Gå til innhold

Hva tenker dere om mitt alkoholinntak?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare litt nysgjerrig rett og slett :) Det aller meste av året drikker jeg normalt sett 1-2 glass vin en dag i uken til en sen middag. Noen ganger kan det bli flere ganger dersom jeg f.eks. har noen venninner over en kveld, så spiser jeg og mannen sen middag neste kveld, og så har vi middagsbesøk dagen etter der igjen. Da blir det gjerne 1-2 glass hver av de dagene, men det er ikke så ofte det er slik da. Noen ganger kan det også gå 1-2-3 uker uten at jeg tar et eneste glass vin. Jeg har heller ikke rørt alkohol under svangerskap og ammeperioder.

Om sommeren spesielt, og litt i andre ferier, blir det gjerne litt oftere. Hjemme kanskje 1-2 glass 2-3 dager i uken, mens på ferietur blir det som regel noe hver dag. Da kan jeg ta 1-2 glass vin til middagen og noen få ganger kanskje også en drink senere på kvelden. Hver dag i de 14 dagene vi normalt er vekkreist.

Når jeg sier "til middagen" vil dette normalt sett si at jeg bruker 1-3 timer på å konsumere det ene eller de to glassene.

Og dersom noen skulle lure, jeg drikker vin fordi jeg liker smaken veldig godt. Jeg drikker verken brus, saft, te, kaffe eller noe, så vin er for meg min "luksus" når jeg vil kose meg med ekstra god drikke til et måltid.

Hva tenker dere om dette forbruket? Er det ok?

Anonymous poster hash: fb400...224
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt!!

Men her på dib blir du nok regnet som alkoholiker.

Skrevet

Du drikker mye mer enn meg, men jeg synes likevel du er innafor normalgrensen.

Anonymous poster hash: d16f2...605
Skrevet

Absolutt innafor!

Det er jo dette som faktisk er vanlig i Frankrike, Italia, Hellas, Spania, USA, England, etc

Det er stort sett i Norge at drikking er ensbetydende med fyll....tragisk!

Anonymous poster hash: 12711...7cb

Skrevet

Tenker ingenting om det ☺ vin er godt! Og ett par dager I uka, nesten HVER dag i ferier er da ikke noe problem.

Skrevet

Du er ikke alkoholiker, men det du driver med er like ille. Stakkars barn, håper noen tar grep å sørger for å gi de en trygg og fin oppvekst uten alkohol

Anonymous poster hash: 15cf6...913

Skrevet

Helt normalt!

Anonymous poster hash: c4fb3...a59

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Du er ikke alkoholiker, men det du driver med er like ille. Stakkars barn, håper noen tar grep å sørger for å gi de en trygg og fin oppvekst uten alkohol

Gud, for et tullete svar! Du er klar over at dette er helt normalt i svært mange europeiske land, eller? Dette som HI beskriver, er fornuftig bruk av alkohol og ikke til skade for noen som helst. Hva pokker er greia med at et lite konsum av vin er galt? Det er mye bedre for unger å oppleve at foreldres bruk av alkohol er som dette, enn å oppleve grøftefyll annenhver helg.

Skrevet

Gud, for et tullete svar! Du er klar over at dette er helt normalt i svært mange europeiske land, eller? Dette som HI beskriver, er fornuftig bruk av alkohol og ikke til skade for noen som helst. Hva pokker er greia med at et lite konsum av vin er galt? Det er mye bedre for unger å oppleve at foreldres bruk av alkohol er som dette, enn å oppleve grøftefyll annenhver helg.

Kan du forklare meg hvordan hun kan være LIKE ILLE som en alkoholiker uten å faktisk være en? Den der forstod jeg ikke.

