Gå til innhold

Legen har ikke svar, har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo sant at hodepine kan komme av mye, derfor bør det jo sjekkes ut!!! Har selv hatt hjernesvulst, jeg ble heller ikke tatt alvorlig hos flere leger.

Jeg synes det er illevarslende når dy blir nummer/frysninger i deler av hodet.

Anonymous poster hash: ad800...ff9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, dette høres kjent ut. Jeg begynte slik for 3,5 år siden. Jeg kom til en vikarlege, som henviste meg til MR av hodet. Heldigvis fant de ingenting, men da ble jeg overlatt til meg selv etterpå. Det forferdelige presset i hodet bare fortsatte. Jeg følte at det prikket, stakk, ble numment og rart. Det var der hele tiden, det ble et helvete å sove, det ble umulig å fungere på jobb og i det sosiale.

Fastlegen min bare fnøys av det. Jeg hvert på sykehuset i mange uker, men de sa bare at det var spenningshodepine og sendte meg etterhvert hjem med medisiner som sarotex og neurontin. Jeg ble aldri bedre, bare verre og verre. Nevrologen sier at det ikke er spenningshodepine likevel, de vet ikke hva det er.

Jeg har selv måttet ta saken i egne hender, brukt opp alle sparepengene snart fordi jeg må oppsøke private klinikker for å prøve å finne noen som kan hjelpe meg.

Jeg har byttet fastlege, men heller ikke denne vet hva hun skal gjøre med meg. Ingen i det offentlige har hjulpet meg. Mange private har hjulpet meg litt på vei, men jeg har som sagt gått 3,5 år med disse smertene nå.

Nå har jeg akkurat begynt å gå til en nevrokiroptaktor som heter Kim Lauvring i Oslo og håper dette kan hjelpe👍🏻

Send meg gjerne en PM om du vil snakke, jeg har kanskje noen forslag til hva du kan prøve siden jeg har vært gjennom utrolig mye. Har en del erfaring med hvem du ikke bør oppsøke også.

Men du bør aller først få tatt en MR av hodet.

Skrevet

Kort oppsummert; bytt lege, krev litt mer.

Lykke til og god bedring :)

Anonymous poster hash: 1e5c4...817

Skrevet

Stå på ditt og be om henvisning, nå, før helgen! Med det sagt så har jeg opplevd noe a la det samme, jeg har kronisk hodepine og migrene så hodeverk kjenner jeg til, men hadde en episode på nesten tre uker med intens hodeverk og nummen i panne og nese... Det viste seg at det var migreneanfall, bare en ny type migrene jeg ikke har hatt tidligere.

Så det kan være mindre skummelt enn andre nevner her, men veldig viktig å sjekke det ut! Håper du ringer legekontoret ditt i dag og ber om ny vurdering hos en annen lege eller en henvisning til sykehuset.

Anonymous poster hash: a68d0...27c

Skrevet

Nå får vi jo kun høre en side av saken. Legen din har trolig gjort en vurdering og føler seg trygg på at det ikke er noe alvorlig som feiler deg. Det er jo slik at alle med hodepine ikke skal scannes, ei heller skal alle barn med feber innlegges på sykehus. Legen har trolig ikke funnet røde flagg hos deg, men regner med du skal til kontroll? Anonymous poster hash: 4866a...169

Alle med hodepine? Hva med alle med hodepine i tre måneder, samt nummenhet/lammelse?

Anonymous poster hash: ea6b7...afd

Skrevet

Jeg har også konstant hodepine, og har hatt det i en årrekke. Jeg er også nummen i halve ansiktet, nedover halsen og noe på overkroppen. Ct og mr er tatt, jeg har vært hos nevrolog... Ingen funn noe sted.

Diagnosen ble kronisk migrene (migrene kan gi nummenhet/lammelser) og kronisk tensjonshodepine. Jeg fikk Sarotex, og det har hjulpet på smertetoppene, men klarer ikke ta knekken på alt.

Anonymous poster hash: c8dda...110

Skrevet

Sjekk om du har låsning i kjeven! Jeg hadde samme symptom som deg, scannet hodet, gikk med naprapat, fikk fjernet visdomstenner osv.. Var med kirpraktor for ryggen, og han lurte på hvorfor jeg var så hoven i området tinning og ned til kjeven. DEtte hadde jeg ikke lagt merke til selv. Fikk behandling et par ganger, ble frisk etter to år med panikkangst fordi hodet mitt var for "trangt" og vondt. Hadde trykk på et øye også. Lykke til!

Anonymous poster hash: 19bf8...20f
Skrevet

Nå får vi jo kun høre en side av saken. Legen din har trolig gjort en vurdering og føler seg trygg på at det ikke er noe alvorlig som feiler deg. Det er jo slik at alle med hodepine ikke skal scannes, ei heller skal alle barn med feber innlegges på sykehus. Legen har trolig ikke funnet røde flagg hos deg, men regner med du skal til kontroll? Anonymous poster hash: 4866a...169

Alle med hodepine? Hva med alle med hodepine i tre måneder, samt nummenhet/lammelse?

Anonymous poster hash: ea6b7...afd

Klart at nummenhet styrker indikasjon for MR caput, fikk beklageligvis ikke med meg det. Gikk fort da jeg leste, men tre mnd hodepine i seg selv er ingen absolutt indikasjon. Som sagt, vi vet ikke hva denne legen har tenkt. Fastleger fungerer som portvakt og siler ut pasienter som trenger videre us.

Anonymous poster hash: 4866a...169

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...