Gå til innhold

Stefar hakker på datteren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Morsomt at om man ikke liker egg så er liksom bacon helt off limts for deg. Ja, nei, da kan du aldri spise bacon, for du liker tross alt ikke det som flest spiser til bacon ...merkeligste logikken jeg har hørt og når man tenker på det så er det jo sykt, det må det jo være for ham også. Vil jo påstå at en brødskive med ost og bacon "hører mer" sammen enn ei brødskive med gomme og egg ...men det er ikke poenget, ungene må da få det på brødskiva som de vil ha, så fremst at det er sunt. Og når noen vil ha egg og andre ost og bacon så er jo det helt greit. Gjelder dette oss alle kan du spørre ham om? Må vi slutte å spise bacon om vi ikke liker egg? For en fyr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk en hang på baconet her jeg - gravid og liker bacon :P:legrine:

Skrevet

Så ubehagelig!!

Når jeg leser det du skriver tenker jeg med en gang at han er veldig irritert på datteren din og derfor henger han seg opp i uvesentligheter. Irritasjonen kommer fordi hun underbevisst minner han om noe han ikke liker eller blir utilpass av. Kanskje han er sjalu på henne (at hun får en del av deg så han ikke har deg for seg selv?), kanskje han ser eksen din i henne eller at hun minner han om at du har vært sammen med en annen før.

Uansett er dette irrelevant. Det det betyr er at han er usikker og har en eller annen frykt og prøver å "føle seg bedre" ved å hakke på henne.

Om du er veldig glad i han og absolutt vil få det til kan dere prøve parterapi. Det er like el mest han som må jobbe med dette. Han bør derfor også gå til en egen psykolog og snakke om dette.

Om det ikke forberedrer seg snarlig bør du absolutt tenke på din datters beste. Det er veldig ødeleggende for et barn å vokse opp med en som behandler henne sånn. Hver dag er en dag for mye.

Så da bør du i såfall vise henne at du setter henne høyest og gå fra mannen din. Om det er umulig grunnet felles barn med han eller andre kompliserende faktorer bør kanskje datteren din heller bo hos sin far, men da vil hun føle et enormt svik fra deg som hun vil ha vanskelig for å glemme

Anonymous poster hash: 43426...19b

Skrevet

Hadde bedt han holde kjeft og passe sine egne saker.

Og så lurer jeg på hvordan han ellers er for han høres jo ikke helt oppegående ut....

Skrevet

Ikke gi ham for mange sjangser! Særlig ikke hvis han ikke vil i terapi.

Anonymous poster hash: c5488...eb0

Skrevet

Hadde bedt han holde kjeft og passe sine egne saker.

Og så lurer jeg på hvordan han ellers er for han høres jo ikke helt oppegående ut....

Ja, han bør være seriøst fantastisk for å kompensere dette...!

Anonymous poster hash: 30f79...57a

Skrevet

Har aldri tilgitt min mor for at hun lot slike ting skje med meg i min oppvekst.

Skrevet

Tror du må åpne øynene enda litt til, denne karen er jo bare herskesyk og vil kontrollere. Han er helt utrolig sær! Er da ikke regler for hva som må høre sammen på alt av mat vel, i en buffet f.eks kan man da plukke vilt og virkelig nyte mange gode smaker sammen. Jenta di er ikke kresen eller vanskelig, hun nyter god mat og kombinerer på en sunn måte.

Med det første jeg skrev, så mener jeg at hvis du åpner øynene litt til så kan du se at samboeren din er herskesyk og sær på flere områder. Ville uansett ikke latt ham bestemme over MITT barn!

Anonymous poster hash: 14693...8ad

Skrevet

Jeg har aldri tilgitt min mor fordi jeg vokste opp med en sånn stefar. Jeg flyttet ut som 15 åring fordi ikke orket mer.

Det var altid front mot front mellom meg og min stefar og det siste han sa var at jeg burde respektere han.

Mitt svar som 15 åring var at respekt kommer med godhet og positive oppbygging ( prater litt stort på den alderen). Så også at jeg forventet å høre noe positivt siden han hadde kritisert meg i 11 år.

Mannen ble stum, jeg så til min mor at nå flytter jeg og oppga grunn. Pakket baggen og flytter inn på hybel leid gjennom min mors venninne som støttet meg fult ut.

Er nå 27 og min stefar forandret seg etter det, men det ødela alt mellom meg og min mor da hun ikke sto opp for meg og lot han forsette. Har et overfladisk forhold til de begge.

Du står opp for ditt barn, men tåler for lukket ører.

Han vil ikke ha familieterapi og skjønner da ikke alvoret. Du må trur med skilsdmisse og forklare at ditt barn er ditt hovedfokus. Bedrer det seg ikke må du gå.

Et barn vokser ikke på kritikk, hakking og forsels behandling mellom søsken. Det kan ødelegge et barn og forholdet til deg,stefar og søsken, fordi barn tar ting mer til seg enn det voksne trur.

Du må sette hardt mot hardt og godta at ting vil føles tungt og trist, men du gir datteren din en bedre fremtid på lang sikt.

Anonymous poster hash: c737b...24d

Skrevet

Jeg har aldri tilgitt min mor fordi jeg vokste opp med en sånn stefar. Jeg flyttet ut som 15 åring fordi ikke orket mer.

Det var altid front mot front mellom meg og min stefar og det siste han sa var at jeg burde respektere han.

Mitt svar som 15 åring var at respekt kommer med godhet og positive oppbygging ( prater litt stort på den alderen). Så også at jeg forventet å høre noe positivt siden han hadde kritisert meg i 11 år.

Mannen ble stum, jeg så til min mor at nå flytter jeg og oppga grunn. Pakket baggen og flytter inn på hybel leid gjennom min mors venninne som støttet meg fult ut.

Er nå 27 og min stefar forandret seg etter det, men det ødela alt mellom meg og min mor da hun ikke sto opp for meg og lot han forsette. Har et overfladisk forhold til de begge.

Du står opp for ditt barn, men tåler for lukket ører.

Han vil ikke ha familieterapi og skjønner da ikke alvoret. Du må trur med skilsdmisse og forklare at ditt barn er ditt hovedfokus. Bedrer det seg ikke må du gå.

Et barn vokser ikke på kritikk, hakking og forsels behandling mellom søsken. Det kan ødelegge et barn og forholdet til deg,stefar og søsken, fordi barn tar ting mer til seg enn det voksne trur.

Du må sette hardt mot hardt og godta at ting vil føles tungt og trist, men du gir datteren din en bedre fremtid på lang sikt.

Beklager skrivefeil, men ikke lett med en liten gutt på armen som nesten sovner og tastaturet er håpløst ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...