Gå til innhold

slankestart Juli 2015

Anbefalte innlegg

Igår gjorde jeg noe jeg aldri i min villeste fantasi kunne forestilt meg at jeg i egen person ville gjort. Hadde du spurt meg for noen måneder siden, hadde jeg ledd av deg 😁

Jeg kjøpte meg rett og slett en sykkel 😮😮😨

Så idag har hele familien syklet ned til butikken. Det er ikke så langt (4 km), men jeg har ikke den beste helsa så det holder for idag 😊 Nå ligger jeg på terrassen og slikker noe av det som kan være de siste solstrålene med varme for i år!? 😣😕😧

Håper at sykling i alle fall ikke gjør at vektnedgangen går senere. Men spørs om det blir noe særlig sykling i vinter da.

Fortsetter under...

I dag ble det nye 2,6 kilo ned :) Dette er jo bare gøy, da er jeg under 100 kilo, jippi :) :) :) Det er en god stund siden sist

07.08 - 16 : 106,1

14.08 - 16 : 103,5

21.08 - 16 : 102,1

28.08 - 16 : 99,5

Så flink du er!! Det går jo som det suser her 😁😁

Det e som jeg sier, resultater er og blir den beste motivasjonen 😊

Annonse

Jeg syklet igår og har syklet idag! Det er så gøy 😁 Eneste som er kjipt er at giren er ikke som den skal så jeg må levere sykkelen på reklamasjon. Blir vel uten sykkel da noen dager.

Prøvde planken også idag. Haha klarte 16 sekund første gang 😂😂😂

Skal ikke til med noe hardtrening her da, var bare for moro 😊😁

Jeg syklet igår og har syklet idag! Det er så gøy Eneste som er kjipt er at giren er ikke som den skal så jeg må levere sykkelen på reklamasjon. Blir vel uten sykkel da noen dager.

Prøvde planken også idag. Haha klarte 16 sekund første gang

Skal ikke til med noe hardtrening her da, var bare for moro

Så god du er :)

Hello alle sammen!

Er det i orden at jeg slenger meg på her? 

Har holdt på i snart 2 uker, og tross for noe nedgang begynner jeg å merke hvor hardt det sliter på motivasjonen. Så skulle gjerne ha snakket med noen som er eller har vært i samme båt. Utrolig flaut å skrive vekta når jeg er så pass stor, men det er heldigvis siste gang jeg ser de tallene på vekta!

19.08.16 - 120,0kg 

26.08.16 - 119,1kg. 

Er 165cm høy, så er en god del som skal av meg da. Første delmål er 115 kg, og da har jeg en liten premie som venter. Men nå inn i den andre uka kjenner jeg at det begynner å bli vanskelig, motivasjonen begynner å svinne og har et helt forferdelig søtsug! Hittil har motivasjonen min"bare" vært at vi skal gifte oss om ca 2 år, og jeg vil ha mulighet til å velge hvilke brudekjole jeg vil. Eller så er kjoler generelt en liten motivasjon, liker å gå med kjoler men tør ikke fordi jeg føler meg så stor i det. Og at vi ønsker oss et barn til om 2-4 år og jeg håper at ved å gå ned i vekt så kanskje jeg ikke blir så dårlig som jeg ble i fjor når vi fikk vår første. 

Så håper det er greit jeg slenger meg på :) 

Hello alle sammen!

Er det i orden at jeg slenger meg på her?

Har holdt på i snart 2 uker, og tross for noe nedgang begynner jeg å merke hvor hardt det sliter på motivasjonen. Så skulle gjerne ha snakket med noen som er eller har vært i samme båt. Utrolig flaut å skrive vekta når jeg er så pass stor, men det er heldigvis siste gang jeg ser de tallene på vekta!

19.08.16 - 120,0kg

26.08.16 - 119,1kg.

Er 165cm høy, så er en god del som skal av meg da. Første delmål er 115 kg, og da har jeg en liten premie som venter. Men nå inn i den andre uka kjenner jeg at det begynner å bli vanskelig, motivasjonen begynner å svinne og har et helt forferdelig søtsug! Hittil har motivasjonen min"bare" vært at vi skal gifte oss om ca 2 år, og jeg vil ha mulighet til å velge hvilke brudekjole jeg vil. Eller så er kjoler generelt en liten motivasjon, liker å gå med kjoler men tør ikke fordi jeg føler meg så stor i det. Og at vi ønsker oss et barn til om 2-4 år og jeg håper at ved å gå ned i vekt så kanskje jeg ikke blir så dårlig som jeg ble i fjor når vi fikk vår første.

Så håper det er greit jeg slenger meg på :)

Selvfølgelig er du hjertelig velkommen 😊😊

Det blir kjekt å følge dem med både bryllupsplaner og babyplaner 😉

Vi er flere som har startet med høye tall, så vi skal støtte deg hele veien så langt du ønsker å gå 😀

Selvfølgelig er du hjertelig velkommen

Det blir kjekt å følge dem med både bryllupsplaner og babyplaner

Vi er flere som har startet med høye tall, så vi skal støtte deg hele veien så langt du ønsker å gå

Tusen takk!

Har dere noen fast veiedag eller noe sånt? Eller kan jeg bare poppe innom med mine tall på mine veiedager? :D

Tusen takk!

Har dere noen fast veiedag eller noe sånt? Eller kan jeg bare poppe innom med mine tall på mine veiedager? :D

Hei og velkommen :)

Vi har litt forskjellige veiedager tror jeg. Så bare popp innom med dine tall når det passer deg :)

Tusen takk!

Ja som valnøtta skriver er det ikke noen felles dag. Hver har den dagen som passer best for dem 😊

Jeg starter ofte med en dag, men ender alltid opp med lørdag uansett hehe 😅

Annonse

Ja som valnøtta skriver er det ikke noen felles dag. Hver har den dagen som passer best for dem

Jeg starter ofte med en dag, men ender alltid opp med lørdag uansett hehe

Og jeg veier meg alltid på søndag, da føler jeg at jeg starter på ny frisk på mandagen. (Det betyr ikke at jeg ikke snikveier meg i løpet av uka :D )

Det ble hardtrening likevel. I alle fall hva kroppen min anser som hardtrening. Har nå vært syk i snart 4 år. Noen perioder verre enn andre. Har vært mer stabil i den senere tiden, og håpte at litt aktivitet ville være godt.

Men etter 3 dager med sykkel og sykkelturer andre klarer uten å bli særlig anpusten og sliten så har jeg skikkelig vond migrene!! 😢

Startet igår. Hadde 2 sykkelturer igår.

Syklet med eldste og ei venninne med barn til skolen igår morges. Var så og handlet sykleklær. Ja klærne kostet jo mer enn hele sykkelen 😂

Jeg dro til Bergansbutikken og koste meg en hel del 😁 Måtte ha treningstopp. De hadde ikke ull så ble 2 i bomull, men kjøpte 2 ulltshirt så kan jeg fylle på med ullbh senere.

Kjøpte og 2 piratbukser!? Hadde 2 fra før, kjøpte 2 på fredag og nå 2 til. Ja jeg har 3 andre, men de er ikke så gode 😉

Så kjøpte jeg en jakke som hun anbefalte. Den pustet så godt eller noe.. Men nå angrer jeg på jakken. Den er bittelitt kort i armene, ellers helt grei. Lys lilla Hadde jo sett meg ut en nydelig jakke en annen plass 😕 Den er mørkeblå. Så nå er jeg usikker på om jeg skal la være å kjøpe den andre, ha begge eller om jeg skal kjøpe den andre og få tilgodelapp på den første. Da kan jeg se etter vinterjakke der til eldste eller meg.

Mannen kommer til å klikke dersom jeg har begge. Jeg har på en måe innrømmet at jeg har nok klær. For alltid.. 😧 Har jo mange Bergansjakker. Men en jakke må jeg ha. Noen som har noen ideer?? Hehe klær og meg 😂

Så nå sitter jeg og venter utfor BUP mens eldste er på samtale. Etterpå må jeg reklamere litt på den der livsfarlige sykkelen med den merkelige giren.. Gleder meg til å slite sykkelen ut av bilen i striregn 😥

Og jeg veier meg alltid på søndag, da føler jeg at jeg starter på ny frisk på mandagen. (Det betyr ikke at jeg ikke snikveier meg i løpet av uka :D )

Jeg veier meg på lørdagen fordi da er det ikke så lett å starte helg på fredagen med det som er tiltenkt på lørdagen. Som litt ekstra kos eller noe på kvelden 😉

På lørdagen, dersom jeg har gått ned eller er fornøyd med veiing av andre grunner gir det motivasjon til å ikke småspise hele dagen, og etter sen middag foran tv er jeg så mett at jeg ikke orker eller har lyst på noe. Og når jeg ikke er så mett lenger er klokka så masse at jeg er på periodisk faste og skal ikke spise 😁

Huff, dette er så vanskelig. Sliter virkelig med å bli kvitt den brusen altså. Har vært avhengig av cola siden jeg bodde i England for 4 år siden, og sliter virkelig med å kutte den ut til kun i helgene. Hadde kun et glass på mandag og det gikk helt fint, men i går klarte jeg ikke mer og drakk en 0,5l flaske alene :/ Merket også at kroppen var helt utslitt i går og hjernen gikk på høygir og var enda mer stresset enn vanlig, og når jeg fikk i meg cola var "alt" bra igjen. Da fikk jeg i hvert fall energien min tilbake. Hadde til og med spist ordentlig i hele går (utenom at jeg tok et ostesmørbrød til lunsj i stede for vanlig brødskive), men colaen ødelegger så mye! Har dere noen råd til hvordan jeg kan bli kvitt den eller redusere inntaket? Sliter også med å få i meg vann, da vann med sukker var alt jeg fikk i meg omtrent under svangerskapet i fjor så sliter med å vende meg til det igjen. Men positivt på den siden er at jeg klarte hele 6 dl vann i går da!

Senere i dag skal jeg på min første ordentlige trening på leeeeeenge. Tenkte å prøve å dra å svømme i 30-40 minutter, så regner med at kroppen kommer til å verke til de grader i morgen, hehe. Eller så starter jeg endelig i praksis (jeg studerer for øyeblikket) i morgen, så fra og med i morgen får jeg en god del gåing inn 3 dager i uka i hvert fall! Så blir nok ikke mye hardtrening på meg med det første. Blir nok bare å prøve å endre det hersens kostholdet :P 

Hva med å gå over til brus uten sukker?

Jeg drikker pepsi max hver dag. Opp mot 2-3 liter til dagen. Går ned i vekt fordet om og har ikke tenkt å slutte. Det er min last 😕☺

Har migrene idag og så blir ikke noe sykling. Har mest sannsynlig ikke tid heller. Har vært på sykehuset med yngste i flere timer, så er det lekser, middag og fotballkamp.

Travel uke denne uka. Håper neste blir roligere 😕

Jeg kan ikke drikke lettbrus, får utrolig vondt i magen av de aller fleste. Men kanskje jeg heller skal prøve å kutte ned til 1-2 glass om dagen først, også ta annen hver dag uten cola :/ Huff, er sikker på at jeg hadde gått ned fortere uten den brusen.... Jaja, får prøve. Hittil vil jeg si meg ganske så stolt på mat fronten da!

Før gikk det nesten bare i kjøttdeig og enkel mat. De to siste ukene nå har jeg klart å variere ganske så greit (føler jeg selv), klart å skvise inn minst en fiskemiddag hver uke, noe vi ikke hadde før. I dag skal vi ha hjemmelaget lakseburger i grovt brød, før jeg drar på svømming :) Hva er deres beste og enkleste middager? (Vi er to voksne og en på snart 1 år) :)

Velkommen Snerkern!

Her går jeg og venter og venter på fødsel:p

En uke til termindato imorgen:-)

Planen etter fødselen er å gå en time etter jeg leverer storebror i bhg, bytte ut brød med knekkebrød (har fungert før) etterhvert viø jeg komme i gang med treningen igjen:-)

Maten er viktigst, der må jeg bli flinkere på å spise mindre middag og kutte ut mye sukker. Verst blir det å kutte ut sjokolade. Altså ikke helt, men droppe å kjøpe en 200grams plate og heller kjøpe en mindre sjokolade. ...

Velkommen Snerkern!

Her går jeg og venter og venter på fødsel:p

En uke til termindato imorgen:-)

Planen etter fødselen er å gå en time etter jeg leverer storebror i bhg, bytte ut brød med knekkebrød (har fungert før) etterhvert viø jeg komme i gang med treningen igjen:-)

Maten er viktigst, der må jeg bli flinkere på å spise mindre middag og kutte ut mye sukker. Verst blir det å kutte ut sjokolade. Altså ikke helt, men droppe å kjøpe en 200grams plate og heller kjøpe en mindre sjokolade. ...

Å gratulerer, håper tiden går fort! 

Går rundt og er konstant babysyk for tiden, og bare lengter til vi kan sette i gang med prøvingen igjen! Brøyt jo nesten sammen i går da jeg så på fødeavdelingen og de filmet fra samme rommet som vi hadde for 1 år siden :P Men  satt krav om ferdig utdannelse og/eller fastjobb på meg først, gjerne en god del kilo av og større plass før vi skal ha en til. Så bare å jobbe mot de målene :P Men det tar jo altfor lang tid, haha. 

Huff, dette er så vanskelig. Sliter virkelig med å bli kvitt den brusen altså. Har vært avhengig av cola siden jeg bodde i England for 4 år siden, og sliter virkelig med å kutte den ut til kun i helgene. Hadde kun et glass på mandag og det gikk helt fint, men i går klarte jeg ikke mer og drakk en 0,5l flaske alene :/ Merket også at kroppen var helt utslitt i går og hjernen gikk på høygir og var enda mer stresset enn vanlig, og når jeg fikk i meg cola var "alt" bra igjen. Da fikk jeg i hvert fall energien min tilbake. Hadde til og med spist ordentlig i hele går (utenom at jeg tok et ostesmørbrød til lunsj i stede for vanlig brødskive), men colaen ødelegger så mye! Har dere noen råd til hvordan jeg kan bli kvitt den eller redusere inntaket? Sliter også med å få i meg vann, da vann med sukker var alt jeg fikk i meg omtrent under svangerskapet i fjor så sliter med å vende meg til det igjen. Men positivt på den siden er at jeg klarte hele 6 dl vann i går da!

Senere i dag skal jeg på min første ordentlige trening på leeeeeenge. Tenkte å prøve å dra å svømme i 30-40 minutter, så regner med at kroppen kommer til å verke til de grader i morgen, hehe. Eller så starter jeg endelig i praksis (jeg studerer for øyeblikket) i morgen, så fra og med i morgen får jeg en god del gåing inn 3 dager i uka i hvert fall! Så blir nok ikke mye hardtrening på meg med det første. Blir nok bare å prøve å endre det hersens kostholdet :P

Som den colaholikeren jeg er, så vet jeg hvor vanskelig det kan være. For å holde meg unna, så måtte jeg kutte den helt ut, har kuttet ut alt sukker i tillegg. Nå har jeg det til og med i hus, hvis det kommer noen på besøk, og det frister ikke engang. Prøvde lenge å kutte ned på coladrikkingen, men jeg havnet bare tilbake til gamle uvaner

Huff dette har vært en travel uke fylt med hodeverk/migrene. Heldigvis er jeg noe bedre nå.

Igår var jeg til optiker med yngste og fikk bekreftet mine mistanker. Han har stort behov for briller og mest sannsynlig har det gitt både hodeverk, kvalme og svimmelhet. Han er langsynt og har samsynsproblemer!? Håper på bedring nå 😊

Ble ikke sykling igår heller. Men har syklet 2 ganger idag. Syklet med eldste til skolen, og var nede igjen for å ta følge hjem etter hånballtreninga rett etter skolen. God trim for gutten, god trim for mamma 😁😁 Jeg sykler jo hjem alene mens han er på skolen og ned alene når han er på trening, så dobbel trim for meg 😉

Har vært nokså flink med maten også etter helga. Spist litt masse til middag noen dager men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...