøtkjøtt, ketchup og brød. Mao helt livsfarlig mat!

Anonymous poster hash: 2cfee...624

Skrevet

Så mitt svar,- vent i hvert fall. Aller helst la andre få innvie de i junkefoodverden. Ingen grunn til at man skal lære barna at det er "kos" på maccern. DA lager dere popcorn og koser dere med en film hjemme i stedet. Etter et hjemmelaget måltid...... ;)

Aldri lest så mye hysterisk svada i hele mitt liv.

Hysterisk? Jeg er jo ikke mot at andre drar, og barna får bli med andre. Men jeg gidder ikke ha skyld i at de blir "uvel" bare fordi de skal spise mat god på smak.....Og ikke mer enn det.... Jeg har hatt spiseforstyrrelse og et anstrengt forhold til mat, kropp og trening,- noe som sikkert har gjort meg litt ekstra var på og kjenne hvordan kroppen føler seg etter ulike treningsøkter og av mat osv. Fordi jeg var nødt til og lære meg og fokusere på og FØLE meg bra og i god form,- og ikke tenke på vekt og hva er sundt,- ikke sundt...Ut fra hva andre sier,- men finne ut hva som er bra for meg ut fra hva KROPPEN min sier..  Jeg tåler bedre en Kebab fra en "grill" enn maten på disse kjeden: SÅ om jeg absolutt føler for "Junk" så velger jeg det. Og tar heller barna med på det. Hadde Kebaben gjor meg mer uvel enn maccern, så hadde jeg valgt motsatt. Det grå på og kjenne at kroppen har det bra, - ikke annet.

Mannen min har alltid hatt avslappet forhold til mat og trening. Holder seg i form, vil være sunn, men alt med måte. Han har aldri likt junkfood fra slike kjeder. Altså, han har hatt sine "nattrangler" med påfølgende drittmat. Men han har foretrukket andre steder enn disse kjedene. Nettopp fordi han har følt at denne maten er spesielt "Ufin" mot kroppen.

Så om du mener det er hysterisk at vi ikke gidder ødelegge resten av ettermiddagen med søtsug, magesmerter og være trette og uopplagte,- så får du mene det. Og at vi derfor velger og holde barna unna dette, er vel bare rett og rimelig? Ellers blir det som om vi velger og gi de ubehag, fordi det er enklere enn og si nei,- og ta de med på en restaurant man kanskje må "forhandle" med både kelnere, kjøkken og barn for å få et måltid som blir godt mottatt av podenen.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å ta med barnet mittpå McDonalds. Hovedårsaken er ikke maten er ikke sunn - ingen dør av å spise en happymeal av og til.

Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet! 😱😱😱

Dessuten er restaurantene deres nitriste, det tas ikke bestillinger ved bordene (noe jeg synes er en uting), maten masseproduseres, de har ikke cava, belysningen er lite flatterende og det er aaaaalt for mange småbarnsfamilier der. Unngår familievennlige spisesteder. Jeg liker mitt eget barn veldig godt, men kan styre meg for andres barn.

Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål 😝

Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å introdusere min sønn for McDonalds.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt skamfull av å ta med sønnen min der å spise.

Har kun prøvd en gang å gi han mat derfra å han likte den ikke.

Skrevet

Så mitt svar,- vent i hvert fall. Aller helst la andre få innvie de i junkefoodverden. Ingen grunn til at man skal lære barna at det er "kos" på maccern. DA lager dere popcorn og koser dere med en film hjemme i stedet. Etter et hjemmelaget måltid...... ;)

Aldri lest så mye hysterisk svada i hele mitt liv.

Hysterisk? Jeg er jo ikke mot at andre drar, og barna får bli med andre. Men jeg gidder ikke ha skyld i at de blir "uvel" bare fordi de skal spise mat god på smak.....Og ikke mer enn det.... Jeg har hatt spiseforstyrrelse og et anstrengt forhold til mat, kropp og trening,- noe som sikkert har gjort meg litt ekstra var på og kjenne hvordan kroppen føler seg etter ulike treningsøkter og av mat osv. Fordi jeg var nødt til og lære meg og fokusere på og FØLE meg bra og i god form,- og ikke tenke på vekt og hva er sundt,- ikke sundt...Ut fra hva andre sier,- men finne ut hva som er bra for meg ut fra hva KROPPEN min sier.. Jeg tåler bedre en Kebab fra en "grill" enn maten på disse kjeden: SÅ om jeg absolutt føler for "Junk" så velger jeg det. Og tar heller barna med på det. Hadde Kebaben gjor meg mer uvel enn maccern, så hadde jeg valgt motsatt. Det grå på og kjenne at kroppen har det bra, - ikke annet.

Mannen min har alltid hatt avslappet forhold til mat og trening. Holder seg i form, vil være sunn, men alt med måte. Han har aldri likt junkfood fra slike kjeder. Altså, han har hatt sine "nattrangler" med påfølgende drittmat. Men han har foretrukket andre steder enn disse kjedene. Nettopp fordi han har følt at denne maten er spesielt "Ufin" mot kroppen.

Så om du mener det er hysterisk at vi ikke gidder ødelegge resten av ettermiddagen med søtsug, magesmerter og være trette og uopplagte,- så får du mene det. Og at vi derfor velger og holde barna unna dette, er vel bare rett og rimelig? Ellers blir det som om vi velger og gi de ubehag, fordi det er enklere enn og si nei,- og ta de med på en restaurant man kanskje må "forhandle" med både kelnere, kjøkken og barn for å få et måltid som blir godt mottatt av podenen.

Igjen.....

😂😂😂😂

Ro deg ned!!!

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn i halvsøvne å ta med barnet mittpå McDonalds. Hovedårsaken er ikke maten er ikke sunn - ingen dør av å spise en happymeal av og til.

Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet!

Dessuten er restaurantene deres nitriste, det tas ikke bestillinger ved bordene (noe jeg synes er en uting), maten masseproduseres, de har ikke cava, belysningen er lite flatterende og det er aaaaalt for mange småbarnsfamilier der. Unngår familievennlige spisesteder. Jeg liker mitt eget barn veldig godt, men kan styre meg for andres barn.

Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål

Jeg kan ikke komme på én eneste god grunn til å introdusere min sønn for McDonalds.

Men så er det ikke din sønn som skal dit, da.....

Skrevet

Jeg vet ikke. Selv har jeg ingen form for intoleranse eller noe. Spiser normalt sundt,- og er sjeldent innom burger king og McDonalds. År siden sist. Hvorfor. Jeg blir uvel av maten. Man blir dårlig i magen, man blir fort sulten igjen, samtidig som man er "kvalmt mett",- og trening dagen etter slike måltid er som om man løp Marathon dagen før, så "sliten" er kroppen. Var ikke like ille da jeg var yngre og vi var der mer regelmessig (alla 5-6 gang i året),-men nå. Mannen har det likedan. Tenker da, hvordan vil man første gang føle seg i magen og kroppen? Hvorfor tvinge en "ren kropp" til og venne seg til slik mat? maten SMAKER godt, den er jo konstruert for og falle de aller fleste ganer og tunger i smak, men effekten den har på kroppen er ikke god. Mine barn har vært på burgerrestaurant. Vi har tatt de med en gang som hel familie(det var MIN siste gang. Og det er 5-6 år siden) og jeg var med de der etter en dag i bassenget sammen. Jeg stod lett over det måltidet,- men barna var i ekstase.. Og vil gjerne tilbake. Men tviler på om vi tar de med. De får bli med andre,- men ser jo at de også reagerer negativt på slik mat. De blir trette, slappe sløve og grinete. Og så gale etter snop og maser utrolig etter det (kjenner selv et sykt søtsug etter mcDonaldsbesøk) at jeg går på veggen. Nekter ingen og ta med barna mine dit,- og da har jeg jo merket det. For og si det sånn.. Så mitt svar,- vent i hvert fall. Aller helst la andre få innvie de i junkefoodverden. Ingen grunn til at man skal lære barna at det er "kos" på maccern. DA lager dere popcorn og koser dere med en film hjemme i stedet. Etter et hjemmelaget måltid......;)Anonymous poster hash: 1eba8...035

1: man blir ikke introdusert for noen verdens ting ved å dra dit én gang, noe barnet ikke kommer til å huske engang. 2: man blir kkke syk av å spise der.

Skrevet

Vi spiser der aldri selv så med mindre vår ufødte sønn selv spør om dra til McDonalds så kommer vi ikke til å dra dit for å spise. Ikke fordi det er så ille å spise der en sjelden gang, men synes ærlig talt maten der smaker dritt. Ble ikke mindre skremt av den burgeren en person tok med seg hjem og la i et skap i et år og så så burgeren helt lik ut året etter :(

Men husker selv da første McDonalds kom til Norge. Det var STOR stas for meg første gangen jeg fikk et Happy Meal(takket være amerikansk barne TV var jeg besatt :P) så mamma kjørte nesten én time for å gi meg dette "fantastske" Happy Mealet! Alt jeg var opptatt av var leken. Maten smakte ikke noe særlig husker jeg :P

Men om mini vil ha et Happy Meal en helg så skal han få det. Vi kommer fremdeles ikke til å spise noe selv der.

Skrevet

Er der for barnets skyld eller moren at man oppsøker McDonald's?

Skrevet

Problemet et at maten er GRUSOM, klissete, dvask og fæl. Smaksbildet er unyansert og kjedelig - mangler totalt kompleksitet! 😱😱😱

Min sønn er også to år. Han liker "alt" som smaker mye: sushi, spennende oster, spekeskinker, frukt/bær/grønnsaker, hjemmelaget aioli, kjøtt, fisk og til og skalldyr som reker, hummer og kreps. Her forleden tok jeg ham på fersk gjerning i og spise hjemmelaget ponzusaus med skje (!) fra en liten skål 😝

Signerer!

Jeg kan ikke se en eneste grunn til å ta en 2åring på McDonalds.

Jeg tok med min 4 åring for å kjøpe en is, og så gikk vi igjen.

Men ellers er det uaktuelt.

Skrevet

Jeg har aldri tatt med ungen min dit og jeg kommer nok ikke til å gjøre det heller... men har ingen ting mor at han blir med tanter og onkler dit av og til. Jeg spiser sjeldent ute så om vi spiser ute tar vi er sted alle liker. Jeg har sunne barn så mc Donald av og til gjør ingen ting:)

Anonymous poster hash: 1e9b9...d79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...