Gå til innhold

Tuller din mann med at du er stygg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller lignende? Han her synes tydeligvis det er underholdende på et eller annet vis å kalle meg ukvemsord eller si andre stygge ting. Og så si at han tulla etterpå. Jeg har dårlig selvbilde og uansett hvor mange ganger han sier at han tulla, går det inn på meg og setter igang en sirkel med negative tanker. Jeg har tatt det opp med ham TUSEN GANGER og forklart at jeg ikke synes det er gøy, og heller ikke greit engang.. :( han lover å slutte, men gjør det ikke.

Som i går, han sa at han skulle blitt igjen på jobben, for da hadde han sluppet å se det stygge trynet mitt. Neida, bare tulla. Haha? Jeg ble lei meg og såret. Det tærer sånn på meg, jeg tåler det bare ikke. Og det er så utrolig frustrerende at det ikke hjelper å snakke med ham om det, så det går og gnager på meg.

Har en psykolog å snakke med (fordi jeg ikke har noen andre å snakke med) og han sier at det ikke er sunt å bære på ting alene og la det gnage. Men jeg tør ikke fortelle om mannen min for da tror han vel at han er sinnsyk.

(Han er OK på andre måter, men denne "humoren" tåler jeg ikke)

Anonymous poster hash: 1314c...4f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjør han ikke, og det er ikke normalt!

Ser virkelig ikke humoren i å være slem med andre. Kan han ikke bli med deg til psykologen eller andre som kan fortelle han hvordan det påvirker deg?

Skrevet

Fy faen for en idiot. Jeg hadde tatt igjen jeg! Når han sier noe negativt til deg, så si det samme til han.

Kanskje er det det han trenger? At han kjenner hvor vondt det er når du kaller ham stygge ting.

Anonymous poster hash: b444f...d10

Skrevet

Nei, heldigvis ikke! Han vet at jeg har et dårlig selvbilde, og det har han ingen planer om å ødelegge enda mer... Det er respektløst å holde på å slenge slike ukvemsord til sin kjære spør du meg. ekstremt dårlig humor må han også ha! Du bør absolutt sette deg ned å snakke med han om at du ikke liker slike uttalelser. Syns man skal kunne snakke med hverandre om det meste når man er kjærester. Også negative ting. Og tåler han ikke det, så er han kanskje ikke noe å samle på??

Anonymous poster hash: b0f96...032

Skrevet

Han er jo rett og slett slem. Man sier jo ikke at den man er glad i har stygt tryne, man snakker jo ikkesånn til andre folk. Men du må jo si i fra klart og tydelig, eller rett og slett ta igjen.

Hva gjør du sammen med han egentlig når det er sånn han behandler deg. Du sier han er ok ellers, jeg synes ikke ok er bra nok til å skulle holde ut med en sånn tulling.

Anonymous poster hash: c6bdd...893
Skrevet

For en jævel. Min eks var likedan, kalte meg feit, kvisete osv så "bare tulla", selv om han visste (jeg fortalte ham 1000 ganger) at jeg ble mobbet på grunn av utseende på skolen og hadde dårlig selvbilde, og jeg ba ham flere ganger om å slutte med det. Å kalle partneren sin stygg er verken morsomt eller normalt, det er psykisk mishandling. Prøvd med samme mynt på ham? "Nå er det snart kveld og vi kan ha sex med den bittelille snoppen din" - "neida, bare tulla altså!", og se hvordan han reagerer? Noen må ha det inn med teskje at slik faktisk sårer!

Skrevet

Selvsagt ikke. 

Anonymous poster hash: b3984...807
Skrevet

Jeg hadde blitt forbanna jeg. Hadde gjerne svart med samme mynt. Noe ala "flott for da kan jeg finne frem den stoooore dildoen som erstatning for den lille pikken din"

Hadde nok ikke vært like kult å tulle da. Det er faktisk en hersketeknikk å gjøre det han gjør. Veldig manipulerende for du føler deg ikke bra og kanskje du føler at du ikke er verdt ham?

Min mann ville aldri sagt noe sånt. Han skryter heller av hvor fin jeg er og sier jeg er sexy selv om jeg er langt unna noe glansbilde.

Si ifra. Du fortjener å bli behandlet bedre.

Anonymous poster hash: 1a7f4...50a

Skrevet

Nei, aldri.

Din kjære er ikke snill mot deg når han sier sånne sårende ting til deg. Om du har fortalt ham det og han fortsetter allikevel, så hadde jeg tatt igjen. Hvis han da fortsetter igjen, så hadde jeg sagt om han ikke slutter så går jeg.

Det er vondt og ødelegger din selvtillit når noen sier slike ting, over lengre tid så kan du faktisk bli ødelagt psykisk.

Ikke vent ig gjør noe med det.

Sender deg en klem.

Skrevet

Nei, hadde aldri godtatt det fra noen, spesielt ikke mannen .

Skrevet

Selvfølgelig ikke! Han lærer også barna våre at om man ikke har noe pent å si så trenger man ikke si noe.

Skulle blitt på jobb så hadde jeg sluppet å se det stygge trynet ditt, man snakker da ikke sånn til folk, ikke til noen. "Tuller" han sånn med andre også eller er det bare med deg? Om han gjør det med alle mangler han totalt sosiale antenner. Gjør han det med bare deg vet han nok godt hvor galt det er men bruker det bevisst som en hersketeknikk, for å holde deg nede.

Anonymous poster hash: 4fb12...15b

Skrevet

Nei, det har han aldri gjort.

Men forstår jeg deg rett når du sier du ikke tør å si det til han, altså mannen? Det er selvfølgelig helt på trynet å spøke på den måten, men kanskje han ikke skjønner selv at du blir lei deg hvis ikke du sier ifra?

Anonymous poster hash: 070f4...b9d

Skrevet

Det ville han aldri gjort!! Det er ikke humor i det hele tatt, men direkte ondskapsfult og slemt ! Og du sier han tydeligvis har holdt på med dette lenge, så da vil jeg kalle det psykisk mishandling, det er ihvertfall ikke langt unna. Det er nesten så jeg tenker at hvis han overhodet ikke slutter så hadde jeg skjønt hvis du hadde sagt takk og farvel.

Sannsynligvis har han dårlig selvtillit selv, siden har behov for å trykke andre ned. Eller så er han rett og slett dum/ekstremt dårlige sosiale antenner som ikke skjønner at dette er uakseptabelt. Blir så sint på dine vegne HI, og det er nok fordi jeg har opplevd dette selv. Han er min eksmann idag. Han kunne fint snakke nedsettende om meg foran andre også... Håper han skjerper seg HI. Unner ingen andre å oppleve sånt!

Anonymous poster hash: 20774...84b

Skrevet

Nei, det har han aldri gjort.

Men forstår jeg deg rett når du sier du ikke tør å si det til han, altså mannen? Det er selvfølgelig helt på trynet å spøke på den måten, men kanskje han ikke skjønner selv at du blir lei deg hvis ikke du sier ifra?

Beklager, så nå at det var psykologen du ikke ville si det til. Du bør absolutt si det til psykologen din, han kan lære deg å stå opp for deg selv, tenke bedre om deg selv og lære deg verktøy for å håndtere dette på en sunn og god måte. Psykologen kan ikke hjelpe deg hvis ikke han vet alt du sliter med... Klem til deg

Skrevet

Nei. Hadde han snakka sånn til meg som din gjør til deg hadde låsene i dørene vært skifta og klærne stått på trappa når han kom hjem

Skrevet

Nei det sier han ALDRI! Det er slettes ikke greit at han sier sånn til deg.

Skrevet

Om han sier det gjentatte ganger og vet hvordan det påvirker deg, du har bedt han om å slutte og han ikke slutter... Selv om han hiver på en "bare tulla" så tuller han ikke. Jeg mener ikke at han synes du er stygg!, men han bruker det bevisst for å holde deg nede. Det at han hiver på "bare tulla" er med på å ufarliggjøre det han gjør, og gjør at han kan si "jammen det var jo bare en spøk, nå må du ikke være så nærtagende....", men det er ikke humor, det er ikke spåk, det er ikke vennskaplig terging. Det er som andre her sier hersketeknikker og psykisk vold. Han kan være så ok han bare vil på andre områder, men som partner så skal man ikke holde sin kjære nede, få de til å føle seg dårlig og ikke vise vedkommende kjærlighet og respekt. Det som gjør det ekstra ille synes jeg, er at du har bedt han stoppe mange ganger, men han bare fortsetter. Da er det ikke "bare tull" lenger

Anonymous poster hash: 04b9a...dd4
Skrevet

Nei.

Han er veloppdragen, smart og snill mot de han er glad i.

Skrevet

Nei :-) jeg selv kan si jeg er stygg og da mener han at jeg er perfekt. Min eks kalte meg for dum fitte, hore, tøs osv. Men han var en dum jævel og det ble heldigvis slutt med han. Dessverre kalte han meg stygge ting i fem år og da tror man nesten på det selv

Anonymous poster hash: 1c28f...d12

Skrevet

Min mann er akkurat sånn! Jeg sliter med angst og depresjon og har sagt utallige ganger at han IKKE skal si sånt, for det gjør meg bare nedfor og enda mer lei meg.

Men får alltid høre "tål litt du og da" eller "det skal ikke så mye til for å få deg sur" ....

Han skjønner ikke at ei NEI er et NEI, uansett hvor "morsomt" han syns d er å si sånn ....

Anonymous poster hash: e1523...a0b

Skrevet

Er du gal?

Selvsagt snakker han ikke slik til noen.

Du må bare ta til motmæle, svar ting som: Så fint, bare jobb overtid så kanskje vi endelig kan få spart nok til penisforlengende operasjon til deg! Eller, Ok, kjære, du og den vindskjeve pikken din kan bare jobbe overtid, ingen av dere er noe savn her!

Ta han på hans svake punkter.

Skrevet

Min mann er akkurat sånn! Jeg sliter med angst og depresjon og har sagt utallige ganger at han IKKE skal si sånt, for det gjør meg bare nedfor og enda mer lei meg.

Men får alltid høre "tål litt du og da" eller "det skal ikke så mye til for å få deg sur" ....

Han skjønner ikke at ei NEI er et NEI, uansett hvor "morsomt" han syns d er å si sånn ....

Anonymous poster hash: e1523...a0b

Synes det der er psykisk mishandling faktisk... Hadde det slik med eksen, vi hadde noen videoer fra fornøyelsespark 1 år etter jeg kom til Norge, da jeg enda ikke pratet flytende norsk og gjorde en del feil. Han ELSKET å spille denne videoen for gjester, særlig mine gjester, slik at han kunne drite ut min norsk. Selv om jeg ba ham om å ikke gjøre det, han syntes visst det var hysterisk morsomt!

Anonymous poster hash: 99930...fca

Skrevet

Det der er ikke normalt nei....nå har ikke jeg dårlig selvbilde og er fornøyd med utseendet og ville ikke tatt meg nær av at noen fornærmet utseendet mitt, men det er fremdeles unødvendig og jeg hadde nok tatt igjen med samme mynt.

Om man ikke har noe positivt å si så hold kjeft er et fint motto.

Hadde sagt klart i fra til mannen at sånn snakker man ikke til andre, verken partner, venner eller kolleager. Det er direkte ufint.

Gjest Antarctica
Skrevet

Synd du har sånn liten pikk, ellers hadde du nok fått deg en penere dame, svarer du da. HVER gang. Da tar det nok slutt...

Seriøst, min samboer ville aldri ha snakket sånn til meg. Ikke på tull en gang. (Han fleiper med at jeg er tjukk, da, men det er jo sant. Så det ler vi av begge to, ingen av oss er slanke og ingen av oss har hemninger omkring det.)

Skrevet

Synd du har sånn liten pikk, ellers hadde du nok fått deg en penere dame, svarer du da. HVER gang. Da tar det nok slutt...

Seriøst, min samboer ville aldri ha snakket sånn til meg. Ikke på tull en gang. (Han fleiper med at jeg er tjukk, da, men det er jo sant. Så det ler vi av begge to, ingen av oss er slanke og ingen av oss har hemninger omkring det.)

Haha, ja, hiv deg på hans egen logikk som Pashla foreslår! Klager han på at du er stygg - gi ham en grunn (liten pikk/kjedelig i senga/gjerrig osv) for at han har fått så stygg dame :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...