Gå til innhold

jeg er gravid, men..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkuratt funnet det ut og greier ikke si noe til samboeren. Grunnen til dette er at han tvang meg til abort sist.

Off dette er så vanskelig, fordi jeg vil beholde.. jeg ville ikke ta det bort sist heller. Han ville kun ha to (som vi har) å ferdig med det. Mye styggheter ble både sagt å gjort, å det gikk som det gikk.

 

Nå vil jeg bare la det gå sin gang, late som jeg ikke vet noe å bestille en legetime over ferien. Får jeg kvalme osv må jeg jo bare si at jeg mistenker det men liksom få svar hos lege ....

 

 

Orker ikke krangle nå. Vi har planlagt en så fin ferie med ungene, dette vil gjøre han flyyy forbanna å ødelegge alt som han gjore sist...

 

 

Rådvill..

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med prevensjon slik at du slipper å havne i slike situasjoner?



Anonymous poster hash: 04524...299
Skrevet

Enig

 

Anonymous poster hash: 58839...f2c

Skrevet

Jeg har p ring.

Sist ble jeg gravid med spiral!

 

Tydelig at ikkenoe fungerer...

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

Skrevet

Du må ta et valg som du står for. Vil du beholde barnet så står du for det. Blir han ufin, så minn ham på at han ikke er blitt tvunget til å ha sex med deg, og si at han får velge. Enten hele familien, inkl. nytt barn, eller bli singel og ha barna kun på samvær. Hans valg.

Ikke la ham overkjøre deg! Ikke la ham få deg til å velge slik han gjorde sist, kom han i forkjøpet og si at han får velge - da må han selv ta ansvar for sine beslutninger.

 

Men vil du beholde barnet så tror jeg du bør gjøre det, for å takle to aborter du ikke ønsker, det kan bli vanskelig å takle i ettertid. Uansett så tror jeg da at forholdet ditt til samboer vil ryke, for du vil ikke være i stand til å tilgi ham og deg selv.

 

Ta ferien, håp du ikke blir kvalm, og ta det opp når dere kommer hjem. Bestill deg en legetime nå som du har når du kommer hjem og informer legen din om at du ønsker å beholde, at du føler du ble tvunget til abort sist og ikke ønsker det igjen, men at det trolig vil koste deg samboerskapet...

 

Hvilken prevansjon har dere brukt?



Anonymous poster hash: 72827...8ca
Skrevet

 

Du må ta et valg som du står for. Vil du beholde barnet så står du for det. Blir han ufin, så minn ham på at han ikke er blitt tvunget til å ha sex med deg, og si at han får velge. Enten hele familien, inkl. nytt barn, eller bli singel og ha barna kun på samvær. Hans valg.

Ikke la ham overkjøre deg! Ikke la ham få deg til å velge slik han gjorde sist, kom han i forkjøpet og si at han får velge - da må han selv ta ansvar for sine beslutninger.

 

Men vil du beholde barnet så tror jeg du bør gjøre det, for å takle to aborter du ikke ønsker, det kan bli vanskelig å takle i ettertid. Uansett så tror jeg da at forholdet ditt til samboer vil ryke, for du vil ikke være i stand til å tilgi ham og deg selv.

 

Ta ferien, håp du ikke blir kvalm, og ta det opp når dere kommer hjem. Bestill deg en legetime nå som du har når du kommer hjem og informer legen din om at du ønsker å beholde, at du føler du ble tvunget til abort sist og ikke ønsker det igjen, men at det trolig vil koste deg samboerskapet...

 

Hvilken prevansjon har dere brukt?

 

Anonymous poster hash: 72827...8ca

Takk for fint svar:) legen min vet historien sist, å sykehuset og alt viste at jeg nermest ble tvunget.

Vært veldig åpen om det. Selv om det ble abort, å jeg bet det høres teit ut men var liksom i en boble..

 

Du har nok rett.

 

Denne gang brukte jeg p ring, forige gang hadde jeg spiral.

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

Skrevet

Så du tror virkelig han går??

At denne babyen vil koste meg samboerskapet?

 

 

Hadde liksom håpet at han gikk med på det etterhvert:/ men det er vel liten sannsynlighet..

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

Skrevet

 

Du må ta et valg som du står for. Vil du beholde barnet så står du for det. Blir han ufin, så minn ham på at han ikke er blitt tvunget til å ha sex med deg, og si at han får velge. Enten hele familien, inkl. nytt barn, eller bli singel og ha barna kun på samvær. Hans valg.

