Gå til innhold

Hvorfor deler du opp ord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far skreiv en gang en sms til meg om at jeg kunne møte han på "bil til synet". 

Anonymous poster hash: cdf19...5cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør så godt jeg kan, men skriver en del feil.

Selvsagt ønsker jeg å skrive korrekt.

Jeg har vel ikke fulgt veldig godt med på skolen.

Anonymous poster hash: dc970...8f8

Skrevet

Jeg må bare legge til at det er ikke bare de som ble tatt ut av ordinær undervisning som kan slite med grammatikk.

Jeg hadde gode karakterer på skolen, også i norsk, men jeg husker ikke en eneste grammatikkregel (og ikke har jeg dysleksi) :o

Det som har reddet meg er et godt språkøre... 

Forøvrig synes jeg hi er veldig flink til å forklare på en god måte :)

Anonymous poster hash: a7838...d88
Skrevet

Har dere lagt merke til alle reklamene der det skrives feil da? F.eks Meny-reklamen, der de snakker om "sommer smaker." Eller Ekspert (tror jeg det er) der de har "sommer kupp." Hjelper ikke akkurat folk som kanskje er i tvil om hvordan ordene skal skrives, når ikke engang proffe gjør det riktig.

Anonymous poster hash: 03e59...546

Nå er det vel ikke noe som tilsier at de har ansatt filologer i reklameavdelingene på Meny og Expert, eller i reklamebyråene de bruker for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 9b81a...b6a

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skriver i hvert fall? Var det riktig, eller skrives det ihvertfall eller på en annen måte?

Anonymous poster hash: 6e788...e9f
Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skriver i hvert fall? Var det riktig, eller skrives det ihvertfall eller på en annen måte?

Det første er riktig, "i hvert fall" :) Dette kalles særskriving. Veldig mange uttrykk eller ordgrupper som begynner på i, av, for, med, over, til og på skal deles opp, men også her finnes det dessverre noen unntak som gjør at regelen ikke er absolutt.

HI

Anonymous poster hash: 3da49...88c

Skrevet

Det første er riktig, "i hvert fall" :) Dette kalles særskriving. Veldig mange uttrykk eller ordgrupper som begynner på i, av, for, med, over, til og på skal deles opp, men også her finnes det dessverre noen unntak som gjør at regelen ikke er absolutt.

HI

Anonymous poster hash: 3da49...88c

Takk :)

Skrevet (endret)

Jeg er redd for å bli gjenkjent om jeg skriver slik jeg bruker her inne og legger derfor alltid inn noen gale ord delinger ;) og skrivefeil!

Anonymous poster hash: c5da7...0e5

Paranoid så det holder er du hvertfall.

Endret av Mandala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...