Gå til innhold

slankestart Juli 2015


Galskapens overhode

Anbefalte innlegg

Familien fikk pannekaker til middag i går... Noe jeg er veldig glad i, følte meg tilfreds når jeg trosset egen lyst, og gikk for en kyllingsalat istedenfor.. Men så kom kvelden da :P Samboeren og jeg skulle se på film, noe jeg ikke hadde regnet med i handleturen i går, så jeg hadde ikke ordnet frukt/grønt som erstatning, så spiste twist, endte opp med å stappe i meg 12 biter før jeg fikk taket på meg selv.. Menstruasjon og vektnedgangsstart er ikke ideelt :P Kjøpe inn grønsaker i dag, så jeg får innkjørt det som smart alternativ :)

 

Tror jeg må sette meg ned og føre opp en matplan for en del uker fremover, så jeg har det jeg skal ha i hus, samtidig som jeg vet hva som skal spises, slipper jeg å stå å regne kalorier akkurat når jeg står å lager mat, merker det er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klarte ikke vente til fredag med å gå på vekten. Vekten idag viste 73,6 kg. så siden mandag har jeg gått ned 1,4 kg. Er nok bare vann, men hjelper på motivasjonen :) Håper det fortsetter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke vente til fredag med å gå på vekten. Vekten idag viste 73,6 kg. så siden mandag har jeg gått ned 1,4 kg. Er nok bare vann, men hjelper på motivasjonen :) Håper det fortsetter :P

 

Så brA!!!! Godt jobba:D jeg håper på -0,5 kilo på mandag ;) jeg fortjener ikke mer hehe... Mannen reiste offshore i dah, så vi kosa oss LITT for mye i går kveld... Jaja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke vente til fredag med å gå på vekten. Vekten idag viste 73,6 kg. så siden mandag har jeg gått ned 1,4 kg. Er nok bare vann, men hjelper på motivasjonen :) Håper det fortsetter :P

 

Forresten, mange i face gruppa og mye liv?? Vurderer å melde meg inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med........igjen............. :eeeh::)

 

Jeg veier nå forferdelige 93,7 kilo, og drømmemålet mitt er fremdeles 65 kilo :sjokkert:

 

08.07 : 93,7 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Klarte ikke vente til fredag med å gå på vekten. Vekten idag viste 73,6 kg. så siden mandag har jeg gått ned 1,4 kg. Er nok bare vann, men hjelper på motivasjonen :) Håper det fortsetter :P

 

Forresten, mange i face gruppa og mye liv?? Vurderer å melde meg inn..

 

Det var ingen som ville :( Synes det var dumt, for er lettere å gå inn på facebook enn her, men men :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Klarte ikke vente til fredag med å gå på vekten. Vekten idag viste 73,6 kg. så siden mandag har jeg gått ned 1,4 kg. Er nok bare vann, men hjelper på motivasjonen :) Håper det fortsetter :P

 

Forresten, mange i face gruppa og mye liv?? Vurderer å melde meg inn..

Det var ingen som ville :( Synes det var dumt, for er lettere å gå inn på facebook enn her, men men :P

Ja det hadde kanskje blitt litt mer liv der! Var detfor jeg vurderte å bli med nå, selv om det er LITT skummelt også hehe...

Klarte å holde meg på 1300 kalorier i går :D yeeeey! I dag bakte ungene muffins hos mormor å da kan jeg jo ikke smake liksom... Huff... Ble bare en da ;) kan ikke bli hysterisk heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget meg nøttebar med tørket frukt. Fin erstatter når nøden er stor..

 

Neste uke reiser bi bort på ferie. Grunnet allergier der vi skal overnatte kan jeg hverken spise egg eller nøtter... :( DET blir hardt... (Hat byttet nick fra BuddhaMage)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiing i morgen påmeg! Drog plutselig bort i helga, da er det vanskelig å være på slankern ja! Så forhåpningene er ikke så store før morgendagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmppff, det gikk jo så det suste :eeeh:

 

08.07 : 93,7 kilo

12.07 : 93,5 kilo

Alt er bedre enn ingenting ;) bra jobba!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget meg nøttebar med tørket frukt. Fin erstatter når nøden er stor..

Neste uke reiser bi bort på ferie. Grunnet allergier der vi skal overnatte kan jeg hverken spise egg eller nøtter... :( DET blir hardt... (Hat byttet nick fra BuddhaMage)

 

Ååå vil du deler oppskrift? Atkins har en god bar med nøtter, men de er jo råååå dyre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vekta stagnert, ligger mellom 83,3 og 83,7. Regner med at det er muskler og vann, er på dag 7 av 30 days shred. Har trent hver dag denne uka, og kjenner faktisk forskjell! :D

Håper (og tror) vekta vil gå ned etterhvert. Er ikke så fysen heller, koste meg med en halvliter pepsi max og 30 gram 70 % sjokolade i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmppff, det gikk jo så det suste :eeeh:

 

08.07 : 93,7 kilo

12.07 : 93,5 kilo

Så lenge det går nedover på tallene, så synes jeg vi skal være fornøyde :D Skal veie meg i morgen jeg.. Redd vekta har stått stille, med tanke på mensen, mensen og første uke med slanking, dåååårlig kombo :P Men lov å håpe det er noe nedgang, men bare jeg ikke har gått opp, så skal jeg nok si meg fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har laget meg nøttebar med tørket frukt. Fin erstatter når nøden er stor..

Neste uke reiser bi bort på ferie. Grunnet allergier der vi skal overnatte kan jeg hverken spise egg eller nøtter... :( DET blir hardt... (Hat byttet nick fra BuddhaMage)

Ååå vil du deler oppskrift? Atkins har en god bar med nøtter, men de er jo råååå dyre!

Googlet bare nøttebar, og plukket litt ideer fra flere oppskrifter.

 

Jeg hakket mandler og valnøtter, stekte dem litt i stekepanne, saltet dem litt. Blandet inn litt honning, og stekte litt til. Helte over i en ildfast skål, blandet inn tørket frukt og peanøttsmør.. Fylte i muffinsformer, satte i kjøleskap.

Ikke det sunneste, men bedre enn 200g sjokoladeplate eller en pose potetgull. ☺️ Og maks 1 er lov.

Kan evt smelte 70-80% sjokolade og ha litt i hver form. Da elsket barna det også

 

Skal prøve å mose dadler og mandler til masse en gang senere. Så en oppskrift med det også.

 

Har ingen eksakt oppskrift. Tok litt av det jeg hadde liggende hjemme bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, bedre enn jeg hadde trodd hvertfall.. Enda ikke 100% ferdig med mensen (moro med kobberspiral, noen ganger hopper jeg over mensen, andre ganger kan det holde på opp til 2 uker o.O ) Men skal gå enda mer inn for vekttap i dag ja :) Verste søt suget og sultfølelse er over :)

 

6 juli: 105 kg

13 juli: 104,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.07.15: 110,5

08.07.25: 111,3 😳

13.07.16: 109,6 (heldigvis rett vei) 😌 min uke startet i dag.. Håper resultatet er enda bedre neste uke.

 

Klart å slutte med brød og forsyner meg med kun 1 porsjon middag.

Endret av Lærer Googol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

06.07.15: 110,5

08.07.25: 111,3

13.07.16: 109,6 (heldigvis rett vei) min uke startet i dag.. Håper resultatet er enda bedre neste uke.

 

Klart å slutte med brød og forsyner meg med kun 1 porsjon middag.

Wow, det er jo nesten 2 kilo på under en uke. Godt gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hmmppff, det gikk jo så det suste :eeeh:

 

08.07 : 93,7 kilo

12.07 : 93,5 kilo

Så lenge det går nedover på tallene, så synes jeg vi skal være fornøyde :D Skal veie meg i morgen jeg.. Redd vekta har stått stille, med tanke på mensen, mensen og første uke med slanking, dåååårlig kombo :P Men lov å håpe det er noe nedgang, men bare jeg ikke har gått opp, så skal jeg nok si meg fornøyd ;)

 

Ja, det gikk jo nedover med et nødskrik. Trøster meg med at det var under en uke :):P Uff, jeg har utrolig dårlig selvdisiplin :sjokkert::eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Hmmppff, det gikk jo så det suste :eeeh:

 

08.07 : 93,7 kilo

12.07 : 93,5 kilo

Så lenge det går nedover på tallene, så synes jeg vi skal være fornøyde :D Skal veie meg i morgen jeg.. Redd vekta har stått stille, med tanke på mensen, mensen og første uke med slanking, dåååårlig kombo :P Men lov å håpe det er noe nedgang, men bare jeg ikke har gått opp, så skal jeg nok si meg fornøyd ;)

 

Ja, det gikk jo nedover med et nødskrik. Trøster meg med at det var under en uke :):P Uff, jeg har utrolig dårlig selvdisiplin :sjokkert::eeeh:

 

Gjør det du :) Jeg gikk ned 300 gram på en uke bare, men er fornøyd med det, kunne vært verre, som å gå opp i vekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

06.07.15: 110,5

08.07.25: 111,3

13.07.16: 109,6 (heldigvis rett vei) min uke startet i dag.. Håper resultatet er enda bedre neste uke.

 

Klart å slutte med brød og forsyner meg med kun 1 porsjon middag.

Wow, det er jo nesten 2 kilo på under en uke. Godt gjort :)

:) du har jo i grunn rett i det. Jeg var veldig fokusert på oppgangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har laget meg nøttegodt..

Består av mandler, valnøtter, dadler, tranebær og vann.

 

Knus 200g mandler og 100 g valnøtter i kjøkkenmaskin til fin masse. Tilsett 10-15 dadler, kjør til en deigete masse (tilsett litt vann om nødvendig)

Finhakk 50g mandler og tranebær. Bak dette inn i deigen din.

Spre utover langpanne på bakepapir. Ca 1,5-2 cm tykt. Bruk en kniv og skjær inn ruter i deigemassen til passe biter.

Tørk i ovnen på varmluft på Ca 70-80 grader. 1-2 timer alt etter hvor seig du vil at kjernen skal være.

Hvis du måtte bruke mye vann kan det hende du må tørke nøtegodtet i lengre tid.

 

Jeg har ikke kjøkkenmaskin og måtte bruke stavmikser, og mye vann. Tørket det i 2,5 timer.. Litt deig kjerne.

Smaker nesten kransekake med litt frukt i. 😄 dette blir en fin erstatter når nøden blir stor.

 

Med regelmessige måltider har derimot det verste søtsuget gitt seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært bortreist og ikke klart å holde meg til planen. Droppet derfor veiing i går og satser frisk fra i dag av.

 

Jeg vil gjerne være med på Facebook, synes det er mye enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...