Ikke la ham overkjøre deg! Ikke la ham få deg til å velge slik han gjorde sist, kom han i forkjøpet og si at han får velge - da må han selv ta ansvar for sine beslutninger.

 

Men vil du beholde barnet så tror jeg du bør gjøre det, for å takle to aborter du ikke ønsker, det kan bli vanskelig å takle i ettertid. Uansett så tror jeg da at forholdet ditt til samboer vil ryke, for du vil ikke være i stand til å tilgi ham og deg selv.

 

Ta ferien, håp du ikke blir kvalm, og ta det opp når dere kommer hjem. Bestill deg en legetime nå som du har når du kommer hjem og informer legen din om at du ønsker å beholde, at du føler du ble tvunget til abort sist og ikke ønsker det igjen, men at det trolig vil koste deg samboerskapet...

 

Hvilken prevansjon har dere brukt?

 

Anonymous poster hash: 72827...8ca

Takk for fint svar:) legen min vet historien sist, å sykehuset og alt viste at jeg nermest ble tvunget.

Vært veldig åpen om det. Selv om det ble abort, å jeg bet det høres teit ut men var liksom i en boble..

 

Du har nok rett.

 

Denne gang brukte jeg p ring, forige gang hadde jeg spiral.

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

 

 

Ta det valget som er riktigst for DEG denne gangen, og hold på det valget uansett hva samboeren din mener.

 

Godt lege og sykehus er informert om forrige gang, da vet du at du har støtte i dem.

 

Lykke til!

 

Nyt ferien, og stol på dine egne avgjørelser etter ferien :)

 

Anonymous poster hash: 72827...8ca

Skrevet

Takk :-) ja når det først har skjedd tar jeg ikke abort igjen. Det må han vel også forstå. Håper jeg..

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

Skrevet

Så du tror virkelig han går??

At denne babyen vil koste meg samboerskapet?

 

 

Hadde liksom håpet at han gikk med på det etterhvert:/ men det er vel liten sannsynlighet..

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

 

Jeg håper han ikke gjør det, men jeg skrev det jeg gjorde fordi jeg mener at du denne gangen må ta et valg for din egen del og så stå i det uansett. Så får mannen velge om han vil være en del av det eller ikke.

 

Men generelt så har jeg lite tiltro til en mann som blir stygg med samboeren når hun blir uplanlagt gravid, slik din ble sist. Og siden det fungerte for ham å være stygg sist, så tror jeg han vil forsøke samme metode med deg denne gangen også. Håper det ikke skjer, men jeg synes du skal være forberedt på at det kan skje.

 

Om mannen er enig i dette barnet, så er ingenting bedre enn det. Om han blir som sist er det viktig at du tør å stå opp for deg selv slik at du ikke ender med å ta valg du kanskje får problemer med å leve godt med i ettertid.

 

Anonymous poster hash: 72827...8ca

Skrevet

Takk for at du svarer meg så fint.

Jeg er nok forberedt på sure miner, ønsker og komme over 12 uker så fort som mulig for da kan han ikke si noe. På en annen måte tror jeg han forstår at en abort til vil sette han i et dårlig lys.

Å det takler han svært så dårlig...

 

Men vi får se hvor det bærer ivei, denne babyen vil jeg ihvertfall ha. Håper han bare kan forstå det , alt annen virker uansvarlig .

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

Skrevet

Takk for at du svarer meg så fint.

Jeg er nok forberedt på sure miner, ønsker og komme over 12 uker så fort som mulig for da kan han ikke si noe. På en annen måte tror jeg han forstår at en abort til vil sette han i et dårlig lys.

Å det takler han svært så dårlig...

 

Men vi får se hvor det bærer ivei, denne babyen vil jeg ihvertfall ha. Håper han bare kan forstå det , alt annen virker uansvarlig .

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

 

Hvor langt er du på vei nå?

 

Anonymous poster hash: 72827...8ca

Skrevet

Nesten seks uker.

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

Skrevet

Nesten seks uker.

 

Anonymous poster hash: 2a342...17b

 

Da har du jo en stund igjen til fristen for abort går ut. Med tanke på måten samboeren din var sist, så tror jeg at jeg hadde nydt ferien med god samvittighet (og krysset fingrene for at du ikke blir kvalm), og så heller ta det opp etter ferien etter at du har snakket med legen din.

 

Masse lykke til videre :)

 

Anonymous poster hash: 72827...8ca

Skrevet

Skal ikke ta abort .

Men takk :-) dette ønsket å høre !:)

God ferie selv!

Skrevet

Ikke si noe til han før du er over 12 uker.

Hvis han ikke vil bli far, må han ta ansvar og kappe strengen eller bruke kondom.

Lykke til med baby!

Skrevet

Jeg kan egentlig ikke skjønne at du fremdeles er sammen med en mann som tvang deg til abort du ikke ønsket. Og er redd for å stå opp for deg selv når du kommer i samme situasjon igjen. Jeg syns det å reise på ferie, vente og håpe at han ikke oppdager at du er gravid før 12 uker har gått er i praksis det samme som løgn og i tillegg veldig feig. Da gjemmer du deg bare bak lovverket istedetfor stå med rakk rygg og si at du ikke VIL ta abort, ikke at du ikke KAN ta abort.

 

Er forresten også enig med andre at han burde sterilisert seg dersom han er så skråsikker at han er ferdig med barn. Er han med på leken...



Anonymous poster hash: 33b15...801
Skrevet

Veldig lett å si når en ikke selv står i situasjonen!

Skrevet

Det er vanskelig, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Men mange gode råd her. Kanskje jeg er feig, men velger nok å gjemme meg bak 12 uker for så å "finne det ut sent".. ikke så lett når man står i det..:(

 

Ihvertfall venter jeg til etter ferien , å vært hos legen.

Er bare så redd hvordan dette kommer til å bli...

Skrevet

Håper du klarer å kose deg på ferie likevel ☺ ikke bruk krefter på at han er en dust!

Du må ha det tøft utenom som klarer å være sammen med en som tvang deg til abort!

 

Han skulle enten kappet strengen eller brukt kondom. Eller ikke hatt sex. Han hadde faktisk ett valg han også ☺ Det er du som igjen må leve med det psykiske etter en abort. Han virker veldig følelseskald. Høres ikke ut sonen fyr det er verdt å samle på.

Ikke la deg presse!

 

Anonymous poster hash: c28e4...1a9

Skrevet

Skal ikke ta abort .

Men takk :-) dette ønsket å høre !:)

God ferie selv!

Mannen min tvang meg til abort. Vi har kommet over det og gått videre. Men da jeg ble gravid igjen sa jeg til han at vi enten får barnet sammen eller jeg alene. Han prøvde ikke å presse meg til abort igjen. Vi fikk det barnet og ett til😀
Skrevet

 

Skal ikke ta abort .

Men takk :-) dette ønsket å høre !:)

God ferie selv!

Mannen min tvang meg til abort. Vi har kommet over det og gått videre. Men da jeg ble gravid igjen sa jeg til han at vi enten får barnet sammen eller jeg alene. Han prøvde ikke å presse meg til abort igjen. Vi fikk det barnet og ett til😀

Det var jo bra :-) men hvorfor ønsket han abort første gangen? Her er det fordi vi har to, han ønskerikke flere uuansett hva:(

Skrevet (endret)

 

 

Skal ikke ta abort .

Men takk :-) dette ønsket å høre !:)

God ferie selv!

Mannen min tvang meg til abort. Vi har kommet over det og gått videre. Men da jeg ble gravid igjen sa jeg til han at vi enten får barnet sammen eller jeg alene. Han prøvde ikke å presse meg til abort igjen. Vi fikk det barnet og ett til😀
Det var jo bra :-) men hvorfor ønsket han abort første gangen? Her er det fordi vi har to, han ønskerikke flere uuansett hva:(
Fordi vi har ei som er krevende fra før og vi hadde en tøff periode. Han ønsket rett og slett ikke flere barn. Det var tøft, hatet han lenge etterpå men vi har det bra nå.

 

Hvis jeg var deg ville jeg ikke sagt noe før jeg var over tolv uker. Og da burde du være ærlig å si du ventet fordi du var redd han ville presse deg.

 

Du må bestemme deg før du prater med han om du skal bli eller gå om han klikker og prøver å presse deg.

Endret av Sint naken biltyv
Skrevet

Har du noen du kan aliere deg med om han blir sint denne gangen og? Noen som kan være der for deg og støtte deg om han klarer å få deg til å tvile?

Håper du får en fin ferie, og at kvalmen og trøttheten holder seg borte, og at du klarer å slappe av. Masse lykke til!

Skrevet

Min nermeste veninne vet å har sagt hun er der 210% hele veien.

 

 

Men jeg er grusomtredd for reaksjonen hans.

Prøver å tenke litt i det stille. Vet jeg vil beholde, han kan jo ikke tvinge meg ?! Men han sa sist at det blir 50 50 på de ungene vi hadde , den siste brydde han seg ikke om. For det vakke ønsket:(

Uff må bare forberede noe jeg skal si..

 

Takk alle :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...