Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #26 Skrevet 8. juli 2015 Så heldig barna er som får vokse opp i slik en sammensveiset "familie"😞 Anonymous poster hash: e8980...0f0
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #27 Skrevet 8. juli 2015 Nå ser jeg hvor snill min man er, vi har felles regningskonto og matkonto, men ellers separat. Og når jeg tidligere i vår sa jeg ikke hadde råd til hotellferie i år, så betalte han for meg:-) Vi fører ikke regnskap, men betaler hver sin gang som regel.Anonymous poster hash: 79e71...7ae Er det "snilt" at han betaler ferien for deg?? Blir stadig mer sjokka jeg.... Mannen min tjener tre ganger mer enn meg og betaler ALLTID hele ferien for alle i familien, selvfølgelig! Og det er ikke noe som er snakket om engang - finner ut hvor vi skal, jeg booker, han betaler. Pengene er VÅRE!! Anonymous poster hash: d5be3...fb3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #28 Skrevet 8. juli 2015 Nå ser jeg hvor snill min man er, vi har felles regningskonto og matkonto, men ellers separat. Og når jeg tidligere i vår sa jeg ikke hadde råd til hotellferie i år, så betalte han for meg:-) Vi fører ikke regnskap, men betaler hver sin gang som regel.Anonymous poster hash: 79e71...7ae Er det "snilt" at han betaler ferien for deg?? Blir stadig mer sjokka jeg.... Mannen min tjener tre ganger mer enn meg og betaler ALLTID hele ferien for alle i familien, selvfølgelig! Og det er ikke noe som er snakket om engang - finner ut hvor vi skal, jeg booker, han betaler. Pengene er VÅRE!! Anonymous poster hash: d5be3...fb3 Ja han kunne ha vært som hi sin mann.... Og mannen min tjener ikke 3 ganger så mye som meg og tar det ikke for gitt at han betaler. Jeg sa at den ferien jeg har råd til i år er biltur og telt, noe som for meg er helt greit. Anonymous poster hash: 79e71...7ae
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #29 Skrevet 8. juli 2015 Skjønner at han ikke vil bruke sine penger på hi og hi sitt barn. Hadde vært noe annet hvis han ikke hadde hatt barn selv. Men, med egne barn synes jeg at eget barn alltid må prioriteres. Og hi sitt barn må jo bare skjønne at det er forsljell på folk. Noen har mer penger, andre mindre. Drittlei at alt skal være "likt"! Hi, begynn å spar, slik alle gjør. Og litt ironisk alle dere som var i slike forhold tidligere, at da klarte dere ikke å ha nok penger til ferie. I det dere ble alene, klarte dere plutselig å spare. Why? Jo, fordi dere forventet at mannen skulle betale. Når dere ble alene, så skjønte dere at dere måtte punge ut selv! Anonymous poster hash: 31041...0ea
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #30 Skrevet 8. juli 2015 Skjønner at han ikke vil bruke sine penger på hi og hi sitt barn. Hadde vært noe annet hvis han ikke hadde hatt barn selv. Men, med egne barn synes jeg at eget barn alltid må prioriteres. Og hi sitt barn må jo bare skjønne at det er forsljell på folk. Noen har mer penger, andre mindre. Drittlei at alt skal være "likt"! Hi, begynn å spar, slik alle gjør. Og litt ironisk alle dere som var i slike forhold tidligere, at da klarte dere ikke å ha nok penger til ferie. I det dere ble alene, klarte dere plutselig å spare. Why? Jo, fordi dere forventet at mannen skulle betale. Når dere ble alene, så skjønte dere at dere måtte punge ut selv! Anonymous poster hash: 31041...0ea Haha, så slik tenker du, men om du tenker litt til så klarer du sikkert å være litt mer nyansert. Og til det første du kom med så er jo det bare oppgulp. Anonymous poster hash: d2e1c...68a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #32 Skrevet 8. juli 2015 Skjønner at han ikke vil bruke sine penger på hi og hi sitt barn. Hadde vært noe annet hvis han ikke hadde hatt barn selv. Men, med egne barn synes jeg at eget barn alltid må prioriteres. Og hi sitt barn må jo bare skjønne at det er forsljell på folk. Noen har mer penger, andre mindre. Drittlei at alt skal være "likt"! Hi, begynn å spar, slik alle gjør. Og litt ironisk alle dere som var i slike forhold tidligere, at da klarte dere ikke å ha nok penger til ferie. I det dere ble alene, klarte dere plutselig å spare. Why? Jo, fordi dere forventet at mannen skulle betale. Når dere ble alene, så skjønte dere at dere måtte punge ut selv! Anonymous poster hash: 31041...0ea Greit at det er forskjell på folk, men i en familie? Synes det høres stusselig ut HI. Anonymous poster hash: 4cad2...3c2
