Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #1 Skrevet 8. juli 2015 Var hos lege idag pga økende hodepine siste 3 mnd. Trykkende følelse "oppå" hodet og i panna (samtidige smerter). Hodepine er der hver dag, men i varierende grad. Aldri en dag uten smerter. Har flere ganger opplevd nummenhet (som når man får frysninger) på ene sida av hodet. Legens svar var "usikkert å si hva det kan skyldes" .... Noen erfaringer? Anonymous poster hash: b225e...3ba
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 8. juli 2015 #2 Skrevet 8. juli 2015 Har han ikke sendt deg til videre utredning?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #3 Skrevet 8. juli 2015 Nei, dette svaret var alt jeg fikk Anonymous poster hash: b225e...3ba
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #4 Skrevet 8. juli 2015 Nei, dette svaret var alt jeg fikk Anonymous poster hash: b225e...3ba Men det jo ikke an. Fikk du ingen medisiner heller? Anonymous poster hash: cf51c...8d0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #5 Skrevet 8. juli 2015 Da ville jeg ringt tilbake og bedt om henvisning til nevrolog! God bedring Anonymous poster hash: a68d0...27c
siot Skrevet 8. juli 2015 #6 Skrevet 8. juli 2015 ville gått til en annen lege... hodepine 3 mnd i strekk er jo ikke slik det bør være...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #7 Skrevet 8. juli 2015 Hjelpe meg, bytt fastlege! Dette er for sløvt! Smerter i hodet og nummenhet på denne måten burde absolutt bli utredet videre. Anonymous poster hash: ac6b5...a4f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #8 Skrevet 8. juli 2015 Hei, endel leger er dessverre idioter. Men, ta en tur til osteopat/naprapat/ kiropraktor. Smertene du forklarer høres litt ut som mine når jeg får spenningshodepine. Dersom det ikke gir seg, eller det utvikler seg med svimmelhet/kvalme/tap av hjernefunksjon ville jeg bedt om en skanning av hjernen. God bedring Anonymous poster hash: 07f6a...9bc
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #9 Skrevet 8. juli 2015 Kanskje legen også burde fått en skanning av hjernen... Anonymous poster hash: d277f...464
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #10 Skrevet 8. juli 2015 Nei, dette svaret var alt jeg fikk Anonymous poster hash: b225e...3ba Men det jo ikke an. Fikk du ingen medisiner heller? Anonymous poster hash: cf51c...8d0 Hva skulle hun fått medisiner mot da?😳 Hadde ringt legen og krevd videre utredning. Evt dratt på legevakten(få noen til å kjøre deg) når det var på det verste. En venninne av meg gikk slik, var hos legen flere ganger. Ble nærmest sett på som hypokonder, legen snakket om psykisk stress osv. En dag kjørte mannen hennes henne på legevakten.På legevakten møtte hun fastlegen som hadde vakt og han sa igjen; det vil vise ingenting men du skal få en ct. Skikkelig ufint, og heller ingen unnskyldning fra legender det viste seg være hjerneblødning. Mener ikke å skremme deg- samtidig som du kan trenge en dytt og å stå på ditt!! Anonymous poster hash: 7335e...1d8
Ziva Skrevet 8. juli 2015 #11 Skrevet 8. juli 2015 Be om henvisning til endokrionolog eller nevrolog, men bytt fastlege så fort som fy.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #12 Skrevet 8. juli 2015 Ring til legen og be ham henvise deg videre. Han kan ikke bare trekke på skuldrene og sende deg hjem. Min mann gikk til lege etter 2 mndr med økende hodepine. Nå har gambler gjennom blodprøver, MR, CT, epilepsi-sjekk, sjekket spinalvæske. Nå, snart 4 år senere(i august) har de kanskje et svar. Nå har han kronisk hodepine med invaliderende anfall hver 2. uke om varer i 2-6 dager i strekk. Vi har også vært hos kiropraktor, homeopat og en som sjekket kroppen med magneter ;vet ikke hva det kalles, men det er det tåpeligste vi har vært med på) Mas på legene.. Det eneste som har fungert her. Anonymous poster hash: 56a10...c35
mamma_bergen Skrevet 8. juli 2015 #13 Skrevet 8. juli 2015 Løyen lege..Du må få en henvisning til spesialist, og da tenker jeg nevrolog.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #14 Skrevet 8. juli 2015 Hi her Jeg syns det var rart svar å få ... følte meg ikke tatt på alvor ... Orker ikke gå og ha SÅ vondt hele tida med to små barn i hus (er i permisjon) Anonymous poster hash: b225e...3ba
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #15 Skrevet 8. juli 2015 Fikk heller ikke noe medisin, henvisning eller noe ... Hi Anonymous poster hash: b225e...3ba
Gjest Skrevet 8. juli 2015 #16 Skrevet 8. juli 2015 Be om henvisning av ct og mr av hodet, bihuler og nakke!og utfyllende blodprøver. Event videre til nevrolog! Dust av en lege.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #17 Skrevet 8. juli 2015 Be om henvisning av ct og mr av hodet, bihuler og nakke!og utfyllende blodprøver. Event videre til nevrolog! Dust av en lege. Jeg burde jo tatt tak i det der og da, men stolte for mye på at "legen vet best" .... Hi Anonymous poster hash: b225e...3ba
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #18 Skrevet 8. juli 2015 Gå inn på fastlege.no og bytt lege, da har du ny lege fra 1. august. En lege som er stå tafatt er ikke noe å ha videre. Anonymous poster hash: 4102d...c60
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #19 Skrevet 8. juli 2015 Nei, dette svaret var alt jeg fikk Anonymous poster hash: b225e...3ba Men det jo ikke an. Fikk du ingen medisiner heller? Anonymous poster hash: cf51c...8d0 Hva skulle hun fått medisiner mot da? Hadde ringt legen og krevd videre utredning. Evt dratt på legevakten(få noen til å kjøre deg) når det var på det verste. En venninne av meg gikk slik, var hos legen flere ganger. Ble nærmest sett på som hypokonder, legen snakket om psykisk stress osv. En dag kjørte mannen hennes henne på legevakten.På legevakten møtte hun fastlegen som hadde vakt og han sa igjen; det vil vise ingenting men du skal få en ct. Skikkelig ufint, og heller ingen unnskyldning fra legender det viste seg være hjerneblødning. Mener ikke å skremme deg- samtidig som du kan trenge en dytt og å stå på ditt!! Anonymous poster hash: 7335e...1d8 Ehh, hodepine kanskje......... Anonymous poster hash: cf51c...8d0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #20 Skrevet 8. juli 2015 Du må ikke gi opp, krev om henvisning til nevrolog og MR av hodet. Min kjære søster hadde også kjempe vondt i hodet, fastlegen hennes nektet å gjøre noe mer for henne. Hun bestilte så timen hos kiropraktor, og vedkommende tok alvor og henviste henne til riktig distanse. Det viste seg at hun hadde heldigvis godartet hjernesvulst. Jeg ønsker ikke å skremme deg, men vondhet i hodet skal man ikke kimse med. Det er tross alt hjernen som styrer kroppen vår... Anonymous poster hash: c9ba9...c70
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #21 Skrevet 8. juli 2015 Det kan være alt mulig. Det første som slo meg var nerve i klem i nakke. Men jeg har definitivt ingen formell kompetanse Få henvisning til spesialist. Lykke til Anonymous poster hash: e7ae2...4cd
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #22 Skrevet 8. juli 2015 Nå får vi jo kun høre en side av saken. Legen din har trolig gjort en vurdering og føler seg trygg på at det ikke er noe alvorlig som feiler deg. Det er jo slik at alle med hodepine ikke skal scannes, ei heller skal alle barn med feber innlegges på sykehus. Legen har trolig ikke funnet røde flagg hos deg, men regner med du skal til kontroll? Anonymous poster hash: 4866a...169
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #23 Skrevet 8. juli 2015 Nå får vi jo kun høre en side av saken. Legen din har trolig gjort en vurdering og føler seg trygg på at det ikke er noe alvorlig som feiler deg. Det er jo slik at alle med hodepine ikke skal scannes, ei heller skal alle barn med feber innlegges på sykehus. Legen har trolig ikke funnet røde flagg hos deg, men regner med du skal til kontroll? Anonymous poster hash: 4866a...169 Skal ikke på noe kontroll. Legen sa bare at det kam være mange årsaker til hodepine, that's it ... Jeg selv syns det er skummelt å oppleve nummenhet/frysninger nedover ene siden av hodet ... Hi Anonymous poster hash: b225e...3ba
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #24 Skrevet 8. juli 2015 Du må ikke gi opp, krev om henvisning til nevrolog og MR av hodet. Min kjære søster hadde også kjempe vondt i hodet, fastlegen hennes nektet å gjøre noe mer for henne. Hun bestilte så timen hos kiropraktor, og vedkommende tok alvor og henviste henne til riktig distanse. Det viste seg at hun hadde heldigvis godartet hjernesvulst. Jeg ønsker ikke å skremme deg, men vondhet i hodet skal man ikke kimse med. Det er tross alt hjernen som styrer kroppen vår... Anonymous poster hash: c9ba9...c70 Signerer denne. Hilsen nevrosykepleier. Anonymous poster hash: 3e30a...60d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #25 Skrevet 8. juli 2015 Kan være muskelknuter , totalt låst i nakken min , og går ofte med hodepine . Sykemeldt over lengre tid nå Anonymous poster hash: a0dd7...765
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå