Gå til innhold

Ny kjæreste og barnefar


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 25.6.2015 den 11.31, Anonym bruker skrev:

Se på det på denne måten: Man utsetter å la barnet og kjæresten møtes, gjerne i 6 mnd/1 år, man har fått så god kontakt med kjæresten, at man starter å se for seg en fremtid, en familie, kanskje et felles barn, hus osv.. Så møtes kjæresten og barnet... Det krasjer helt, barnet takler ikke kjæresten din, eller kjæresten din klarer ikke å få grep på "familielivet" dere prøver å opprette.. Dere slår opp, du er lei deg, og samtidig forbanner du all den tiden du suldret bort på den mannen.

 

Far til ungen min introduserte nye kjæresten sin for ungene 3 mnd inn i forholdet. Ungen var da 3 år og taklet ikke kjæresten i det heletatt, etter 1 mnd slo de opp. Etter det var han raskere ute med å introdusere (introduserte de som gode venner) ((en og en av gangen så klart, datet ikke flere samtidig)) I fjor fant han endelig ei som klaffet godt med ungen vår, ungen er 5,5 år nå. Det har vært 3 bommerter før hun her, i sommer flytter de sammen, og utpå høsten skal de ha barn :) Ungen vår trives veldig godt sammen med henne, og gleder seg till "lille baby" kommer :) På lørdag skal hun få møte kjæresten min ,spent på om de kommer over ens, følger eksen sitt råd: Er nå 4 uker siden jeg startet å date denne mannen, er 1 uke på lørdag, siden han kalte meg for kjæresten hans, så da er det på tide å introdusere de, og se om det funker :)

 


Anonymous poster hash: fef76...54e

 

Så da skal de voksnes følelser gå foran barnets? 

Jeg tenker at den sjansen må man ta. 3 mnd er også for tidlig. Og da om et barn ikke takler kjæresten de første gangene så må det jobbes med. Og om man ikke jobber med det så går jo uansett forholde duken. 

Folk skal ha alt så lettvint. Hva er det som gjør og viser at en 3 åring ikke takler by kjæreste etter noen få ganger? Man må tenke helheten. 3 år og trass. Vil tro at de ikke bodde sammen etter 3 mnd. Og må  han heller ikke være til stede under hele samværet.  Må ta ting i babysteps. 

 

Jeg synes det er så utrolig egoistisk av foreldre å sette seg selv først på den måten. "VI MÅTTE INTRODUSERE BARNA SÅ TIDLIG. FOR TENK OM DE IKKE LIKER NY KJÆRESTE. " Ja barna skal tas vare på i den settingen. Me  barna skal heller ikke diktere voksenes liv. Man må ha litt tålmodighet og jobbe med det. Prate med barn og kjæreste. Og selvfølgelig går det ikke så går det ikke. Men man må jobbe for ting her i livet. 

Anonymkode: 1c461...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...