Anonymous poster hash: 2ab94...64f

Skrevet

Hahaha! Det var det rareste svaret jeg har fått her inne! Barna mine er veldig trygge, du kan slappe helt av. De eldste er tenåringer, og vi hadde nok merket det til nå om de var av den typen som tok skade av å se foreldrene drikke litt alkohol innimellom :)

HI

Anonymous poster hash: fb400...224

Skrevet

Du er ikke alkoholiker, men det du driver med er like ille. Stakkars barn, håper noen tar grep å sørger for å gi de en trygg og fin oppvekst uten alkohol Anonymous poster hash: 15cf6...913

Kan du forklare meg hvordan hun kan være LIKE ILLE som en alkoholiker uten å faktisk være en? Den der forstod jeg ikke.Anonymous poster hash: 2ab94...64f

Uff, dere må ignorere slike folk! You can't argue with crazy... :P

Anonymous poster hash: 12711...7cb

Skrevet

Håper du tuller

Anonymous poster hash: 86cc1...913

Skrevet

Håper du tuller

Skrevet

Håper du tuller

Skrevet

Jeg tenker at deg må jeg spørre om gode viner, for du har sikkert smakt litt forskjellig! Du har det jeg vil anse som e t normalt forhold til alkohol. Du har kanskje litt bedre råd enn enkelte andre, da vin koster litt. Men det går jo også på prioriteringer.

Anonymous poster hash: f84e2...eca

Skrevet

Helt ok :)

Men mistenker du har mer i inntekt enn meg, da jeg ikke har råd til å drikke så mye vin:)

Anonymous poster hash: f1b6f...6ec

Skrevet

Helt okej! Men bare lurer på hvordan du/dere får til bilkjøring på kveldstid. Her i huset er det aktiviteter eller henting/levering venner el annet. Hvordan får dere til det?

Anonymous poster hash: 4d5fe...90a

Skrevet

Helt okej! Men bare lurer på hvordan du/dere får til bilkjøring på kveldstid. Her i huset er det aktiviteter eller henting/levering venner el annet. Hvordan får dere til det? Anonymous poster hash: 4d5fe...90a

Vil anta at HI ikke drikker før hun vet hun kan sette seg i sofaen og slappe av :)

Jeg synes det er mer enn innafor. Jeg drikker som oftest vin i helgene, men må innrømme å si at vin er noe av det beste jeg kan få å drikke!! :)

Anonymous poster hash: 9679a...2f0

Skrevet

Anonym bruker, on 01 Jul 2015 - 20:01, said:

Helt okej! Men bare lurer på hvordan du/dere får til bilkjøring på kveldstid. Her i huset er det aktiviteter eller henting/levering venner el annet. Hvordan får dere til det?

Anonymous poster hash: 4d5fe...90a

Jeg tar et glass oftere enn HI, gjerne tre ganger i uken men sjelden før 9.30 på kvelden. Anonymous poster hash: ee25c...a95
Skrevet

Du drikker mye mer enn meg. Jeg tipper jeg drikker en gang i mnd i snitt. Om sommeren drikker jeg vel en gang i uka. Vil si du har et helt normalt alkoholinntak.

Anonymous poster hash: aade0...2a6
Skrevet

Jeg synes du drikker mye. Hva er det med vin som gjør at du koser deg så mye? Hver dag i ferien?

Anonymous poster hash: 8cb8b...bdd

Skrevet

Hahahahahahaha hohohohohohoh hehehehehehehehe hihihihihihihih  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:  :legrine:

Det går bare ikke ann å tenke at det er smart å vise sin egen inkompetanse som du gjør....det er betraktelig mer synd på dine barn enn hva det er på HI sine. Hi sine barn har en normal mor, mens dine barn er ikke akkurat velsignet med ei normal mor som gir dem en god oppvekst... :riste:

Anonymous poster hash: f1fc7...c1a

Skrevet

Innafor.

Jeg  har ferie nå, og jeg har drukket et glass vin hver kveld( - en kveld).

Jeg fester aldri, men nå i ferien synes jeg det er nydelig med et glass rødvin når ungene er lagt. 

Drikker kanskje ett-2 glass  hver andre mnd ellers ila året. 

Egentlig så bryr det meg lite hva andre mener. jeg vet selv hva som er innafor eller ikke. Og det vet du også delv Hi.!

Anonymous poster hash: 98678...bc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...