Gå til innhold

Smitter dere barna deres med vannkopper med vilje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde kanskje gjort det. Verken 12-åringen eller 9-åringen har hatt det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd flere ganger med mine to, o tillegg til flere runder i barnehagen. Funker ikke... Mine blir aldri smittet, hverken med vannkopper eller andre sykdommer... Håper å bli ferdig med alt sånt før skolen!

Jeg også prøvde flere ganger og smitte mine, og det ar flere runder i brnehagen. men en god stund etter alle andre var ferdige fikk eldste og da ble yngste smittet også. Aner ikke hvor de har det fra. Ingen andre i barnehagen hadde det eller fikk det.

Anonymous poster hash: eb9e7...f86

Skrevet

Ja, det gjorde vi når han var 1,5 år. Veldig greit å bli ferdig med det i ung alder, og før jeg begynnte på jobb igjen.

Var på smitteparty hos noen venner.

Anonymous poster hash: 03f0f...7f1

Skrevet

Vil iallefall at barnet mitt skal slippe å få det som voksen, så enten vil vi nok prøve å få smittet henne eller så vaksinerer vi henne. Er veldig stress å ikke ha hatt det som voksen føler jeg, min mann har ikke hatt det og han blir så utrolig syk hver gang han får noe så jeg gruer meg til den dagen kommer. Jeg er usikker på om jeg har hatt det og det har ført til ekstra stress som gravid når jeg nå jobber i barnehage. Den gangen alle andre hadde vannkopper så fikk jeg røde hunder, så mest sannsynlig så har jeg ikke hatt det. Kan man vaksinere seg som voksen?  Anonymous poster hash: ee6ff...c9f

Ja, man kan fint vaksinere seg som voksen. Du kan også sjekke hos legen ved hjelp av en blodprøve om du har antistoffer mot viruset. Kanskje har du hatt det uten å vite det. Alle kvinner som ikke har hatt vannkopper og planlegger å bli gravid bør vaksinere seg før de prøver å bli gravid. Det kan være farlig for barnet dersom du blir smittet under svangerskapet!

Skrevet

Det hadde jeg prøvd på om barna ikke hadde fått det innen barnehageslutt. Men så fikk eldstemann det som 2 åring og smittet da lillebroren på kun 7 måneder. 2-åringen var nesten ikke syk, mens lillebror fikk 40 i feber, mange vannkopper og øyekatarr på begge øyne. Men han var ikke syk mer enn 2-3 dager, så det gikk jo greit.

Dersom barn er friske skal det MYE til før vannkopper er skadelig, og jeg skjønner ikke at foreldre unngår smitte overfor barna. Det er mildt sagt fælt å få vannkopper i voksen alder 😩

Anonymous poster hash: 57b42...d54

Skrevet

Nei! Når vi "hadde muligheten" til å smitte sønnen min med vannkopper så var han var 3 månender å hadde kolikk.

Det var nok skriking fra før av om han ikke skulle skrike ekstra pga ubehaget med vannkopper.

Når han var 2 år så fikk han det i barnehagen uansett.

Anonymous poster hash: ae237...4d0
Skrevet

Jeg burde kanskje gjort det. Verken 12-åringen eller 9-åringen har hatt det.

12 åringen begynner det å bli sent med, ville heller vaksinert han. Min bror fikk det sommerferien mellom barneskolen og ungdomskolen. Han er full av arr. Legen mente det var fordi han var blitt så pass gammel før han fikk det. Burde vært i vaksinasjonsprogrammet, eller i alle fall tilbudt vaksine til de som ikke har hatt det innen en viss alder.

Anonymous poster hash: 5d08d...e3e

Skrevet

Nei! Når vi "hadde muligheten" til å smitte sønnen min med vannkopper så var han var 3 månender å hadde kolikk.

Det var nok skriking fra før av om han ikke skulle skrike ekstra pga ubehaget med vannkopper.

Når han var 2 år så fikk han det i barnehagen uansett.

Anonymous poster hash: ae237...4d0

En smitter da ikke en 3 mnd baby med vannkopper med vilje uansett kolikk eller ikke!!!

Anonymous poster hash: 03f0f...7f1

Skrevet

I bhg til ungen har jeg ikke hørt om ett eneste tilfelle av vannkopper på flere år, så da en venninnes barn i annen kommune hadde det dro vi dit. Vannkopper var ikke noe ille her i huset, så glad jeg gjorde det så slapp han det som skolebarn/ungdom. Jo før jo bedre tror jeg.

Anonymous poster hash: 00471...c7a
Skrevet

Det funker ikke..... Yngste er 8 og har ikke hatt det,- til tross for flere runder i barnehage og skole. Eldste fikk det "plutselig" et år i påska da hun var 5-6 år. Ingen rundt oss hadde hatt det eller fikk det det halvåret på skolene og barnehagene vi har rundt oss..

Får vel det på ferie i år, tenker jeg....Han er så uheldig at det skulle bare mangle,- liksom.......

Anonymous poster hash: d5734...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...