Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #1 Skrevet 30. juni 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #2 Skrevet 30. juni 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Frihet= feiget jeg ut... Litt Autocorrect som ikke ble registrert.. Gikk litt fort dette.. Anonymous poster hash: db02d...f56
Nicebeaver Skrevet 30. juni 2015 #3 Skrevet 30. juni 2015 Hva ville han gjort hvis du gjorde det samme? Still krav til fyren, han er voksen, og far, ikke en guttunge.
*Nøtta* Skrevet 30. juni 2015 #4 Skrevet 30. juni 2015 Skjønner at du er frustrert her. Men hva med hverdagene? Fungerer de for deg? Du sier bare at det er i feriene du klikker på mannen din. Da må dere ta dere en lang prat sammen om hvordan feriene skal være. Kan mannen gå med på å "skjerpe" seg i ferien? At han bruker hverdagene til spilling og slikt no på de gode dagene sine ellers i året, men i feriene så prioriteres familien og hjemmet?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #5 Skrevet 30. juni 2015 Det høres ut som om dere er for forskjellige til å fungere i et forhold. Ufør eller ikke - en slik døgnrytme som han har er ikke forenelig med familieliv! Er det noen vits å forsøke fvk for dere? Få ham til å innse at han må bidra med noe selv, om ikke annet så i hvert fall være til stede i familiens liv. Om han ikke vil være med på fvk så er det trolig ingen vits, for så ute og kjøre som han virker å være så tror jeg ikke han endrer seg på eget initiativ. Om han er deprimert pga. uførheten sin, så må han i så fall sørge for å få behandling for dette. Men å leve slik du forteller her, det hadde jeg ikke orket. Anonymous poster hash: 4d8d6...eb4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #6 Skrevet 30. juni 2015 Wow, du høres sympatisk ut. Anonymous poster hash: e6438...2a9
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #7 Skrevet 30. juni 2015 Tror dere må til familievernkontoret så snart som mulig. Det høres ut som om du er alenemor, med et slaskete "barn" på 30 år i tillegg. Enten tar han grep, eller så blir det skilsmisse. Om han ikke bidrar hjemme eller med barna kan det vel ikke påvirke barna så mye om dere flytter fra pappa? Kanskje vil han bli en bedre "helgepappa" enn en fulltids-slaskepappa? Anonymous poster hash: 95d78...135
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #8 Skrevet 30. juni 2015 Om han i en alder av 30 akkurat har blitt ufør kan du ikke akkurat klandre han for å mangle ambisjoner og drømmer, det er en veldig deprimerende prosess. Det tar tid å akseptere sin skjebne, og mange opplever tungsinn og depresjon på veien. Hilsen en annen ufør. Men når det er sagt, det hjelper ingen å la han legge seg til. Jeg har også barn, og all min gode tid brukes på dem. Det skulle bare mangle, de skal ikke lide under å ha en syk mamma altså. Jeg har også hatt en god dag i dag, og jeg har badet i plaskebassenget sammen med ungene (nye de lo hysterisk av i lange tider), har laget middag til dem, lekt cafè med ekte penger sammen med dem osv. Det er noe vi kan leve på en dårlig dag. Kanskje han trenger noen timer hos en psykolog, er han over sorgreaksjonen over å bli ufør? Anonymous poster hash: b6b70...9ca
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #9 Skrevet 30. juni 2015 Jeg måtte spørre gubben som har tråkket over alle grenser her i huset (utro, lat, ufølsom, egoistisk og driter i familien) hvor lenge HAN vile ha holdt ut om han var i mitt sted... Et par måneder max sa han, da hadde vi vært gift i 8 år allerede. Jeg tror at enkelte mannfolk ikke forstår hvordan de oppleves av andre før man snur situasjonen og får dem til å tenke. Eller, hvis dette ikke hjelper, oppfører seg mot dem akkurat slik de oppfører seg mot deg. Uff, han der mannen din hørtes ikke mye snill ut. Uansett sykdom eller ikke, sove hele tiden og spille data? Når man har barn? Han burde bruke sin smertefrie dag på aktiviteter med ungene istedet for å spille med fjortisbroren sin! Anonymous poster hash: eb26c...c80
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #10 Skrevet 30. juni 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Du er lærer og skriver så dårlig?? Anonymous poster hash: 6a871...5a5
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #11 Skrevet 30. juni 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Du er lærer og skriver så dårlig?? Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Ja alle lærere underviser i norsk... Anonymous poster hash: edbfc...d46
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #12 Skrevet 30. juni 2015 I hverdagen ser vi lite til hverandre.. Jobb, matlaging, husarbeid, følge opp ungene på treninger, følge opp hunden, arbeid på hage og bil. På kveldstid jobber jeg igjen eller sitter alene på stua og venter på å legge meg. Han sitter som oftest og spiller med noen over nett, venner eller fremmede.. Eller sover Det var ingen sorg å bli ufør, etter mange år med ulike plager var han klar for å slippe usikkerheten med om han fikk fortsette på AAP. Jeg vet hvordan det er pga mye smerte, men han mangler en indre driv. Han er lykkelig kun foran maskina. Han har sluttet hos 3 psykologer, han nektet åvære med mer på FVK fordi de var enige med meg. Jeg hadde sympati en gang. Jeg har ordnet møter, tatt meg av alt, kjørt ham til alt, holdt styr på alt, ivaretatt ham, redusert stress, holdt styr på medisiner, ikke stilt krav til deltakelse.. For jeg vet hva psykisk sykdom og kronisk smerte er, jeg har hatt det selv.. Smerten ble fikset av kiropraktor. Men jeg har alltid tatt vare på barna, alltid gjort mitt ytterste for å være en ressurs, ikke en byrde.. Jeg kom meg ut av flere års depresjon på egen hånd etter å selv ha hatt en vanskelig opp Elst med en divisjon mor og mye ansvar for yngre søsken. Nå er jeg sterk. Men ikke sterk nok til å fikse mannen min, ikke sterk nok til å gå.. Anonymous poster hash: db02d...f56
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #13 Skrevet 30. juni 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Du er lærer og skriver så dårlig?? Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Autocorrect... Skriver fra en telefon som lever sitt eget liv, så postet jeg uten å sjekke.... Anonymous poster hash: db02d...f56
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #14 Skrevet 30. juni 2015 Men ikke sterk nok til å fikse mannen min, ikke sterk nok til å gå.. Anonymous poster hash: db02d...f56 Hva holder deg tilbake? Anonymous poster hash: 4d8d6...eb4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #15 Skrevet 30. juni 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Du er lærer og skriver så dårlig??Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Autocorrect... Skriver fra en telefon som lever sitt eget liv, så postet jeg uten å sjekke.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Skylde på autocorrect, det er lettere. Syns mer synd på din mann enn deg, faktisk. Du må være et helvete å leve med. Anonymous poster hash: 6a871...5a5
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #16 Skrevet 30. juni 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Du er lærer og skriver så dårlig??Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Autocorrect... Skriver fra en telefon som lever sitt eget liv, så postet jeg uten å sjekke.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Skylde på autocorrect, det er lettere.Syns mer synd på din mann enn deg, faktisk. Du må være et helvete å leve med. Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Det sier dessverre mer om deg enn om meg.. Håper du er vennligere innstilt mot de du møter personlig enn du er når du gjemmer deg bak anonymknappen.. Anonymous poster hash: db02d...f56
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #17 Skrevet 30. juni 2015 Men hva er det som gjør at du blir i forholdet, Hi? (overse hun surmaga over her, hun fortjener ingen kommentarer) Anonymous poster hash: 4d8d6...eb4
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #18 Skrevet 30. juni 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Du er lærer og skriver så dårlig??Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Autocorrect... Skriver fra en telefon som lever sitt eget liv, så postet jeg uten å sjekke.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Skylde på autocorrect, det er lettere. Syns mer synd på din mann enn deg, faktisk. Du må være et helvete å leve med.Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Hva baserer du den antagelsen på? Anonymous poster hash: 830d6...d17
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2015 #19 Skrevet 30. juni 2015 Pleier ikke å være av de som sier at en bør avslutte et forhold. Men dette høres på ingen måte bærekraftig ut. Det må slite på barna også. Om du klarer å være adm.dir og arbeidsmaur i denne situasjonen, så kommer du til å klare deg helt fint alene også Dersom han ikke tar tak så hadde jeg satt et ultimatum. Enten tilbake til fvk for et forsøk eller brudd. Anonymous poster hash: 6ec81...233
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #20 Skrevet 1. juli 2015 Slik kan det ikke fortsette- det er ikke bra for noen av dere. Tenk hvordan livet ditt kunne ha blitt for deg. Du er fremdeles ung, og burde virkelig sette i gang med resten av ditt liv. Klem, Anonymous poster hash: 2482f...c22
Isola&Lille+julegave Skrevet 1. juli 2015 #21 Skrevet 1. juli 2015 Jeg hadde nektet dataspill når han ikke er alene hjemme. Hvis han ikke overholdt, hadde jeg seriøst hivd hele dritten ut av vinduet!! Tror du har skjemt han bort. Nå er det på tide å sette hardt mot hardt. Si at du ikke kan leve slik. At han MÅ endre seg NÅ. Sette tydelige krav og forventninger, og være veldig tydelig på konsekvenser. For en drittunge du bor med!
Mia_73 Skrevet 1. juli 2015 #22 Skrevet 1. juli 2015 Jeg hadde nektet dataspill når han ikke er alene hjemme. Hvis han ikke overholdt, hadde jeg seriøst hivd hele dritten ut av vinduet!! Tror du har skjemt han bort. Nå er det på tide å sette hardt mot hardt. Si at du ikke kan leve slik. At han MÅ endre seg NÅ. Sette tydelige krav og forventninger, og være veldig tydelig på konsekvenser. For en drittunge du bor med! Enig. Men styrken å ta konsekvenser må du hente frem i tilfelle det ikke blir noe bedring, særlig hvis det er mangel på vilje. Du høres sliten og irritert ut, med god grunn virker det som, husk at du bare har et liv og vil du sitte der om 20 år og angre på at du kastet bort så mye tid fordi du ikke turte å gå?
