Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 jeg og min eksmann har 3 barn, han gikk fra meg når jeg var gravid med den minste fordi han ikke ønsket flere, nå er minsten 3 år og han er hos faren ca 8 netter i mnd, og de 2 elsde er 12 og 15 og skal være med faren til italia i 3 uker, og da sa jeg at han kunne ta med alle 3, ikke bare 2 av de. var jeg helt urimlig? minsten er hos faren anhver helg og 2 ganger i uka,mens søskene bor der anhver uke. Anonymous poster hash: 12610...ea4
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Syns at alle skal få være med ja Anonymous poster hash: 199cd...302
Gjest Antarctica Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Ikke i tre uker, hvis han er tre år. Det er lenge å være borte fra deg.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Kan jo hende han tenker at ham.vil prioritere de to elsdte da, og at den turen han har planlagt passer best for de... Anonymous poster hash: a1475...c1d
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Nja, jeg ville ikke sendt et såpass lite barn avgårde i hele tre uker med sin far han ikke er vant med å være hos i mer enn et par dager. Tre uker er VELDIG lang tid for en treåring. Anonymous poster hash: c2510...38e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 synes du er urimelig. dessuten er tre uker for lenge borte fra deg som treåring... Anonymous poster hash: 1fa0c...db6
Mandala Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 Jeg tenker at de får en mye finere tur uten 3-åringen. Og 3-åringen kanskje får det bedre hjemme enn med dem.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 I utgangspunktet syns jeg det er helt feil å forskjellsbehandle. Men for det første er det lenge for en treåring å være 3 uker borte fra mamma. Og hvis de eldste er 12 og 15 har vel de kanskje lyst på et opplegg sammen med faren sin som ikke er tilrettelagt en treåring? Så her tenker jeg at far kan ta med de eldste på tur uten treåringen. Men at far kanskje kan ta med seg minstemann på en egen tur før eller etter Italiaturen. Ingen langtur, men at de to aleine får gjort noe sammen å. Anonymous poster hash: 40c28...a4a
soleia Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 Skjønar at du ikkje vil at det skal gjerast forskjell, men det blir jo ein heilt annan ferie om den skal leggast opp til å passe ein treåring, så det kjem an på kva han har planlagt. Vil tru tenåringane har det kjekkast utan minstemann, det er jo ikkje så greit å dele seg opp heller sidan det berre er ein vaksen. Og ærleg tala trur eg nok minstemann har det minst like kjekt heime. Tre veker er lenge å vere vekke frå mor.
Kyllingbein Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 Jeg tenker at barnet på 3 ikke får samme glede av den turen, og at de eldste får mer glede uten en på 3 med. Siden du har hovedomsorgen synes jeg at 3 uker uten deg kan bli vel lenge. Hadde ikke reagert. Hadde barnet vært 9 derimot.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 Syns at alle skal få være med ja Anonymous poster hash: 199cd...302 Oj fikk ikke med meg at det var snakk om 3 uker, da ombestemmer jeg meg Anonymous poster hash: 199cd...302
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 I utgangspunktet syns jeg det er helt feil å forskjellsbehandle. Men for det første er det lenge for en treåring å være 3 uker borte fra mamma. Og hvis de eldste er 12 og 15 har vel de kanskje lyst på et opplegg sammen med faren sin som ikke er tilrettelagt en treåring? Så her tenker jeg at far kan ta med de eldste på tur uten treåringen. Men at far kanskje kan ta med seg minstemann på en egen tur før eller etter Italiaturen. Ingen langtur, men at de to aleine får gjort noe sammen å. Anonymous poster hash: 40c28...a4a Enig i dette. Anonymous poster hash: d3234...09e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er ikke for forskjellsbehandling, men tenker og at dette ikke er noe for en treåring. Først og fremst er 3 uker uten deg lenge. Han er liten til å nyte ferien på samme måte som sine søsken, og de vil måtte ta mye hensyn til minstemann. Syns du skal la 3åringen være hjemme, for hans egen skyld! Men at han selvsagt får tilrettelagt egentid han og da. Anonymous poster hash: d825b...32c
