Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #1 Skrevet 4. juli 2015 Jeg elsker samboern min, og vi har det fint. Stort Sett. Vi har vært sammen i 2 år og 3 mnd ganske nøyaktig og jeg ble gravid uplanlagt tidlig. 3 mnd inn i forholdet. Vi beholdt barnet. Hun er 15 mnd nå. Fra før av har jeg en jente på 6 år. Jeg drikker sjelden. Men de få gangene jeg gjør det ;og vi snakker 5-6 ganger i året, maks) så har jeg dessverre fått litt for mye. Samboeren hater nå at jeg drar ut med venninner. Idag er det bursdag med alkohol i bildet hos en venninne, og jeg er hjemme. Traff henne igår da og hun har fått gave. Det blir rett og slett dårlig stemning hjemme. Han drikker ikke lengre, Aldri! Han er sur nærmest i dagevis hvis jeg drar ut.. Jeg har aldri vært utro, havnet på glattcelle eller andre alvorlige ting. Bare blitt litt for full. Men så er der ikke slik HVER gang at jeg blir så sinnsykt full og dum, men det har skjedd. Jeg hater egentlig at han ikke unner meg å dra ut sjelden, men akkurat nå tenker jeg jeg ikke kan riske hele forholdet pga det? Komplisert med barn involvert. Blir vi gift kan jeg aldri mere gå ut uten dårlig samvittighet siden han er sur pga det.. Han sier aldri "kos deg". Han ignorerer meg og blir avvisende. Anonymous poster hash: c4a16...3db
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #2 Skrevet 4. juli 2015 Hvis mannen min hadde fått "litt for mye" 5-6 ganger i året hadde ikke jeg heller likt at han dro ut med venner. Hvis du har problemer med å stoppe i tide så dropp alkohol helt. Anonymous poster hash: 40517...6d4
LillaGorilla♥♥ Skrevet 4. juli 2015 #3 Skrevet 4. juli 2015 Jeg hadde aldri latt noen mann bestemme over min fritid på den måten der, langt mindre latt ham isolere meg fra vennene mine.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #4 Skrevet 4. juli 2015 Som sagt så er jeg hjemme idag, ufrivillig egentlig. Gidder ikke trusler om brudd dersom jeg drar ut. Det verste som har skjedd er at jeg har sovnet av hos venninner, eller ikke sluppet inn på utesteder grunnet litt for mye innabords. Jeg spyr ikke, puler ikke rundt eller slår noen. Men jeg skjønner han jo på et vis. Så fester kan jeg vel si takk og farvel til. Han har ikke noe imot at jeg drikker hjemme Anonymous poster hash: c4a16...3db
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #5 Skrevet 4. juli 2015 Jeg hadde ikke kunnet leve med en sånn situasjon, for meg er det viktig å gå ut med venner og kose meg. Men jeg hadde heller ikke orket at mannen min skulle gått ut 5-6 ganger i året og blitt dritings. Og jeg hadde i alle fall ikke orket å drikke meg dritings selv, er jo ikke morsomt i det hele tatt. Hvis jeg hadde det som deg ville jeg satt en maxgrense på hva jeg skulle drikke, f.eks et glass eller to. Hvis du ikke greier å holde deg til dette ville jeg kuttet ut alkoholen helt. Jeg skjønner mannen din altfor godt, hadde en ungdomskjæreste som alltid ble stupfull og det var mindre hyggelig. Anonymous poster hash: f9108...2a5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #6 Skrevet 4. juli 2015 Forstår at det er surt, men hvis du ikke greier å kontrollere alkoholinntaket ditt, da har du faktisk et problem med alkohol. Og da er løsningen å enten ha en maksgrense for hva du drikker på en kveld (en grense som er så lav at du greier å ha kontrollen og holde deg kun til den mengden) - eller å slutte å drikke. Det er du som skaper problemet her, ikke din samboer, husk det! Det er faktisk ikke så rart at mannen ikke lenger greier å si "kos deg" når du går ut, for han vet ikke i hvilken tilstand du er i når du kommer hjem. Når du - med egne ord - sier at du kan bli "sinnsykt full og dum", da gjør du din samboer utrygg, du kan ikke stoles på i fylla. Høres ikke ut som om du er sammen med riktig mann. Dvs. jeg tror ikke du setter pris på at han kanskje er riktig mann for deg. Når skriver at du ikke kan drikke deg sinnsykt full og oppføre deg dumt noen gang mer om du gifter deg med ham, og ser på det som et problem, da tenker jeg at du ikke er så voksen og moden som du kanskje tror du er. Ja, alle kan gjøre feil, alle kan feilbedømme når man drikker, men for de fleste voksne skjer det en gang hvert jubelår, ikke så ofte som hos deg. Du må innse at du ikke har kontroll i fylla, og da må du velge... Og nei, jeg vet ikke om jeg ville ha levd med en mann som ikke hadde kontroll når han drakk, som jeg ikke visste om drakk seg "sinnsykt full" og gjorde dumme ting i fylla. Det kom an på hvordan han planla å løse problemet. Men en slik usikkerhet tror jeg ikke at jeg hadde orket i lengden. Skulle jeg grue meg til hver gang mannen skulle ut og ha det morsomt, da hadde nok heller ikke jeg greid å komme med et oppriktig "kos deg". Jeg har ikke noe imot alkohol, men man bør ikke drikke mer enn at man har kontroll over inntaket og kontroll over egen oppførsel når man drikker. Anonymous poster hash: cce9c...124
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #7 Skrevet 4. juli 2015 Nei dere har vel rett. Skjønner jo jeg er dum. Sjelden heldigvis. Hittil i år har jeg vært på en bursdag (januar) og en fest ( i mai, og da kom jeg hjem lettere brisen). Anonymous poster hash: c4a16...3db
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #8 Skrevet 4. juli 2015 Nei dere har vel rett. Skjønner jo jeg er dum. Sjelden heldigvis. Hittil i år har jeg vært på en bursdag (januar) og en fest ( i mai, og da kom jeg hjem lettere brisen). Anonymous poster hash: c4a16...3db Lettere brisen og "gladfull" bør samboeren din takle. Mitt innlegg går på "sinnsykt full"-episodene, de gjør ham nok usikker. Se om dere kan snakke sammen, fortell at du synes det er trist å ikke være hos din venninne i kveld. At du kan forstå at han reagerer pga. dine tidligere episoder med stupfull, og så ser dere om dere finner en løsning. Det er jo ingen løsning at du skal isolere deg fra vennene dine. Og det trenger du heller ikke hvis du kontrollerer alkoholinntaket Anonymous poster hash: cce9c...124
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #9 Skrevet 4. juli 2015 Allikevel forventer han å kunne dra på hytteturer osv. Dvs, en planlagt tur. han drikker lite, men hvordan kan jeg vite om han plutselig drikker mer enn han bruker? Skal jeg da godta at han er på tilstelninger med alkohol mens han ikke stoler på meg hvor det er det? Dette høres barnslig ut. Men skal han nekte meg (hvilket han har rett til) bør han selv droppe fester og steder med alkohol. Anonymous poster hash: c4a16...3db
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #10 Skrevet 4. juli 2015 En ting til... selv om mannen din er avholds så kan han ikke forvente at du er det. Han kan forvente at du ikke drikker deg dritings, men han kan ikke bestemme at du ikke skal drikke. Mener han det, da har han også et kontrollbehov... Anonymous poster hash: cce9c...124
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #11 Skrevet 4. juli 2015 Etter mitt syn har du et temmelig absurd forhold til alkohol og ditt eget syn på saken er like absurd.. Bare flaks at du ikke har gjort noe dumt og bare flaks at du ikke har havna i en farlig situasjon.. Skjønner mannen din veldig godt - han har opplagt all grunn til å være bekymra. Er du ikke i stand til å dra på byen eller kose deg med venner uten å drikke så store mengder alkohol?! Hvorfor må det være "alt eller ingenting"?! Jeg er ikke avholds, for øvrig. Anonymous poster hash: e1e74...649
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #12 Skrevet 4. juli 2015 Jeg elsker samboern min, og vi har det fint. Stort Sett. Vi har vært sammen i 2 år og 3 mnd ganske nøyaktig og jeg ble gravid uplanlagt tidlig. 3 mnd inn i forholdet. Vi beholdt barnet. Hun er 15 mnd nå. Fra før av har jeg en jente på 6 år. Jeg drikker sjelden. Men de få gangene jeg gjør det ;og vi snakker 5-6 ganger i året, maks) så har jeg dessverre fått litt for mye. Samboeren hater nå at jeg drar ut med venninner. Idag er det bursdag med alkohol i bildet hos en venninne, og jeg er hjemme. Traff henne igår da og hun har fått gave. Det blir rett og slett dårlig stemning hjemme. Han drikker ikke lengre, Aldri! Han er sur nærmest i dagevis hvis jeg drar ut.. Jeg har aldri vært utro, havnet på glattcelle eller andre alvorlige ting. Bare blitt litt for full. Men så er der ikke slik HVER gang at jeg blir så sinnsykt full og dum, men det har skjedd. Jeg hater egentlig at han ikke unner meg å dra ut sjelden, men akkurat nå tenker jeg jeg ikke kan riske hele forholdet pga det? Komplisert med barn involvert. Blir vi gift kan jeg aldri mere gå ut uten dårlig samvittighet siden han er sur pga det.. Han sier aldri "kos deg". Han ignorerer meg og blir avvisende. Anonymous poster hash: c4a16...3db Og du kan ikke slutte å drikke deg litt for full fordi? Eier du ikke selvkontroll? Jeg hater overstadig berusede mennesker som må hentes, vrøvler tull, klår og stinker sprit. Noe så ekkelt! Selvfølgelig må du godta at han er på tilstelninger med alkohol når han klarer å være voksen og kontrollere seg, mens du kommer hjem drita kanon. Anonymous poster hash: 107dd...b8b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #13 Skrevet 4. juli 2015 Har han noen sinne blitt sinnssykt full og dum? Du virker utrolig umoden. Anonymous poster hash: 2d2e3...3eb
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #14 Skrevet 4. juli 2015 En ting til... selv om mannen din er avholds så kan han ikke forvente at du er det. Han kan forvente at du ikke drikker deg dritings, men han kan ikke bestemme at du ikke skal drikke. Mener han det, da har han også et kontrollbehov... Anonymous poster hash: cce9c...124 Men hun blir jo dritings hver eneste gang! Hun sier jo det selv... Anonymous poster hash: 107dd...b8b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #15 Skrevet 4. juli 2015 Han festa mye før han traff meg. Jeg henta han dritings på en fest for et år siden. Så har han vært på en jobbfest, drakk vel 3 øl. Ikke helt avholds, men overhodet ingen alkohol drikker han hjemme. Ikke helt avholds Anonymous poster hash: c4a16...3db
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #16 Skrevet 4. juli 2015 Allikevel forventer han å kunne dra på hytteturer osv. Dvs, en planlagt tur. han drikker lite, men hvordan kan jeg vite om han plutselig drikker mer enn han bruker? Skal jeg da godta at han er på tilstelninger med alkohol mens han ikke stoler på meg hvor det er det? Dette høres barnslig ut. Men skal han nekte meg (hvilket han har rett til) bør han selv droppe fester og steder med alkohol. Anonymous poster hash: c4a16...3db Forskjellen ligger vel i hvor mye dere drikker og oppførselen i fylla... Ingen kan eller bør nekte den andre noe. Men likevel kan man forvente at den andre greier å kontrollere alkoholinntaket sitt i de aller fleste tilfellene. Det er det at du gjentatte ganger har vist at du ikke kan kontrollere alkoholinntaket som er et problem. Husk også at mannen din kanskje blir veldig bekymret for deg når du går ut og blir så full at du blir nektet adgang på utesteder. Når du er så full er du svært utsatt for å bli offer for vold eller voldtekt sammenlignet med om du har kontroll over alkoholen... Anonymous poster hash: cce9c...124
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #17 Skrevet 4. juli 2015 Som sagt så er jeg hjemme idag, ufrivillig egentlig. Gidder ikke trusler om brudd dersom jeg drar ut. Det verste som har skjedd er at jeg har sovnet av hos venninner, eller ikke sluppet inn på utesteder grunnet litt for mye innabords. Jeg spyr ikke, puler ikke rundt eller slår noen. Men jeg skjønner han jo på et vis. Så fester kan jeg vel si takk og farvel til. Han har ikke noe imot at jeg drikker hjemme Anonymous poster hash: c4a16...3db Må det være enten eller! Dritings og flatfylle eller edru? Klarer du ikke å begrense deg, så har du faktisk et problem. Jeg er helt for individuell tid i et forhold, men å kabbe i fylla og ikke reise hjem eller å bli nektet inngang hører ingen plass hjemme når du har fått barn. Anonymous poster hash: 96d8c...67d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #18 Skrevet 4. juli 2015 Som sagt så er jeg hjemme idag, ufrivillig egentlig. Gidder ikke trusler om brudd dersom jeg drar ut. Det verste som har skjedd er at jeg har sovnet av hos venninner, eller ikke sluppet inn på utesteder grunnet litt for mye innabords. Jeg spyr ikke, puler ikke rundt eller slår noen. Men jeg skjønner han jo på et vis. Så fester kan jeg vel si takk og farvel til. Han har ikke noe imot at jeg drikker hjemme Anonymous poster hash: c4a16...3db Må det være enten eller! Dritings og flatfylle eller edru? Klarer du ikke å begrense deg, så har du faktisk et problem. Jeg er helt for individuell tid i et forhold, men å kabbe i fylla og ikke reise hjem eller å bli nektet inngang hører ingen plass hjemme når du har fått barn. Anonymous poster hash: 96d8c...67d Herregud så fjortis, skal vi skryte av at du ikke puler rundt eller slåss? Du er DAME!!!! Å ikke pule på andre eller slåss er liksom forventet når man er voksen i seriøst forhold! Signerer anonym over, derfor sitat. Du har et alkoholproblem når du MÅ bli dritings hver eneste gang, min snart eks har lignende problem. Han kan ikke drikke en eller to øl, nei, da må det være en liter med sprit! Noe så ulekkert å være så drita at man ikke slipper inn på utesteder i voksen alder. Trodde man var ferdig med sånt da man var 18... Anonymous poster hash: 107dd...b8b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #19 Skrevet 4. juli 2015 Dersom du har vært dritings 5-6 ganger etter at du fikk barnet ditt på 15 måneder, synes jeg faktisk det er veldig mye. Vitner om feil prioriteringer. Du er voksen nå, med ansvar for barn, og bør prioritere familie. Anonymous poster hash: e3acd...160
Luksusdyret Skrevet 4. juli 2015 #20 Skrevet 4. juli 2015 Dersom du har vært dritings 5-6 ganger etter at du fikk barnet ditt på 15 måneder, synes jeg faktisk det er veldig mye. Vitner om feil prioriteringer. Du er voksen nå, med ansvar for barn, og bør prioritere familie. Anonymous poster hash: e3acd...160 Signerer. Og hadde skrevet akkurat det samme hvis HI var en mann som kom hjem dritings 6 ganger etter at barnet på 15 mnd var født, går ikke på kjønn her, begge foreldre bør roe seg ned med dritafylla når barna kommer.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #21 Skrevet 4. juli 2015 Drikker aldri sprit. Litt for mye vin, kanskje. Ikke sprit. Jeg har forøvrig ikke vært ute så mye som 5-6 ganger siden min minste ble født. Faktisk ikke. Så da bør jeg droppe alkohol helt og holde sammen med han? Takk for svar. Anonymous poster hash: c4a16...3db
Gjest Hercule Poirot Skrevet 4. juli 2015 #22 Skrevet 4. juli 2015 Slik jeg ser det, så har du et alkoholproblem. Ikke i den forstand at du er på randen til alkoholisme, men siden du ikke kan styre inntaket, så er det like fullt et problem. Enten lærer du deg å drikke med måte, eller så lar du være å drikke. Problem løst. Forstår samboeren din godt. Når han ikke kan ane hvilken tilstand du kommer hjem i, så skjønner jeg godt at han er skeptisk. Dessuten synes jeg du fester mye, hvis du har vært dritings mange ganger siden barnet ditt ble født.
*Miss Marple* Skrevet 4. juli 2015 #23 Skrevet 4. juli 2015 Hva med å sørge for å ikke bli for full? Egentlig mest for din egen skyld, det er slett ikke bra å bli så full at man mister kontrollen, det er da skumle ting oftes skjer. Men at han skal nekte deg, et voksent menneske å feire venninnen din sin bursdag er bare tåpelig.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #24 Skrevet 4. juli 2015 På 15 mnd har jeg vært ute på byen to ganger. Fest geberelt 3-4 ganger. Da venninnekvelder Osv inkludert. Tåler nok for lite og bør bli flinkere å kontrollere meg selv, jeg vet det. Som jeg sa - jeg forstår han. Nå i kveld har han lagt seg. Han kan ikke Kommunisere og har lagt seg alene. Jeg ble hjemme for hans (og min egen) skyld. Og føler meg sinnsykt alene og avvist uansett. Trist. Jeg spurte om han ville jeg skulle være her hjemme med han (vurderte og kun kjøre frem og tilbake) og da sa han det ikke spiller noen rolle. Så uansett hva faen jeg gjør har jeg dårlig samvittighet. Hjemme med en surpomp når jeg kunne truffet venninner. Anonymous poster hash: c4a16...3db
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2015 #25 Skrevet 4. juli 2015 Jeg tenker at dette er noe dere må snakke ordentlig om. Jeg forstår kjæresten din, jeg reagerte på lignende måte da min man kom hjem overstadig beruset. Han synes heldigvis det var veldig ubehagelig selv, og har begrenset inntaket betraktelig de få gangene han drikker. Likevel; det skal heller ikke være sånn at du aldri kan gå ut lenger. Jeg ville derfor satt meg ned med kjæresten en kveld det ikke er dårlig stemning. Si at du forstår at han er skeptisk, men at du vil vise at han kan stole på deg. Deretter ville jeg latt være å drikke de første gangene jeg var ute og heller etterhvert økt til et glass vin eller lignende når tilliten var etablert igjen. Jeg synes man skal kunne kose seg og ta en fest selv om man har barn, men synes også man må kunne være såpass voksen at man klarer å styre inntaket og merke når nok er nok. Anonymous poster hash: d4956...135
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå