Gå til innhold

Hvis du fant ut i dag at

Anbefalte innlegg

Skrevet

moren din:

var 12år da hun fikk deg

eller

ble voldtatt og du ble resultatet

eller

var kjempe fattig og du fikk en barndom med mindre ting enn andre barn

eller

ikke var ferdig med utdannelsen eller hadde ikke jobb da hun fikk deg

Ville du fortsatt ønsket å være i live i dag eller ville du ønsket at moren din tok abort med deg?

Jeg ville ikke at moren min skulle tatt abort med meg om et av disse tilfellene gjaldt,  jeg ville fortsatt ønsket å vært i live selv om moren min hadde vært 12år.  

Anonymous poster hash: 9a68f...aea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: c5c4b...94c

Skrevet

Man får ikke gjort noe som helst med det som har skjedd i fortiden uansett hvor tragisk og forjævlig det er. Jeg ville levd og vært enda mer takknemlig for at jeg hadde fått livet i gave.

Anonymous poster hash: a73cd...409
Skrevet

moren din:

var 12år da hun fikk deg

eller

eller

eller

Ville du fortsatt ønsket å være i live i dag eller ville du ønsket at moren din tok abort med deg?

Jeg ville ikke at moren min skulle tatt abort med meg om et av disse tilfellene gjaldt, jeg ville fortsatt ønsket å vært i live selv om moren min hadde vært 12år.

Du hadde kanskje vært i livet, men det er ikke sikkert din mor hadde vært det om hun hadde fått deg som tolvåring..

Skrevet

Merkelig problemstilling😏

Anonymous poster hash: d25aa...0cb

Skrevet

Du er syk. 

Anonymous poster hash: d8e85...8c3
Skrevet

Hvis jeg i en alder av 36 finner ut at min mor var 12 da hun fikk meg, tyder det på at jeg er særdeles dårlig i hoderegning...

Skrevet

De to siste gjelder faktisk meg. Ja, jeg er glad for å være i live. Man tar vel som regel abort for sin egen del, ikke det ufødte barnet.

Anonymous poster hash: 49362...6f3

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

moren din:

var 12år da hun fikk deg

eller

eller

eller

Jeg ville ikke at moren min skulle tatt abort med meg om et av disse tilfellene gjaldt,  jeg ville fortsatt ønsket å vært i live selv om moren min hadde vært 12år.  

1) Ville aldri funnet ut i dag at moren min var 12 år da hun fikk meg. Lærte å regne på barneskolen så ville funnet det ut da;-)

2) Ville nok vært litt problematisk å få vite at jeg var datter av en voldtektsmann, men jeg tror ikke den slags går i arv så ville nok klart å legge det bak meg

3) Hvis jeg først i dag fant ut at vi var fattige da jeg var liten så betyr jo det at mine foreldre gjorde en god jobb med å erstatte materielle goder med andre verdier og da ville det vært 100 % uvesentlig. Bortsett fra at jeg ville vært utrolig stolt av foreldrene mine som klarte å skjule at vi var fattige

4) Revnende likegyldig for meg om moren min har utdannelse eller ikke, har ingenting å si for omsorgsevne. Økonomi kan ha noe å si men man trenger ikke utdannelse for å klare seg.

Jeg antar at du vil frem til at abort er mord, uansett årsak. Jeg er uenig.

1) Et 12 år gammelt barn SKAL IKKE bli mamma. Ferdig snakka!

2) En kvinne skal slippe å bære frem resultatet av voldtekten hvis hun ikke føler hun er psykisk sterk nok. Et barn skal slippe å bli født når mor sliter med å i det hele tatt se på barnet sitt

3 og 4) Man har ansvar for å forsørge de barna man selv setter til verden. Ser man at man ikke vil få det til å gå rundt synes jeg det er ok at man velger å la være.

Hvis det var dårlig grunner til abort du lette etter; hva med: det passet LITT dårlig akkurat nå, jeg er ikke så flink med sånn derre prevensjonsting-greier, det var en gutt og jeg vil jo helst ha jente osv...

Skrevet

Jeg vil få folk til å tenke over hvor galt det er å ta abort. Et foster er fortsatt et menneske. Hvis man setter seg selv i fosterets plass ville nok de feste valgt å bli født, selv om omstendighetene ikke er så bra.

HI

Skrevet

En...hva?

Anonymous poster hash: 069d3...435

Skrevet

Det kommer selvfølgelig helt an på hvordan de omstendighetene du ramser opp har preget det barnet... så den problemstillingen er jo helt ugyldig for alle de som ikke har feks vokst opp med en 12 år gammel mor!

Anonymous poster hash: 36ddb...e64

Skrevet

Så lenge vi har abort i Norge, så vil valget alltid være tilgjengelig for alle jenter som blir uønsket gravide. Case closed!

Skrevet

Jeg har opplevd å bli gravid etter en voldtekt. Jeg tok abort, jeg klarte ikke tanken på å måtte forholde meg til min voldtektsmann resten av livet. Barnet hadde garantert lignet sin far og jeg hadde sett han i barnet hver dag. Du mener altså at jeg burde ha lidd hver dag resten av livet mitt for noe som ikke var min skyld?

Kjempesmart å føde et barn og ta det med til en lelighet uten strøm midt på vinteren så barnet kan fryse i hjel i steden for fordi du så fattig at du ikke kan betale strømregningen. Dette er om barnet og du hadde overlevd svangerskapet da, siden du kun hadde råd til å spise 2 dager i uka.

Jeg vil få folk til å tenke over hvor galt det er å ta abort. Et foster er fortsatt et menneske. Hvis man setter seg selv i fosterets plass ville nok de feste valgt å bli født, selv om omstendighetene ikke er så bra.

HI

Skrevet

Jeg er resultat av voldtekt, moren min var 14 år når hun fikk meg, siden foreldrene hennes var imot abort. Det var bestemoren min som hadde hovedansvaret for meg.. Jeg bodde hjemme hos besteforeldrene mine frem til jeg flyttet for å gå skole jeg ville gå, overnattet hos moren min 2 netter i uka, så vi hadde ca 3 dager til sammen pr uke. Vi har rett og slett ikke hatt et mor/datter forhold.
Det å vokse opp hos besteforeldrene mine var langt fra lett, de klaget stadig over hvor dårlig mor datteren deres var, hvor håpløs hun var som hadde LATT seg bli gravid, og klaget over alle ekstra utgiftene som kom av å måtte ta seg av meg. De hadde meg ikke i hus med glede med andre ord. Når jeg ble 15 år startet de å kreve husleie, var jo bare 600 pr mnd, men likevel, jeg var 15 år, jeg måtte også handle inn egen mat (foruten middag) jeg flyttet ut når jeg var 18 år, da hadde jeg endelig muligheten til å komme meg der ifra, hadde da spiseforstyrrelse og slet en del psykisk. Når jeg var 21 år tok moren min selvmord, hun kom aldri over voldtekten, eller at hun var blitt presset til å få meg. Når jeg var 22 år prøvde jeg selv å ta livet mitt, og var inn og ut av psykiatriske institusjoner fra jeg var 18 frem til jeg var 27 år.

Pr i dag har jeg en mann og en sønn, jeg er 36 år... Til tross for at jeg har familie, så sliter jeg fortsatt en del psykisk, og har ikke vært i jobb i det heletatt, i 2009 fikk jeg innvilget uføretrygd. Jeg elsker den lille familien min, men til tross for det, hadde jeg nok heller ønsket at moren min hadde fått tatt abort, hadde spart både henne og meg for så utrolig mye.

Anonymous poster hash: 99517...ef1
Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Jeg vil få folk til å tenke over hvor galt det er å ta abort. Et foster er fortsatt et menneske. Hvis man setter seg selv i fosterets plass ville nok de feste valgt å bli født, selv om omstendighetene ikke er så bra.

HI

Valget om å ta abort tas gjerne ikke bare av hensyn til barnet, men ofte av hensyn til seg selv og eksisterende barn. Jeg synes ikke noe om holdningen din. Du vil " få folk til å tenke over hvor galt det er å ta abort". Med andre ord, DU synes det er galt og derfor må alle andre mene det samme? Hvem døde og etterlot deg retten til å være moralsk kompass for verdens befolkning. Abort er ikke en uproblematisk, jeg er enig i det. Det burde være en nødløsning. Men å komme med pekefinger når folk benytter seg av denne nødløsningen er forkastelig. Fei for egen dør!

Og før du bruker det som motargument: Nei, jeg har heldigvis aldri måtte tatt abort. 

Skrevet

Jeg vil få folk til å tenke over hvor galt det er å ta abort. Et foster er fortsatt et menneske. Hvis man setter seg selv i fosterets plass ville nok de feste valgt å bli født, selv om omstendighetene ikke er så bra.

HI

Det er her vi er så uenige. Et foster er et anlegg TIL Å BLI et menneske. Det ER ikke det ennå. Så lenge fosterets liv er avhengig av å vokse inne i et annet menneske, så er det DET menneskets ve og vel som er prioriteten. Ingen tvinger deg til å redde liv ved å donere blod eller en nyre eller en bit av leveren. Hvorfor skal en gravid kvinnes kropp og mentale helse prioriteres som nummer to etter noe som ikke har bevissthet engang?

Anonymous poster hash: fce5f...d15

Skrevet

Og en ting til; jeg hadde heller ikke levd om foreldrene mine hadde brukt kondom. Det betyr ikke at det er feil å bruke kondom. Eller synes du det?

Skrevet

Nå stemmer ingen av de tilfellene med meg. Men jeg har blitt grovt seksuelt, psykisk og fysisk misbrukt omtrent fra jeg kom til denne verden. Og selv om livet mitt har vært veldig tøft grunnet dette. Så er jeg glad for at jeg lever, og jeg vil leve.

Anonymous poster hash: 5361d...f40
Skrevet

Og en ting til; jeg hadde heller ikke levd om foreldrene mine hadde brukt kondom. Det betyr ikke at det er feil å bruke kondom. Eller synes du det?

Dette er jo en  helt idiotisk sammenligning, man kan ikke sammenligne et foster med en sædcelle eller eggcelle som ikke er befruktet enda. Dette kommer alltid frem i abort tråder, det får deg bare til å virke dum.

Skrevet

HI

Det er her vi er så uenige. Et foster er et anlegg TIL Å BLI et menneske. Det ER ikke det ennå. Så lenge fosterets liv er avhengig av å vokse inne i et annet menneske, så er det DET menneskets ve og vel som er prioriteten. Ingen tvinger deg til å redde liv ved å donere blod eller en nyre eller en bit av leveren. Hvorfor skal en gravid kvinnes kropp og mentale helse prioriteres som nummer to etter noe som ikke har bevissthet engang?

Et foster er et bittelite menneske, en liten baby, ikke gi det merkelige navn bare for å rettferdiggjøre drap.

Skrevet

Dette er jo en helt idiotisk sammenligning, man kan ikke sammenligne et foster med en sædcelle eller eggcelle som ikke er befruktet enda. Dette kommer alltid frem i abort tråder, det får deg bare til å virke dum.

Nei, det får meg ikke til å virke dum. I mine øyne er det dere motstandere som er dumme. Så kanskje vi bare skal la personangrepene ligge? Poenget i HI var; "er du ikke glad for at du eksisterer?"

Jeg svarer at min eksistens også er avhengig av at de ikke brukte prevnsjon.

Abort før embryoet har utviklet nervesytem er i som JEG ser det identisk med kondombruk/mensen.

Etter at embryoet har blitt et foster er jeg enig i at abort etterhvert som ukene går blir stadig mer problematisk. Jeg står allikevel for at det er den gravides helse/kropp som skal prioriteres.

Skrevet

Så lenge vi har abort i Norge, så vil valget alltid være tilgjengelig for alle jenter som blir uønsket gravide. Case closed!

Ja, det er helt grusomt at man har dette valget. De fleste er ikke klar over hva de virkelig gjør før det er gjort. Hvor mye man vil angre på det. Det bør være mye vanskeligere å få gjennomført en abort og man bør selv betale kostnadene.

Skrevet

HI

Et foster er et bittelite menneske, en liten baby, ikke gi det merkelige navn bare for å rettferdiggjøre drap.

Jeg prøver ikke å rettferdiggjøre drap. Jeg MENER virkelig dette. Et foster er et foster. Et menneskefoster. Jeg er gravid nå, i uke 11 og synes det er fantastisk hvor stort det er, at hjertet banker osv. Men jeg er da realistisk nok til å skjønne at det ikke kan sidestilles med et ferdig menneske. Fosteret et helt og holdent avhengig av meg og min kropp.

Ikke ser jeg at noen av spørsmålene mine blir besvart heller.

Og - merkelige navn? Hvilke merkelige navn? Foster? Embryo? Det det heter? Er ikke jeg som har satt disse navnene.

Skrevet

HI

Nå heter det ikke "barn" eller "menneske" i starten i mors liv, det heter embryo frem til 10 uke, så foster fra 10 uke til uke 38. Så sånn sett kalles det ikke menneske før 10 uke.. Jeg er verken for eller imot abort, jeg mener det skal gå ut fra hvor vidt kroppen til den vordene er klar for det, det mentale hos den vordene er klar for det osv.

Min mor burde ha abortert meg, hadde spart oss begge mye. Mens ei som var venninnen min før utførte en abort "fordi hun ikke var klar for å få strekkmerker" ikke hadde store grunnen til abort slik sett, hun var frisk og raske, ble gravid med samboeren sin vel vitende at de ikke brukte prevensjon og hadde utdanningen sin i boks.

Anonymous poster hash: 99517...ef1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...