Gå til innhold

Flere her som er HELT gjeldfrie?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Og som har betalt ned alt av lån og slikt?

 

Hvordan fikk dere det til?

 

Anonymous poster hash: 8e6e4...847

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt gjeldsfri, men eier ikke bolig heller, så det var ikke så vanskelig. :P



Anonymous poster hash: f3a2d...c6a
Skrevet

Om 25 år blir jeg gjeldsfri.

 

Anonymous poster hash: a0139...323

Skrevet

Var det en periode. Jeg valgte å kjøpe en større bolig og ta opp litt lånt. Det blir veeeldig mye skatt av å være gjeldfri.

Kjøpte bolig med utleieenhet. Nå betaler leietakeren lånet for meg..... (altså husleien dekker låneutgiftene). Jeg betaler mindre skatt og leietakeren betaler gjelda.

 

Det gjelder å være hverdagsforsiktig med pengebruken. Behøver ikke å kjøpe hverken ny tv, mobil, masse nye klær, sminke osv. Trening gjør man helt gratis ute. Mat kjøper man på tilbud.

Kjøpe bolig som ganske garantert stiger i verdi (et lite knøtt midt i oslo er f.eks. et svært usikkert objekt).



Anonymous poster hash: 80e12...7c7
Skrevet

Kjøpt og solgt bolig med fortjeneste. Mannen har eid boligen sin i 20 år.

Vi er 40, gjeldfrie og har en formue på 2 mill.

 

Anonymous poster hash: efd65...bff

Skrevet

Vi er 37 år og nettopp blitt gjeldfrie. Vi har betalt mye hver måned på boliglånet. Når renta i årenes løp har gått nedover, har vi gikk beskjed til banken at vi ønsker å betale det samme som får.

 

Betaler 20.000 kr i måneden på lånet og har gjort det mange år nå!

Huset ble kjøpt for 4 millioner og har nå verdi på over 6 mill. Huset er 7 år.

 

Anonymous poster hash: 7e334...9c7

Skrevet

Nå som renta er så lav svarer det seg ikke for oss å være gjeldfri, så istedet for å betale ned lån har vi pengene i fond. Overskuddet der er høyere enn rentene i boliglånet.

Skrevet

Jeg fant meg en mann med penger.

 

Anonymous poster hash: 369d4...211

Skrevet

Er helt gjeldfri. Eier hus, hytte, bil og båt. Har i tillegg litt over 4mill. på konto og i fond.

 

Anonymous poster hash: d8987...225

Skrevet

Er helt gjeldfri. Eier hus, hytte, bil og båt. Har i tillegg litt over 4mill. på konto og i fond. Anonymous poster hash: d8987...225

Drittlei av sånne som kommer inn her og gnir det inn!

Er det mulig?!?

 

Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Skrevet

 

Er helt gjeldfri. Eier hus, hytte, bil og båt. Har i tillegg litt over 4mill. på konto og i fond. Anonymous poster hash: d8987...225

Drittlei av sånne som kommer inn her og gnir det inn!

Er det mulig?!?

 

Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Ok. Så ikke at HI spesifiserte hvem som kunne svare i tråden

 

 

Anonymous poster hash: d8987...225

Skrevet

Jeg er gjeldfri, bor i rekkehus, har bil å en fantastisk mann. På sparekonto har jeg 1 mill.

 

 

Anonymous poster hash: a499f...788

Skrevet

 

Var det en periode. Jeg valgte å kjøpe en større bolig og ta opp litt lånt. Det blir veeeldig mye skatt av å være gjeldfri.

Kjøpte bolig med utleieenhet. Nå betaler leietakeren lånet for meg..... (altså husleien dekker låneutgiftene). Jeg betaler mindre skatt og leietakeren betaler gjelda.

 

Det gjelder å være hverdagsforsiktig med pengebruken. Behøver ikke å kjøpe hverken ny tv, mobil, masse nye klær, sminke osv. Trening gjør man helt gratis ute. Mat kjøper man på tilbud.

Kjøpe bolig som ganske garantert stiger i verdi (et lite knøtt midt i oslo er f.eks. et svært usikkert objekt).

 

Anonymous poster hash: 80e12...7c7

Et lite knøtt i Oslo er vel den tryggeste investeringen man kan gjøre i Norge i dag.

Skrevet

Var det en periode. Jeg valgte å kjøpe en større bolig og ta opp litt lånt. Det blir veeeldig mye skatt av å være gjeldfri.Kjøpte bolig med utleieenhet. Nå betaler leietakeren lånet for meg..... (altså husleien dekker låneutgiftene). Jeg betaler mindre skatt og leietakeren betaler gjelda. Det gjelder å være hverdagsforsiktig med pengebruken. Behøver ikke å kjøpe hverken ny tv, mobil, masse nye klær, sminke osv. Trening gjør man helt gratis ute. Mat kjøper man på tilbud.Kjøpe bolig som ganske garantert stiger i verdi (et lite knøtt midt i oslo er f.eks. et svært usikkert objekt). Anonymous poster hash: 80e12...7c7

Eller med andre ord : slutt å leve.

 

Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Skrevet

 

Er helt gjeldfri. Eier hus, hytte, bil og båt. Har i tillegg litt over 4mill. på konto og i fond. Anonymous poster hash: d8987...225

Drittlei av sånne som kommer inn her og gnir det inn!

Er det mulig?!?

 

Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Bare litt misunnelig. 🙊

 

 

Anonymous poster hash: efd65...bff

Skrevet

Ser da ikke noe poeng i det....

 

Anonymous poster hash: fb665...70c

Skrevet

 

Var det en periode. Jeg valgte å kjøpe en større bolig og ta opp litt lånt. Det blir veeeldig mye skatt av å være gjeldfri.

Kjøpte bolig med utleieenhet. Nå betaler leietakeren lånet for meg..... (altså husleien dekker låneutgiftene). Jeg betaler mindre skatt og leietakeren betaler gjelda.

 

Det gjelder å være hverdagsforsiktig med pengebruken. Behøver ikke å kjøpe hverken ny tv, mobil, masse nye klær, sminke osv. Trening gjør man helt gratis ute. Mat kjøper man på tilbud.

Kjøpe bolig som ganske garantert stiger i verdi (et lite knøtt midt i oslo er f.eks. et svært usikkert objekt).

 

Anonymous poster hash: 80e12...7c7

Et lite knøtt i Oslo er vel den tryggeste investeringen man kan gjøre i Norge i dag.

 

Det trodde de på 80-tallet også. Kjenner folk som satt igjen med 800.000 i gjeld etter å ha blitt kastet ut fordi de ikke klarte å betjene gjelden fordi de hadde mistet jobben.... Kvm-prisen må ikke være for høy. Da er risikoen for stor.

 

Anonymous poster hash: 80e12...7c7

Skrevet

 

 

Er helt gjeldfri. Eier hus, hytte, bil og båt. Har i tillegg litt over 4mill. på konto og i fond. Anonymous poster hash: d8987...225

Drittlei av sånne som kommer inn her og gnir det inn!

Er det mulig?!?Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Bare litt misunnelig. Anonymous poster hash: efd65...bff

Eh nei...så perfekt vil jeg ikke ha det.

 

Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Skrevet

Vi er så og si gjeldsfrie har 400 000 tusen igjen tilsammen i boliglån akkurat fylt 30 begge to

Skrevet

Kjære evne, man kan da lett være gjeldfri om du bor grisgrendt med lav boligstandard. Det ville aldri tiltalt meg. Bor man i Oslo og nærområdene, så bor du sentralt med god tilgang til gode utdanningsmuligheter og spennende jobber. På den annen side vil det ta lenger tid å bli gjeldfri. Alt er relativt.

 

Mange sitter med en el flere hytter/utleieleigheter i tillegg til villa, som meg selv. Da vil man sitte med store verdier etter fratrukket lånegjeld og studiegjeld.

 

Anonymous poster hash: fb665...70c

Skrevet

 

 

 

Er helt gjeldfri. Eier hus, hytte, bil og båt. Har i tillegg litt over 4mill. på konto og i fond. Anonymous poster hash: d8987...225

Drittlei av sånne som kommer inn her og gnir det inn!

Er det mulig?!?Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Bare litt misunnelig. Anonymous poster hash: efd65...bff

Eh nei...så perfekt vil jeg ikke ha det.Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Du vil ikke være gjeldfri? Men du blir drittlei av de som svarer på et direkte spørsmål om det?

 

Noe henger ikke helt på greip her, kjære deg.

 

Anonymous poster hash: 369d4...211

Skrevet

 

 

 

 

Er helt gjeldfri. Eier hus, hytte, bil og båt. Har i tillegg litt over 4mill. på konto og i fond. Anonymous poster hash: d8987...225

Drittlei av sånne som kommer inn her og gnir det inn!

Er det mulig?!?Anonymous poster hash: 156e8...9bd

Bare litt misunnelig. Anonymous poster hash: efd65...bff
Eh nei...så perfekt vil jeg ikke ha det.Anonymous poster hash: 156e8...9bd
Du vil ikke være gjeldfri? Men du blir drittlei av de som svarer på et direkte spørsmål om det?

 

Noe henger ikke helt på greip her, kjære deg.

 

Anonymous poster hash: 369d4...211

Hehe.

Signerer.

 

Anonymous poster hash: efd65...bff

Skrevet

Har hus til ca 4,5 mill, 2 biler og lån på ca 700tusen. Snart gjeldsfri😊. Har ikke fått noe gratis. Gjort smarte valg og solgt eiendom med gevinst.

 

Anonymous poster hash: 2747e...4e8

Skrevet

Er helt gjeldfri. Eier hus, hytte, bil og båt. Har i tillegg litt over 4mill. på konto og i fond.

 

Anonymous poster hash: d8987...225

Dere må lære dere å bruke penger. Tenk så mye gøy dere kan ha for millionene fremfor å ha de på bok ;)

 

 

 

Anonymous poster hash: e450a...17d

Skrevet

 

Var det en periode. Jeg valgte å kjøpe en større bolig og ta opp litt lånt. Det blir veeeldig mye skatt av å være gjeldfri.

Kjøpte bolig med utleieenhet. Nå betaler leietakeren lånet for meg..... (altså husleien dekker låneutgiftene). Jeg betaler mindre skatt og leietakeren betaler gjelda.

 

Det gjelder å være hverdagsforsiktig med pengebruken. Behøver ikke å kjøpe hverken ny tv, mobil, masse nye klær, sminke osv. Trening gjør man helt gratis ute. Mat kjøper man på tilbud.

Kjøpe bolig som ganske garantert stiger i verdi (et lite knøtt midt i oslo er f.eks. et svært usikkert objekt).

 

Anonymous poster hash: 80e12...7c7

 

 

Vi er ikke gjeldfrie, men jeg er sikker på at jeg lever et mer givende liv enn deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...