Gå til innhold

jeg er gravid, men..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nermeste veninne vet å har sagt hun er der 210% hele veien.

 

 

Men jeg er grusomtredd for reaksjonen hans.

Prøver å tenke litt i det stille. Vet jeg vil beholde, han kan jo ikke tvinge meg ?! Men han sa sist at det blir 50 50 på de ungene vi hadde , den siste brydde han seg ikke om. For det vakke ønsket:(

Uff må bare forberede noe jeg skal si..

 

Takk alle :-)

For en forferdelig ting å si, at han ikke ville hatt noe å gjøre med tredjemann hvis du beholdt og det ble slutt. Får helt vondt inni meg. Håper det ordner seg for deg og at han ikke tar det på samme måte denne gangen.

 

 

Anonymous poster hash: 0bff5...4a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg er jo redd for det, men håper virkelig ikke.

Skrevet

For en dritt! Jeg ble uplanlagt gravid 3 mnd inn i forholdet. Hadde en fra tidligere av. Min kjæreste (da barnløs) tok det veldig pent og ble glad! Jenta vår er snart 15 mnd og han er en flink far :-) blir du alenemor vil det også gå bra skal du se! Jeg ville bare sagt det nå! Du må jo si det uansett. Personlig ville jeg aldri vært med en som sier han ville nekta samvær med ungen sin.. Fy fader så sårt!

 

Anonymous poster hash: be09a...746

Skrevet

Huff! Ble selv presset til abort for 7år siden og har lovet meg selv at jeg aldri skulle gjøre noe sånt igjen.  Nå er jeg kanskje gravid med sambo som jeg har vært sammen med i 4 1/2 år. Han sier han ikke vil bli far enda, men jeg har et kreftgen så jeg har 80% sjangse for å få eggstokkreft. Innen 5 år så må jeg fjerne eggstokkene mine... Barn kommer ikke ved et knips i fingeren, så jeg kommer IKKE til å ta abort. Jeg fortalte sambo at jeg mistenker at jeg er gravid og han har ikke sagt noe spesielt på det. I din situasjon så hadde jeg ikke sagt noe før etter 12 uke! lykke til!!!



Anonymous poster hash: 87e72...23f
Skrevet

Jeg har p ring.

Sist ble jeg gravid med spiral!

 

Tydelig at ikkenoe fungerer...

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

Jeg satt I din situasjon og ble gravid med prevensjon. Hadde mensen. Når samboer fant det ut og jeg da, så gikk han. Ikke at jeg skjulte det. Men han hadde tvunget frem en abort før. Er nå gravid og alene.

 

Du bør snakke med han og ta en avgjørelse sammen. Vil du beholde så må du forvente å bli alene.

 

Lykke til!

 

Anonymous poster hash: d4064...986

Skrevet

Ehm... Sorry ass, men hvorfor har han ikke tatt strengen hvis han ikke skal ha flere barn ? For meg høres det ut som han ikke ønsker fler Nå , men vil ha døren åpen hvis det blir slutt mellom dere og han treffer ei ny? En mann som vet han ikke skal ha flere kutter strengen.

En annen ting, hvorfor gidder du være ned en slik mann som du beskriver? Du høres nesten redd ut for han.

Jeg er enig med deg..behold barnet men kom deg så nerme mulig uke 12 så det var forsent... Og skulle du bli nødt å 'finne det ut før', så kan du jo si du er over 12 selv om du feks bare er 10, hva vet han ?! Lyg på mens dato isåfall.

Lykke til å gled deg mot å få ditt lille barn! :)

 

Anonymous poster hash: a50e1...63c

Skrevet

Han er ikke så grei på det området, kanskje han sa det i sinne, men abort ville han uansett. Jeg kommer aldri til å ta bort dette, så får vel bare late som jeg ikke vet noe. Kommer symtomer så kommer vel mistanken, men da får jeg leke like overrasket.

 

Uff grusomt at det må være som det her. Men han er virkelig ikke bare en dritt. Er på dette punktet han er det:( men jeg håper at han skal forstå..

 

Takk for massr svar i denne tråden, dere damer er gode som gull!

Skrevet

Han er ikke så grei på det området, kanskje han sa det i sinne, men abort ville han uansett. Jeg kommer aldri til å ta bort dette, så får vel bare late som jeg ikke vet noe. Kommer symtomer så kommer vel mistanken, men da får jeg leke like overrasket.

 

Uff grusomt at det må være som det her. Men han er virkelig ikke bare en dritt. Er på dette punktet han er det:( men jeg håper at han skal forstå..

 

Takk for massr svar i denne tråden, dere damer er gode som gull!

Men hvorfor har han ikke kuttet strengen sin hvis det var SÅ viktig å ikke få flere?! Du ser at det skurrer litt ?

Trist for deg som må skjule det å ikke kunne dele gleden, men skjønner godt du ikke tar abort igjen, hadde ikke jeg heller gjort.

 

 

Anonymous poster hash: a50e1...63c

Gjest Antarctica
Skrevet

Hva med prevensjon slik at du slipper å havne i slike situasjoner? Anonymous poster hash: 04524...299

Eller skilsmisse, så du slipper å havne i slike situasjoner. For en kødd av en fyr!

Skrevet

Joda nevt dette med strengen.

Men da sa han at det er ikke normalt å ta vekk noe medfødt?:s å han har også sagt at han vil ha mulighet bare fordi han kan..

 

Kan jo hende reaksjonen blir bedre denne gang, håper det ihvertfall;)

Skrevet

50/50 kan han ikke bare kreve. Det er ikke anbefalt for små barn, og krever godt samarbeid. At han kommer til å drite i minste syns jeg virker urealistisk. Det er bare noe han sier.

Dessuten drit i han!! Det er barnet som er viktigst! Når du blir gravid med prevensjon og han likevel ikke vil kappe strengen, da tar han en kalkulert risiko som han VET om når dere har sex. Han velger likevel å ha ubeskyttet sex. Å beholde barnet er DITT valg som kvinne. Han har allerede tatt sitt valg.

Lykke til!!

Skrevet

For en utrolig lei situasjon for deg å havne i. Her støtter jeg fullt ut de foregående innleggene som mener at han burde ha tatt mer ansvar selv og kuttet strengen, brukt kondom (eller ikke hatt sex med deg) dersom et nytt barn er SÅ uasktuelt at han vil tvinge deg til abort om du blir gravid. Du har blitt gravid med prevensjon tidligere, så her burde han ha tatt sine forhåndsregler. Han må lære seg å ta konsekvensene av sine handlinger, og her er konsekvensen et barn. Han kan ikke bare "fikse" dette ved å tvinge deg til abort. Det er jo et overgrep mot deg! Jeg ville ventet med å si noe til etter sommeren og de 12 ukene, siden du uansett ikke vil ta abort. Forklar ham grunnen til at du ventet når du forteller det til ham. Så slipper du også å føle deg presset av ham til å ta en abort du ikke vil ta. Han kommer nok sikkert til å bli forbannet over at du ventet så lenge uten å si det, men det må han jo bare finne seg i og tåle siden historien er som den er. Godt du har en lege som er klar over situasjonen og en venninne som støtter deg. Er nok redd for at du mest sannsynlig blir alenemor, men det er jo hans tap spør du meg. En så egoistisk mann hadde jeg aldri klart å leve sammen med. Lykke til!

Skrevet

Joda nevt dette med strengen.

Men da sa han at det er ikke normalt å ta vekk noe medfødt?:s å han har også sagt at han vil ha mulighet bare fordi han kan..

 

Kan jo hende reaksjonen blir bedre denne gang, håper det ihvertfall;)

Hvorfor er du sammen med han? Han høres jo helt hjernedød ut!

 

Anonymous poster hash: 3b504...a02

Skrevet

Joda nevt dette med strengen.

Men da sa han at det er ikke normalt å ta vekk noe medfødt?:s å han har også sagt at han vil ha mulighet bare fordi han kan..

 

Kan jo hende reaksjonen blir bedre denne gang, håper det ihvertfall;)

Hvorfor er du sammen med han? Han høres jo helt hjernedød ut!

 

Anonymous poster hash: 3b504...a02

Skrevet

Jeg var/er i en lignende situasjon.

Vi hadde to fra før, ingen av oss ønsker fler.

Jeg reagerer veldig på hormonprevensjon slik at vi brukte kondom som prevensjon og noen ganger hoppet vi av i svingen i sikkre perioder.

.

På julaften i fjor droppet han kondomen, hoppet heller ikke av i svingen den ene gangen. (Hadde kun sex to ganger den mnd) Begge regnet med at det mest sannsynlig ville gå greit ettersom det var på dag 21 i syklusen og syklusene er alltid regelmessige på 28 dager. Det gikk IKKE greit, hadde tydeligvis eggløsning mye senere akkurat den syklusen.

 

Jeg fikk ikke mensen og tok etterhvert en test på nyåret som viste "gravid". Var helt fortvila, men vi var begge enige om abort.

 

Ringte så til sykehuset for å bestille time. Fikk time 3 uker frem i tid og da vi kom på den timen var jeg allerede 8 uker på vei og jeg klarte ikke å svelge den pilla. Gråt og gråt. Han var sint og skuffa.

 

Jeg sa til han at dette var begges feil, jeg har nå tatt et valg og det er å beholde. Nå har du to valg:

1: akseptere valget mitt, og støtte meg i det, ta ansvar og fortsette å være en del av familien vår

2: Pakke tingene dine å dra.

 

Han svarte ikke og latet som ingenting den neste mnd, hadde en sur undertone generelt.

Etter 12 uker tok jeg det opp og sa at jeg hadde tatt mitt valg og nå var d på tide at han tok sitt.

 

Da svarte han at han ikke hadde tenkt seg noen steder.

 

Jeg har gått igjennom hele svangerskapet alene, ultralyder og innkjøp har jeg ordnet selv. (Vi hadde gitt bort og solgt alt av babyutstyr ettersom vi var ferdige)

 

Han har aldri tatt på magen min, unngår det området så godt det lar seg gjøre. Vil ikke kjenne spark, den ene gangen jeg spurte. Han snakker aldri om babyen og fortrenger/later som det ikke eksisterer i hverdagen.

Jeg maser heller ikke om det, og har akseptert at han distanserer seg og gir han tid til å venne seg til det, samtidig som at dette har vært utrolig vanskelig for meg også.

Nå er det to mnd igjen til termin, det begynner å bli tungt og jeg er sliten. Får lite støtte av mannen, virker som han vil "straffe" meg indirekte fordi jeg tok et valg han ikke ønsket.

 

Men når babyen endelig kommer, er jeg helt sikker på at han vil elske den like mye som de to andre. Han bare orker ikke å forholde seg til det akkurat nå, og det aksepterer jeg.

 

Jeg ville sagt det nå. At du tror du er gravid fordi mensen ikke har kommet. Ta en test sammen med han og si at du ikke går igjennom en abort igjen, så denne gangen er det han som må ta et valg.

 

Enten familien eller å flytte.

 

Stor klem til deg og lykke til. Det er tøft når det blir sånn, men man kommer seg igjennom det på et vis. Jeg forberedte meg på at mannen kom til å gå etter at jeg ikke gjennomførte aborten, men han ble, og jeg håper og tror at engasjementet kommer når han får babyen sin i armene om noen uker.

 

Anonymous poster hash: ca67a...e4a

Skrevet

Huff, så trist en situasjon - altså, barnet er ikke det triste for det er en velsignelse, men det at mannen din kan "klikke" når han får vite om graviditeten er trist :( 

Den fornuftige delen av meg sier at du skal nyte denne ferien og holde tett til du er 12 uker på vei hvis det er mulig å skjule det, men om jeg personlig hadde klart å holde tett er jeg usikker på. Følg magefølelsen din!! 

 

Stor klem og gratulerer med en liten spire! <3



Anonymous poster hash: 97656...449
Gjest Antarctica
Skrevet

Joda nevt dette med strengen.

Men da sa han at det er ikke normalt å ta vekk noe medfødt?:s å han har også sagt at han vil ha mulighet bare fordi han kan..

Kan jo hende reaksjonen blir bedre denne gang, håper det ihvertfall;)

Men det er normalt å ta vekk det ene fosteret etter det andre??

Sorry, men han der har et verdisett som ikke er forenlig med å være i intime relasjoner med andre. Han er jo patologisk egoist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...