Gå til innhold

Smitter dere barna deres med vannkopper med vilje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså besøker noen med vannkopper i huset så de skal få det?

Anonymous poster hash: c2fee...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi gjorde det. Ville at datteren vår skulle bli ferdig med det før hun begynte på skolen.

Anonymous poster hash: 2253a...246

Skrevet

Nei det gjør vi ikke. Det smitter lett nok i barnehagen.

Anonymous poster hash: a5a33...9d2

Skrevet

Ja, vi gjorde det. Greit å bli ferdig med det...
(Selv om jeg følte meg litt slem da kløinga stod på som verst...)

Anonymous poster hash: 2b11f...3d0
Skrevet

Er ei venninne som spør om vi vil smitte jenta vår på snart 2 år da hennes jente har det. Men jeg tviler for at mannen min går med på det. Det har vært vannkopper på avdelingen i barnehagen til jenta vår men hun fikk det ikke, hun har fått alt anna som har vært smittsomt der.

HI

Anonymous poster hash: c2fee...7c8

Skrevet

Jeg har prøvd flere ganger med mine to, o tillegg til flere runder i barnehagen. Funker ikke... Mine blir aldri smittet, hverken med vannkopper eller andre sykdommer... Håper å bli ferdig med alt sånt før skolen!

Skrevet

Vi prøvde. Det funka ikke, ennå vi "gnudde" ham oppi gutten med sykdom...

Skrevet

Nei det ordna seg av seg selv med begge.... Hadde de nærmet seg skolealder uten å ha hatt det ville jeg nok vurdert å bli smittet med vilje ja. De sier det er verre jo eldre de blir, men mine var grusomt dårlige begge to (de var 2 og 4).

Skrevet

Ja, har gjort det. Ville at barna skulke ha det tidlig da det er mye verre å ha vannkopper jo eldre man blir

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja. Vi prøvde iherdig i mange år!! I fjor fikk de det alle sammen, var eldste (som da var 10) som fikk det først. Så mellomste, så minste. Hadde det på rekke og rad i 6 uker. Heldigvis hadde mannen permisjon :) 

Skrevet

Trengte ikke det, det gikk vannkopper i barnehagen i ukesvis da han var 3 år, så da kom det av seg selv. Men hadde han ikke fått det før han nærmet seg skolealder så hadde vi nok gjort det.

Hadde sikkert gjort det om vi fikk tilbudet da han var 2 også, men ikke om mannen ikke var enig.

Anonymous poster hash: 621e5...99a
Skrevet

Merkelig dette med vannkopper. I de landa som det vaksineres mot vannkopper i barnevaksinasjonsprogrammet kan en lese i tildelte brosjyrer om hvor mange dødsfall en blir spart for hvert år pga vaksinen. Her hjemme tenker vi ikke over at vannkopper kan være farlig en gang. Ikke rart at mange føler disse brosjyrene fra helsestasjon bare er tull.

Anonymous poster hash: 5d08d...e3e
Skrevet

Nei. Ville aldri gjort det. Eldste ble smittet i bhg, nr to fikk det av broren (og ble VELDIG syk), nr tre er vaksinert.

Anonymous poster hash: f709e...8fc

Skrevet

Da hun var nesten 6 år (altså rett før skolestart), passet det seg slik at vi kunne gjøre det. Ville aldri i verden ha gjort det med en toåring. En 6-åring forstår, en toåring forstår ikke.

Anonymous poster hash: 9dfda...b30
Skrevet

Nei, men da Niesen min hadde det. Og vi skulle ha bursdag sa jeg at det var helt greit de kom med henne. Skjer det, så skjer det liksom.

Anonymous poster hash: 7558f...f20

Skrevet

Hadde jeg visst hvor ille det ble, hadde jeg vaksinert.

Fullstendig dekket av vannkopper fra hodebunn til under føttene.

Han var hysterisk de første tre døgnene, utviklet seg til brennkopper og måtte få antibiotika.

Fikk Vallargan til han etter han ikke hadde sovet på to døgn.

Anonymous poster hash: 2ead7...753

Skrevet

Vi smittet ei venninne sitt barn.

Like greit å bli ferdig med det! :-)

Anonymous poster hash: 8c031...3b7

Skrevet

Jeg har forsøkt å smitte mine barn uten hell. Selv fikk jeg det som nesten voksen, og det var et helvete. De barna jeg kjenner som har hatt vannkopper har vært fin i formen med bare litt feber, så jeg ville gjerne at mine barn skulle få det før skolestart. De har enda ikke hatt vannkopper, men det kommer vel når det minst passer

Anonymous poster hash: de62b...3c8

Skrevet

Jeg prøvde å smitte min, uten hell.

Det blir bare verre jo eldre de blir, så like greit å bli smittet som småbarn.

Anonymous poster hash: 4136e...dc5

Skrevet

Nei, det kommer jeg aldri til å gjøre. Vannkopper kan være uskyldig med kan føre med seg farlige følgesykdommer, ville aldri hatt det på samvittigheten min.

Jeg har selv hatt det to ganger, siste gangen som voksen så det er uansett ingen garanti å smitte små barn.

Anonymous poster hash: 54eff...841

Skrevet

Nei, de fikk det av seg selv, og for eldste som fikk alvorlige komplikasjoner og var syk og hadde smerter i flere uker, så er jeg glad at det ikke var jeg som hadde påført han det han gikk gjennom. Vannkopper er ikke alltid en ukomplisert affære.

Anonymous poster hash: 1a2c8...50d
Skrevet

Vil iallefall at barnet mitt skal slippe å få det som voksen, så enten vil vi nok prøve å få smittet henne eller så vaksinerer vi henne. Er veldig stress å ikke ha hatt det som voksen føler jeg, min mann har ikke hatt det og han blir så utrolig syk hver gang han får noe så jeg gruer meg til den dagen kommer. Jeg er usikker på om jeg har hatt det og det har ført til ekstra stress som gravid når jeg nå jobber i barnehage. Den gangen alle andre hadde vannkopper så fikk jeg røde hunder, så mest sannsynlig så har jeg ikke hatt det. Kan man vaksinere seg som voksen? 

Anonymous poster hash: ee6ff...c9f
Skrevet

Skulle ønske jeg ikke hadde så panikk å holdt min hjemme fra barnehagen når vannkopper gikk for fullt i høst, nå sitter jeg på ett hotellrom på Mallorca med en gutt på 4 år med vannkopper. Ferien totalt ødelagt.

Anonymous poster hash: 62556...2d6

Skrevet

Nei, har ikke smittet dem med vilje. Har hele tiden tenkt at vannkoppene kommer når de kommer. Og her ble barna syke i fjor vår.

Ville ihvertfall ikke smittet med vilje nå i sommerferietida. Kjedelig å bære syke i ferien, og jeg innbiller meg at kløende vannkopper kanskje er enda mer ubehagelig når det er sol og varmt. Sikkert ikke noe særlig å dra på stranda rett etter man er frisk igjen og fortsatt har mange skorper.

Anonymous poster hash: 19529...f8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...