sug lut Skrevet 1. juli 2015 #23 Skrevet 1. juli 2015 (endret) I hverdagen ser vi lite til hverandre.. Jobb, matlaging, husarbeid, følge opp ungene på treninger, følge opp hunden, arbeid på hage og bil. På kveldstid jobber jeg igjen eller sitter alene på stua og venter på å legge meg. Han sitter som oftest og spiller med noen over nett, venner eller fremmede.. Eller sover Det var ingen sorg å bli ufør, etter mange år med ulike plager var han klar for å slippe usikkerheten med om han fikk fortsette på AAP. Jeg vet hvordan det er pga mye smerte, men han mangler en indre driv. Han er lykkelig kun foran maskina. Han har sluttet hos 3 psykologer, han nektet åvære med mer på FVK fordi de var enige med meg. Jeg hadde sympati en gang. Jeg har ordnet møter, tatt meg av alt, kjørt ham til alt, holdt styr på alt, ivaretatt ham, redusert stress, holdt styr på medisiner, ikke stilt krav til deltakelse.. For jeg vet hva psykisk sykdom og kronisk smerte er, jeg har hatt det selv.. Smerten ble fikset av kiropraktor. Men jeg har alltid tatt vare på barna, alltid gjort mitt ytterste for å være en ressurs, ikke en byrde.. Jeg kom meg ut av flere års depresjon på egen hånd etter å selv ha hatt en vanskelig opp Elst med en divisjon mor og mye ansvar for yngre søsken. Nå er jeg sterk. Men ikke sterk nok til å fikse mannen min, ikke sterk nok til å gå.. Anonymous poster hash: db02d...f56 Se på hvordan du beskriver hverdagen din. Du er jo en superkompetent alenemor, du er sterk nok til å klare alt - men ikke mens du samtidig også skal ha en ufjelg gratispassasjer i livet. Han er voksen, uansett hvor ufør og potensielt deprimert han er så er han ansvarlig for å få til et voksenliv som gjør det tenkelig at et annet voksent menneske har noe igjen for å dele hus og hjem med ham. Det ansvaret tar han ikke. Han svikter grovt og du kommer til å gå på en smell selv, om du fortsetter i dette forholdet, for det er mye tyngre enn å være alene når dere egt er to, enn å være alene og fri. Det er alltid et skummelt signal når feriene avdekker hvor mye som egentlig er feil hele året. Og hvem vet, kanskje å bli aleine vil vise ham at han må gjøre noe med livet sitt - uansett. Her finner du fremgangsmåter og separasjonspapirer. La dette bli sommeren der du bruker den lange lærerferien til noe livsfremmende. Lykke til. http://www.skilsmisse.net/hvordan-gaa-frem.html Endret 1. juli 2015 av sug lut
Mamma_til_2 Skrevet 1. juli 2015 #24 Skrevet 1. juli 2015 Du har 2 valg: 1. Du kan velge og ta barna med og flytte, da vill hverdagen din kanskje bli litt tøffere i starten men det blir enklere for deg ettervern når du og barna kommer inn i den nye hverdagen, barna kommer til og få samvær med far så han må ta seg sammen når de kommer. 2. Du kan bli i ekteskapet, prøve og snakke med mannen lage avtaler om at familien først i hans gode perioder og når han er dårlig så får han være ufred når han vill men han må prøve og bære ektemann og far uansett, han er ikke den eneste i Norge som er ufør. Kan han være deprimert?
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2015 #25 Skrevet 1. juli 2015 ...og jeg er i tillegg lærer.. Det er mye avspasering og ferier. At jeg kunne være så idiot å gifte meg OG få barn med dette late, egoistiske mennesket!!! Ingen drømmer, ingen ambisjoner, nå ufør i en alder av 30 år. Greit, han er ufør av en grunn, men det hår da til helvete an å bruke gode dager på familien da!! I dag har han en god dag.. Smertefri.. Dagens aktiviteter: linje med sin 10 år yngre bror på dataen og spille. Legge seg til å sove kl 12.. Sover fortsatt siden jeg ikke har laget middag i dag, så ser han ikke vitsen i å stå opp..det er visst så deilig å sove. Har vært oppe og vekt ham 3 ganger... Mest lyst til å bite hodet av ham... eller pakke og reise... Men så frihet jeg ut.. En natt sist sommer pakket jeg i to timer for å reise bort med barna etter frokost, så fikk han nyte sin til ærede uten oss.., men jeg frihet ut, pakket opp og la meg.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Du er lærer og skriver så dårlig??Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Autocorrect... Skriver fra en telefon som lever sitt eget liv, så postet jeg uten å sjekke.... Anonymous poster hash: db02d...f56 Skylde på autocorrect, det er lettere.Syns mer synd på din mann enn deg, faktisk. Du må være et helvete å leve med. Anonymous poster hash: 6a871...5a5 Jøss, du virker sympatisk. Gøy å sparke folk som ligger nede?! Ville mye heller leve med hi enn med deg! Anonymous poster hash: c3f0d...5de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå