Gå til innhold

Føles ut som noe er galt :(

Fru Boble

Anbefalte innlegg

Nei, ikke vært noe mer. Kvalmen kom for fullt tilbake igår. Så jeg håper det kun var noe ufarlig. Du fikk ikke ul pga blødninger Mars-mamma<3 ?

Jeg fikk ikke ultralyd pga blødning. Var ikke snakk om😔 kjipt. Tiltross for at jeg har to risikosvangerskap bak meg og tidligere SA. Fikk svar på hcg nå, var ca 20 000 forrikge uke på torsdag og igår 7+0 ble den målt til 53 245. Det må være et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håpe det går fint for deg! Krysser det som kam krysses:) jeg gikk noen dager uten noen som helst sympt. Plutselig kom det tiøbake for fullt. Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe kjedelig. Hadde jo vært veldig betryggende med en ul.

Lurer på om jeg også burde målt hcg før avreise for å være sikker. Men samtidig vil jeg tro at den sterke kvalmen neppe hadde kommet igjen om hcg var synkende?! (Håper hvertfall det er positivt).

Så rart at symptomene bare forsvinner for så komme tilbake. Her kom kvalmen med den brune utfolden/blødningen. Merkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:(
Jeg har fortsatt å teste ca hver fjerde femte dag, med slike billige test-strimler. I dag morges testet jeg, og det gav nesten ikke utslag... Nesten bare slik den gjorde når jeg testet helt i starten. Og, den siste uka har jeg bare hatt ømme brystvorter, og ingenting annet bortsett fra litt vondt i magen.

Redd hcg nivået ikke stiger, og at det ikke er noe liv. :(

Bør komme meg til lege i morgen, og mandag for å teste hcg nivået.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:(

Jeg har fortsatt å teste ca hver fjerde femte dag, med slike billige test-strimler. I dag morges testet jeg, og det gav nesten ikke utslag... Nesten bare slik den gjorde når jeg testet helt i starten. Og, den siste uka har jeg bare hatt ømme brystvorter, og ingenting annet bortsett fra litt vondt i magen.

Redd hcg nivået ikke stiger, og at det ikke er noe liv. :(

Bør komme meg til lege i morgen, og mandag for å teste hcg nivået.

Er du mange uker på vei?

Husk hcg stiger til det når en topp, deretter synker det. Å måle hcg etter uke 8 er usikkert pga av dette

(Sa legen min).

Lykke til😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+2. Leste også at de pinnene bare gir ja eller nei, og ikke kan gi noe pekepinn på hcg-nivået, samtidig som det vil holde seg ved en MA. 

Et annet sted leste jeg at hcg nivået kan bli såpass høyt at testpinnen "klikker", og man må vanne ut urinen. (Og jeg tok en på ettermiddagsurin i dag - og den var faktisk litt sterkere.)

Blir helt tullete av dette. Men - det er vel bare starten på alle bekymringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare ringe inn i morgen til legekontroret og be om en hcg-blodprøve? Eller må jeg snakke med lege og få time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+2. Leste også at de pinnene bare gir ja eller nei, og ikke kan gi noe pekepinn på hcg-nivået, samtidig som det vil holde seg ved en MA. 

Et annet sted leste jeg at hcg nivået kan bli såpass høyt at testpinnen "klikker", og man må vanne ut urinen. (Og jeg tok en på ettermiddagsurin i dag - og den var faktisk litt sterkere.)

Blir helt tullete av dette. Men - det er vel bare starten på alle bekymringer...

Var ikke klar over at testpinnene ikke tåler høyt hcg nivå.

Da håper jeg for at det var det. Men kom deg til legen, så finner du ut. Masse lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, ringer legekontoret i morgen og ber om å få tatt blodprøve ila dagen.
Kan de ta det hos jordmor - for fastlegen ligger lenger unna.. (Type 40 min å kjøre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare ringe inn i morgen til legekontroret og be om en hcg-blodprøve? Eller må jeg snakke med lege og få time?

Er vel litt forskjellig fra sted til sted. Jeg har ringt og fått sendt rekvisisjon. Men jeg bruker privat gyn for øyeblikket da jeg har bytta lege.

Stemmer med testene. Kan ikke stoles på etterhvert både pga sterk hcg og at den igjen synker.

Alt er sikkert ok men skjønner panikken. Har kjent på den mange ganger!! Huff, vi er litt crazy😉.

Håper du får snakka med lege og får hjelp.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du først er så bekymret, så er det best at du tar kontakt med legen i morgen ja. Jeg tror at alt er i skjønneste orden, vi kommer nok til å være småtullete i hodet til vi begynner å kjenne daglige, fine babyspark! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg tatt første blodprøve. Og skal ta en til mandag.

Legen sa alt annet både hørtes bra ut og så bra ut, men hun og delte min bekymring.

Så får vi krysse fingrene for at det er testene som er urimelig teite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld fikk jeg ganske vondt på den ene siden nederst i magen. Prøvde å vente det ut litt, og prøvde å ikke google. Så, etter halvannen times tid googla jeg, og litt seinere når det fortsatt ikke hadde gitt seg, ringte jeg legevakt.

De ville jeg skulle komme inn, og ble derfra sendt til kvinneklinikken til sjekk.

Tok innvendig ul, og der var alt bra. :D Blinkene hjerte i livmora !
Hun fant ikke høyre eggstokk, som ligger rundt der jeg hadde/har vondt, så kan jo være en cyste eller noe som skapte vondten.

Så lange alt er bra skal jeg heller tåle litt vondt.

Tar fortsatt hcg til mandag bare for å følge helt opp, men nå begynner jeg å tru på at alt skal gå bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld fikk jeg ganske vondt på den ene siden nederst i magen. Prøvde å vente det ut litt, og prøvde å ikke google. Så, etter halvannen times tid googla jeg, og litt seinere når det fortsatt ikke hadde gitt seg, ringte jeg legevakt.

De ville jeg skulle komme inn, og ble derfra sendt til kvinneklinikken til sjekk.

Tok innvendig ul, og der var alt bra. :D Blinkene hjerte i livmora !

Hun fant ikke høyre eggstokk, som ligger rundt der jeg hadde/har vondt, så kan jo være en cyste eller noe som skapte vondten.

Så lange alt er bra skal jeg heller tåle litt vondt.

Tar fortsatt hcg til mandag bare for å følge helt opp, men nå begynner jeg å tru på at alt skal gå bra :)

Såå bra! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://i59.tinypic.com/24l4znr.jpg

Har tester liggende og tok en i formiddag, ble svak. Leste da at man kan vanne ut, halvt om halvt, og da ble testen sterk igjen.

Vet det var noen som tidligere hadde tatt test i uke 8 og var urolige pga svak test, så dette funker. Er vel så høyt hcg at testene takler ikke.

Ellers gleder jeg meg til ul i mårn. Føler meg gravid men er då urolig og nesten klar for at noe er galt. En MA sitter godt i minne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tester liggende og tok en i formiddag, ble svak. Leste da at man kan vanne ut, halvt om halvt, og da ble testen sterk igjen.

Vet det var noen som tidligere hadde tatt test i uke 8 og var urolige pga svak test, så dette funker. Er vel så høyt hcg at testene takler ikke.

Ellers gleder jeg meg til ul i mårn. Føler meg gravid men er då urolig og nesten klar for at noe er galt. En MA sitter godt i minne.

Lykke til på ul imorgen! Håper det går bra❤ Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til :) krysser fingrene for deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ul i morgen krilor😄

Skal på min andre ul i morgen.

De få symptomene jeg har kommer og går her. Kalmen varte kun 2-3 dager i uke 5.

Var litt svimmel en periode men merker ille det lengre heller. Lite ligamentsmerter også. Eneste er at jeg er veldig oppblåst og kjenner litt ømme bryster på kvelden.

Forbereder meg på en MA.

Men håper jo at alt er bra m lille spire 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på ul i morgen krilor😄

Skal på min andre ul i morgen.

De få symptomene jeg har kommer og går her. Kalmen varte kun 2-3 dager i uke 5.

Var litt svimmel en periode men merker ille det lengre heller. Lite ligamentsmerter også. Eneste er at jeg er veldig oppblåst og kjenner litt ømme bryster på kvelden.

Forbereder meg på en MA.

Men håper jo at alt er bra m lille spire 💗

Hvorfor forbereder du deg på MA?

Krysser fingrene for at du ikke har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke.

Håper selvfølgelig ikke det.

Men med så og si null symptomer kan jeg ikke forstå at det vokser en spire i magen min.

Opplevd MA i uke 7 før de to barna vi har.

Merket ikke noe til det den gangen annet enn at jeg mistet symptomer og dro på ul.

Hadde da også sett hjerte slå på en ul før dette, slik jeg gjorde for snart to uker siden nå. Hadde også SA sist mnd.

Kryss fingre for meg i morgen jenter💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke.

Håper selvfølgelig ikke det.

Men med så og si null symptomer kan jeg ikke forstå at det vokser en spire i magen min.

Opplevd MA i uke 7 før de to barna vi har.

Merket ikke noe til det den gangen annet enn at jeg mistet symptomer og dro på ul.

Hadde da også sett hjerte slå på en ul før dette, slik jeg gjorde for snart to uker siden nå. Hadde også SA sist mnd.

Kryss fingre for meg i morgen jenter💗

Kjenner meg SÅ igjen. Vil jo tenke det beste og at alt er bra men.... Hadde MA i uke 14 2012, eller merka det da med at jeg begynte blø bittelitt. Foster døde nok i uke 9-10. Kjente ikke forskjell i de ukene og trodde alt var greit.

Nå er jeg forberedt på det værste men HÅPER på det beste.

Krysser alt jeg har for oss😃😃 Lykke til!! Vi snakkes i mårn. Vil nok ha behov for å rapportere uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tørr jeg avsolut ikke glede meg enda... Har en sa bak meg, og selv om jeg har to svangerskap bak meg etter det så er jeg like nervøs og redd nå som da 😕 hadde mye murringer tidligere, men de er nå helt borte! Ellers er jeg kvalm, men hyperemisis er ikke kommet enda... Har mange symptomer, men samtidig så tror jeg nesten ikke på at det er en spire der inne 😔 fikk sen positiv test, og bare svake tester i starten (svak på morgen, sterkere på kveld..) nå sier ukeindikatoren 3+, er 5-3 i dag - så noe skjer jo der inne, men. Er ikke godt å ha det sånn - men jeg håper for oss alle sammen at det er bankende små hjerter og friske babyer som kommer til oss i mars ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...