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #33 Skrevet 8. juli 2015 I går dro mannen og barnet hans 14 dager til syden, jeg og mitt barn er ikke med fordi vi ikke kan være borte samtidlig i år pga valp i hus. Men så har det seg sånn at jeg og barnet mitt ikke har penger til noe særlig ferie, en tur på hytta til foreldrene mine kanskje eller dagstur et eller annet sted. Noe som er sårt, barnet mitt vil jo også på ferie sånn som dem andre i familien. Så jeg spurte om han hadde mulighet til å bidra med noen kroner for at også vi kunne ta en liten tur når dem er tilbake, men fikk til svar at jeg fikk penger i mai for å betale en regnining på bilen. Noen dager senere sa han et vi sikkert kunne bli enige om noe, sånn at det var mulig for oss å være borte noen 5-6 dager hvis det ikke kostet for mye. Mulig jeg er hårsår men jeg ble litt lei meg.. Anonymous poster hash: a4b45...91b Skal han betale for din ferie?? Anonymous poster hash: 976db...dc2 Det jeg spurte om var om han hadde mulighet til å bidra med noe slik at også vi kom oss bort en tur. Ikke at han skal betale hele ferien. VI lever litt over min evne økonomisk sett, mer etter hans, og det er ikke smart i lengden ser jeg jo nå..mens han har masse igjen hver mnd så går det opp i opp hos meg og aldri noe til overs for for eksempel ferieturer og uforutsette utgifter. Anonymous poster hash: a4b45...91b Da er du dum, ALDRI gjør deg økonomisk avhengig av en mann!!!!! Anonymous poster hash: 5685f...7e8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #34 Skrevet 8. juli 2015 Jeg er faktisk ganske overrasket over hvor mange som mener at samboeren skal betale for hennes ferie med hennes barn. Vi har fellesbarn men delt økonomi. Vi lever slik at begge har råd til å betale halvparten, så er det vi har til overs våre egne penger. I år er det slik at jeg ikke har råd til å dra på ferie. Mannen har råd og tar derfor med seg vårt barn. Hadde blitt helt feil for meg å nekte dem å dra, eller kreve at han skulle betalt for meg også. De kommer til å få det kjempefint og jeg får en uke for meg selv hjemme - winwin! Anonymous poster hash: 501fb...62e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #35 Skrevet 8. juli 2015 Jeg er faktisk ganske overrasket over hvor mange som mener at samboeren skal betale for hennes ferie med hennes barn. Vi har fellesbarn men delt økonomi. Vi lever slik at begge har råd til å betale halvparten, så er det vi har til overs våre egne penger. I år er det slik at jeg ikke har råd til å dra på ferie. Mannen har råd og tar derfor med seg vårt barn. Hadde blitt helt feil for meg å nekte dem å dra, eller kreve at han skulle betalt for meg også. De kommer til å få det kjempefint og jeg får en uke for meg selv hjemme - winwin! Anonymous poster hash: 501fb...62e Det må være et merkelig samboerskap når du er glad du slipper å være med mann og barn på ferie. Dere bor sammen og har barn sammen men når du ikke har råd til å dra så får du ikke lov til/vil ikke være med. Går mannen ut å spiser alene også? Regner med at han gjør det når du ikke har råd til det. Han er ikke så hyggelig at han vil spandere på den han deler livet med altså? Mange rare folk der ute. Anonymous poster hash: c83dc...a9f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #36 Skrevet 8. juli 2015 Du har holdt ut i 5 år med denne egoisten?? Ta en prat med han! Endrer han seg ikke så hadde jeg flyttet fra han Anonymous poster hash: 02dbd...643
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #37 Skrevet 8. juli 2015 Jeg er faktisk ganske overrasket over hvor mange som mener at samboeren skal betale for hennes ferie med hennes barn. Vi har fellesbarn men delt økonomi. Vi lever slik at begge har råd til å betale halvparten, så er det vi har til overs våre egne penger. I år er det slik at jeg ikke har råd til å dra på ferie. Mannen har råd og tar derfor med seg vårt barn. Hadde blitt helt feil for meg å nekte dem å dra, eller kreve at han skulle betalt for meg også. De kommer til å få det kjempefint og jeg får en uke for meg selv hjemme - winwin! Anonymous poster hash: 501fb...62e Det må være et merkelig samboerskap når du er glad du slipper å være med mann og barn på ferie. Dere bor sammen og har barn sammen men når du ikke har råd til å dra så får du ikke lov til/vil ikke være med. Går mannen ut å spiser alene også? Regner med at han gjør det når du ikke har råd til det. Han er ikke så hyggelig at han vil spandere på den han deler livet med altså? Mange rare folk der ute. Anonymous poster hash: c83dc...a9f Antar du ikke misforstår meg med vilje: nei, jeg er ikke glad for at jeg slipper. Men sånn ble det dette året og det er helt greit, ingen vits i å legge seg ned å gråte. Jeg har selvfølgelig lov til å bli med men kan ikke prioritere penger til det akkurat nå. Og det betyr ikke at jeg kan nekte mannen å dra med barnet. Jeg kunne selvfølgelig tenkt meg å bli med, men det hadde vært med en vond bismak av å bruke penger jeg ikke har. Og ja, hvis mannen vil ut og spise og jeg ikke har råd har han tre valg: drar alene, spanderer på meg eller dropper det. Det er fint og flott om man spanderer i ny og ned men jeg synes det er riv ruskende galt at man skal forvente det! I allefall når det kommer til større summer. Jeg er ansvarlig for meg selv og min egen økonomi. Anonymous poster hash: 501fb...62e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #38 Skrevet 8. juli 2015 Jøss 😳😳 har faktisk aldri hørt på maken 😳😳 Dette var spesielt. Jeg kan faktisk ikke sette meg inn i situasjonen. Lever man sammen så deler man på det man har. Jeg er dog enig i at man ikke bør være avhengig av mannen for å klare seg økonomisk. Anonymous poster hash: d6cb8...c4e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #39 Skrevet 8. juli 2015 Jeg er faktisk ganske overrasket over hvor mange som mener at samboeren skal betale for hennes ferie med hennes barn. Vi har fellesbarn men delt økonomi. Vi lever slik at begge har råd til å betale halvparten, så er det vi har til overs våre egne penger. I år er det slik at jeg ikke har råd til å dra på ferie. Mannen har råd og tar derfor med seg vårt barn. Hadde blitt helt feil for meg å nekte dem å dra, eller kreve at han skulle betalt for meg også. De kommer til å få det kjempefint og jeg får en uke for meg selv hjemme - winwin! Anonymous poster hash: 501fb...62e Det må være et merkelig samboerskap når du er glad du slipper å være med mann og barn på ferie. Dere bor sammen og har barn sammen men når du ikke har råd til å dra så får du ikke lov til/vil ikke være med. Går mannen ut å spiser alene også? Regner med at han gjør det når du ikke har råd til det. Han er ikke så hyggelig at han vil spandere på den han deler livet med altså? Mange rare folk der ute. Anonymous poster hash: c83dc...a9f Antar du ikke misforstår meg med vilje: nei, jeg er ikke glad for at jeg slipper. Men sånn ble det dette året og det er helt greit, ingen vits i å legge seg ned å gråte. Jeg har selvfølgelig lov til å bli med men kan ikke prioritere penger til det akkurat nå. Og det betyr ikke at jeg kan nekte mannen å dra med barnet. Jeg kunne selvfølgelig tenkt meg å bli med, men det hadde vært med en vond bismak av å bruke penger jeg ikke har. Og ja, hvis mannen vil ut og spise og jeg ikke har råd har han tre valg: drar alene, spanderer på meg eller dropper det. Det er fint og flott om man spanderer i ny og ned men jeg synes det er riv ruskende galt at man skal forvente det! I allefall når det kommer til større summer. Jeg er ansvarlig for meg selv og min egen økonomi. Anonymous poster hash: 501fb...62e Når du skriver: De kommer til å få det kjempefint og jeg får en uke for meg selv hjemme - winwin! så virker det ikke som du har så lyst til å feriere sammen med dem. Og hadde det virkelig vært rart om mannen hadde spandert tur på deg? Hadde du takket nei da? Og til HI: Helt utrolig at han bare drar med sitt eget barn når dere bor sammen. Gjør som nevnt over her. Finn ut hva kennel koster i 14 dg og gi han en regning. Dustemann. Anonymous poster hash: c83dc...a9f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2015 #40 Skrevet 8. juli 2015 Jeg er faktisk ganske overrasket over hvor mange som mener at samboeren skal betale for hennes ferie med hennes barn. Vi har fellesbarn men delt økonomi. Vi lever slik at begge har råd til å betale halvparten, så er det vi har til overs våre egne penger. I år er det slik at jeg ikke har råd til å dra på ferie. Mannen har råd og tar derfor med seg vårt barn. Hadde blitt helt feil for meg å nekte dem å dra, eller kreve at han skulle betalt for meg også. De kommer til å få det kjempefint og jeg får en uke for meg selv hjemme - winwin! Anonymous poster hash: 501fb...62e Hvordan mann er det du har funnet deg da? Som ikke gjør noe for at du også skal få bli med på ferie? Merkelig merkelig.. Anonymous poster hash: a4b45...91b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #41 Skrevet 9. juli 2015 Merkelig. Er dere en familie, så oppfør dere som en familie!!! Det betyr vær sammen om det og skap minner sammen. Hva lærer dere ungen. At mamma ikke er verdt å ta med på ferie!? Det er langt til vi kommer til likelønn om vi noen gang kommer dit!? Og dere som sitter på deres høye hest å mener at jo da det er jo egenlig rimelig at jeg eller vi skal være hjemme for jeg tjener ikke like mye. Deler dere husarbeidet helt likt? Delt i 2 altså. Du vasker opp for deg og barnet ditt og han for seg og barnet sitt? Som eksperter på penger sier så er det mest rettferdig å dele i prosent. Dere deler utgifter etter evne, ikke etter penger. Anonymous poster hash: 3f338...042
petitt Skrevet 9. juli 2015 #42 Skrevet 9. juli 2015 Greit nok å ha delt økonomi, men da bør denne økonomien legges opp til at begge parter kan spare like mye av sin lønn hver mnd. Kan han spare 3000 kroner av sin mnd. lønn skal du heller ikke betale mer utgifter enn at også du kan legge til side såpass hver mnd. Det er dét som er mest rettferdig, ikke at han skal legge opp til en overdådig livsstil og la deg betale halvparten mens han sparer overskuddet han sitter igjen med fordi han har en samboer som bøyer hodet og gjør som han sier. Dere har tross alt bodd sammen i 5 år, det er ikke et nytt forhold engang og da mener jeg at man nærmer seg felles økonomi iallefall når det kommer til at begge skal kunne spare samme beløp hver mnd.
februarprins2013 Skrevet 9. juli 2015 #43 Skrevet 9. juli 2015 for en mann, han hadde jeg flyttet fra, valpen kan bo på hundehotell eller noen kunne ha passet den, synes det blir for dumt
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #44 Skrevet 9. juli 2015 Etter 5 år som samboere bør dere jo være en sammensveiset familie. Var det et alternativ for mannen å la ditt barn få være med til syden? Hvordan går barna sammen? Velger man partner med barn, så forplikter det. Beklager, men høres ut som han er lei av deg og samboerforholdet. Anonymous poster hash: 739ff...e9f
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2015 #45 Skrevet 9. juli 2015 Han er nok bare grådig og egosentrisk, jeg er sikker på at hadde HI tjent mer enn han hadde situasjonen vært en annen og han hadde mer enn gjerne villet hadd felles økonomi. Anonymous poster hash: 5685f...7e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå