Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #1 Skrevet 3. juli 2015 For all del, kan fint lage biff hjemme. Billig også! Hvertfall med helgetilbud på Kiwi :-) men hver gang det er bursdagsfeiring ute må den liksom taes på steakers. Kjøper aldri biff der, for jeg synes ikke biff er sååå digg at jeg betaler 300 kr for et lite stykke kjøtt. Så får jeg spørsmål om hvorfor jeg ikke spiser biff mulig jeg er litt gniten akkurat der, men ja.. Sjelden jeg spiser opp all maten uansett hva det er. En tre-rett middag med forrett, hovedrett og dessert og i tillegg til vin har jeg aldri brukt penger på. 1000 kr for er digert måltid til meg selv? Nei takk. Har ikke dårlig med penger heller :-) flere som meg? Anonymous poster hash: e00a0...032
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #2 Skrevet 3. juli 2015 Jeg går masse på restaurant, og er helt for å betale mye for en gourmetmiddag, men da skal det ikke være noe kjedelig. Folk som tror "biff me' bærneeeees" er toppen av matopplevelser er vel generelt vulgære mennesker uten særlig erfaring. Anonymous poster hash: ac2c5...876
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #3 Skrevet 3. juli 2015 Nei, jeg er ikke som deg. Jeg elsker å spise ute, men ikke på biffrestauranter. Mye annen mat jeg heller ville kjøpt ute enn det. Men jeg bruker mer enn gjerne mer enn 1000 kroner på et måltid ute uten problemer. Og jeg utstår ikke folk som sniker seg unna å betale tips når man er flere sammen på restaurant. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #4 Skrevet 3. juli 2015 Nei, jeg er ikke som deg. Jeg elsker å spise ute, men ikke på biffrestauranter. Mye annen mat jeg heller ville kjøpt ute enn det. Men jeg bruker mer enn gjerne mer enn 1000 kroner på et måltid ute uten problemer. Og jeg utstår ikke folk som sniker seg unna å betale tips når man er flere sammen på restaurant. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe Enig. Det er udannet. Anonymous poster hash: ac2c5...876
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #5 Skrevet 3. juli 2015 Nei, jeg er ikke som deg. Jeg elsker å spise ute, men ikke på biffrestauranter. Mye annen mat jeg heller ville kjøpt ute enn det. Men jeg bruker mer enn gjerne mer enn 1000 kroner på et måltid ute uten problemer. Og jeg utstår ikke folk som sniker seg unna å betale tips når man er flere sammen på restaurant. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe Enig. Det er udannet. Anonymous poster hash: ac2c5...876 Og i de tilfellene jeg har opplevd er det i tillegg frekt, fordi vedkommende har tilegnet seg tipsen de andre har lagt i potten og dermed fått et svært billig måltid selv. Veldig glad for at man kan betale enkeltvis på kortautomat nå til dags, så man slipper slikt så ofte kan man si... Har man ikke råd eller lyst til å bruke på penger på å spise på restaurant er det en ærlig sak, men da blir man heller hjemme heller en å snylte på vennene sine. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe
Miamimom Skrevet 3. juli 2015 #6 Skrevet 3. juli 2015 Jeg er ikke som deg! Elsker å meske meg i syvretters middager med tilhørende viner. Svir av små formuer på gourmetrestauranter. Riktignok ikke så ofte.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #7 Skrevet 3. juli 2015 Jeg er ikke som deg! Elsker å meske meg i syvretters middager med tilhørende viner. Svir av små formuer på gourmetrestauranter. Riktignok ikke så ofte. ÅJA! DET er stas det. Mange retter med vinpakke! <3 Jeg drikker generelt veldig lite alkohol, men akkurat vin til slik mat, spesielt valgt ut til den enkelte rett... Det er bare en fantastisk matopplevelse. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe
Gjest Antarctica Skrevet 3. juli 2015 #8 Skrevet 3. juli 2015 Nei, jeg er ikke som deg. Jeg elsker å spise ute, men ikke på biffrestauranter. Mye annen mat jeg heller ville kjøpt ute enn det. Men jeg bruker mer enn gjerne mer enn 1000 kroner på et måltid ute uten problemer. Og jeg utstår ikke folk som sniker seg unna å betale tips når man er flere sammen på restaurant. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe Enig. Det er udannet.Anonymous poster hash: ac2c5...876 Og i de tilfellene jeg har opplevd er det i tillegg frekt, fordi vedkommende har tilegnet seg tipsen de andre har lagt i potten og dermed fått et svært billig måltid selv. Veldig glad for at man kan betale enkeltvis på kortautomat nå til dags, så man slipper slikt så ofte kan man si... Har man ikke råd eller lyst til å bruke på penger på å spise på restaurant er det en ærlig sak, men da blir man heller hjemme heller en å snylte på vennene sine. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe Det er jo å stjele fra de ansatte!
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #9 Skrevet 3. juli 2015 Jeg er litt som deg ja, hvorfor betale mye penger for noe man kan spise hjemme? Går heller på en pizzarestaurant. Tips gir jeg sjeldent. Om jeg er fornøyd med service og maten, da kan jeg gjerne gjøre det, ikke ellers. Anonymous poster hash: c2634...8ea
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #10 Skrevet 3. juli 2015 Jeg er litt som deg ja, hvorfor betale mye penger for noe man kan spise hjemme? Går heller på en pizzarestaurant. Tips gir jeg sjeldent. Om jeg er fornøyd med service og maten, da kan jeg gjerne gjøre det, ikke ellers. Anonymous poster hash: c2634...8ea Kanskje bare bra du ikke går så ofte... Anonymous poster hash: ac2c5...876
Elsker livet Skrevet 3. juli 2015 #11 Skrevet 3. juli 2015 Jeg bestiller heller aldri biff på restaurant lengre. Ikke fordi jeg er redd for pengene når vi er ute og spiser, men fordi vi kan lage biff like "spennende" hjemme. Når jeg er ute og spiser ønsker jeg mat jeg ikke kan tilberede selv, med tilbehør og ingredienser jeg ikke kan lage selv på 5 min.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #12 Skrevet 3. juli 2015 Nei, jeg er ikke som deg. Jeg elsker å spise ute, men ikke på biffrestauranter. Mye annen mat jeg heller ville kjøpt ute enn det. Men jeg bruker mer enn gjerne mer enn 1000 kroner på et måltid ute uten problemer. Og jeg utstår ikke folk som sniker seg unna å betale tips når man er flere sammen på restaurant. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe Enig. Det er udannet.Anonymous poster hash: ac2c5...876 Og i de tilfellene jeg har opplevd er det i tillegg frekt, fordi vedkommende har tilegnet seg tipsen de andre har lagt i potten og dermed fått et svært billig måltid selv. Veldig glad for at man kan betale enkeltvis på kortautomat nå til dags, så man slipper slikt så ofte kan man si... Har man ikke råd eller lyst til å bruke på penger på å spise på restaurant er det en ærlig sak, men da blir man heller hjemme heller en å snylte på vennene sine. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe Det er jo å stjele fra de ansatte! Ja. Stjele fra de ansatte og egentlig fra vennene sine også. Du kan tro han fikk beskjed da det ble oppdaget. Deretter ble det slutt på at han tok kontantene og betalte alt med kort... Anonymous poster hash: 05ec4...dfe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #13 Skrevet 3. juli 2015 Hehe, jeg tipser gjerne ansatte altså :-) ikke det. Og vi betaler separat. Men biff og bernaise bruker jeg IKKE 500 kr på! Anonymous poster hash: e00a0...032
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #14 Skrevet 3. juli 2015 Hehe, jeg tipser gjerne ansatte altså :-) ikke det. Og vi betaler separat. Men biff og bernaise bruker jeg IKKE 500 kr på! Anonymous poster hash: e00a0...032 DET er jeg enig i. Selv om det har hendt at jeg hat bestilt biff på restaurant (bestiller jo det jeg vil ha der og da, hva nå enn det måtte være). Og det med tipsen var bare en digresjon fra min side, som plutselig utartet seg litt. Var ikke helt meningen det. ☺️ Anonymous poster hash: 05ec4...dfe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #15 Skrevet 3. juli 2015 Jeg bestiller heller aldri biff på restaurant lengre. Ikke fordi jeg er redd for pengene når vi er ute og spiser, men fordi vi kan lage biff like "spennende" hjemme. Når jeg er ute og spiser ønsker jeg mat jeg ikke kan tilberede selv, med tilbehør og ingredienser jeg ikke kan lage selv på 5 min. Enig med deg. Biff og tilbehør kan jeg lage på under en time med poteter til. Også er det kjedelig mat da. Taco synes de er kjedelig - men biff, det er luksus det Anonymous poster hash: e00a0...032
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #16 Skrevet 3. juli 2015 Jeg synes stort sett det er kjedelig å spise ute. Av og til er det helt greit, som en gang i året på en topprestaurant eller om vi er veldig sultne og ikke har noe annet valg på tur, men generelt liker jeg det ikke. Jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være en selvfølge å gi tips. Bruker du kontanter er det 95% sikkert at det ikke blir meldt inn som lønn og det bør være en selvfølge å forvnte å bli bra behandlet uten å måtte betale ekstra for det. Anonymous poster hash: 143c2...fae
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #17 Skrevet 3. juli 2015 Har sagt ja til en middag på steakers idag..lurer på hva jeg skal kjøpe! : p HI Anonymous poster hash: e00a0...032
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #18 Skrevet 3. juli 2015 Jeg synes stort sett det er kjedelig å spise ute. Av og til er det helt greit, som en gang i året på en topprestaurant eller om vi er veldig sultne og ikke har noe annet valg på tur, men generelt liker jeg det ikke. Jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være en selvfølge å gi tips. Bruker du kontanter er det 95% sikkert at det ikke blir meldt inn som lønn og det bør være en selvfølge å forvnte å bli bra behandlet uten å måtte betale ekstra for det. Anonymous poster hash: 143c2...fae Man må gjerne la være å gi tips - i Norge - men man stjeler ikke tipspengene som andre har lagt i potten. Spiser du på restaurant i feks USA er det direkte ufint å ikke gi tips. Men det handler om å sette seg inn i hvordan det fungerer i de enkelte landene. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #19 Skrevet 3. juli 2015 Jeg synes stort sett det er kjedelig å spise ute. Av og til er det helt greit, som en gang i året på en topprestaurant eller om vi er veldig sultne og ikke har noe annet valg på tur, men generelt liker jeg det ikke. Jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være en selvfølge å gi tips. Bruker du kontanter er det 95% sikkert at det ikke blir meldt inn som lønn og det bør være en selvfølge å forvnte å bli bra behandlet uten å måtte betale ekstra for det. Anonymous poster hash: 143c2...fae Man må gjerne la være å gi tips - i Norge - men man stjeler ikke tipspengene som andre har lagt i potten. Spiser du på restaurant i feks USA er det direkte ufint å ikke gi tips. Men det handler om å sette seg inn i hvordan det fungerer i de enkelte landene. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe Jeg tar selvfølgelig ikke tips andre har lagt igjen. Det skal bare mye til før jeg gir noe selv. I utlandet er jeg generelt sess sikker på at jeg ikke komer tilbake til samme sted senere. Dermed er det heller ingen grunn for meg til å gi tips. Den eneste måten å få bukt med denne skikken som gjør det veldig usikkert å jobbe i restaurant er å slutte å gi. Da vil mer ordnede lønnssystemer tvinge seg frem. Tipssystemet er laget for å snyte skatt og holde servitørene nede. Anonymous poster hash: 143c2...fae
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #20 Skrevet 3. juli 2015 Ikke gniten, men jeg foretrekker å spise biff hjemme, med god vin. Vi bor langt unna resturanter, og skal vi måtte ta taxi hjem ville hele shallabaisen bli et par tusen kr. DET tar vi oss ikke råd til så ofte nei. Tipser der de fortjener det, men mest i utlandet. Anonymous poster hash: dac0a...a43
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #21 Skrevet 3. juli 2015 Gniten!? Anonymous poster hash: ba8a5...8f1
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #22 Skrevet 3. juli 2015 Jeg synes stort sett det er kjedelig å spise ute. Av og til er det helt greit, som en gang i året på en topprestaurant eller om vi er veldig sultne og ikke har noe annet valg på tur, men generelt liker jeg det ikke. Jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være en selvfølge å gi tips. Bruker du kontanter er det 95% sikkert at det ikke blir meldt inn som lønn og det bør være en selvfølge å forvnte å bli bra behandlet uten å måtte betale ekstra for det. Anonymous poster hash: 143c2...fae Man må gjerne la være å gi tips - i Norge - men man stjeler ikke tipspengene som andre har lagt i potten.Spiser du på restaurant i feks USA er det direkte ufint å ikke gi tips. Men det handler om å sette seg inn i hvordan det fungerer i de enkelte landene. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe Jeg tar selvfølgelig ikke tips andre har lagt igjen. Det skal bare mye til før jeg gir noe selv. I utlandet er jeg generelt sess sikker på at jeg ikke komer tilbake til samme sted senere. Dermed er det heller ingen grunn for meg til å gi tips. Den eneste måten å få bukt med denne skikken som gjør det veldig usikkert å jobbe i restaurant er å slutte å gi. Da vil mer ordnede lønnssystemer tvinge seg frem. Tipssystemet er laget for å snyte skatt og holde servitørene nede. Anonymous poster hash: 143c2...fae Hvis du ikle gir tips i USA, går det direkte ut over servitørens lønn. Det hele er lagt opp til at store deler av lønnen deres kommer fra tips. Er man misfornøyd, sier man ifra, men man gir likevel tips. Anonymous poster hash: 05ec4...dfe
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #23 Skrevet 3. juli 2015 Jeg spiser gjerne biff ute og kan lage god mat hjemme og. Men så driver familien min biffhus i tillegg og er ofte en del bedre kvalitet på kjøttet vi bruker enn det man får i butikk. Jeg er veldig for gode råvarer uansett om jeg er ute og spiser eller hjemme. De biffene på go helg tilbudet på kiwi er ikke gode biffer mener jeg da... Anonymous poster hash: 9d50a...335
Gjest Pusikatt Skrevet 3. juli 2015 #24 Skrevet 3. juli 2015 Hvorfor er dere så opptatt av å tipse servitørene her i norge? De har jo vanlig lønn, bestemt ut fra tariff. I utlandet skjønner jeg at dere tipser, men hva er greia med å måtte tipse dem her i norge? Tipser dere dama i kassa på Rimi også, eller drosjesjåføren? Folk i klesbutikker, frisører og andre lavtlønnede, eller er det kun servitører? Og hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2015 #25 Skrevet 3. juli 2015 Hvorfor er dere så opptatt av å tipse servitørene her i norge? De har jo vanlig lønn, bestemt ut fra tariff. I utlandet skjønner jeg at dere tipser, men hva er greia med å måtte tipse dem her i norge? Tipser dere dama i kassa på Rimi også, eller drosjesjåføren? Folk i klesbutikker, frisører og andre lavtlønnede, eller er det kun servitører? Og hvorfor? Tenker det samme. Tipser ikke i Norge om det noe jeg er ekstra fornøyd med. Anonymous poster hash: 94c6a...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå