Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #1 Skrevet 28. juni 2015 Jeg skal i november. Er 102 kg. Har fast og fin rumpe, litt store lår, og litt heng på magen etter 3 barn. Har vert flink med styrketrening. Men er redd det skal bli enda mer overflødig hud på magen 😐 men har ett lite håp on att jeg slipper unna siden jeg ikke er kjempe stor akkuratt. Hvordan er deres hud? Hvor fort gikk dere ned i vekt? 😊 Anonymous poster hash: 2594c...92b
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #2 Skrevet 28. juni 2015 Kan da umulig få det dekt av staten? Man må ha en bestemt BMI for å få det. Anonymous poster hash: 847e4...e66
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #3 Skrevet 28. juni 2015 Kravet for å få en slik operasjon i Norge i dag er at man har en BMI på over 40. Anonymous poster hash: 847e4...e66
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #4 Skrevet 28. juni 2015 Kravet for å få en slik operasjon i Norge i dag er at man har en BMI på over 40. Anonymous poster hash: 847e4...e66 Nei det er ikke kravet. Du kan ha 35 med tillegg sykdommer. Men jeg var så heldig jeg er under 35, men er medfødt med sykdom og har skadet meg i mine unge dager i knær, så da får jeg det dekket 😊 HI Anonymous poster hash: 2594c...92b
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #5 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er bare 160 cm høy, og veide 95 kg. Var kronisk syk, så kunne ikke trene overhodet. Gikk ned 35 kg på 1 år, spiste sunn mat, og gikk korte turer. Jeg lever et mye bedre liv i dag. Ikke min venninne som ble slankeoperert, hun sliter med helsen i dag, mye problemer med magen, og orker derfor ikke å trene noe særlig, og derfor sliter hun med ryggen og. Så glad for at jeg ikke tok slankeoperasjon. Anonymous poster hash: 6feee...d36
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #6 Skrevet 28. juni 2015 du må veide over 150 for og få det Anonymous poster hash: 26fe0...2fd
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #7 Skrevet 28. juni 2015 Kravet for å få en slik operasjon i Norge i dag er at man har en BMI på over 40. Anonymous poster hash: 847e4...e66 Nei det er ikke kravet. Du kan ha 35 med tillegg sykdommer. Men jeg var så heldig jeg er under 35, men er medfødt med sykdom og har skadet meg i mine unge dager i knær, så da får jeg det dekket HI Anonymous poster hash: 2594c...92b "Reglene er ikke helt absolutte, hvis man har komplikasjoner til sin overvekt, som diabetes eller hjerte/karsykdommer, kan man få innvilget operasjon ved BMI over 35." Fra regelverket ang dette. Anonymous poster hash: 847e4...e66
februarprins2013 Skrevet 28. juni 2015 #8 Skrevet 28. juni 2015 da veier du nok litt for lite for og få det, er over 125 mener jeg,om ikke mer
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #9 Skrevet 28. juni 2015 da veier du nok litt for lite for og få det, er over 125 mener jeg,om ikke mer Jeg har jo fått time til operasjonen😂 så jeg har jo tydeligvis rett på det 😊😊 Anonymous poster hash: 2594c...92b
februarprins2013 Skrevet 28. juni 2015 #10 Skrevet 28. juni 2015 da er det forskjellig hvor man bor da
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #11 Skrevet 28. juni 2015 du må veide over 150 for og få det Anonymous poster hash: 26fe0...2fd Tull....jeg var 125 kg og staten har dekket mine utgifter. Er 65 kg i dag, snart 7 år senere. Anonymous poster hash: a8ef1...e49
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #12 Skrevet 28. juni 2015 da veier du nok litt for lite for og få det, er over 125 mener jeg,om ikke merJeg har jo fått time til operasjonen😂 så jeg har jo tydeligvis rett på det 😊😊 Anonymous poster hash: 2594c...92b Hahaha 😂😂 Anonymous poster hash: b45dc...d9f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #13 Skrevet 28. juni 2015 Reglene er ganske klare som noen over her også skriver. BMI over 40 uten tilleggsykdommer eller over 35 med tilleggsykdommer som feks diabetes, høyt BT osv. Om man veier 120 eller 100 og kvalifiserer til opr avhenger jo da av hvor høy man er. Anonymous poster hash: 3df33...b3e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #14 Skrevet 28. juni 2015 Jeg var 100 (170 høy) gikk ned til 62 kg på ni mnd, og har nå holdt den vekten i 6-7 mnd Rompa er egentlig et sørgelig syn... ser ut som en gammel punktert ballong... Puppene er vel heller ikke noe å rope hurra for. Magen min er flott! Dette spørs både på alder og genetikk...og på farten du går ned... Så det er egentlig umulig å si... Lykke til!! (er forøvrig superfornøyd!!) Anonymous poster hash: eab8c...252
n74 Skrevet 28. juni 2015 #15 Skrevet 28. juni 2015 Folkens, det er ikke sånn at man må veie minst 125 eller 150 kg. Alle damer er ikke like høye og tenk hvis den på 155 cm skulle veie det samme som den på 185 for å få operasjon? Det går på BMI - som flere nevner her.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #16 Skrevet 28. juni 2015 Det er det offentlige som er strenge på reglene, privatmarkedet vurderer den enkeltes grunn mer, i tillegg til medisinske fakta Anonymous poster hash: eab8c...252
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #17 Skrevet 28. juni 2015 Få fleskkroppen opp av sofaen og spis mindre porsjoner isteden for å la staten betale gildet. Late svake menneske. Anonymous poster hash: f0faf...3eb
Elina Skrevet 28. juni 2015 #18 Skrevet 28. juni 2015 Ville aldri i livet ha tatt en slik operasjon, en bekjent døde nesten av komplikasjoner pga. den operasjonen. Du blir avhengig av piller hele livet. Har du prøvd Joel Fuhrmans Eat to live plan? Anbefaler den på det sterkeste. Har møtt flere som har blitt normalvektige av den livsstilen der. Og ja de hadde en høy BMI på over 35. Prøv det du kan før operasjonen så kanskje du får resultater som gjør at du ikke tar den. Og du over SKJERP DEG! Du er mor, lærer du barna dine og snakke så nedlatende til andre mennesker? Dem er neppe særlig sjarmerende om dem tar etter sin mor!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #19 Skrevet 28. juni 2015 Ville aldri i livet ha tatt en slik operasjon, en bekjent døde nesten av komplikasjoner pga. den operasjonen. Du blir avhengig av piller hele livet. Har du prøvd Joel Fuhrmans Eat to live plan? Anbefaler den på det sterkeste. Har møtt flere som har blitt normalvektige av den livsstilen der. Og ja de hadde en høy BMI på over 35. Prøv det du kan før operasjonen så kanskje du får resultater som gjør at du ikke tar den. Og du over SKJERP DEG! Du er mor, lærer du barna dine og snakke så nedlatende til andre mennesker? Dem er neppe særlig sjarmerende om dem tar etter sin mor! Blir ikke avhengi av vitaminer resten av livet nei. Jeg skal ikke ta den som di tuller med tarmene mine. Jeg ska ha sleeve. Gbp er det mye problemer med, og folk får problemer resten av livet. Har lest meg godt opp. Har prøvd alt innen slanking. Men pga min sykdom er dette det rette for meg etter 20 år med slanking med blod svette og tårer. HI 😊 Anonymous poster hash: 2594c...92b
Elina Skrevet 28. juni 2015 #20 Skrevet 28. juni 2015 Ville aldri i livet ha tatt en slik operasjon, en bekjent døde nesten av komplikasjoner pga. den operasjonen. Du blir avhengig av piller hele livet. Har du prøvd Joel Fuhrmans Eat to live plan? Anbefaler den på det sterkeste. Har møtt flere som har blitt normalvektige av den livsstilen der. Og ja de hadde en høy BMI på over 35. Prøv det du kan før operasjonen så kanskje du får resultater som gjør at du ikke tar den. Og du over SKJERP DEG! Du er mor, lærer du barna dine og snakke så nedlatende til andre mennesker? Dem er neppe særlig sjarmerende om dem tar etter sin mor! Blir ikke avhengi av vitaminer resten av livet nei. Jeg skal ikke ta den som di tuller med tarmene mine. Jeg ska ha sleeve. Gbp er det mye problemer med, og folk får problemer resten av livet. Har lest meg godt opp. Har prøvd alt innen slanking. Men pga min sykdom er dette det rette for meg etter 20 år med slanking med blod svette og tårer. HI Anonymous poster hash: 2594c...92b Hva slags slanking har du prøvd og hvordan gikk det? Spør fordi jeg oppriktig er interessert.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #21 Skrevet 28. juni 2015 Jeg er bare 160 cm høy, og veide 95 kg. Var kronisk syk, så kunne ikke trene overhodet. Gikk ned 35 kg på 1 år, spiste sunn mat, og gikk korte turer. Jeg lever et mye bedre liv i dag. Ikke min venninne som ble slankeoperert, hun sliter med helsen i dag, mye problemer med magen, og orker derfor ikke å trene noe særlig, og derfor sliter hun med ryggen og. Så glad for at jeg ikke tok slankeoperasjon. Anonymous poster hash: 6feee...d36 Samme her, jeg er 162 cm og veide 96 kg, veier nå 73 kg og det uten trening. Har 3 venner som er slankeoperert (alle veide ca 159-200kg) og de har slitt med tarmslyng, smerter og mer. De raste ned i vekt men kun en av de har klart å holde seg slank, de andre to er ikke 200kg igjen men lubne. Så drømmen om å bli slank gikk ikke. Og mye hengehud, hun ene har hatt mange operasjoner pga det, er 5 år siden hun ble slankeoperert men fremdeles tør hun ikke gå i annet enn lange gensrer og busker, selv i 30 grader. Er glad jeg har slanket meg naturlig. Anonymous poster hash: 12557...bfb
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #22 Skrevet 28. juni 2015 Du gjør noe dumt om du velger en sånn operasjon når du er så lite overvektig!! Du kommer til å angre deg, kjenner flere som har tatt denne operasjonen og 3 av 4 har hatt ulike relativt alvorlige komplikasjoner og livet er ikke enkelt idag. Og så kan de aldri spise enkelte ting igjen. Slank deg på vanlig vis er mitt råd. Anonymous poster hash: 6e2a2...fe8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #23 Skrevet 28. juni 2015 Hun som ikke har hatt fysiske komplikasjoner som tarmslyng, indre blødninger og sånne ting hun har så mye overflødig hud at hun har dårligere selvtillit nå enn før operasjonen! Anonymous poster hash: 6e2a2...fe8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #24 Skrevet 28. juni 2015 Du gjør noe dumt om du velger en sånn operasjon når du er så lite overvektig!! Du kommer til å angre deg, kjenner flere som har tatt denne operasjonen og 3 av 4 har hatt ulike relativt alvorlige komplikasjoner og livet er ikke enkelt idag. Og så kan de aldri spise enkelte ting igjen. Slank deg på vanlig vis er mitt råd. Anonymous poster hash: 6e2a2...fe8 Slutt å spre svada du egentlig ikke vet noe særlig om... Har tatt sleeve-op selv (fra 100kg) og er i en gruppe med nesten 650 medlemmer. Jeg, og godt over 90% av de andre, er veldig fornøyde!! Noen veldig få har hatt komplikasjoner, men de fleste får fikset dem etterhvert. De fleste av oss tåler det meste av mat, men de fleste av oss velger smartere enn før. Livet har aldri vært bedre!! PS. Når det gjelder operasjoner, så kan du dø av en kneoperasjon også! Anonymous poster hash: eab8c...252
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2015 #25 Skrevet 28. juni 2015 Jeg vurderte lenge operasjon selv, og søkte også via fastlege. Redselen for selve operasjonen og også faren for komplikasjoner gjorde at jeg takket nei da jeg fikk tilbud om det. Det angrer jeg ikke på idag. Gikk ned 30 kg på egenhånd i fjor. Etter jul har jeg holdt meg stabil. Jeg har fremdeles 20 kg til å bli kvitt, men jeg jobber hardt, og vet at jeg vil klare det etterhvert. Jeg har ganske enkelt spist mindre og trimmet mer. Trimmer hver dag, selv om jeg har både astma og høyt blodtrykk. Dvs, jeg skal faktisk slutte på blodtrykksmedisinen nå i sommer, i samråd med lege (går akkurat nå på 1/2 av dosen jeg gjorde i fjor). Jeg ønsker deg lykke til, samme hva du velger å gjøre HI. Jeg vet så altfor godt hvordan overvekt hemmer både fysisk og psykisk helse. Anonymous poster hash: ca060...4c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå