Gå til innhold

Kjæresten som dro med eksen, en liten oppdatering..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så funka det ikke med eksen alikevel, så han kom tilbake.

Ja ja...Lykke til.

Anonymous poster hash: a7e11...d56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det betyr altså i korte trekk at hvis du velger ham, så får du eksen på kjøpet? Hmmm.

Mhm, det har vært et stort tema her..Jeg har jo forlangt litt der også. At han skal kutte helt, ev snakke med familien hennes og slikt. Jeg har sagt at han umulig kan ha to stk..Og det er han selvsagt enig i.

Anonymous poster hash: db0fc...905

Skrevet

Det betyr altså i korte trekk at hvis du velger ham, så får du eksen på kjøpet? Hmmm.

Mhm, det har vært et stort tema her..Jeg har jo forlangt litt der også. At han skal kutte helt, ev snakke med familien hennes og slikt. Jeg har sagt at han umulig kan ha to stk..Og det er han selvsagt enig i.Anonymous poster hash: db0fc...905

Tror det er kjempeviktig at han skjønner akkurat det der. Jeg ville faktisk ha forlangt at han ikke hadde kontakt med verken henne eller familien hennes. De har ingen barn eller noen annen logisk grunn til å fortsatt kommunisere, og hvis han skal fortsette å leke svigersønn og være venner med hennes søsken og foreldre, er det fortsatt mulighet for henne til å manipulere.

Jeg høres kanskje ut som at jeg maler fanden på veggen, men jeg skrev i den andre tråden din, om at jeg også har erfaring med manipulerende mennesker som bruker selvmordstrusler som maktmiddel mot andre. Og jeg kan si deg at clean break er det eneste som duger. Å fortsatt være på hils, eller drikke kaffe sammen på nøytral grunn, eller møtes "tilfeldig" hos den enes familie, eller være FB-venner eller hva som helst, er en evig stående invitasjon til den andre om å stikke sine lange fangarmer inn i livet deres.

Han blir nødt til å si til henne at det stuntet nesten kostet ham det nye forholdet han er inne i, at han ikke ønsker å ofre det for henne, at hun må finne seg i at det var kroken på døra for all framtidig kontakt, fordi han akter å prioritere deg. Kun deg. Og han blir nødt til å si det kompromissløst, uten "unnskyldninger", omsvøp eller halve løfter.

En annen ting er hvordan han forholder seg til sitt eget svik. I en god rådgivningsbok jeg leste sto et veldig viktig råd til den som har sviktet: "Pay attention to her pain. If you don´t, she will." Det betyr at dersom han vil legge det bak seg, sørge for at det ikke snakkes om mer og prøve å starte på ny frisk, så kommer hun (du) til å fokusere desto mer på sviket. Han må vise på eget initiativ at han klarer å ta temaet opp, klarer å høre deg rase, skjelle og gråte, og klarer å romme ditt fokus på dette helt til du er lei av det. Ikke til han er lei av det, men til du er det. Og det kan ta tid!

Anonymous poster hash: b88b8...434

Skrevet

Kutt han ut i et halvt år - om han fremdeles er interessert (og du ikke har funnet en annen) Gi det en sjanse...

Anonymous poster hash: f5ec4...8b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...