Gå til innhold

Mannen har råd til ferietur men ikke meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går dro mannen og barnet hans 14 dager til syden, jeg og mitt barn er ikke med fordi vi ikke kan være borte samtidlig i år pga valp i hus. Men så har det seg sånn at jeg og barnet mitt ikke har penger til noe særlig ferie, en tur på hytta til foreldrene mine kanskje eller dagstur et eller annet sted. Noe som er sårt, barnet mitt vil jo også på ferie sånn som dem andre i familien. Så jeg spurte om han hadde mulighet til å bidra med noen kroner for at også vi kunne ta en liten tur når dem er tilbake, men fikk til svar at jeg fikk penger i mai for å betale en regnining på bilen. Noen dager senere sa han et vi sikkert kunne bli enige om noe, sånn at det var mulig for oss å være borte noen 5-6 dager hvis det ikke kostet for mye.

Mulig jeg er hårsår men jeg ble litt lei meg..

Anonymous poster hash: a4b45...91b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig at dere ikke kunne ta en tur sammen i stedet. Et sted i Norge hvor valpen kunne være med. Hvor lenge har dere vært/bodd sammen?

Anonymous poster hash: c2a3b...26a

Skrevet

I går dro mannen og barnet hans 14 dager til syden, jeg og mitt barn er ikke med fordi vi ikke kan være borte samtidlig i år pga valp i hus. Men så har det seg sånn at jeg og barnet mitt ikke har penger til noe særlig ferie, en tur på hytta til foreldrene mine kanskje eller dagstur et eller annet sted. Noe som er sårt, barnet mitt vil jo også på ferie sånn som dem andre i familien. Så jeg spurte om han hadde mulighet til å bidra med noen kroner for at også vi kunne ta en liten tur når dem er tilbake, men fikk til svar at jeg fikk penger i mai for å betale en regnining på bilen. Noen dager senere sa han et vi sikkert kunne bli enige om noe, sånn at det var mulig for oss å være borte noen 5-6 dager hvis det ikke kostet for mye.

Skal han betale for din ferie??

Anonymous poster hash: 976db...dc2

Skrevet (endret)

Du er ikke hårsår. Jeg hadde flyttet. Forstår ikke par med barn på hver sin kant som kjører helt adskilt økonomi slik at den ene har råd til alt (gjerne mannen som kun har bortejobb, mens kvinnen har jobb pluss gjør alt i huset, og gjerne også passer mannens særkullsbarn slik at han får jobbet), og den andre sutter på labben. Still ultimatum: enten er dere en familie eller går dere hver til sitt.

Det går sikkert fint å ha adskilt økonomi når man er to voksne, selv om det også kan bli urettferdig, men når det er barn inne i bildet så går det bare utover barna. Her er det kun mine og våre, men far/stefar gjør ingen forskjell. Har aldri hørt at han ikke vil bruke sin lønn på mine barn. Til gjengjeld bruker jeg alltid å kjøpe julegaver og bursdagsgaver til de mange voksne og barn i hans familie (han har stooor familie, jeg har ingen her jeg bor), fordi han hater å shoppe og jeg får det unna på 1 times tid. Aldri falt meg inn å si at jeg ikke gidder å bruke penger på det siden det er HANS familie.

Endret av MrsRiddick
Skrevet

Seriøst??

Dette er uhørt!! Har aldri hørt om lignende....

En familie er EN familie, alle eller ingen! (en guttetur, voksentur, jentetur el.l. kan selvsagt skje innimellom :) )

..siden det er ny valp i bildet i sommer bør ALLE i familien feriere deretter!!

Herreminhatt! Er så sjokket over at noen i det hele tatt kan finne på å gjøre noe slikt!!

Anonymous poster hash: d5be3...fb3

Skrevet

Jeg var sammen med en slik, men han hadde ikke egne barn. Han var rik, som veldig rik, mens jeg var en alenemor med lav inntekt. Jeg måtte snu på hver krone, også når vi bodde sammen. Ikke at jeg mener at han skulle bruke alle pengene på meg, men å leve med en slik skjevfordeling ble etterhvert uutholdelig. Han gjorde som han ville og jeg satt hjemme og hadde knapt råd til klær til barnet mitt. Det var masse forskjellig, men han rakket ned på meg fordi jeg var så fattig, han skulle styre alt fordi han måtte jo være smartere enn meg siden jeg ikke klarte å tjene mer osv. Jeg valgte å avslutte forholdet, både pga økonomien, men også andre ting. Og jeg er lykkelig alene. Utdannet og klarer meg selv veldig bra i dag :)

Når man er i et forhold skal man ikke forskjellsbehandle slik, spesielt ikke når det går utover barn.

Anonymous poster hash: d2e1c...68a
Skrevet

Skal han betale for din ferie??

Det jeg spurte om var om han hadde mulighet til å bidra med noe slik at også vi kom oss bort en tur. Ikke at han skal betale hele ferien. VI lever litt over min evne økonomisk sett, mer etter hans, og det er ikke smart i lengden ser jeg jo nå..mens han har masse igjen hver mnd så går det opp i opp hos meg og aldri noe til overs for for eksempel ferieturer og uforutsette utgifter.

Skrevet

Seriøst??

Dette er uhørt!! Har aldri hørt om lignende....

En familie er EN familie, alle eller ingen! (en guttetur, voksentur, jentetur el.l. kan selvsagt skje innimellom :) )

..siden det er ny valp i bildet i sommer bør ALLE i familien feriere deretter!!

Herreminhatt! Er så sjokket over at noen i det hele tatt kan finne på å gjøre noe slikt!!

Anonymous poster hash: d5be3...fb3

I tillegg passer HI valpen slik at mannen og sønnen får mulighet til å dra på ferie. Da kan HI kreve at han betaler henne tilsvarende de tar på kennel, så kan hun bruke pengene til å dra på tur med sitt barn. Hadde det ikke vært for HI så måtte han ha betalt for hundepass.

Skrevet

For en merkelig ordning dere har. Så adskilt økonomi når dere lever sammen som en familie? Det hadde jeg aldri gått med på. Skjønner godt du syns dette er sårt. Dersom han har så mye bedre råd enn deg, så må han bidra til at det blir mer jevnt fordelt mellom dere dersom du lever litt over evne pga du er sammen med han.

Anonymous poster hash: 3aa82...b3a
Skrevet

Det hadde jeg aldri godtatt. Enten er man sammen som familie, eller ikke. Dere bor tydeligvis sammen, og har skaffet dere valp sammen. Så skal dere ikke ha pengene deres sammen? 

Min mann tjener langt over dobbelt så mye som meg, selv om jeg tjener ok (ca 500 000 i året). Vi har stort nytt hus, hytte og to biler. Jeg hadde aldri kunne hatt den standarden alene..

ALLE pengene våre, er våre sammen, ikke hans eller mine. Jeg hadde aldri tålt å leve med dårligere kår enn samboeren min! Snakk om å føle seg underdanig. Hadde han dratt avgårde med sitt barn mens jeg og mitt barn hadde sittet igjen uten mulighet for å gjøre noe, hadde jeg pokker meg dratt fra han. Det går jo på stoltheten løs! Et A og B-lag innad i familie liksom..  :sjokkert:

Hva hadde skjedd om dere hadde et barn sammen i tillegg? Skulle det ha fått være med faren, eller vært med på fattiglusferien deres??

Skrevet

Jeg har aldri hørt om noe lignende! For en dritt av en mann!

Anonymous poster hash: 51906...a9c

Skrevet

En sånn mann hadde jeg aldri giddet å leve med. Man tar for søren ferie SAMMEN som en familie.

Skrevet

Mannen din er ond og unner deg ikke noe godt. Du kan ikke bli hos han. Hva har han gjort før/kommer til å Gjøre? Du får det aldri bra hos han. Hvis dere lever etter hans økonomi men du må betale ditt selv om det er over evne, får du det bedre alene.

Skrevet

Jeg var sammen med en slik, men han hadde ikke egne barn. Han var rik, som veldig rik, mens jeg var en alenemor med lav inntekt. Jeg måtte snu på hver krone, også når vi bodde sammen. Ikke at jeg mener at han skulle bruke alle pengene på meg, men å leve med en slik skjevfordeling ble etterhvert uutholdelig. Han gjorde som han ville og jeg satt hjemme og hadde knapt råd til klær til barnet mitt. Det var masse forskjellig, men han rakket ned på meg fordi jeg var så fattig, han skulle styre alt fordi han måtte jo være smartere enn meg siden jeg ikke klarte å tjene mer osv. Jeg valgte å avslutte forholdet, både pga økonomien, men også andre ting. Og jeg er lykkelig alene. Utdannet og klarer meg selv veldig bra i dag :)

Når man er i et forhold skal man ikke forskjellsbehandle slik, spesielt ikke når det går utover barn.

Anonymous poster hash: d2e1c...68a

Som eksen min bare at jeg ikke hadde barn. Han var ganske frekk når jeg ikke hadde penger til f.eks å spise ute, og alt sånt måtte deles 50-50 selv om.han inviterte meg ut og jeg sa at jeg ikke ville pga lite penger. Men jo vi måtte jo ut å spise mente han, hadde det vært omvent så hadde jeg spandert på han da. Jeg forventer ikke masse spandering men heller ikke at man får kjeft av kjæresten for noe sånt. Han klagde en gang over at han hadde lite kr, han sjekket nettbanken der og da og for en gangs skyld så sneik jeg, jeg pleier ikke å se på folks mobiler når de taster. Og han hadde over 500.000kr på brukskontoen, og han klagde og klagde, mens jeg hadde 300kr på kontoen og et par uker igjen til lønning. Løgner var han og fant jeg ut da. Var godt å bli lvitt fyren!

HI, dump han derre fjotten din! Han er en stor egoist som ikke har skjønt ennå at dere er i et forhold.

Anonymous poster hash: 02dbd...643

Skrevet (endret)

Jeg hadde ikke godtatt å ha separat økonomi når det er barn i bildet. Men hvis det er helt uaktuelt med felles økonomi får mannen enten legge seg på din standard og ta ferie etter dine økonomiske muligheter, ellers så må mannen være med å dekke opp slik at dere alle kommer på en dyrere ferie.

Slik adferd som dette så jeg hos min svoger overfor hans eks , og de er ikke sammen idag. 

Endret av HvittHus
Skrevet

Skal dere ha SÅ atskilt økonomi, burde du kreve at livsstilen legges opp etter DIN økonomi. På den måten vil du og ditt barn også få muligheten til å legge til side litt penger, slik at dere kan dra på ferie eller unne dere noe ekstra en gang imellom. Slik det er nå, er du med på å finansiere en livsstil du ikke har råd til og som gir HAM alle muligheter mens DU mister alle dine muligheter.

Ideelt sett mener jeg at man i et samboerforhold eller ekteskap ikke burde ha så atskilt økonomi, det blir helt feil. Jeg tenker at det er mer enn merkelig at en mann (eller kvinne, for den saks skyld) kan synes det er greit å leve godt, ha god råd og samtidig se på at den personen de hevder å elske ikke har råd til ferie, ikke har råd til å spare, knapt nok har råd til klær på kroppen til seg og sitt barn.

Skrevet

Hvis dere først har avtalt at dere skal ha separat økonomi ville det være rart om han betalte noe av din og ditt barns ferie. Da synes jeg ikke deter dårlig gjort av ham å reise uten dere. Det dere imidlertid må gjøre er å bli enige om faste utgifter slik at du også har råd til "å leve". Det kan innebære å flytte til rimligere hus/leilighet, selge en bil, slutte å spise ute eller liknende. Alternativt kan dere avtale at han tar en større del av disse utgiftene slik at du sitter igjen med mer.

Anonymous poster hash: db41b...c49
Skrevet

Hadde ikke klart å ga separat økonomi.

Anonymous poster hash: fe91f...dc4

Skrevet

Et slikt forhold hadde jeg ikke klart å leve i

Skrevet

Der er barn med i bildet men ingen felles barn. Skal jeg være helt ærlig så gikk det litt for fort i svingene den gangen for 5 år siden da vi flyttet sammen. VI hadde ikke snakket godt nok om økonomi og fordeling av utgifter og heller ikke om våre forventninger. Og det kommer tilbake på oss nå, han synes jeg forventer for mye mens jeg synes han er smålig og føler at han ikke bryr seg så masse om oss. Jeg skjønner at jeg ikke skal forvente for mye av han, jeg forventer ikke at han skal gi bort penger han har arbeidet hardt for til andre enn hans barn men likevel er det vanskelig å se at dem har så mye større frihet enn oss og i tillegg har masse på sparekonto mens det på min og mitt barn sin er tilnærmet null. Til slutt skjønner jeg også at den eneste veien for meg å endre dette på er å flytte for meg selv og leve etter min økonomi, for å endre hans tankegang tror jeg ikke er mulig.

HI

Skrevet

Jeg hadde et forhold som var slik. Han og barna hans reiste på mange turer mens jeg og mine barn ikke hadde råd. Nå bor jeg for meg selv og legger opp forbruket slik at vi får spart en del hver mnd, og vi har råd til å reise på ferie.

Anonymous poster hash: bffe4...d96
Skrevet

Skal man ha separat økonomi må jo levestandarden legges til den med lavest inntekt sitt nivå, alt annet er jo direkte slemt. 

Kunne ikke levd i et forhold hvor jeg alltid hadde dårlig råd fordi vi levde over min evne altså, noe så slitsomt, hadde blitt søvnløs til slutt jeg. Da hadde jeg heller levd alene og lagt opp levestandarden etter min egen inntekt.

Anonymous poster hash: b13e4...6b6
Skrevet

Nå ser jeg hvor snill min man er, vi har felles regningskonto og matkonto, men ellers separat. Og når jeg tidligere i vår sa jeg ikke hadde råd til hotellferie i år, så betalte han for meg:-)

Vi fører ikke regnskap, men betaler hver sin gang som regel.

Anonymous poster hash: 79e71...7ae

Skrevet

Virker som du er i ett forhold og han har en å dele utgifter med.

Dette er virkelig ikke noe å satse på.

En skikkelig mann tar ferie et sted der både dere og valp kan bli med.

Anonymous poster hash: 0abb6...dcd

Skrevet

Tar tilbake svaret mitt om han skulle betale ferie for dere! Etter å ha tenkt litt og lest litt her, har jeg endra mening og syns at han faktisk burde det!! Beklager...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...