Gå til innhold

Føles ut som noe er galt :(


Fru Boble

Anbefalte innlegg

Å nei Parasoll 😔

Når du endelig hadde begynt å senke skuldrene litt.

Blør du mye? Hvordan går d med smerter?

Mange opplever både menssmerter og blødninger de første ukene, vi krysser alt vi har for deg 👌 Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dritt å måtte skrive på denne tråden, men har begynt med små blødninger og litt ryggsmerter. Ser det ann til i morgen. Fortsetter det, så tar jeg turen til fastlegen for hcg- målinger. Og jeg som har vært så rolig noen få dager...

Nei!!! Håper det går rette veien for deg! Krysser fingrene for deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine ord.

Det roet seg ned med blødningene kort tid etter at jeg skrev her. Fortsatt litt vond korsrygg. Velger å tenke at dette går bra, avventer legebesøk inntil evt nye blødninger.

Med sønnen min hadde jeg styrtblødning i uke 7, og det gikk jo helt fint 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, da er det min tur til å skrive på denne tråden :( Sitter på jobb nå og fikk akkurat blod på papiret da jeg var på toalettet... lys rosa blødning. Har ingen smerter av noe slag foreløpig, og blør ikke mer enn at det kommer på papiret når jeg tørker meg, men kjenner at jeg begynner å miste troen på at dette kan gå bra :(

 

Hvor langt tid bruker det å ta fra man begynner å blø til man mister andre symptomer? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars deg, føler så med deg! Jeg hadde også lyserosa blod da jeg hadde en MA, men det er jo mange som blør under graviditeten. Festeblødinger ol. Så det trenger ikke bety at noe er galt! Ta tiden til hjelp, så krysser jeg fingrene for at dette ikke er noe å bekymre seg over❤️ Husk det er lov å ringe legen og be om henvisning, noen er kanskje mer imøtekommende og hjelper deg, andre vil man skal vente. Klemmer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er på ferie, så tenker at jeg ser an noen dager om jeg fortsetter å blø... Er jo uansett litt tidlig å se noe på ultralyd siden jeg bare er 5+1 i dag. Er jo uansett ikke noe jeg kan gjøre for å stoppe dette, så tiden får vise om spiren fortsatt klamrer seg fast eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er på ferie, så tenker at jeg ser an noen dager om jeg fortsetter å blø... Er jo uansett litt tidlig å se noe på ultralyd siden jeg bare er 5+1 i dag. Er jo uansett ikke noe jeg kan gjøre for å stoppe dette, så tiden får vise om spiren fortsatt klamrer seg fast eller ikke...

Krysser fingrene for deg! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Der kom menssmertene for fullt her:(

Ganske gode tak nederst i livmorområdet.

Ingen blødning. Men føles som om mensen er påvei. :@ Mulig med så sterke menssmerter v tidlig graviditet?

Stresset egentlig ikke så mye denne gangen og tok det helt med ro om at dette skal gå bra. Men kjenner jeg er veldig usikker nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Der kom menssmertene for fullt her:(

Ganske gode tak nederst i livmorområdet.

Ingen blødning. Men føles som om mensen er påvei. :@ Mulig med så sterke menssmerter v tidlig graviditet?

Stresset egentlig ikke så mye denne gangen og tok det helt med ro om at dette skal gå bra. Men kjenner jeg er veldig usikker nå..

Jeg har de så og si hver dag. Leste at det er normalt. Flere som opplever det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ok 😊

Satse på at det ikke er noe galt.

Ikke opplevd det før nå, og husker ikke jeg hadde slike "smerter" i de andre to svangerskapene, men man husker jo ik alt😜 Kjenner bare igjen de fra de gangene jeg har mistet, selvom smertene da selvfølgelig har vært værre men lignende. Men kjenner det ikke like ille i ryggen, så d er jo bra :)

Kjennes ut som litt er luftsmerter også?!?

 

 

Gru gleder meg t ul fredag 😊❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Ok 😊

Satse på at det ikke er noe galt.

Ikke opplevd det før nå, og husker ikke jeg hadde slike "smerter" i de andre to svangerskapene, men man husker jo ik alt😜 Kjenner bare igjen de fra de gangene jeg har mistet, selvom smertene da selvfølgelig har vært værre men lignende. Men kjenner det ikke like ille i ryggen, så d er jo bra :)

Kjennes ut som litt er luftsmerter også?!?

 

 

Gru gleder meg t ul fredag 😊❤️

Leste om det i boka "Barn i magen fra at til å". Sikkert ikke så lett å se på bildet, men her står det litt om det :)

 

http://tinypic.com/r/wvdanq/8

 

Skal du på tidlig ul på fredag? Vi skal neste onsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar, og kopi av bok👌😊

Litt roligere nå med tanke på at det er veldig vanlig med menssmerter.

Smertene har roer seg veldig også.

Veldig ømme bryst(som kom igår) og veldig vonde stikninger v host og nys, så helt klart noe som skjer "der nede" 😊

 

Ja, tidlig ul fredag.

Er veldig veldig tidlig. Jeg er jo 10 dager kortere påvei enn deg.

Men siden det var stengt der neste uke og vi er på ferie to uker etter dette ble d ul fredag. Usikkert om det kan være for tidlig å se hjerte slå. Men håper <3

Leser ulikt om når hjertet begynner slå.

Har to livmor(er), derfor tidlig ul for å se hvor "det" ligger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine ord.

Det roet seg ned med blødningene kort tid etter at jeg skrev her. Fortsatt litt vond korsrygg. Velger å tenke at dette går bra, avventer legebesøk inntil evt nye blødninger.

Med sønnen min hadde jeg styrtblødning i uke 7, og det gikk jo helt fint

Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, føler så med deg! Jeg hadde også lyserosa blod da jeg hadde en MA, men det er jo mange som blør under graviditeten. Festeblødinger ol. Så det trenger ikke bety at noe er galt! Ta tiden til hjelp, så krysser jeg fingrene for at dette ikke er noe å bekymre seg over❤️ Husk det er lov å ringe legen og be om henvisning, noen er kanskje mer imøtekommende og hjelper deg, andre vil man skal vente. Klemmer❤️

Har ikke kommet noe mer blod siden i går. Var bare den ene gangen med blod på papiret så mulig jeg lager litt storm i et vannglass... ringte likevel legen i dag for å høre om de kunne måle hcg, men laboratoriet var stengt så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet. Fikk beskjed om å ta det rolig og ringe tilbake på fredag hvis jeg blødde mer.

 

Når du hadde MA, fikk du rosa på papiret flere ganger, og merket du noen andre symptomet på at noe var galt? Kjenner at jeg ikke er så bekymret for SA siden jeg ikke har blødd mer og ikke har vondt, men MA bekymrer jeg meg så klart for. Føler meg fortsatt uggen og småkvalm (usikker på om det er fordi jeg stresser eller om det er pga spiren), men har ikke noe særlig vondt i puppene i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Stakkars deg, føler så med deg! Jeg hadde også lyserosa blod da jeg hadde en MA, men det er jo mange som blør under graviditeten. Festeblødinger ol. Så det trenger ikke bety at noe er galt! Ta tiden til hjelp, så krysser jeg fingrene for at dette ikke er noe å bekymre seg over❤️ Husk det er lov å ringe legen og be om henvisning, noen er kanskje mer imøtekommende og hjelper deg, andre vil man skal vente. Klemmer❤️

Har ikke kommet noe mer blod siden i går. Var bare den ene gangen med blod på papiret så mulig jeg lager litt storm i et vannglass... ringte likevel legen i dag for å høre om de kunne måle hcg, men laboratoriet var stengt så da må jeg bare smøre meg med tålmodighet. Fikk beskjed om å ta det rolig og ringe tilbake på fredag hvis jeg blødde mer.

 

Når du hadde MA, fikk du rosa på papiret flere ganger, og merket du noen andre symptomet på at noe var galt? Kjenner at jeg ikke er så bekymret for SA siden jeg ikke har blødd mer og ikke har vondt, men MA bekymrer jeg meg så klart for. Føler meg fortsatt uggen og småkvalm (usikker på om det er fordi jeg stresser eller om det er pga spiren), men har ikke noe særlig vondt i puppene i dag...

Jeg hadde ekstremt mye jobb de første månedene i svangerskapet spm resulterte i MA, reiste hit og dit, sene kvelder og div.. Så jeg rakk ikke kjenne etter symptomer. Men når jeg skulle på ul så spurte gyn meg det samme og da fikk jeg litt ekstra vondt i magen. Så jeg følte at noe var galt. Hadde absolutt ingen symptomer lengre og var ikke trøtt i det hele tatt!

Det merkeligste av alt var sønnen vår, helt i starten så skulle han kose med magen min hele tiden, det har han aldri gjort før! Han var så opptatt av den og bi hadde ikke sagt til han at det var baby der inne. Men etter en jobbtur(ca uke 7) kom jeg hjem og hans interesse var 100% borte!

Så når legen sa jeg hadde mistet i uke 6-7 så ble jeg litt skremt...

 

Symptomene kommer og går, slik skal det være. Jeg har aldri vært den som blir kvalm. Men jeg er trøtt og ømme pupper, så lenge det er der så skal jeg være trygg! Krysser fingrene for deg❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Takk for mange fine ord.

Det roet seg ned med blødningene kort tid etter at jeg skrev her. Fortsatt litt vond korsrygg. Velger å tenke at dette går bra, avventer legebesøk inntil evt nye blødninger.

Med sønnen min hadde jeg styrtblødning i uke 7, og det gikk jo helt fint

Hvordan går det med deg? :)

Jo, takk som spør. Her går det veldig fint, ikke flere blødninger, så er rolig på at det var noe ufarlig. Har i grunn INGEN symptomer på graviditet, det ble med den ene dagen med kvalme. Jeg har bestilt min første jordmortime, 21.08, har planer om å måle hcg et par dager før timen, så regner jeg med at de tar blodprøver og da måler jeg hcg igjen.

 

Har hatt litt ferie, og meldte meg litt ut herfra noen dager.. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå har jeg ganske vondt i livmora. Jentungen min tok et karatespark rett i magen min slik steg mistet pusten.

Vet i fra før at det skal kunne tåle ganske mye. Meeeeen dette er vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, nå har jeg ganske vondt i livmora. Jentungen min tok et karatespark rett i magen min slik steg mistet pusten.

Vet i fra før at det skal kunne tåle ganske mye. Meeeeen dette er vondt.

Oh no! Håper det gikk bra. Spiren ligger jo heldigvis beskyttet der inne, så forhåpentligvis gikk det helt fint med den :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde litt på tirsdag. Blodprøve på torsdag å målte hcg. Så en ny en imorra. Får håpe det har økt. Legen sa det tok 1 døgn på å få svar så må vente helt til tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde du mye Mars-mamma? Rødt eller brunt?

Jeg merket brunt blod i trusen idag samt litt brunlig slim på papiret. Er livredd for at noe er gale! Reiser til syden lørdag så det er uaktuelt å dra om det er en sa på gang.. Skummelt syns jeg! Håper hcg prøvene dine har økt!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde litt på tirsdag. Blodprøve på torsdag å målte hcg. Så en ny en imorra. Får håpe det har økt. Legen sa det tok 1 døgn på å få svar så må vente helt til tirsdag!

Krysser fingrene for økte hcg nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødde du mye Mars-mamma? Rødt eller brunt?

Jeg merket brunt blod i trusen idag samt litt brunlig slim på papiret. Er livredd for at noe er gale! Reiser til syden lørdag så det er uaktuelt å dra om det er en sa på gang.. Skummelt syns jeg! Håper hcg prøvene dine har økt!:)

 

Takk for det! Det var rødt friskt blod. Får vite svar på hcg idag! Ikke blødd noe etterpå. Fortsatt symptomer! Har det vært noe mere hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke vært noe mer. Kvalmen kom for fullt tilbake igår. Så jeg håper det kun var noe ufarlig. Du fikk ikke ul pga blødninger Mars-mamma<3 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...