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Når aldersforskjellen er så stor og de skal på en slik ferie syntes jeg godt de største kan reise alene med pappa. Det blir veldig forskjell på ferien om om man reiser med bare store barn en om man reiser med en så liten. Skjønner hvorfor du reagerer men samtidig tenker jeg at det fort ødelegger ferien for de store barna å ha med seg minstemann her. Fordi det plutselig blir veldig mye som ikke kan gjøres eller som må tilrettelegges for minste. Med at minste bare er 3 år har han vel neppe så veldig glede av en Italia tur, og så lenge ikke du fokuserer på ting på at det blir gjort forskjell vil han neppe merke så veldig mye til akkurat dette. Men jeg ville sagt at far fikk ta en liten ferietur med minste før eller etter Italia turen slik at han også fikk ferie med far. Anonymous poster hash: 44356...996
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Blir helt matt av svarene deres! Faren velger en ferie som passer alle de 3 barnen hans. Ferdig. Det er så alle foreldre må velge ferie. Passer det ikke en 3 åring så venter man noen år... Anonymous poster hash: 30464...dcf
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er for forskjellsbehandling jeg. Kjedelig for tenåringene å alltid ta hensyn til de små. Er mye lettere å tilrettelegge hver for seg. Så han kan vel ha minsten en uke enten før eller etter. Anonymous poster hash: bd13b...3fb
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #17 Skrevet 28. juni 2015 Blir helt matt av svarene deres! Faren velger en ferie som passer alle de 3 barnen hans. Ferdig. Det er så alle foreldre må velge ferie. Passer det ikke en 3 åring så venter man noen år... Anonymous poster hash: 30464...dcf Og hvilken ferie passer 3 åringen men også 12 og 15åringen? La far og de store kose seg i Italia, det er altfor lenge for 3 åringen å være vekke fra mor. Avtal med far at han feks tar kun 3 åringen med srg på en helg til feks dyreparken i Kristiansand! Så kan de to kose seg på 3 åringens premisser! Vi har igså stor forskjell på barna våre. Tar ofte ferier kun for de to største, feks til London, new York, Liverpool osv. 3 åringen får andre ferier! Av og til med alle, andre ganger kun hun. I sist uke var hun noen dager hos bestemor mens vi var i London med de store. 3åringen hadde det MYE bedre, badebasseng og vannspreder ute, vafler og is, jordbær, bestemor og hun var på småturer hver dag og hun hadde holdt en marihøne! Plukket blomster til kjøkkenbordet, spist på resturant, bestemor fortalte eventyr hver kveld osv! Hun boblet over av glede etter ferien sin og har ikke fått med seg noe særlig av at hun gikk glipp av en travel storbyferie. Anonymous poster hash: d3234...09e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #18 Skrevet 28. juni 2015 Helt feil at ikke en familie med stor aldersforskjell på barn kan ta ferie sammen. Hvilken ferie som passer en tenåring og en treåring...? Tja, la meg tenke.... Hva med en helt vanlig sydentur? Ikke i 3 uker siden det ikke passer i dette tilfelle. Vi har også stor alders forskjell på barnen og jeg er gift med pappa til barnen. Vi ville vel aldri funnet på å dra hele familien et sted og hatt 3 åringen kvar hjemme!! Anonymous poster hash: 30464...dcf
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #19 Skrevet 28. juni 2015 Helt feil at ikke en familie med stor aldersforskjell på barn kan ta ferie sammen. Hvilken ferie som passer en tenåring og en treåring...? Tja, la meg tenke.... Hva med en helt vanlig sydentur? Ikke i 3 uker siden det ikke passer i dette tilfelle. Vi har også stor alders forskjell på barnen og jeg er gift med pappa til barnen. Vi ville vel aldri funnet på å dra hele familien et sted og hatt 3 åringen kvar hjemme!! Anonymous poster hash: 30464...dcf Det er i tillegg lettere å være to voksen på ferie med barn med stor aldersforskjell. Dere er to voksne og lettere å legge opp ferien for alle enn når man reiser en voksen. Anonymous poster hash: d3234...09e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #20 Skrevet 28. juni 2015 Du er fjern som vil sende fra deg treåringen i tre uker :-O Skal tenåringene sitte inne etter kl. 19(?) fordi lillebror/søster skal legge seg? Hadde latt de dra uten treåringen. Anonymous poster hash: db4d0...3f0
februarprins2013 Skrevet 28. juni 2015 #21 Skrevet 28. juni 2015 synes faktisk du er litt urimlig her og tenker ikke på den lille 3 åringen din,er jo altfor lenge og være borte fra deg i 3 uker for det første, for det andre er de andre barna godt av og ha en ferie alene med pappa uten 3åringen, som kanskje kan være med far en helg et sted
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #22 Skrevet 28. juni 2015 Jeg skjønner veldig godt tankegangen din og du er nok ikke urimelig. Men akkurat denne ferien kunne nok far tatt med tenåringene ja. 3 åringen vil ikke huske dette, det er lenge og mange uker å være borte fra mor på den alderen og ferien blir helt anderledes for de andre om treåringen må være med. Det sier seg jo selv at ferien må legges opp på en annen måte om minsten må være med. Kan ikke du og treåringen kose dere hjemme mens de andre er på ferie? Kanskje pappaen kan ta med treåringen på noe annet kjempekult en helg denne sommeren? Enten alene de sammen, eller med storesøskene Tenk når tenåringene er godt voksene og minsten enda kan dra på mange ferier med pappa? Det blir jo igjen en anderledes situasjon.. Minsten får nok mange muligheter til å dra på ferier med pappa Anonymous poster hash: 50328...4f3
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #23 Skrevet 28. juni 2015 fint med så mange svar, jeg synes det uansett er unødvendig og dra fra han minste, han hadde fint klart seg med pappan i 3 uker, han kjenner han veldig godt,og er mer pappa gutt,enn mamma gutt,men skjønner hva dere mener. jeg må jobbe når de er borte,så da må minsten være i bhg,han skal ikke ha ferie før uke 30,31 og 32, da er de elsde hjemme igjen,men skal være hos faren en uke til,de er der 4 uker på sommeren,men da kan kanskje pappan dra på en helgetur med minsten i uke 31 da, de drar til italia på onsdagen og er hjemme torsdagen i uke 30 igjen Anonymous poster hash: 12610...ea4
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #24 Skrevet 28. juni 2015 Synes det var urimelig, tenker da særlig ihht. de to eldste som tross alt er tweens og kunne fått en totalt annerledes ferie dersom de ikke hadde hatt med seg en treåring i tillegg. Treåringen tenker ikke over at han ikke får være med, det er han for liten til. Synes vitterlig de to snart-ungdommene kunne fått seg en ferie som passet dem og ikke ble "ødelagt" av at de må ta hensn til 3 åringen. Jeg har også ei datter på 12,5 år og en gutt på 3,5. Klart hun synes det er mye morsommere å få dra på ferier som er tilpasset meg med bare henne enn om jeg skulle hatt med meg lillebror i tillegg slik at vi ikke kunne gjort alt vi ellers kunne gjort. Så det er urimelig mot de to eldste barna dine! Anonymous poster hash: 7a92d...9af
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #25 Skrevet 28. juni 2015 Blir helt matt av svarene deres! Faren velger en ferie som passer alle de 3 barnen hans. Ferdig. Det er så alle foreldre må velge ferie. Passer det ikke en 3 åring så venter man noen år... Anonymous poster hash: 30464...dcf Så jenta på 15 skal aldri få dra på ferie som er mer tilrettelagt ungdommer med en av foreldrene sine fordi de valgte å få en baby når hun var 12???? Anonymous poster hash: 7a92d...9af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå