Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #1 Skrevet 5. juli 2015 Som henger seg opp i alt. Min datter på fire får bruke bikinioverdel fordi hun vil det. Ikke fordi hun er sjenert og redd for å vise puppen men fordi hun vil gjøre det samme som søster på 14 år. Herregud som ALT skal kone ned til seksualisering av barn. Hysteriske mødre. Jeg gikk også med i overdel når jeg var liten. http://m.db.no/2015/07/05/nyheter/cubus/badedrakt/bikini/kropp/40002512/ Anonymous poster hash: f64c1...957
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #2 Skrevet 5. juli 2015 Som henger seg opp i alt. Min datter på fire får bruke bikinioverdel fordi hun vil det. Ikke fordi hun er sjenert og redd for å vise puppen men fordi hun vil gjøre det samme som søster på 14 år. Herregud som ALT skal kone ned til seksualisering av barn. Hysteriske mødre. Jeg gikk også med i overdel når jeg var liten. http://m.db.no/2015/07/05/nyheter/cubus/badedrakt/bikini/kropp/40002512/ Anonymous poster hash: f64c1...957 Kone=koke Anonymous poster hash: f64c1...957
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #3 Skrevet 5. juli 2015 Uansett bør det være mulig å kjøpe bare truse. Det var det hun ville. Anonymous poster hash: bf5ce...e01
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #4 Skrevet 5. juli 2015 Her vil også syvåringen ha overdel. Hun har ei venninne som er 12 og har pupper, de er ofte i basseng sammen så hun vil ha akkurat likens badedrakt. Tipper at hun ikke en gang vet hva sex er. Anonymous poster hash: db279...d11
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #5 Skrevet 5. juli 2015 De fleste butikker har jo eget stativ med badetruser til gutter og jenter i små størrelser.. Anonymous poster hash: ba84b...33f
Appelsinpiken Skrevet 5. juli 2015 #6 Skrevet 5. juli 2015 Men lenger var vel at det er fryktelig vanskelig å finne KUN badetruse til småjenter, o det er jeg helt enig i. Iallefall her vi bor. Det føles så bortkastet å måtte kjøpe en bikinitopp bare for å kaste den.
februarprins2013 Skrevet 5. juli 2015 #7 Skrevet 5. juli 2015 er faktisk enig med henne, lite pent med bikini på småjenter, spesielt under 10 år
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #9 Skrevet 5. juli 2015 For å være ærlig, så er jeg i grunnen mer lei at folk tydeligvis ikke kan korrekt bruk av og/å, enn folk som har meninger om bikinitopp eller ei. Anonymous poster hash: 72529...a2a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #10 Skrevet 5. juli 2015 Jeg er helt enig med henne. Det er en forbanna uting at man ikke kan kjøpe bare bikinitrusene, men må kjøpe hele settet. Det irriterer meg at jeg må betale for noe jeg ikke vil ha, og trusene ville vært billigere om de ble solgt for seg i stede for i sett! Anonymous poster hash: b34e7...a5b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #11 Skrevet 5. juli 2015 Nå er vel uttalelsen fra Cubus at det er bikinisett (til barn) som har blitt etterspurt av kundene, og det er grunnen til at de har satset på det. Det er nå engang etterspørsel som styrer hva som er til salgs i butikkene da det er ulønnsomt å ligge med et lager av en vare som få ønsker. Anonymous poster hash: 1dcdc...24d
Willy W Skrevet 5. juli 2015 #12 Skrevet 5. juli 2015 Uavhengig av akkurat dette med bikinioverdeler, hi....du sier 4 åringen vil....er det du eller 4 åringen som bestemmer?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #13 Skrevet 5. juli 2015 Willy Wonka ), on 05 Jul 2015 - 21:23, said:Uavhengig av akkurat dette med bikinioverdeler, hi....du sier 4 åringen vil....er det du eller 4 åringen som bestemmer? Bruker du å nekte din 4-åring alt uten god grunn eller velger du dine kamper? Hva er så farlig med å la henne bruke overdel til bikinien? Det er ikke det samme som å nekte henne sjokolade hver dag, øredobber eller andre ting som er skadelige for kroppen eller psyken. En todelt badedrakt er ikke det. Anonymous poster hash: db279...d11
Hjertefru Skrevet 5. juli 2015 #14 Skrevet 5. juli 2015 Idet øyeblikket mine jenter ville ha todelt badedrakt, fikk de det. Små jenter vil gjerne ligne store, har ikke noe med seksualitet og gjøre, men kanskje litt med seksuell identitet. Hvorfor skal ikke Lise på fire få bikini når mamma har det? Ser virkelig ikke problemet. Så jeg er enig med deg hi.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #15 Skrevet 5. juli 2015 Jeg forstår ikke problemet. Kan jo bare kjøpe en badebukse eller badeshorts fra gutteavdelingen. Jeg kjøpte en fin unisex badebukse fra petit bateau til storebror som lillesøster nå bruker. Er man så opptatt av at jenter ikke skal ha topp, er man sikkert mot rosa hello kitty-badebukse også. Anonymous poster hash: e5001...b66
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #16 Skrevet 5. juli 2015 Jeg hadde også overdel da jeg var liten (80-tallet), sol-liv ble det kalt, som en liten topp... Hvorfor så farlig om jentene bruker bikini, da må dere jo reagere om de bruker badedrakt og, det er jo også for å dekke til jentene, gutter bruker jo ikke det... Anonymous poster hash: c7289...a76
Englenemine Skrevet 5. juli 2015 #17 Skrevet 5. juli 2015 Enig med deg HI. Og greit velge sine kamper ... Litt unødvendig lage en kamp ut av dette med en 4 åring Willy Wonka?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #18 Skrevet 5. juli 2015 Som henger seg opp i alt. Min datter på fire får bruke bikinioverdel fordi hun vil det. Ikke fordi hun er sjenert og redd for å vise puppen men fordi hun vil gjøre det samme som søster på 14 år. Herregud som ALT skal kone ned til seksualisering av barn. Hysteriske mødre. Jeg gikk også med i overdel når jeg var liten. http://m.db.no/2015/07/05/nyheter/cubus/badedrakt/bikini/kropp/40002512/ Anonymous poster hash: f64c1...957 Joa. Isolert sett ikke et stort problem. Men du ser ikke det store bildet, og hva det gjør med barnet ditt på sikt. Hvilke større utfordringer jenter møter nå de når puberteten og blir voksne. Hvilke begrensninger de vil ha, og hvilket press og begrensninger de vil legge på seg selv fordi de er opptatt av hva som framstilles som rett og riktig. Jenter blir oppdratt til å ha et nedverdigende og anstrengt forhold til kropp, hvor det er rett at de skal seksualiseres slik at kroppen skal brukes som et verktøy til å oppnå noe. Menn kommer stort sett opp og fram med hodet, kvinnene bruker kroppen. Den ene bikinitoppen er ikke et stort problem (bortsett fra at de raskere kan få uønsket oppmerksomhet), men det er signalene vi voksne sender litt etter litt etter litt, som er med å forme produktet barna blir. Og tro du meg, 4-åringen din har rukket å bli påvirket mye gjennom media om hva som er riktig allerede. Alle serier og filer er fulle av stigma og kjønnsrollemønster som er helt forkastelig. Vi er bare så blaserte at vi ikke legger merke til det. Anonymous poster hash: 11079...5bc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #20 Skrevet 5. juli 2015 Som henger seg opp i alt. Min datter på fire får bruke bikinioverdel fordi hun vil det. Ikke fordi hun er sjenert og redd for å vise puppen men fordi hun vil gjøre det samme som søster på 14 år. Herregud som ALT skal kone ned til seksualisering av barn. Hysteriske mødre. Jeg gikk også med i overdel når jeg var liten. http://m.db.no/2015/07/05/nyheter/cubus/badedrakt/bikini/kropp/40002512/ Anonymous poster hash: f64c1...957 Joa. Isolert sett ikke et stort problem. Men du ser ikke det store bildet, og hva det gjør med barnet ditt på sikt. Hvilke større utfordringer jenter møter nå de når puberteten og blir voksne. Hvilke begrensninger de vil ha, og hvilket press og begrensninger de vil legge på seg selv fordi de er opptatt av hva som framstilles som rett og riktig. Jenter blir oppdratt til å ha et nedverdigende og anstrengt forhold til kropp, hvor det er rett at de skal seksualiseres slik at kroppen skal brukes som et verktøy til å oppnå noe. Menn kommer stort sett opp og fram med hodet, kvinnene bruker kroppen. Den ene bikinitoppen er ikke et stort problem (bortsett fra at de raskere kan få uønsket oppmerksomhet), men det er signalene vi voksne sender litt etter litt etter litt, som er med å forme produktet barna blir. Og tro du meg, 4-åringen din har rukket å bli påvirket mye gjennom media om hva som er riktig allerede. Alle serier og filer er fulle av stigma og kjønnsrollemønster som er helt forkastelig. Vi er bare så blaserte at vi ikke legger merke til det. Anonymous poster hash: 11079...5bc Å herregud Anonymous poster hash: cfeb6...b21
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #21 Skrevet 5. juli 2015 Som henger seg opp i alt. Min datter på fire får bruke bikinioverdel fordi hun vil det. Ikke fordi hun er sjenert og redd for å vise puppen men fordi hun vil gjøre det samme som søster på 14 år. Herregud som ALT skal kone ned til seksualisering av barn. Hysteriske mødre. Jeg gikk også med i overdel når jeg var liten. http://m.db.no/2015/07/05/nyheter/cubus/badedrakt/bikini/kropp/40002512/ Anonymous poster hash: f64c1...957 Joa. Isolert sett ikke et stort problem. Men du ser ikke det store bildet, og hva det gjør med barnet ditt på sikt. Hvilke større utfordringer jenter møter nå de når puberteten og blir voksne. Hvilke begrensninger de vil ha, og hvilket press og begrensninger de vil legge på seg selv fordi de er opptatt av hva som framstilles som rett og riktig. Jenter blir oppdratt til å ha et nedverdigende og anstrengt forhold til kropp, hvor det er rett at de skal seksualiseres slik at kroppen skal brukes som et verktøy til å oppnå noe. Menn kommer stort sett opp og fram med hodet, kvinnene bruker kroppen. Den ene bikinitoppen er ikke et stort problem (bortsett fra at de raskere kan få uønsket oppmerksomhet), men det er signalene vi voksne sender litt etter litt etter litt, som er med å forme produktet barna blir. Og tro du meg, 4-åringen din har rukket å bli påvirket mye gjennom media om hva som er riktig allerede. Alle serier og filer er fulle av stigma og kjønnsrollemønster som er helt forkastelig. Vi er bare så blaserte at vi ikke legger merke til det. Anonymous poster hash: 11079...5bc Å herregud Anonymous poster hash: cfeb6...b21 Det er bedre å gå rundt med skylapper, så slipper du ta stilling til problematikken. Det er jo tross alt bare barna våre som betaler prisen i andre enden når man ikke tør se hele bildet. Vi er en gjeng med sauer, som er så livredde for å stikke nakken ut at vi heller velger å se den andre veien. Det er skummelt å gå motstrøms, men det gir mange ahaopplevelser. Anonymous poster hash: 11079...5bc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #22 Skrevet 5. juli 2015 Jeg synes det er helt greit at småjenter går i bikini, MEN det er også forskjellige bikinier. Synes det er helt greit med en vanlig overdel, men ikke disse som kun dekker brystvortene. det erjo poengløst. Selv om det ikke er noe seksuelt ved små barn så synes jeg vi heller ikke trenger og dytte på de unødvendig smått med klær. Da er det bedre med kun underdelen. Anonymous poster hash: a2ff5...a55
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2015 #23 Skrevet 5. juli 2015 Mens voksne må kjøpe overdel og underdel for seg. Anonymous poster hash: a6f78...c30
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #24 Skrevet 6. juli 2015 Det artige er at til damer selges over- og underdel hver for seg. For den som har lyst til å gå uten det ene eller det andre 😂 Anonymous poster hash: 84ec2...fe0
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2015 #25 Skrevet 6. juli 2015 Jenta på 5 får faktisk ikke lov til å gå med overdel. Hun er jente, ikke dame! Anonymous poster hash: 1dc16...1ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå